Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Dus: Dan heeft Caiway gelijk dat ze zeggen dat het modem niet geschikt is voor Ultra abonnementen.
Dus: Heeft Caiway nog steeds gelijk dat ze het abonnement gratis en voor niets upgraden naar een hogere snelheid.
Dus: Is het een slechte zaak dat Caiway niet goed communiceert dat in bepaalde gevallen het modem vervangen moet worden om van de Ultra snelheden gebruik te kunnen maken.

Wel balen voor de bezitters van dat oude modem. Zeker omdat er niet goed gecommuniceerd wordt over alle ins en outs die hier mee te maken hebben.

Echter, wij zijn wat meer technisch onderlegd en begrijpen wat meer van technieken, echter 95% van de Caiway gebruikers doet dat niet, en dus proberen ze het zo duidelijk mogelijk te houden. Gebeurt voor ons helaas vaker, en het mag niet goed gepraat worden, dat als er meer informatie gevraagd wordt, dat dat niet goed gegeven wordt.

Jammer voor de TS dat hij dus toch een ander modem heeft moeten regelen en dus extra geld kwijt was.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358

MeTheOne2008 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:11:
ik ben er uit:

Castlenet CXC150 modem specs:

[afbeelding]

Webstar epx2203 modem specs:

[afbeelding]

En jahoor castlenet gebruikt 6MHz en de Webstar 8MHz, dus dat eurodocsis en amerikaanse docsis verhaal gaat wel degelijk op, maar goed dat caiway dat netjes uitlegt aan de klant , NOT. Toch vraag ik mij af of je dan maar tot 13mbits komt i.p.v. 24mbits.
Ben wel benieuwd naar je snelheid met dat webstar modem.
Ik ga volgende week het pakket met voip aanvragen (was ik toch al een tijdje van plan).
Eens kijken of we dan de snelheid kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Met het webstar modem kan je in ieder geval 23Mbit halen, dat heb ik in een test al gehaald. Ook downloaden van MSDN is mij ook met een snelheid van meer dan 19Mbit gelukt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 14:43
Anoniem: 107358 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Ben wel benieuwd naar je snelheid met dat webstar modem.
Ik ga volgende week het pakket met voip aanvragen (was ik toch al een tijdje van plan).
Eens kijken of we dan de snelheid kunnen halen.
Helaas moet ik jou en anderen teleurstellen, er is nog steeds een gigantische dip waarneembaar, ik krijg nogsteeds rond de 1,3MBytes /s met de nieuwsgroepen van caiway, www.speedtest.net metingen geven rond de 12/ 13 mbits/s aan up rond 1200 kbits/s. Ik denk toch echt dat caiway het netwerk wel eens mag versnellen. want ik heb nu dus die webstar (gelukkig maar 10 euro) en nog geen verandering te merken in snelheid , de upload zou ook theoretisch 2048 Kbits moeten zijn dus 256KBytes/s ik kom maar aan 110/130 KBytes /s

Het is mij wel duidelijk dat het dus niet aan de modems kan liggen, allen die frequenties zijn dan anders maar dat zal niet zoveel uitmaken denk ik.

Ik hoop echt dat het beter word , anders kan ik net zo goed een goedkoper super abbo nemen met wel de max haalbare snelheid of is dat ook al niet wat beloofd is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
DOCSIS provides great variety in options available at Open Systems Interconnection (OSI) layers 1 and 2, the Physical (PHY) and Media Access Control (MAC) layers.

Physical layer
Channel Width: DOCSIS 1.0/1.1 specified channel widths between 200 kHz and 3.2 MHz. DOCSIS 2.0 specifies 6.4 MHz, but is backward compatible to the earlier, narrower channel widths.
Modulation: DOCSIS 1.0/1.1/2.0 specifies that 64-level or 256-level QAM (64-QAM or 256-QAM) be used for modulation of downstream data, and QPSK or 16-level QAM (16-QAM) be used for upstream modulation. DOCSIS 2.0 specifies 32-QAM, 64-QAM and 128-QAM also be available for upstream use.
MAC layer
DOCSIS employs a mixture of deterministic access methods, specifically TDMA for DOCSIS 1.0/1.1 and both TDMA and S-CDMA for DOCSIS 2.0, with a limited use of contention for bandwidth requests. In contrast to the pure contention-based MAC CSMA/CD employed in Ethernet systems, DOCSIS systems experience few collisions. For DOCSIS 1.1 and above the MAC layer also includes extensive Quality of Service (QoS) features that help to efficiently support applications, for example Voice over IP, that have specific traffic requirements, such as low latency.
Throughput
All of these features combined enable a total upstream throughput of 30.72 Mbit/s per channel (although the upstream speed in DOCSIS 1.0 and 1.1 is limited to 10.24 Mbit/s). All three versions of the DOCSIS standard support a downstream throughput of up to 42.88 Mbit/s per channel with 256-QAM (owing to 8 MHz channel width, the EuroDOCSIS standard supports downstream throughput of up to 55.62 Mbit/s per channel).

maakt dus niet uit of je oude of nieuwe modem hebt Lees Boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, de standaard ondersteund het dus, maar het kan nog zo zijn dat de implementatie van Caiway een limiet veroorzaakt. (zomaar een wilde gok). Misschien hebben zij iets anders ingericht dat er voor zorgt dat de 1.0 en 1.1 modems niet sneller kunnen.

Verder ben ik het wel met je eens dat met je nieuwe modem, de snelheid nog steeds ondermaats is en zeker verbetering nodig heeft. Volgens mij hebben ze de snelheid wel verhoogd voor iedereen maar niet goed het achterliggende netwerk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22
MeTheOne2008 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:27:
[...]

Helaas moet ik jou en anderen teleurstellen, er is nog steeds een gigantische dip waarneembaar, ik krijg nogsteeds rond de 1,3MBytes /s met de nieuwsgroepen van caiway, www.speedtest.net metingen geven rond de 12/ 13 mbits/s aan up rond 1200 kbits/s. Ik denk toch echt dat caiway het netwerk wel eens mag versnellen. want ik heb nu dus die webstar (gelukkig maar 10 euro) en nog geen verandering te merken in snelheid , de upload zou ook theoretisch 2048 Kbits moeten zijn dus 256KBytes/s ik kom maar aan 110/130 KBytes /s
Ik heb hier nu ook een webstar modem, het is volgens mij zo dat je de modem moet koppelen aan jou inlogcode via het mac adres. Als dat gebeurd is krijg je pas de goede snelheid. Dat mac adres invoeren en koppelen kan op www.caiw.nl/omruil of www.caiw.nl/modemruil. Maar omdat jij van een 3e partij een modem hebt aangeschaft kan het zo zijn dat je jou cm mac adres op moet geven bij caiw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255568

Benmen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:20:
[...]

Ik heb hier nu ook een webstar modem, het is volgens mij zo dat je de modem moet koppelen aan jou inlogcode via het mac adres. Als dat gebeurd is krijg je pas de goede snelheid. Dat mac adres invoeren en koppelen kan op www.caiw.nl/omruil of www.caiw.nl/modemruil. Maar omdat jij van een 3e partij een modem hebt aangeschaft kan het zo zijn dat je jou cm mac adres op moet geven bij caiw.
je haalt geen snelheid van 1,3 MB/s als je modem nog moet worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Ik heb het nog niet geprobeerd hier wat ik nu haal maar mijn modem is ook nog niet geactiveerd. (hier haal ik dus maar 300kb oid.)

Denk dat het gewoon het proberen waard is you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benmen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:26:
Ik heb het nog niet geprobeerd hier wat ik nu haal maar mijn modem is ook nog niet geactiveerd. (hier haal ik dus maar 300kb oid.)

Denk dat het gewoon het proberen waard is you never know.
je gaf net de site op om de modem te activeren...lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Nope, als het goed is heeft caiw dat nu voor mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:12:
Ok, de standaard ondersteund het dus, maar het kan nog zo zijn dat de implementatie van Caiway een limiet veroorzaakt. (zomaar een wilde gok). Misschien hebben zij iets anders ingericht dat er voor zorgt dat de 1.0 en 1.1 modems niet sneller kunnen.

Verder ben ik het wel met je eens dat met je nieuwe modem, de snelheid nog steeds ondermaats is en zeker verbetering nodig heeft. Volgens mij hebben ze de snelheid wel verhoogd voor iedereen maar niet goed het achterliggende netwerk verbeterd.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Voor zover ik me nog kan herinneren was dit bij elke snelheidsverhoging een probleem wat zich in de loop van de tijd oploste.
Het paard achter de wagen spannen heet dat geloof ik.
Je zou verwachten dat ze dit inmiddels wel weten en dus op tijd maatregelen nemen.
Wat dat betreft zijn ze hardleers....... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 13:21
* Plaats: Maassluis
* Postcode: 3141 KS
* Merk modem: Scientific Atlanta
* Type modem: Webstar EPC 2203
* Abonnement: Ultra (24Mb/s)
* Snelheid 's om 20:15 / 20-3-2008
* Operating System XP + SP2

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/6999/snelheidbm6.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door jointb2h op 20-03-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Benmen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:20:
[...]

Ik had het oude cxc150 modem toen kreeg ik de caiway modem koop mail, ik dacht hey , bekijk het maar met die 69 euro ik koop wel een tweedehands op marktplaats en jahoor een prachtig webstar epx2203 modem gekocht voor 10 euro van een ontevreden ex-caiway telefonie klant in Wateringen.
ok ik de helpdesk bellen met de mededeling dat ik een webstar heb en die graag gekoppeld wilde hebben op mijn account en adres in Maasdijk.

Ok dat werd geregeld , maar de webstar was geblocked in de systemen van caiway (vreemd , de ex caiway klant was zeker erg boos en betaalde zeker niet meer ?!?!?) Maar okee, de webstar zou gekoppeld worden, nadat ik het CM MAC adres had verteld .ik moest even geduld hebben want het kon wel even duren dat deblokkeren,na gelukkig maar een 1/2 dag werd ik gebeld dat de modem bruikbaar was. Ik moest alleen even het MAC ADRES nog even in vullen op de www.caiway.nl/modemruil pagina. Zo gezegd zo gedaan en jahoor internet was weer aanwezig, helaas niet met de max snelheid die ik dacht te krijgen. Ik bedacht me opeens dat er in het verleden door de helpdesk was opgemerkt dat er niet gepinged kon worden . (joos mag weten waarmee, maar ok) toen bedacht ik me dat ik mijn ICMP had uit staan in de router achter de modem. geen ping replies dus naar buiten.

Dat aangezet en nogmaals drtcp gebruikt om de RWIN MTU etc intestellen , kwam er uiteindelijk een ok config uit voor mijn systeem. uiteindelijk heb ik nu snelheden gezien van 2,2 -2,5 MBytes/s

maar het verloop is erg rommelig de ene keer is het niet boven de 1 MBytes/s de andere keer stard de test biven de 4MBytes
ik moet vandaag nog even newsleecher testen, laat het later even weten.

(de testen had ik trouwens uitgevoerd met een laptop direct aan de modem, zoals caiway dat vraagt als je belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 08:51
jointb2h schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:18:
* Plaats: Maassluis
* Postcode: 3141 KS
* Snelheid 's om 20:15 / 20-3-2008

[afbeelding]
Even tussendoor wat zijn jouw ervaringen qua stabiliteit en snelheid van Caiway tegenwoordig? Heb nu adsl maar de stabiliteit en snelheid is om te huilen omdat ik te ver van de centrale woon. Zit er dan ook om te denken om over te stappen naar kabel maar ben nog wel huiverig over onder andere de stabiliteit en latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
* Plaats: Maasdijk
* Postcode: 2676 CZ
* Snelheid 's om 21:52/ 20-3-2008

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/my.php?image=newsleecherspeedmg2.png

Nou het varieert nu tussen 2,40 en 2,72 MBytes / sec , eindelijk, toch jammer dat ik nu 10 euro moest betalen om aan zo'n nieuwe modem te komen, het had gewoon geruild moeten worden.
Ik zou graag nog van anderen horen die met een cxc150 wel de max snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
Kanter schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:11:
[...]

Even tussendoor wat zijn jouw ervaringen qua stabiliteit en snelheid van Caiway tegenwoordig? Heb nu adsl maar de stabiliteit en snelheid is om te huilen omdat ik te ver van de centrale woon. Zit er dan ook om te denken om over te stappen naar kabel maar ben nog wel huiverig over onder andere de stabiliteit en latency.
moet zeggen dat ik dik te vrede ben met Caiway.
nog nooit problemen gehad oid
zit nu toch al vanaf het Demos tijdperk (begin) bij hun.
alleen toen de newsservers ruk waren heb ik een account bij tweaknews genomen, dus das eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

'k heb met het Webstar modem eigenlijk erg weinig problemen (ik voice er ook over). Ik ken ook diverse mensen met die blauw/grijze docsis modems (ouder type) die gewoon qua snelheid geupgrade zijn. Geen idee wat voor merk die dingen zijn, maar ze werken iig prima.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
strandbal schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:
'k heb met het Webstar modem eigenlijk erg weinig problemen (ik voice er ook over). Ik ken ook diverse mensen met die blauw/grijze docsis modems (ouder type) die gewoon qua snelheid geupgrade zijn. Geen idee wat voor merk die dingen zijn, maar ze werken iig prima.
hmm dus jij kent mensen die letterlijk 2,9 MBytes /sec download halen met hun blauw/grijze (cxc150 castlenet modem) ?

Als dat zo is liegt caiway , en hoef je dus niet te ruilen met een webstar modem. Ik zou graag bewijs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
MeTheOne2008 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:31:
[...]

hmm dus jij kent mensen die letterlijk 2,9 MBytes /sec download halen met hun blauw/grijze (cxc150 castlenet modem) ?

Als dat zo is liegt caiway , en hoef je dus niet te ruilen met een webstar modem. Ik zou graag bewijs zien.
misschien hebben deze mensen geen ULTRA abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jointb2h schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:07:
[...]

misschien hebben deze mensen geen ULTRA abbo
Dat denk ik dus ook ,de problemen zitten bij ULTRA-gebruikers niet bij de goedkopere abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

MeTheOne2008 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:31:
[...]
Read the manual.

http://www.simplehelp.net...uals/castlenet_cxc150.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
@pinobot

Ik bedoelde concreet bewijs , praktijk dus ..... geen manula die heb ik van a to z doorgespit zoals je al kon zien als je de topic van begin tot eind had gelezen.

Maar ja ik wil dus weten welke ULTRA gebruiker toch max 2,79 MBytes/s krijgt met oude cxc150 modem, is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?

Oja ik heb nu wel tussen 2,4 / 2,8 MB/s down maar up is nog steeds 1mbits /s hoe kan dat dan , zou toch ook 2 moeten worden ?

<SARCASME MODE> ach ik ben blij dat ik maar 10 euro voor de gratis upgrade betaald heb uiteindelijk en we worden natuurlijk bestolen als die newsserver er af gaat a 5 euro, maar verder is de dienstverlening van CAIWAY natuurlijk de beste die je jezelf maar kan wensen </SARCASME MODE>

Ik ga mischien nog een klacht brief schrijven over dit feit, maar betwijfel of ik nu meteen een gratis modem kan ruilen.

Ik wacht verder af wat de toekomst brengt , ooit word caiway toch verkocht aan een grotere kabelmaatschappij zoals upc o.i.d. zit er dik in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rustig aan...

Als ik hier zie lopen er minstens drie dingen door elkaar:

1) Caiway verkocht destijds een modem dat beloofd was mee te kunnen komen met toekomstige upgrades, maar nu na zo'n upgrade zegt Caiway dat het er juist niet voor geschikt is.
2) mensen halen hun beloofde snelheden niet (ongeacht modemtype)
3) er is frustratie over de manier van communiceren van Caiway.

Allereerst is punt 3 puur emotioneel. Dat maakt het niet minder valide, maar betekent dat je dat even in de ijskast moet zetten als je zinnig met punten 1 en 2 aan de slag wilt.

Mbt punt 1 zou ik aanraden om op te zoeken wat exact destijds zwart-op-wit beloofd is. Kom met die exacte text. Dan kunnen we kijken of wat Caiway nu zegt zo onredelijk is of niet. Kun je zwart-op-wit niets aantonen, dan heb je bij voorbaat al een verloren zaak...

Punt 2 is technisch interessanter. Vooropgesteld: ik ben geen Caiway klant, dus kan zijn dat ik niet volledig thuis ben in bepaalde eigenaardigheden. Maar kabelinternet ken ik wel in het algemeen.

Even vooropgesteld een ding uitsluiten:dat Caiway US DOCIS gebruikt is wat afwijkend, maar ze zijn de enigen niet in NL, en dan nog, de verschillen US vs EuroDOCSIS doen er in dit geval niets toe. Verschil is puur 6MHz vs 8MHz in de downstream kanalen. Dat vertaalt zich in een theoretische max van 40Mbit/s vs 52Mbit/s. US DOCSIS is zonder meer trager, maar nog altijd veel sneller dan de aangeboden 24Mbit/s, dus als het trager is, komt het niet door US DOCSIS an sich.

Wat dan wel?

Paar mogelijkheden:

Modemgerelateerd
a) de modem kan de snelheid totaal niet aan. De max throughput van de gebruikte chips is domweg niet hoger dan een bepaalde snelheid. In dat geval heb je gewoon pech en moet je een andere modem regelen (dan kom je terug bij punt 1).
b) de modem kan de snelheid *per thread* niet aan. Er zijn DOCSIS modems (ik ken bijv de Motorola SB4100E, maar het zullen er vast meer zijn) die per thread een max waarde hebben (in dit geval zo'n 7Mbit/s). Met meerdere threads naast elkaar kunnen ze best hoge snelheden halen, maar op een enkele thread niet. Gevolg is dat als je een speedtest doet, je die lagere waarde meet, maar als je meerdere concurrent downloads hebt je het wel haalt.

Maar goed, mensen met een SA Webstar EPX2203 hebben ook last van iets en die modem kan zeker de snelheden aan (heb heb zelf iig tot 24Mbit/s in actie gezien).

Niet modemgerelateerd
c) er is te weing capaciteit op de (downstream) interface waar de modem op zit. Dit is de bottleneck in het DOCSIS-systeem. Er zitten vaak honderden modems om een enkele interface, maar per interface heb je maar een paar kanalen ter beschikking. Ieder kanaal heeft zo tientallen tot >honderd modems erop. En een kanaal is dus beperkt tot 38Mbit/s (US DOCSIS) of 52Mbit/s (EuroDOCSIS). Als je dus een 24Mbit/s setting op je modem hebt en meer dan twee mensen op een kanaal gaan tegelijk blazen, dan ga je je snelheid niet halen :o
d) de interconnect tussen het netwerk van je ISP en daar waar je meet kan de snelheden niet aan. Bij speedtest.net is dat onwaarschijnlijk, maar met name naar USPs toe kan het wel eens de beperkende factor zijn
e) de server waar je meet kan de snelheden niet aan. Ook hier treedt dit vooral op bij USPs in de drukkere uren.

Wat ik hier aan snelheidsproblemen lees klinkt verdacht als een combo van C en E.

Er is een heel simpele manier om onderscheid te maken tussen bottlenecks in hardware (a en b) en bottlenecks qua capactieti (c, d en e), namelijk door twee keer te meten. De eerste keer meet je zo vroeg mogelijk 's ochtends - ongeveer 6u 's ochtends is het rustigste moment op het netwerk. Op dat moment is je hardware de beperkende factor. De tweede keer meet je op het drukste moment van de dag, meestal rond 21u. Dan is capaciteit de beperkende factor.

Als beide meetwaardes identiek zijn, is je hardware (modem, maar mogelijk ook router of (slecht ingestelde) PC) de schuldige. Als beide sterk verschillen heb je gewoon met een capaciteitsprobleem te maken. Meet dan op verschillende manieren. Als je op verschillende speedtestsites dezelfde lage waardes meet, dan zit je probleem intern bij je ISP, waarschijnlijk op interfaceniveau. Meet je verschillende waardes, dan zit het probleem bij de tragere vrijwel zeker 'remote' dus bij het meetpunt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Amen... _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Gé Brander op 22-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 20:43
Koop gewoon of het nieuwe modem, of ga terug na het andere abonnement. Als het niet bevalt stuur je lekker een klacht en wellicht krijg je je 69euro dan weer terug.

Dat caiway klanten misleid vind ik een beetje ver gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zegt niet echt veel nieuwe dingen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 255568 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:14:
[...]

Nou, aangezien nog niemand eenduidig zinnige info gepost heeft (noch over beloftes mbt modems, noch over exact wat er met snelheden aan de hand is) lijkt het me wel degelijk nog relevant.

Ik lees een paar mensen die roepen dat het kut is en te weinig onderbouwen en een paar mensen die roepen dat het meevalt en te weinig onderbouwen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:38

Wiebbe

<none />

Anoniem: 255568 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:14:
[...]

Euhm,

het enige wat ik hier zie gebeuren is dat dion_b structuur in de discussie probeert aan te brengen..

Het eerste wat bij mij inderdaad op komt is dat de chips in het oude modem gewoon de snelheid niet zouden kunnen halen. Dat de fabrikant de specificaties opgeeft van de maximale snelheden is leuk, maar dat is niet altijd wat ze maximaal kunnen halen.

De chip intern zou net zo goed de maximale snelheid kunnen halen, maar misschien zit er een 10mbit chip is die de hele tijd maximaal probeerd te blazen.

Maar goed, mensen halen dus de snelheid wel dus dan zou je moeten aannamen dat punt A het niet is. Met het overzicht wat dion_b gemaakt heeft is het een stuk makkelijker een "analyse" te maken van het probleem.

Zeker voor de wat "drukkere en meer verbale" posters in het topic is het verstandig om een discussie aan te gaan op bepaalde punten ;)

Eerst kijken wat daadwerkelijk het probleem is het met het oude modem, dit doe je dus door de snelheids testen op verschillende tijdstippen te doen. En is het niet het modem, kijken wat wel het probleem is ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiebbe schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:22:
[...]

Euhm,

het enige wat ik hier zie gebeuren is dat dion_b structuur in de discussie probeert aan te brengen..

Het eerste wat bij mij inderdaad op komt is dat de chips in het oude modem gewoon de snelheid niet zouden kunnen halen. Dat de fabrikant de specificaties opgeeft van de maximale snelheden is leuk, maar dat is niet altijd wat ze maximaal kunnen halen.

De chip intern zou net zo goed de maximale snelheid kunnen halen, maar misschien zit er een 10mbit chip is die de hele tijd maximaal probeerd te blazen.

Maar goed, mensen halen dus de snelheid wel dus dan zou je moeten aannamen dat punt A het niet is. Met het overzicht wat dion_b gemaakt heeft is het een stuk makkelijker een "analyse" te maken van het probleem.

Zeker voor de wat "drukkere en meer verbale" posters in het topic is het verstandig om een discussie aan te gaan op bepaalde punten ;)

Eerst kijken wat daadwerkelijk het probleem is het met het oude modem, dit doe je dus door de snelheids testen op verschillende tijdstippen te doen. En is het niet het modem, kijken wat wel het probleem is ;)
daarom zeg ik dat er niet echt nieuwe dingen worden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:35:
[...]

Nou, aangezien nog niemand eenduidig zinnige info gepost heeft (noch over beloftes mbt modems, noch over exact wat er met snelheden aan de hand is) lijkt het me wel degelijk nog relevant.

Ik lees een paar mensen die roepen dat het kut is en te weinig onderbouwen en een paar mensen die roepen dat het meevalt en te weinig onderbouwen...
geen nieuwe dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

wat verwacht je kan hier nou mee te bereiken? dit is een discussie forum geen opsom topic of nutteloze posts forum.

Er wordt hier geprobeerd het draadje te redden want op dit moment is het meer een aanval op iedereen die niet met jou (jullie want het zijn er meer) eens is (zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Wiebbe schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:23:
wat verwacht je kan hier nou mee te bereiken? dit is een discussie forum geen opsom topic of nutteloze posts forum.

Er wordt hier geprobeerd het draadje te redden want op dit moment is het meer een aanval op iedereen die niet met jou (jullie want het zijn er meer) eens is (zijn).
En ja daar ben ik weer , tot nu toe nog steeds van velen een poging de provider in het gelijk te stellen , helaas deze heeft geen gelijk en zal dit in het modem ruil verhaal dus ook niet krijgen. Ik dacht toch echt wel dat ik mijzelf duidelijk uitgedrukt had in dit topic, lol
Maar goed , ik heb nu de beloofte verdubbeling van ongeveer 24mbits/s down en 1 mbits (geen verdubbeling !) up. helaas is dit alleen haalbaar als ik surf op het moment dat er nergens op het netwerk ook anderen de lijn dicht trekken. de capaciteit van caiway netwerk is dus gewoon niet toereikend genoeg.
Uiteindelijk is het cxc150 modem dus een brakke k%#^#^t modem en heeft caiway in het verleden een hoop klanten in de maling genomen door zo'n inferieure kwaliteit modem te bieden.
De mail over de verdubbeling (al een keer gepost hier in het forum) zegt toch duidelijk dat de upgrade kosteloos is (er word niet gesproken over modem kopen o.i.d.), ook staat er in dat caiway klantvriendelijke dienst verlening hoog in het vaandel heeft (mag ik even een teiltje :( )
Wellicht zal alles verbeteren als er weer genoeg centjes van klantjes afgetroggeld zijn om nieuwe snellere hardware te kopen, of nee mischien moeten eerst de directeuren /aandeelhouder en weet ik wie wel niet geld vangen en dan wat er over blijft investeren in het netwerk. Oja heb ook maar medelijden met de helpdeskers zo'n goed betaalde baan is het niet hoor, ik ben zelf eens daar op sollicitatie geweest , hadden (net als nu) dringend mensen nodig , kreeg toen een loon aanbod, bijna gelijk aan minimum loon.
maar ok maakt niet uit. wat ik al eerder zei , waarschijnlijk word de hele zooi na een aantal jaar weer verkocht , aan een upc of casema en dan zien we wel weer , KPN is ook bezig met VDSL glasvezel vanaf telefoon centrales naar woningen , met vaste gegarandeerde snelheid. rond 2009 moet dat klaar zijn ,we zien dan wel weer.

Ik ben er klaar mee, dit geintje heeft me nu 10 euro gekost, valt mee , dus ik raad aan om eerst even op marktplaats te zoeken naar een webstar epx2203 .spaart je toch gauw 59 euro uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Wiebbe schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:22:
[...]

Euhm,

<haha> caiway zou net zo goed de maximale snelheid kunnen halen, maar mischien zit er een 10 mbit chip is de netwerk componenten die de hele tijd proberen te blazen. </haha> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

MeTheOne2008 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:09:
[...]

<haha> caiway zou net zo goed de maximale snelheid kunnen halen, maar mischien zit er een 10 mbit chip is de netwerk componenten die de hele tijd proberen te blazen. </haha> 8)7
Er is een groot verschil tussen de Ehternet interface van het modem en de internet chip die het verkeer en signaal decodeerd van het modem. Wat dion_b al aangaf bij een ander euroDocsis modem zit hij op een limiet van 7mbit per thread.

Wij zeggen allemaal niet dat Caiway gelijk heeft, maar bewijs moet van twee kanten komen. Daarme wil ik niet zeggen dat caiway meteen gelijk heeft en wij het ongelijk moeten bewijzen maar wat wij "zien" is dat de oude modems dus niet altijd de snelheid halen.

Dan ga je dus punten weg strepen wat wel en niet mogelijk is en houdt je een aantal punten over. Ondanks je leeftijd kan je gewoon totaal geen discussies voeren. jij hebt gelijkt punt uit, iemand die daar over in discussie wil gaan heeft pech en mag wat jou betreft vertrekken.

Blijkbaar heeft caiway dus toch ergens gelijk gehad, want het met oude modem haal je blijkbaar wel de snelheid, als het netwerk niet overbelast is dan. Of het waar is dat zij slechte modems hebben verkocht? Ook een punt wat je kan betwisten. Als jij mij 3 jaar geleden had verteld dat ik nu voor 50 euro een 24mbit verbinding had gehad had ik je uitgelachen, ik had dus echt niet een modem gekocht die gemaakt was of een gegarandeerde snelheid had van 24mbit.

Misschien dacht caiway hetzelfde over, maar aan de andere kant hebben ze bespaard en hebben ze gewoon cheapo modems verkocht. Is nogal een eenzijdige discussie als caiway daar zelf niet over reageerd.

Ik persoonlijk vind dat de upgrade ook gratis verstrekt is. Wat nou als je nog een 10mbit netwerk kaart in je pc had? Ga je dan ook zeggen dat zij de kosten voor de netwerk kaart moeten betalen?

Ik zie ook dat je alleen geregistreerd hebt om topics over caiway te maken. Dit forum is er niet voor bedoeld om te bashen maar om discussies en onderzoek te houden imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MeTheOne2008 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:05:
[...]

En ja daar ben ik weer , tot nu toe nog steeds van velen een poging de provider in het gelijk te stellen , helaas deze heeft geen gelijk en zal dit in het modem ruil verhaal dus ook niet krijgen. Ik dacht toch echt wel dat ik mijzelf duidelijk uitgedrukt had in dit topic, lol[...]
Je hebt je heel duidelijk uitgedrukt, maar je onderbouwt dat niet. Je hebt het mailtje van Caiway nu wel gepost, maar je hele verhaal over redelijkheid/onredelijkheid staat of valt bij wat Caiway x-jaar terug beloofde toen jij die CXC150 kocht. Post eens exact wat toen beloofd is, in het licht daarvan kunnen we zien of wat nu gebeurt onredelijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onzin...

ik val niemand aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175637

MeTheOne2008 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:09:
[...]

hoe lang duurde het activeren eigenlijk? (van de webstar)

ik ga die modem ook proberen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
activering is zo gebeurd kwestie van max invoeren op de web pagina en dan "instructies" opvolgen.
max 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Het lijkt me wel verstandig dat je het MAC adres in gaat voeren ipv bovenvernoemde max ;)
Dit kan je gewoon doen via http://www.caiway.nl/modemruil als dit niet lukt kan je de helpdesk bellen(is toch tegen lokaal tarief) en die regelen het meestal wel binnen 2 werkdagen.(ik installeer die dingen wel eens hier in de regio).
Ik ben wel vaker in de fout gegaan, er staan namelijk meerdere MAC adressen achterop het modem, je moet het CMMAC hebben!

@MeTheOne2008 je bent wel een behoorlijke stumpert, eerst in zoveel mogelijk hoofdletters schreeuwen dat Caiway zit te liegen.
Daarna zie ik je hierboven in de post toch door de knietjes gaan en toegeven dat je wel de maximale snelheid kan halen met je nieuwe modem(buiten die piekuren), toen moest ik wel even hard lachen :)
Jouw postings hebben ook veel weg van veel praten weinig zeggen. |:(
Ik zit persoonlijk echter nog steeds te wachten op een post waarbij je inhoudelijk in discussie gaat i.p.v. enkel je standpunt door iedereen ze strot wil rammen :P
Daarnaast zie ik in bijna iedere post in dit topic van jou wel een mening staan die jij wil verkopen als feit maar die baseer je weer verkeerde gegevens of kromme aannames 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 25-03-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:52:
Het lijkt me wel verstandig dat je het MAC adres in gaat voeren ipv bovenvernoemde max ;)
Dit kan je gewoon doen via http://www.caiway.nl/modemruil als dit niet lukt kan je de helpdesk bellen(is toch tegen lokaal tarief) en die regelen het meestal wel binnen 2 werkdagen.(ik installeer die dingen wel eens hier in de regio).
Ik ben wel vaker in de fout gegaan, er staan namelijk meerdere MAC adressen achterop het modem, je moet het CMMAC hebben!

@MeTheOne2008 je bent wel een behoorlijke stumpert, eerst in zoveel mogelijk hoofdletters schreeuwen dat Caiway zit te liegen.
Daarna zie ik je hierboven in de post toch door de knietjes gaan en toegeven dat je wel de maximale snelheid kan halen met je nieuwe modem(buiten die piekuren), toen moest ik wel even hard lachen :)
Ik zit persoonlijk echter nog steeds te wachten op een post waarbij je inhoudelijk in discussie gaat i.p.v. enkel je standpunt door iedereen ze strot wil rammen :P
Daarnaast zie ik in bijna iedere post in dit topic van jou wel een mening staan die jij wil verkopen als feit maar die baseer je weer verkeerde gegevens of kromme aannames 8)7
He bedankt.

Ik wacht af en kijken of het iets is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 175637 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:14:
[...]

hoe lang duurde het activeren eigenlijk? (van de webstar)

ik ga die modem ook proberen... :'(
een kleine dag , ik had geluk ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 47458 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:52:
... (ik installeer die dingen wel eens hier in de regio).
Ik ben wel vaker in de fout gegaan, er staan namelijk meerdere MAC adressen achterop het modem, je moet het CMMAC hebben! ...

Ok , jou wil ik i.i.g. nooit over de vloer krijgen als (freelance) installateur, als je niet eens het verschil tussen de MAC adressen op de modem snapt, en verder heb jij nu dus ook zoals vele anderen in dit topic NIET GELEZEN wat er in staat. Ik zal speciaal voor jou nogmaals de email posten , zodat je letter voor letter kan lezen wat er door CAIWAY geschreven is.

Afzender "CAIW Diensten B.V." <info@caiw.nl>
Aan "CAIW Diensten B.V." <info@caiw.nl>
Onderwerp De snelheid van uw internetabonnement is verdubbeld!
Datum 12-02-2008

Naaldwijk, 12 februari 2008

Geachte heer, mevrouw,

Waarschijnlijk heeft u het al gehoord of gelezen: CAIWAY verdubbelt begin 2008 de internetsnelheden. En inmiddels hebben we de snelheid van uw abonnement daadwerkelijk verdubbeld.

Vanaf nu is uw verbinding twee keer zo snel en dat kost u niets extra! Uw downloadsnelheid is met ingang van vandaag naar maximaal 24 Mbit/s gegaan. De uploadsnelheid is 2 Mbit/s geworden. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden is het nodig om uw modem uit en aan te zetten.

Wat de internetsnelheid betreft heeft CAIWAY een reputatie hoog te houden. Door de komst van steeds weer nieuwe technologieën is het mogelijk om de dienstverlening aan u steeds op een hoger peil te brengen. Zo werken wij bijvoorbeeld aan de verbetering van de kwaliteit van onze newsserver.

Vanaf 25 maart 2008 kunt u de usenet binary groepen alleen nog bereiken met een loginnaam en een wachtwoord. De tekstgroepen blijven toegankelijk zonder wachtwoord en zijn bereikbaar via txtnews.caiway.nl. Wij informeren u in maart over hoe u zich kunt aanmelden en welke kosten hieraan zijn verbonden.

Wij wensen u veel plezier met uw snelle internetabonnement en we houden u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,
CAIW Diensten B.V.

Sikko de Graaf
Directeur

CAIW Diensten BV | Postbus 45 2670 AA Naaldwijk | Infolijn: 088 – 2249 111 (lokaal tarief) | www.caiway.nl

Wat begrijp jij niet aan kosteloos ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gast, ga lekker bij caiway je kansloos beklag houden... nonstop bergen quoten met 1 regel reply en maar gillen over oplichting, liegen en soortgelijk. Ga dan lekker naar een andere provider als het je niet bevalt.

Dat je je gelijk hier wil halen, best, fijn, goed. Maar wat je ermee wil bereiken? Ik zou het niet weten.
Mensen 'bang' maken over 'evil' caiway, hoe slecht ze niet wel zijn? Apart dat ik menig persoon ken waar alles perfect werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 25-03-2008 16:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008

Laat dat draadje redden maar zitten, emperor-ra heeft ook al besloten zelf een ander modem te nemen, dus einde topic wat mij betreft. Niemand die dus concreet kan aantonen dat die cxc150 wel 24mbits haalt, dus modem was niet geschikt blijkbaar, helaas niet gratis omruilen terwijl er wel kosteloos verdubbeling word aangeboden. Ok prima, maar dan had er in de mail toch echt moeten staan. "Caiway verdubbeld snelheid, alleen voor mensen die een modem a 69 euro aanschaffen en / of een niet gratis voip telefonie abonnement nemen. Oja en wat ik al eerder schreef ons ULTRA abonnement gaat dus 5 euro / maand meer kosten (OJA ??, hoor ik de naievelingen alweer denken ...) Ja, want de caiway newsservers zijn vanaf 1 april niet meer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
SinergyX schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:42:
Gast, ga lekker bij caiway je kansloos beklag houden... nonstop bergen quoten met 1 regel reply en maar gillen over oplichting, liegen en soortgelijk. Ga dan lekker naar een andere provider als het je niet bevalt.

Dat je je gelijk hier wil halen, best, fijn, goed. Maar wat je ermee wil bereiken? Ik zou het niet weten.
Mensen 'bang' maken over 'evil' caiway, hoe slecht ze niet wel zijn? Apart dat ik menig persoon ken waar alles perfect werkt.
Ga lekker bij CAIWAY werken , (als je er al niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK,
Ik heb gisteren het VOIP-pakket besteld wat ik als aanbieding kreeg.
6 maanden gratis bellen ongeacht welk VOIP-abbo ik neem.
Zoals ik al eerder vermeldde was ik dat toch al van plan.
Ik neem VOIP-comfort+ (de duurste) en stop zo dus €90 (6 x €15) in mijn zak......
Bovendien heb ik dan mijn Webstar gratis en dus ook mijn snelheid.
In eerste instantie niet stabiel ,maar dat was bij elke snelheidsverhoging het geval zolang ik het me kan herinneren.
Ik zit dan wel minimaal 1 jaar aan dit abbo vast.
Zo los ik dus mijn snelheidsprobleem met mijn oude DOCSIS op.

Al met al geen slechte deal denk ik zo :9
Verder ga ik geen gebruik maken van hun binaries aanbod ,maar breid mijn abbo bij XSNEWS uit naar ELITE zodat ik ook daar onbeperkte snelheid heb en véél meer retentie.

Rest mij nog te zeggen dat Caiway mij vroeger behoorlijk frustreerde met hun datalimieten.
Buiten dat had ik nagenoeg geen problemen met zowel de snelheid als connectiviteit.
Hun communicatie naar de klant toe kan wel beter en de kennis bij de helpdesk kan véél beter , die is gewoon ontoereikend zodra het iets moeilijker wordt.
Kortom ; ik vind het zeker geen slechte provider zeker niet in vergelijking met sommige anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:15:
OK,
Ik heb gisteren het VOIP-pakket besteld wat ik als aanbieding kreeg.
6 maanden gratis bellen ongeacht welk VOIP-abbo ik neem.
Zoals ik al eerder vermeldde was ik dat toch al van plan.
Ik neem VOIP-comfort+ (de duurste) en stop zo dus €90 (6 x €15) in mijn zak......
Bovendien heb ik dan mijn Webstar gratis en dus ook mijn snelheid.
In eerste instantie niet stabiel ,maar dat was bij elke snelheidsverhoging het geval zolang ik het me kan herinneren.
Ik zit dan wel minimaal 1 jaar aan dit abbo vast.
Zo los ik dus mijn snelheidsprobleem met mijn oude DOCSIS op.

Al met al geen slechte deal denk ik zo :9
Verder ga ik geen gebruik maken van hun binaries aanbod ,maar breid mijn abbo bij XSNEWS uit naar ELITE zodat ik ook daar onbeperkte snelheid heb en véél meer retentie.

Rest mij nog te zeggen dat Caiway mij vroeger behoorlijk frustreerde met hun datalimieten.
Buiten dat had ik nagenoeg geen problemen met zowel de snelheid als connectiviteit.
Hun communicatie naar de klant toe kan wel beter en de kennis bij de helpdesk kan véél beter , die is gewoon ontoereikend zodra het iets moeilijker wordt.
Kortom ; ik vind het zeker geen slechte provider zeker niet in vergelijking met sommige anderen.
zeker geen slechte provider, integendeel.

helpdesk zit vol met mmw-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Zo vandaag voor de zesde keer sinds vorige week dinsdag naar de service desk gebeld.

Probleem is: kan de modem niet aan mijn account koppelen. Er onhandig dus.

Ze schijnen bij de winkel een modem te hebben meegegeven waarvan het mac adres nog onbekend was bij caiw. Erg handig dus. Dit gingen ze rechtzetten door het zelf te activeren maar schijnt nogal veel moeite te kosten voor de administratieve dienst. Volgens de service dienst zou het vandaag gedaan moeten zijn. Lijkt mij toch niet zo moeilijk om een mac adres in te voeren van spullen die je verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benmen schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:32:
Zo vandaag voor de zesde keer sinds vorige week dinsdag naar de service desk gebeld.

Probleem is: kan de modem niet aan mijn account koppelen. Er onhandig dus.

Ze schijnen bij de winkel een modem te hebben meegegeven waarvan het mac adres nog onbekend was bij caiw. Erg handig dus. Dit gingen ze rechtzetten door het zelf te activeren maar schijnt nogal veel moeite te kosten voor de administratieve dienst. Volgens de service dienst zou het vandaag gedaan moeten zijn. Lijkt mij toch niet zo moeilijk om een mac adres in te voeren van spullen die je verkoopt?
niet te negatief, anders worden sommige tweakers boos. 8)7 |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Zo net weer even getest via eweka. Kom niet boven de 200kb uit denk dat ik morgen maar weer ga bellen. Dan concrete eisen stellen want ik krijg hier een punt hoofd van. Ik snap opzich wel dat mensen onderbouwing willen zien maar voor bovenstaande kan ik alleen mijn rekening geven over een maand of wat:). Ik kan wel even kijken of ik het mailtje kan vinden met daarin de info over de extra kosten die er (niet) aan verbonden zijn.

De medewerker van de service desk begreep het wel, maar kon er niet veel aan doen het lag volgens hem aan de administratieve afdeling. Het is dus even afwachten wat er morgen uitkomt. Misschien moet ik een mailtje sturen naar het info adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:15
Modbreak:Let op de topic waarschuwing!

Enkele hebben al een mail ontvangen met een laatste waarschuwing momenteel.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Ik verzoek voor de laatste maal dit topic per direct te sluiten
Reden hiervoor is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 16:28

Erry

Soms camera, soms stereo

Vanochtend even het verouderde modempje vervangen door iets moderners (lees: Webstar).

Testje gedaan en:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/251108284.png

Upload nog niet helemaal OK, maar je hoort mij hier in IJsselstein (en > 10 jaar Kabelfoon gebruiker) niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Erry schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:17:
Vanochtend even het verouderde modempje vervangen door iets moderners (lees: Webstar).

Testje gedaan en:

[afbeelding]

Upload nog niet helemaal OK, maar je hoort mij hier in IJsselstein (en > 10 jaar Kabelfoon gebruiker) niet klagen!
Had je ook een zeer lage snelheid met het oude modem dan ????
Tot welke snelheid kwam je toen ? En heb je 69 euro betaald voor die webstar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MeTheOne2008 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:02:
Ik verzoek voor de laatste maal dit topic per direct te sluiten
Reden hiervoor is bekend.
Een topic op een discussieforum is niet van jou maar van het forum. Andere mensen vinden dit topic wel nuttig, dus is er geen reden om het te sluiten.

Maar om even op jouw hoofdpunt terug te komen: jij vindt dat Caiway misleidend bezig was toen ze jou x-jaar geleden een modem verkochten (die CXC150) die voor de toekomst geschikt zou zijn. Je hebt meermaals de email waarin stond dat je nu een andere modem nodig hebt gepost, maar post toch eens een keer exact wat destijds beloofd is. Even concreet:

1) de exacte text van de belofte toen.
2) is er tussen aankoop van modem toen en nu een snelheidsupgrade geweest waar je wel gebruik van hebt kunnen maken met die modem?

Met die info kunnen wij je helpen als er echt beloftes gemaakt zijn die niet waargemaakt zijn. En als die beloftes niet gemaakt zijn kunnen we dat ook toelichten. Zonder die info heeft jouw inbreng in de topic inderdaad geen zin, maar dat ligt niet aan de topic...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

MeTheOne2008 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:38:
[...]

Had je ook een zeer lage snelheid met het oude modem dan ????
Tot welke snelheid kwam je toen ? En heb je 69 euro betaald voor die webstar ?
Na de snelheidsverhoging is mijn verbinding er zo'n 20 à 30 % op vooruit gegaan. Met de nieuwe modem dus 'de rest' erbij gekregen.

Dat ik er een nieuw modem voor heb moeten aanschaffen, vind ik overigens geen enkel probleem. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal door; als ik kijk wat er aan elektronica in mijn huis stond toen het oude modem werd geinstalleerd en wat er nu staat, valt die € 69,-- in het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/251141384.png

Dit heb ik vandaag dus gehaald. Vanmiddag ook weer gebeld naar caiw. Volgens de service desk medewerker zou het vandaag doorgevoerd moeten worden. Hij kon mij niet vertellen waarom het zo lang duurt voordat er bij de administratieve dienst modems gekoppeld worden.
Naaldwijk, 5 december 2007

Beste abonnee,

Het is u mogelijk al opgevallen in onze nieuwe uitgave CAIWereld. CAIW verdubbelt in het nieuwe jaar de maximum downloadsnelheid van alle kabelinternetabonnementen! Dat doen we ook voor onze bestaande abonnees, zonder prijsverhoging, en als volgt:

De snelheidsverdubbeling vindt plaats per productsoort in de loop van het eerste kwartaal van 2008.

Basis EUR 19,90/maand
Snelheid (down/up kbit/s) is: 1024/256 en wordt: 2048/384

Standaard EUR 24,90/maand
Snelheid (down/up kbit/s) is: 2048/384 en wordt: 4096/512

Premium EUR 29,90/maand
Snelheid (down/up kbit/s) is: 4096/512 en wordt: 8192/768

Super EUR 34,90/maand
Snelheid (down/up kbit/s) is: 8192/768 en wordt: 16384/1536

Ultra EUR 39,90/maand
Snelheid (down/up kbit/s) is: 12288/1024 en wordt: 24576/2048

N.B.
In de gemeente Loenen a/d Vecht komt de nieuwe Ultra- en Supersnelheid niet voor 1 april 2008 beschikbaar. De betreffende abonnees in de woonkernen van deze gemeente ontvangen na die datum een korting van EUR 10,- (Ultra) of EUR 5,- (Super) per maand, tot het tijdstip dat de genoemde abonnementen wel beschikbaar zijn.

Usenet binaries groepen
Voor een beperkte groep abonnees verandert er na 1 april 2008 nog iets: de toegang tot de zogenaamde "usenet binaries groepen" is dan geen onderdeel meer van het abonnement. Voor het gebruik van onze dan verbeterde (retentie, snelheid) usenetserver: news.caiway.nl berekenen wij na deze datum EUR 5,- per maand extra.

De dienstverlening via de nieuwe usenetserver: txtnews.caiway.nl (geen binaries, wel de caiway.*-groepen) blijft inbegrepen bij de prijs van onze internetabonnementen. Overigens wordt voor toegang tot beide servers het gebruik van uw inlognaam en wachtwoord verplicht. Als u ook na 1 april 2008 gebruik wilt blijven maken van de dienst 'usenet binaries', dan kunt u zich vanaf januari 2008 hierop abonneren via: www.mijncaiway.nl

Eén servicenummer
Een verbetering van onze dienstverlening en bereikbaarheid is al gerealiseerd met de introductie van ons servicenummer: 088 2249 111 (lokaal tarief). Onder dit nummer is voortaan ook onze helpdesk tegen lokaal tarief bereikbaar.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief 19% BTW en gelden alleen in combinatie met tenminste een basisabonnement voor de kabelaansluiting van uw kabelexploitant. Op al onze leveringen en diensten zijn de Algemene Voorwaarden CAIW Diensten B.V. van toepassing.

Wij vertrouwen erop u ook in 2008 naar tevredenheid van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
CAIW,

Aart Verbree
Algemeen directeur.

P.S.
In combinatie met uw kabelinternetabonnement kunt u ook uiterst voordelig (al vanaf EUR 5,- per maand) digitaal telefoneren*. Kijk voor meer informatie op: www.caiway.nl onder het kopje 'Voice', zeg uw oude vaste telefoonlijn op en begin 2008 met een forse besparing!

* Nog niet in Loenen a/d Vecht, in het eerste kwartaal 2008 beschikbaar in Gouda en omgeving.

CAIW Diensten BV | Postbus 45 2670 AA Naaldwijk | Infolijn: 088 – 224 9111 (lokaal tarief) | www.caiway.nl
Dit is het mailtje wat wij 5 december hebben ontvangen. In het mailtje staat niets over het vervangen van de modem. Maar ik weet niet of het zo is dat de cx150 tot 20xx mee zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
dion_b schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Een topic op een discussieforum is niet van jou maar van het forum. Andere mensen vinden dit topic wel nuttig, dus is er geen reden om het te sluiten.

Maar om even op jouw hoofdpunt terug te komen: jij vindt dat Caiway misleidend bezig was toen ze jou x-jaar geleden een modem verkochten (die CXC150) die voor de toekomst geschikt zou zijn. Je hebt meermaals de email waarin stond dat je nu een andere modem nodig hebt gepost, maar post toch eens een keer exact wat destijds beloofd is. Even concreet:

1) de exacte text van de belofte toen.
2) is er tussen aankoop van modem toen en nu een snelheidsupgrade geweest waar je wel gebruik van hebt kunnen maken met die modem?

Met die info kunnen wij je helpen als er echt beloftes gemaakt zijn die niet waargemaakt zijn. En als die beloftes niet gemaakt zijn kunnen we dat ook toelichten. Zonder die info heeft jouw inbreng in de topic inderdaad geen zin, maar dat ligt niet aan de topic...
Dat kan wel zijn maar ik heb deze topic gestart, omdat ik vindt dat het emailtje wat ik dus gepost heb beweert dat het kosteloos is, er staat niet dat het wel of niet met de oude modem moet kunnen, daar gaat het hier niet over. Kijk tegenwoordig is alles zogenaamd gratis, maar als je de kleine letters leest dan blijkt het ene meer gratis dan het andere , dat zijn gewoon marketing truukjes , kijk dat de ene persoon die truukjes accepteerd (of gewoon niet begrijpt dat het halve waarheden zijn) kan ik niks aan doen. Ik accepteer dit dus niet en zeg dus dat het mailtje waarin expliciet gezegd word "zonder kosten" dus wel degelijk een bewering is van caiway dat de verdubbeling van de snelheid zondermeer doorgevoerd wordt. Het zou dus moeten werken zonder enige verandering van hardware !!! Als dat dus niet waar is , moet caiway dat ook niet schrijven in dat emailtje. En ook het feit dat newsservers na 1 april niet meer gratis zijn, betekend inprincipe dus een prijsverhoging voor het ultra abonnement. want ik betaal hetzelfde en krijg minder. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen dan ?

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik bij aanschaf van het abonnement misleid ben , dit topic is toch echt naar aanleiding van het modemruil mailtje.

De snelheid is vanaf dag 1 , bij aanschaf Ultra abonnement ongeveer 12 mbits/s geweest.

Er zijn nooit upgrades geweest daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zij doen toch wat ze zeggen? Zij verdubbelen de internetverbinding, ze gooien binaries uit het abbo en geven dit alles aan.

Lees dit nu nog eens goed:
Dat ik er een nieuw modem voor heb moeten aanschaffen, vind ik overigens geen enkel probleem. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal door; als ik kijk wat er aan elektronica in mijn huis stond toen het oude modem werd geinstalleerd en wat er nu staat, valt die € 69,-- in het niet!
Verder, waar zie jij expleciet het woord 'zonder kosten' staan? Ik zie enkel:
Dat doen we ook voor onze bestaande abonnees, zonder prijsverhoging.

Dat is duidelijk wat anders dan 'kosten' of 'gratis'. Daarbij staat mij bij dat in de AV van 'vroeger' de binairies altijd onder het kopje hebben gestaan dat ze op elk moment uit het abbo konden worden gehaald, dat het enkel 'gratis' binnen het pakket werd aangeboden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@MeTheOne2008: dan kun je dus ook de fabrikanten van 54g WLAN routers aanklagen, die verkopen ook 54g routers terwijl er mensen zijn met een 11b kaartje. Die kunnen ook niet van de volledige snelheid gebruik maken. Bij de opwaardering van ADSL naar ADSL2+ moesten veel mensen met een ouder modem ook upgraden als ze de volle snelheid wilden halen. De provider biedt ook een maximale snelheid aan, maar garandeert nergens dat iedereen die zal halen, mede omdat er teveel variabelen zijn.

Als je vindt dat het abonnement veranderd door de verwijdering van de binaries, dan kun je overwegen je contract op te zeggen en een andere provider te zoeken. Als er users echt onrecht wordt aangedaan, dan zal een provider dat merken door een dergelijke leegloop :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

gambieter schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:43:
@MeTheOne2008: dan kun je dus ook de fabrikanten van 54g WLAN routers aanklagen, die verkopen ook 54g routers terwijl er mensen zijn met een 11b kaartje. Die kunnen ook niet van de volledige snelheid gebruik maken. Bij de opwaardering van ADSL naar ADSL2+ moesten veel mensen met een ouder modem ook upgraden als ze de volle snelheid wilden halen. De provider biedt ook een maximale snelheid aan, maar garandeert nergens dat iedereen die zal halen, mede omdat er teveel variabelen zijn.
Exact!
Ik ben die gratis kleuren TV ook misgelopen toen zwart/wit ophield 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
SinergyX schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:35:
Zij doen toch wat ze zeggen? Zij verdubbelen de internetverbinding, ze gooien binaries uit het abbo en geven dit alles aan.

Lees dit nu nog eens goed:

[...]

Verder, waar zie jij expleciet het woord 'zonder kosten' staan? Ik zie enkel:
Dat doen we ook voor onze bestaande abonnees, zonder prijsverhoging.

Dat is duidelijk wat anders dan 'kosten' of 'gratis'. Daarbij staat mij bij dat in de AV van 'vroeger' de binairies altijd onder het kopje hebben gestaan dat ze op elk moment uit het abbo konden worden gehaald, dat het enkel 'gratis' binnen het pakket werd aangeboden.
Helaas refereer je aan het verkeerde mailtje :O

Ik heb het over dit mailtje :

Naaldwijk, 12 februari 2008

Geachte heer, mevrouw,

Waarschijnlijk heeft u het al gehoord of gelezen: CAIWAY verdubbelt begin 2008 de internetsnelheden. En inmiddels hebben we de snelheid van uw abonnement daadwerkelijk verdubbeld.

Vanaf nu is uw verbinding twee keer zo snel en dat kost u niets extra! Uw downloadsnelheid is met ingang van vandaag naar maximaal 24 Mbit/s gegaan. De uploadsnelheid is 2 Mbit/s geworden. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe snelheden is het nodig om uw modem uit en aan te zetten.

Wat de internetsnelheid betreft heeft CAIWAY een reputatie hoog te houden. Door de komst van steeds weer nieuwe technologieën is het mogelijk om de dienstverlening aan u steeds op een hoger peil te brengen. Zo werken wij bijvoorbeeld aan de verbetering van de kwaliteit van onze newsserver.

Vanaf 25 maart 2008 kunt u de usenet binary groepen alleen nog bereiken met een loginnaam en een wachtwoord. De tekstgroepen blijven toegankelijk zonder wachtwoord en zijn bereikbaar via txtnews.caiway.nl. Wij informeren u in maart over hoe u zich kunt aanmelden en welke kosten hieraan zijn verbonden.

Wij wensen u veel plezier met uw snelle internetabonnement en we houden u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,
CAIW Diensten B.V.

Sikko de Graaf
Directeur

@Gambieter:
jouw 11b kaartje vergelijking gaat mank , dit is niet aan de orde.

@Erry:
Vanaf nu worden Z/W uitzendingen ook in KLEUR uitgezonden en dat kost u niets extra! Om gebruik te kunnen maken van de KLEUREN is het nodig om uw TV-toestel uit en aan te zetten.
Heb je hem door ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil nog wel wat kwijt over dit topic.
Ik heb inmiddels mijn VOIP-pakket binnen en 8 April wordt het allemaal aangesloten.

Blijft het feit dat Caiway wel even de ULTRA-abonnees die een verouderd DOCSIS modem hebben vooraf hadden moeten mededelen dat die een ander (lees WEBSTAR) modem zouden moeten aanschaffen.
Was wel netter geweest i.p.v. daar zelf achter te moeten komen door dit soort topics.
En wie weet hoeveel mensen daar nu nog niet achter zijn.
Sommige mensen hier hebben wél dat mailtje gehad ,maar ik bijvoorbeeld niet.
En dat zullen er dus wel meer zijn.

Een goede voorbereiding is het halve werk.....................anyone ?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 107358 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:46:
Ik wil nog wel wat kwijt over dit topic.
Ik heb inmiddels mijn VOIP-pakket binnen en 8 April wordt het allemaal aangesloten.

Blijft het feit dat Caiway wel even de ULTRA-abonnees die een verouderd DOCSIS modem hebben vooraf hadden moeten mededelen dat die een ander (lees WEBSTAR) modem zouden moeten aanschaffen.
Was wel netter geweest i.p.v. daar zelf achter te moeten komen door dit soort topics.
En wie weet hoeveel mensen daar nu nog niet achter zijn.
Sommige mensen hier hebben wél dat mailtje gehad ,maar ik bijvoorbeeld niet.
En dat zullen er dus wel meer zijn.

Een goede voorbereiding is het halve werk.....................anyone ?? 8)
Mij klinkt het ook licht twijfelachtig, zeker gezien er schijnbaar beloftes gedaan zijn dat de modem future-proof zou zijn...

Helaas vertikt de TS het om de exacte info die destijds bij aankoop van de modem gegeven werd te posten. Misschien kun jij dat wel - als daarin zwart op wit staat dat je met die modem klaar bent voor toekomstige verhogingen en dit de eerste verhoging is sinds aankoop modem lijkt me dat je dan eea hard aan kunt kaarten :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:16:
[...]

Mij klinkt het ook licht twijfelachtig, zeker gezien er schijnbaar beloftes gedaan zijn dat de modem future-proof zou zijn...

Helaas vertikt de TS het om de exacte info die destijds bij aankoop van de modem gegeven werd te posten. Misschien kun jij dat wel - als daarin zwart op wit staat dat je met die modem klaar bent voor toekomstige verhogingen en dit de eerste verhoging is sinds aankoop modem lijkt me dat je dan eea hard aan kunt kaarten :)
Nope ,sorry :N
Ik ben van nature nogal "opruimerig" en dat betekend dat dat soort ouwe troep CQ info down the drain is.
Dus over beloftes v.w.b. het future-proof zijn kan ik niets bevestigen of ontkennen.
Verder ben ik benieuwd over de snelheden straks met m'n nieuwe modem.
Ik zal t.z.t. daarover in dit topic (als het dan nog bestaat) nog een melding doen.

Ik heb zelf één gouden regel waarmee je altijd scoort en respect krijgt (in mijn beleving).
Zeg wat je doet , en doe wat je zegt........simpel en duidelijk en werkt altijd.
Als iedereen (mensen én bedrijven) dat nou eens waar maken.
Life would be so much easier.........just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Anoniem: 107358 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:37:
[...]...
Dus over beloftes v.w.b. het future-proof zijn kan ik niets bevestigen of ontkennen.
Dat is ook niet zo gek, want wie zou er zo'n maffe claim op een stuk elektronica willen en/of kunnen uiten.

Caiway biedt om niet meer snelheid aan. En dan verwachten sommige gebruikers dat er gelijk gratis nieuwe hardware wordt verstrekt. Volgens mij werkt de wereld niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Erry schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Dat is ook niet zo gek, want wie zou er zo'n maffe claim op een stuk elektronica willen en/of kunnen uiten.

Caiway biedt om niet meer snelheid aan. En dan verwachten sommige gebruikers dat er gelijk gratis nieuwe hardware wordt verstrekt. Volgens mij werkt de wereld niet zo.
Precies. Net zoals eerder in een reactie wordt gemeld, dat als de TS nog een 10Mb netwerkkaart zou hebben, hij deze dan ook op kosten van Caiway zou mogen laten vervangen? (en niet te vergeten mijn harddisk die niet sneller dan 10Mb kan wegschrijven...) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 26-03-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 107358 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:37:
[...]

Ik heb zelf één gouden regel waarmee je altijd scoort en respect krijgt (in mijn beleving).
Zeg wat je doet , en doe wat je zegt........simpel en duidelijk en werkt altijd.
Als iedereen (mensen én bedrijven) dat nou eens waar maken.
Life would be so much easier.........just my 2 cents
Yup, maar als niemand daadwerkelijk boven water kan krijgen wat gezegd is en dus exact wat waargemaakt moet worden, dan is het ook niet na te gaan of het bedrijf in kwestie hier dat nu wel of niet doet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Na een aantal dagen gebeld te hebben met de klantenservice vandaag eindelijk iets voor elkaar gekregen. Man vond het vreemd dat het nog niet was gedaan en heeft toen de verantwoordelijk uit zijn lunch getrokken. Nu haal ik rustig 24mbit. Maar over de oplichting ik kan mij niets herinneren van dat de docsis voor toekomstige snelheidsverhogingen geschikt zou moeten zijn. Je kunt hem openschroeven en kijken wat voor chip erin zit: welke snelheid die aankan.

Toen ik de webstar ging halen bij caiwshop keek de man of er nog garantie op zat, denk dat als er nog garantie op je oude modem zit dat ie vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
http://66.102.9.104/search?q=cache:VXPBLWC6DFwJ:www.eetasia.com/ART_8800274955_499491_NT_0a427d48.HTM+cxc150+chipset&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl

Conexant Systems Inc. has announced that cable modems from CastleNet Technology Inc. and Belkin Components, which are both based on its single-chip cable modem and software solution, have received CableLabs DOCSIS 1.1 certifications. CastleNet's CXC150 and Belkin's F5D5530-W cable modems were based on Conexant's InfoSurge CX24943.

"In addition to these two new customer certifications, Conexant-based cable modems have been approved for deployment by five of the top multiple service operators (MSOs) in North America. said Al Servati, director of marketing, cable modem products, for Conexant's Broadband Communications Segment. "Our CX24943, along with our complete DOCSIS software product offering, enables cable modem manufacturers and MSOs to provide consumers with reliable products and services that will facilitate the growth of broadband."

http://www.conexant.com/servlets/DownloadServlet/PBR-200234-001.pdf?docid=235&revid=1

http://www.conexant.com/servlets/DownloadServlet/RED-200239-001.pdf?docid=240&revid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
specs van de Belkin modem (met dezelfde chipset als van de cxc150:

Hardware Specifications
Downstream (Receiver):
Demodulation: 64QAM, 256QAM
Data Rate: 30Mbps (64QAM), 43Mbps (256QAM)
Frequency Range: 88MHz to 860MHz
Bandwidth: 6MHz
Input Signal Level: -15dBmV to +15dBmV

Upstream (Transmitter):
Modulation: QPSK, 16QAM
Data Rate: 320K, 640K, 1280K, 2560K, 5120Kbps (QPSK)
640K, 1280K, 2560K, 5120K, 10240Kbps (16QAM)
Frequency Range: 5MHz to 42MHz
Bandwidth: 200KHz, 400KHz, 800KHz, 1600KHz, 3200KHz
Output Signal Level: +8 to +58dBmV (QPSK), +8 to +55dBmV (16QAM)

Other
USB USB 1.1 specifications
Ethernet Ethernet 10-baseT/100 Mbps
Cable Interface F-type female 75 ohm connector
LED Power / Cable / LAN / USB / Activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
MeTheOne2008 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:05:
[...]

En ja daar ben ik weer , tot nu toe nog steeds van velen een poging de provider in het gelijk te stellen , helaas deze heeft geen gelijk en zal dit in het modem ruil verhaal dus ook niet krijgen. Ik dacht toch echt wel dat ik mijzelf duidelijk uitgedrukt had in dit topic, lol
Maar goed , ik heb nu de beloofte verdubbeling van ongeveer 24mbits/s down en 1 mbits (geen verdubbeling !) up. helaas is dit alleen haalbaar als ik surf op het moment dat er nergens op het netwerk ook anderen de lijn dicht trekken. de capaciteit van caiway netwerk is dus gewoon niet toereikend genoeg.
Uiteindelijk is het cxc150 modem dus een brakke k%#^#^t modem en heeft caiway in het verleden een hoop klanten in de maling genomen door zo'n inferieure kwaliteit modem te bieden.
De mail over de verdubbeling (al een keer gepost hier in het forum) zegt toch duidelijk dat de upgrade kosteloos is (er word niet gesproken over modem kopen o.i.d.), ook staat er in dat caiway klantvriendelijke dienst verlening hoog in het vaandel heeft (mag ik even een teiltje :( )
Wellicht zal alles verbeteren als er weer genoeg centjes van klantjes afgetroggeld zijn om nieuwe snellere hardware te kopen, of nee mischien moeten eerst de directeuren /aandeelhouder en weet ik wie wel niet geld vangen en dan wat er over blijft investeren in het netwerk. Oja heb ook maar medelijden met de helpdeskers zo'n goed betaalde baan is het niet hoor, ik ben zelf eens daar op sollicitatie geweest , hadden (net als nu) dringend mensen nodig , kreeg toen een loon aanbod, bijna gelijk aan minimum loon.
maar ok maakt niet uit. wat ik al eerder zei , waarschijnlijk word de hele zooi na een aantal jaar weer verkocht , aan een upc of casema en dan zien we wel weer , KPN is ook bezig met VDSL glasvezel vanaf telefoon centrales naar woningen , met vaste gegarandeerde snelheid. rond 2009 moet dat klaar zijn ,we zien dan wel weer.

Ik ben er klaar mee, dit geintje heeft me nu 10 euro gekost, valt mee , dus ik raad aan om eerst even op marktplaats te zoeken naar een webstar epx2203 .spaart je toch gauw 59 euro uit
EJ maar ik had wel gelijk! De modem is brak en je koopt een andere router ;)
ps: wat hier niks aan toevoegd tja dat is de keuze van de klant. Gewoon niet zo opboksen tegen allerlei regels! hup kopen die modem en je hebt de volle snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door freedzed6 op 29-03-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
epx2203 webstar is toch echt een modem hoor (cisco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MeTheOne2008 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:30:
Conexant Systems Inc. has announced that cable modems from CastleNet Technology Inc. and Belkin Components, which are both based on its single-chip cable modem and software solution,
...
MeTheOne2008 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:34:
specs van de Belkin modem (met dezelfde chipset als van de cxc150:
...
Ik zal het wel niet snappen hoor, of werken bij caiway, maar wat is er nou zo moeilijk aan :
dion_b schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:28:
[...]

Yup, maar als niemand daadwerkelijk boven water kan krijgen wat gezegd is en dus exact wat waargemaakt moet worden, dan is het ook niet na te gaan of het bedrijf in kwestie hier dat nu wel of niet doet :o
Het gaat dus niet om wat connexant / belkin / weet ik veel wie zegt, het gaat om wat heeft caiway letterlijk ( bij voorkeur zwart op wit ) tegen jou gezegd qua modem upgrades???

Als je zo graag connexant / belkin quotes erbij wilt pakken klaag je dan ook tegen hun omdat jouw caiway verhoging niet zonder kosten is gegaan? ( btw, je verbinding is verdubbeld zonder kosten, alleen het volledig gebruiken van die verbinding betekent dat je extra kosten moet maken... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
@gomez12
Ik heb met CAIWAY te maken als partij en die levert gratis verdubbeling van de snelheid zonder kosten !!!! nogmaals, geen investering nodig , om er gebruik van te maken. En ik heb dat dus al menigmaal gezegd, Alle andere uitleg is gewoon 100% flauwekul. Ook die van jou dus....
die opsomming van de chipset en fmodem fabrikant specs zijn er geplaatst om aan te tonen dat het hardwarematig de cxc150 geschikt zou moeten zijn voor 24mbits , maar natuurlijk kan ik niet bewijzen dat het caiway netwerk zodaning is ingericht dat de 'oude' cxc150 modems niet de volle snelheid kunnen halen, omdat het caiway netwerk daarvoor word gecapped op max 13mbits. Wel toevallig dat caiway een grootse campagne gestart is om iedereen aan de voip te krijgen , he webstar epx2203 heeft een voip interface beschikbaar, das toevallig !!!! Marketing technisch heeft caiway er natuurlijk alle baat bij om die ''brakke'' cxc150 modems in te ruilen (tegen een 69euro bedrag, want dan kost het caiway niks extra's, LEES: MEER WINST, want dan zijn alle oude modem gebruikers i.i.g. al vast voorzien van hardware met voip en dus in de toekmomst nog makkelijker over tehalen om een caiway voip abonnement te nemen. Oja, een aanbieding met daarbij zogenaamd de gratis voip modem is natuurlijk nog beter , dan zijn alle niet voip klanten GELIJK over naar voip abonnementen, LEES: NOG MEER WINST. Wel eens van TRIPLE PLAY gehoord ????

Een provider levert graag alle diensten zelf i.p.v. dat tv / telefonie / internet apart is aangeloten bij een klant.

Kijk, maakt allemaal niet uit , we leven in een kapitalistische maatschappij alles moet nou eenmaal geld op leveren, dus ik weiger als individu ook om te veel geld te moeten uitgeven, ZEKER als het niet terecht is. Schiet mij maar lek als er hier in dit topic niemand is die er ook zo over denkt. Geef mij dan maar een lijst van alle mesnen die klakkeloos extra geld betalen voor alles wat er zogenaamd kosteloos aangeboden word, die zou ik dan ook graag als klant willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg :/

Je hele verhaal staat of valt bij de vraag of het onterecht is te vragen of je een nieuwe modem moet kopen, en of dat zo is of niet hangt weer volledig af van exact welke beloftes er destijds bij aankoop van je eerdere modem gedaan zijn. En daar meld je wederom niets exacts over :Z

Je bent zo echt je ergste vijand... mogelijk heb je gelijk dat dit onterecht is, sterker nog, het zou me helemaal niet verbazen als je gelijk hebt. Grote bedrijven zeggen vaak A en doen dan later B - niet uit een of andere kapitalistische samenzwering, maar simpelweg doordat er binnen de marketingafdeling van zo'n bedrijf vaak niet optimaal gecommuniceerd wordt. Als je hard kunt aantonen wat er toen ooit gezegd is kun je ze daar nu aan houden. Maar als je alleen maar enorme moraliserende rants zonder ook maar een enkele harde feit van toen post kan niemand er wat mee en zit jij gewoon met de gebakken peren :o

Trouwens, snap je eigenlijk wel wat het betekent om te leven in een kapitalistische maatschappij :? In zo'n maatschappij ben jij als consument namelijk oppermachtig. Jij bepaalt waar jij je geld uitgeeft. De hele branche van marketing bestaat enkel en alleen al om jou te paaien. Hoe oefen je die macht uit? Door jouw geld uit te geven bij bedrijven die doen wat jij wilt en niet uit te geven bij bedrijven die dat niet doen. Wat je nu doet - hard zeiken en zeuren, maar wel klant blijven - beloont juist het bedrijf waar je zo negatief over bent. Als je serieus zo kwaad bent, niet zeiken, niet zeuren, gewoon opzeggen met opgaaf van redenen en naar de concurrent gaan. Zo raak je ze. Zo straf je echt dit gedrag af. Klagers die klant blijven kun je als bedrijf rustig negeren, want ze blijven betalen - precies wat nu gebeurt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hieronder voor diegenen die dit interesseerd (offtopic :9 )

Mailtje van Caiway betreffende de nieuwsgroepen per 1 April (morgen dus).

Naaldwijk, 31 maart 2008

Dit bericht is van belang voor abonnees die gebruik maken van de usenet binary groepen van CAIWAY.

Beste abonnee,

Vanaf 1 april 2008 is de toegang tot de zogenaamde ‘usenet binary groepen’ (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) geen onderdeel meer van uw internetabonnement. Usenet binary groepen zijn nieuwsgroepen, bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. Met de opkomst van de breedbandverbindingen gaat het uitwisselen steeds grotere vormen aannemen.
Daarom kunt u de usenet binary groepen van CAIWAY vanaf 1 april 2008 alleen nog bereiken als u zich abonneert op CAIWAY News+ voor € 5,00 per maand. CAIWAY stelt daar wel iets tegenover, zie hiervoor de specificaties onderaan deze e-mail.
De tekstgroepen blijven onderdeel van het internetabonnement en zijn zonder wachtwoord bereikbaar via txtnews.caiway.nl.

Abonneren via Mijn CAIWAY
Als u ook na 1 april 2008 gebruik wilt blijven maken van de usenet binary groepen, dan kunt u via Mijn CAIWAY het abonnement op de usenet binary groepen, CAIWAY News+ genaamd, activeren. U klikt hiervoor op My Internet. U maakt dan de eerste 4 maanden gratis gebruik van de usenet binary groepen. Daarna betaalt u € 5,00 per maand voor een abonnement op CAIWAY News+. Deze actie is geldig tot 1 juli 2008.

De technische specificaties van de newsserver zijn als volgt:
- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen
- Aantal gelijktijdige connecties per login / IP-adres: 4
- Snelheid artikelen ophalen: geen beperking
- Snelheid headers ophalen: max 1,5 Mbit/s
- Snelheid overige commando’s: max 1,5 Mbit/s
- Bewaartijd artikelen en headers tekstgroepen: 150 dagen.

Voor algemene informatie kunt u terecht op onze website www.caiway.nl. Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
CAIW Diensten B.V.

Sikko de Graaf
Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

verkeerde topic 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Erry op 31-03-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Erry schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:20:
Ik had voor die € 5,00 wel (heel) wat meer snelheid verwacht.

Misschien toch maar over naar een payserver om te kunnen genieten van mijn Ultra abo.
Er staat toch geen beperking? Er is een beperking voor headers, maar wie haalt er tegenwoordig nog headers op dan?
Je gaat wel een beetje offtopic

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 31-03-2008 20:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry

Erry

Soms camera, soms stereo

Marzman schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:22:
[...]

Er staat toch geen beperking? Er is een beperking voor headers, maar wie haalt er tegenwoordig nog headers op dan?
Je gaat wel een beetje offtopic
Ik kan niet lezen EN verkeerde topic 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
dion_b schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:03:
Kom op zeg :/

Je hele verhaal staat of valt bij de vraag of het onterecht is te vragen of je een nieuwe modem moet kopen, en of dat zo is of niet hangt weer volledig af van exact welke beloftes er destijds bij aankoop van je eerdere modem gedaan zijn. En daar meld je wederom niets exacts over :Z

Je bent zo echt je ergste vijand... mogelijk heb je gelijk dat dit onterecht is, sterker nog, het zou me helemaal niet verbazen als je gelijk hebt. Grote bedrijven zeggen vaak A en doen dan later B - niet uit een of andere kapitalistische samenzwering, maar simpelweg doordat er binnen de marketingafdeling van zo'n bedrijf vaak niet optimaal gecommuniceerd wordt. Als je hard kunt aantonen wat er toen ooit gezegd is kun je ze daar nu aan houden. Maar als je alleen maar enorme moraliserende rants zonder ook maar een enkele harde feit van toen post kan niemand er wat mee en zit jij gewoon met de gebakken peren :o

Trouwens, snap je eigenlijk wel wat het betekent om te leven in een kapitalistische maatschappij :? In zo'n maatschappij ben jij als consument namelijk oppermachtig. Jij bepaalt waar jij je geld uitgeeft. De hele branche van marketing bestaat enkel en alleen al om jou te paaien. Hoe oefen je die macht uit? Door jouw geld uit te geven bij bedrijven die doen wat jij wilt en niet uit te geven bij bedrijven die dat niet doen. Wat je nu doet - hard zeiken en zeuren, maar wel klant blijven - beloont juist het bedrijf waar je zo negatief over bent. Als je serieus zo kwaad bent, niet zeiken, niet zeuren, gewoon opzeggen met opgaaf van redenen en naar de concurrent gaan. Zo raak je ze. Zo straf je echt dit gedrag af. Klagers die klant blijven kun je als bedrijf rustig negeren, want ze blijven betalen - precies wat nu gebeurt :z
Ik had vroeger Demon Internet en dat ging max 8 mbits en dat kon niet sneller omdat toendertijd de telcentrale niet geupgrade werd door dat achterlijke KPN, ik woonde toen maar 500 m van de centrale nu dus 3 km kijk adsl is dan voor een ultra snelle verbinding geen optie meer zoals je weet.
Ironisch genoeg ging net na mijn verhuizing Demon ook naar KPN, zoals je al eerder in dit topic kon lezen verwacht ik ook dat Caiway uiteindelijk gewoon verkocht word aan een grotere, of mischien breekt de kabel markt nog eens open , maar ja ook dan blijven de grootsten over.
Ik kijk natuurlijk ook naar prijs kwaliteit verhouding en natuurlijk zijn andere providers mischien duurder en nog minder service etc.Neemt niet weg dat kabelmaatschappijen tegenwoordig veel te veel beloven en niet waar kunnen / willen maken.
Ik heb nu de modem toch maar voor 10 euro 2dehands gekocht op marktplaats bij een andere niet tevreden caiway klant (deze klant is weggegaan bij caiway en daarom modem te koop gezet), dus nee ik heb niet extra betaald aan caiway voor de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 107358 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:54:
Hieronder voor diegenen die dit interesseerd (offtopic :9 )

Mailtje van Caiway betreffende de nieuwsgroepen per 1 April (morgen dus).

Naaldwijk, 31 maart 2008

Dit bericht is van belang voor abonnees die gebruik maken van de usenet binary groepen van CAIWAY.

Beste abonnee,

Vanaf 1 april 2008 is de toegang tot de zogenaamde ‘usenet binary groepen’ (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) geen onderdeel meer van uw internetabonnement. Usenet binary groepen zijn nieuwsgroepen, bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. Met de opkomst van de breedbandverbindingen gaat het uitwisselen steeds grotere vormen aannemen.
Daarom kunt u de usenet binary groepen van CAIWAY vanaf 1 april 2008 alleen nog bereiken als u zich abonneert op CAIWAY News+ voor € 5,00 per maand. CAIWAY stelt daar wel iets tegenover, zie hiervoor de specificaties onderaan deze e-mail.
De tekstgroepen blijven onderdeel van het internetabonnement en zijn zonder wachtwoord bereikbaar via txtnews.caiway.nl.

Abonneren via Mijn CAIWAY
Als u ook na 1 april 2008 gebruik wilt blijven maken van de usenet binary groepen, dan kunt u via Mijn CAIWAY het abonnement op de usenet binary groepen, CAIWAY News+ genaamd, activeren. U klikt hiervoor op My Internet. U maakt dan de eerste 4 maanden gratis gebruik van de usenet binary groepen. Daarna betaalt u € 5,00 per maand voor een abonnement op CAIWAY News+. Deze actie is geldig tot 1 juli 2008.

De technische specificaties van de newsserver zijn als volgt:
- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen
- Aantal gelijktijdige connecties per login / IP-adres: 4
- Snelheid artikelen ophalen: geen beperking
- Snelheid headers ophalen: max 1,5 Mbit/s
- Snelheid overige commando’s: max 1,5 Mbit/s
- Bewaartijd artikelen en headers tekstgroepen: 150 dagen.

Voor algemene informatie kunt u terecht op onze website www.caiway.nl. Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
CAIW Diensten B.V.

Sikko de Graaf
Directeur
Laat die ruk newsservers van Caiway toch lekker zitten voor slechts 7,50 per maand heb je eweka news: http://www.eweka.nl
+100 dagen retentie en 8 login threads en ook nog eens ipadres onafhankelijk , dus 4 threads inloggen thuis en bijv. 4 op werk

je betaald via ideal o.i.d. eenmalig 7,50 en na 30 dagen krijg je een mail dat je opnieuw kan betalen doe je dit niet ben je nergens aan gebonden. eweak schrijft nooit opnieuw geld af na een maand (lees voorwaarden op hun website)

en alle binaries zijn er te vinden , naar mijn weten word er geen 1 geblokked
succes !!! Oja download snehied bij eweka is volle lijn speed van de internet verbinding !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeTheOne2008 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Laat die ruk newsservers van Caiway toch lekker zitten voor slechts 7,50 per maand heb je eweka news: http://www.eweka.nl
+100 dagen retentie en 8 login threads en ook nog eens ipadres onafhankelijk , dus 4 threads inloggen thuis en bijv. 4 op werk

je betaald via ideal o.i.d. eenmalig 7,50 en na 30 dagen krijg je een mail dat je opnieuw kan betalen doe je dit niet ben je nergens aan gebonden. eweak schrijft nooit opnieuw geld af na een maand (lees voorwaarden op hun website)

en alle binaries zijn er te vinden , naar mijn weten word er geen 1 geblokked
succes !!! Oja download snehied bij eweka is volle lijn speed van de internet verbinding !!!!!
Heb ik gezegd dat ik er gebruik van ga maken ?
Nee dus.
Maar om even volledig te zijn : Ik maak al gebruik van xsnews en ga dit upgraden naar hun elite-abbo.
12 lijntjes ,onbeperkte snelheid ,vrijwel alle groepen ,100+ dagen retentie en SSL-verbinding.
De pro die ik nu heb heeft hetzelfde maar dan 10Mbit gecapped en 6 lijntjes.
En met hun jaar-abbo kost me dat elite-abbo maar €3/mnd meer i.p.v. de €5 die caiway wil.
Makkelijk rekensommetje lijkt me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:51
Even een leuk verhaaltje.

Ik heb vanochtend mijn Caiway abbo opgezegd per mail. Zij belden me binnen een paar uur met een aanbod van 2 maanden gratis internet zodat ik van dat geld een nieuw modem kan kopen.

Ik heb het aanbod afgeslagen. Ik ben 10 jaar abbonnee geweest, maar dit gedoe met een verplichte aanschaf van een ander modem en het afsluiten van binary nieuwsgroepen waren de druppels.

Ik deel dit verhaal met jullie, opdat jullie er misschien wat aan hebben.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
pasz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:44:

Ik heb vanochtend mijn Caiway abbo opgezegd per mail. Zij belden me binnen een paar uur met een aanbod van 2 maanden gratis internet zodat ik van dat geld een nieuw modem kan kopen.

Ik heb het aanbod afgeslagen. Ik ben 10 jaar abbonnee geweest, maar dit gedoe met een verplichte aanschaf van een ander modem en het afsluiten van binary nieuwsgroepen waren de druppels.

Kijk ik bedoel maar !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
pasz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:44:

Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
In jou belevenis bekijk je de zaken wellicht niet in een juist perspectief en wellicht ik ook niet, maar:

Je hoeft geen nieuw modem aan te schaffen.
Het modem welke je nu hebt / had, werkt en hoewel je niet de maximale snelheid zou kunnen halen, functioneerd het wel. De upgrade van caiway maakt het mogelijk sneller te kunnen internetten. Het is al geruime tijd zo dat het modem in jou eigendom is, die heb je gekregen van caiway en niet in bruikleen.

Als je een 486 DX2 @ 100 mhz met 4 MB geheugen en een bigfoot IDE 120 MB HDD en een Trident 2MB PCI videokaart met een.... dan haal je waarschijnlijk ook geen 24 mbit. (is ook jou eigendom in dat geval)

Caiway levert een verbinding met de mogelijkheid X te behalen.
Om dat te behalen moet je wellicht zelf iets veranderen.

OF je neemt het voip account welke geen drol kost en lekker werkt ook nog eens....
Maar dat terzijde.

Dan de nieuwsgroepen.
Die dienst is een gratis service geweest waar caiway overigens al jaren lang vrij aardig mee bezig is.
Geef mij maar eens een internetprovider welke momenteel binaries heeft met 10 dagen retentie en een behoorlijke snelheid, voor nop?

Hmmm.. En nu vragen ze 5 euro ervoor met 70 dagen retentie, onbeperkte snelheid...
Ik vind dat niet duur en een goede deal.

Maar als je iets anders wilt, kan prima, maar om daarom Caiway af te kraken? Nee toch...
Nimmer heb je bij Caiway te maken gehad met het feit dat je een abbonement bent aangegaan tot gratis toegang op binaire nieuwsgroepen, dus was het tot op heden mooi meegenomen.

Maar evengoed veel plezier met je nieuwe internet aanbieder.. (en hun met jou) 8)

edit:
Vergeet ik nog te melden dat ik het erg netjes vind dat ze je binnen zo een korte tijd bellen met een mooie aanbieding, omdat je al zo lang trouwe klant bent en ze je niet graag kwijt willen...
Hulde! Het zijn echt mensen daar he? 2 maanden gratis internet waarmee je, zoals je al aangeeft, je modem kan vervangen en tóch gesponserd door Caiway een mooie snelheid kan halen.

Nogmaals, dat modem is jou eigendom he? bij veel providers heb je het ding in bruikleen.
Of dat beter of slechter is, dat is een tweede... maar omdat het jou modem is, lijkt het me logisch dat caiway niet zorgt voor een nieuwe als er flinke veranderingen zijn aangebracht welke je huidige modem niet aan zou kunnen. (een 100mbit netwerkkaart wordt ook niet weggegeven als je een 10mbit in je 486 DX2 hebt zitten...)

het zijn maar voorbeelden he... :)

[ Voor 15% gewijzigd door TimothyW op 04-04-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
TimothyW schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:02:
[...]

Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
In jou belevenis bekijk je de zaken wellicht niet in een juist perspectief en wellicht ik ook niet, maar:

Je hoeft geen nieuw modem aan te schaffen.
Het modem welke je nu hebt / had, werkt en hoewel je niet de maximale snelheid zou kunnen halen, functioneerd het wel. De upgrade van caiway maakt het mogelijk sneller te kunnen internetten. Het is al geruime tijd zo dat het modem in jou eigendom is, die heb je gekregen van caiway en niet in bruikleen.

Als je een 486 DX2 @ 100 mhz met 4 MB geheugen en een bigfoot IDE 120 MB HDD en een Trident 2MB PCI videokaart met een.... dan haal je waarschijnlijk ook geen 24 mbit. (is ook jou eigendom in dat geval)

Caiway levert een verbinding met de mogelijkheid X te behalen.
Om dat te behalen moet je wellicht zelf iets veranderen.

OF je neemt het voip account welke geen drol kost en lekker werkt ook nog eens....
Maar dat terzijde.

Dan de nieuwsgroepen.
Die dienst is een gratis service geweest waar caiway overigens al jaren lang vrij aardig mee bezig is.
Geef mij maar eens een internetprovider welke momenteel binaries heeft met 10 dagen retentie en een behoorlijke snelheid, voor nop?

Hmmm.. En nu vragen ze 5 euro ervoor met 70 dagen retentie, onbeperkte snelheid...
Ik vind dat niet duur en een goede deal.

Maar als je iets anders wilt, kan prima, maar om daarom Caiway af te kraken? Nee toch...
Nimmer heb je bij Caiway te maken gehad met het feit dat je een abbonement bent aangegaan tot gratis toegang op binaire nieuwsgroepen, dus was het tot op heden mooi meegenomen.

Maar evengoed veel plezier met je nieuwe internet aanbieder.. (en hun met jou) 8)

edit:
Vergeet ik nog te melden dat ik het erg netjes vind dat ze je binnen zo een korte tijd bellen met een mooie aanbieding, omdat je al zo lang trouwe klant bent en ze je niet graag kwijt willen...
Hulde! Het zijn echt mensen daar he? 2 maanden gratis internet waarmee je, zoals je al aangeeft, je modem kan vervangen en tóch gesponserd door Caiway een mooie snelheid kan halen.

Nogmaals, dat modem is jou eigendom he? bij veel providers heb je het ding in bruikleen.
Of dat beter of slechter is, dat is een tweede... maar omdat het jou modem is, lijkt het me logisch dat caiway niet zorgt voor een nieuwe als er flinke veranderingen zijn aangebracht welke je huidige modem niet aan zou kunnen. (een 100mbit netwerkkaart wordt ook niet weggegeven als je een 10mbit in je 486 DX2 hebt zitten...)

het zijn maar voorbeelden he... :)
Never ending story !!!!!! ohohoh kosteloze verdubbeling van snelheid beloofd in de email van caiway . aanschaf modem is nog steeds niet kosteloos.
Oja en je praat wel erg pro caiway :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ,

Webstar is geinstalleerd en geactiveerd.
Even een test gedaan met 100MB vanaf BBNED en ik haal dan 2,65MB/sec. :9
Bellen gaat ook prima , kortom een tevreden gebruiker 8)
Met newsleecher haal ik nu 2,75MB/sec *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107358 op 08-04-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MeTheOne2008 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:48:
[...]
Never ending story !!!!!! ohohoh kosteloze verdubbeling van snelheid beloofd in de email van caiway . aanschaf modem is nog steeds niet kosteloos.
Oja en je praat wel erg pro caiway :-(
De geleverde (mogelijke) snelheid is ook gratis en voor niets verdubbeld, dat de afgenomen snelheid niet is verdubbeld komt door het modem...

En dat heeft niets met pro of contra Caiway te maken, dat heeft met realistisch naar de feiten kijken te maken.

Ik heb je nog steeds niet zien reageren op het voorbeeld met een 486 computer met een 10Mbit netwerkkaartje waarmee je je optimale snelheid niet kan halen. Moet Caiway die dan ook maar gratis en voor niets vervangen door een state of the art computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
c70070540 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:13:
[...]

De geleverde (mogelijke) snelheid is ook gratis en voor niets verdubbeld, dat de afgenomen snelheid niet is verdubbeld komt door het modem...

En dat heeft niets met pro of contra Caiway te maken, dat heeft met realistisch naar de feiten kijken te maken.

Ik heb je nog steeds niet zien reageren op het voorbeeld met een 486 computer met een 10Mbit netwerkkaartje waarmee je je optimale snelheid niet kan halen. Moet Caiway die dan ook maar gratis en voor niets vervangen door een state of the art computer?
Appel / Peer verhaal :z Welterusten, Ik ben er klaar mee, ik heb nu ook 2,75 MBytes/s newsgroepen eweka (max haalbare daar) en verder geloof ik het wel. Indien er een andere aanbieder komt in mijn buurt die meer biedt voor minder geld dan ga ik daar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215338

Ik ben al klant vanaf 2001 en heb nergens in mijn spullen iets terug kunnen vinden over beloofde compatibiliteit van mijn modem met eventuele modems. Wel heb ik kunnen vinden dat mijn modem in eerste instantie eigendom was van Caiw (toen nog Kabelfoon). Tegen 2005 is dit modem, een Terayon, kosteloos omgeruild naar een CXC150. Wel is de borg van 25 gulden op dat moment vervallen en werd het modem mijn eigendom. Tussen toen en nu hebben er meerdere malen snelheidsverhogingen plaatsgevonden (inclusief enkele prijsverhoging die hoger zijn dan de inflatie), zonder dat hier ooit andere apparatuur voor nodig was. Wel weet ik dat Caiway in 2007 nog enkele tientallen terayon modems uit had staan en ook die toen kosteloos heeft vervangen. Alle terayon modems zijn dus ooit kosteloos vervangen voor de nieuwe modems. Dat ik (Ultra abbo) nu moet betalen voor een modem vind ik dus niet zo gek, na alle investeringen van hun kant vind ik het wel redelijk dat er van mijn kant iets tegenover staat. Zeker aangezien deze snelheidsverhoging, zoals Menno Admiraal al schrijft, een service is en geen recht, zonder verdere kosten gebeurt. Dat de nieuwsgroepen daarvoor opgeofferd zijn vind ik wel jammer, maar begrijpelijk. Stel je voor als deze gratis waren geweest. Deze gebruikers zijn de grootste belasting voor het netwerk, en zonder deze daar een vergoeding voor te vragen zal deze snelheidsverhoging nooit mogelijk zijn geweest. Ik heb er overigens voor gekozen om via Eweka aan de slag te gaan, aangezien de Caiw nieuwsgroepen mij in het verleden teleur hebben gesteld.

Kortom:
Caiw heeft in het verleden nooit beloofd een modem te verstrekken dat met alle IT veranderingen meekan.

Caiway moet met het oog op de concurrentie de snelheid wel verhogen, maar het is iedereen vrij om hier al dan niet volledig gebruik van te maken. Wil je er gebruik van maken, dan is er een aanbieding in elkaar gezet met VOIP erbij. Dat er niet genoeg geld is om naast de enorme investeringen in het netwerk (die er ongetwijfeld zullen zijn) alle abonnees van een nieuw modem te voorzien is economisch verklaarbaar.

Over het overnemen betreft, de caiw zal niet snel overgenomen worden. Vroeger was het eigendom van de gemeente Westland en Maassluis, nu van het Rabobank Bouwfonds. Die hebben daar een flinke smak geld voor betaald en beloofd geld te investeren, dat duit op een lange termijn visie als eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Kortom:
Caiw heeft in het verleden nooit beloofd een modem te verstrekken dat met alle IT veranderingen meekan.
Das wel erg makkelijk gezegd.
Als ik vandaag een auto koop op benzine, en dan is morgen de benzine er ineens niet meer of opgewaardeerd naar iets waar jouw auto niet op kan rijden.

Effin moet wel zeggen dat Caiw af en toe wel een steken laat vallen!
Ben zelf al 11 jaar lid van deze gasten, effin internet lag er ineens uit.
Even gebeld, dan krijg je het standaard verhaal dat het aan je kabeltje ligt... right.
Ook dit verhaal kreeg ik te horen van mijn schoonvader die ook geen internet meer had, daar was zogenaamd de splitter van doorgebrand....

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:18:
[...]

Das wel erg makkelijk gezegd.
Als ik vandaag een auto koop op benzine, en dan is morgen de benzine er ineens niet meer of opgewaardeerd naar iets waar jouw auto niet op kan rijden.
In dit geval werkt de auto nog wel gewoon. Als je het met auto's wilt vergelijken:
Jij koopt een auto die volgens de dealer goed met het verkeer mee kan komen. Vervolgens mogen we hier 200km/h op de snelweg rijden en kan jouw auto niet meer met het verkeer meerijden omdat jouw auto maar 150km/h kan.
Effin moet wel zeggen dat Caiw af en toe wel een steken laat vallen!
Ben zelf al 11 jaar lid van deze gasten, effin internet lag er ineens uit.
Even gebeld, dan krijg je het standaard verhaal dat het aan je kabeltje ligt... right.
Ook dit verhaal kreeg ik te horen van mijn schoonvader die ook geen internet meer had, daar was zogenaamd de splitter van doorgebrand....
Dat is bij elke ISP zowat hetzelfde. De enige ISP waar ik dit soort verhalen nog niet heb meegemaakt is KabelNoord, waar je bij elk telefoontje gewoon bij dezelfde helpdesker terechtkomt, die luistert naar je verhaal en niet volgens een callcenter applicatie je probleem probeert op te lossen nav een schema. KabelNoord is dan ook een ISP met maar 50.000 aansluitingen, waarvan maar een klein deel KNID geleverd wordt, de rest wordt allemaal door Chello en @Home afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 215338 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:52:
Ik ben al klant vanaf 2001 en heb nergens in mijn spullen iets terug kunnen vinden over beloofde compatibiliteit van mijn modem met eventuele modems. Wel heb ik kunnen vinden dat mijn modem in eerste instantie eigendom was van Caiw (toen nog Kabelfoon). Tegen 2005 is dit modem, een Terayon, kosteloos omgeruild naar een CXC150. Wel is de borg van 25 gulden op dat moment vervallen en werd het modem mijn eigendom. Tussen toen en nu hebben er meerdere malen snelheidsverhogingen plaatsgevonden (inclusief enkele prijsverhoging die hoger zijn dan de inflatie), zonder dat hier ooit andere apparatuur voor nodig was. Wel weet ik dat Caiway in 2007 nog enkele tientallen terayon modems uit had staan en ook die toen kosteloos heeft vervangen. Alle terayon modems zijn dus ooit kosteloos vervangen voor de nieuwe modems. Dat ik (Ultra abbo) nu moet betalen voor een modem vind ik dus niet zo gek, na alle investeringen van hun kant vind ik het wel redelijk dat er van mijn kant iets tegenover staat. Zeker aangezien deze snelheidsverhoging, zoals Menno Admiraal al schrijft, een service is en geen recht, zonder verdere kosten gebeurt. Dat de nieuwsgroepen daarvoor opgeofferd zijn vind ik wel jammer, maar begrijpelijk. Stel je voor als deze gratis waren geweest. Deze gebruikers zijn de grootste belasting voor het netwerk, en zonder deze daar een vergoeding voor te vragen zal deze snelheidsverhoging nooit mogelijk zijn geweest. Ik heb er overigens voor gekozen om via Eweka aan de slag te gaan, aangezien de Caiw nieuwsgroepen mij in het verleden teleur hebben gesteld.

Kortom:

Caiway moet met het oog op de concurrentie de snelheid wel verhogen, maar het is iedereen vrij om hier al dan niet volledig gebruik van te maken. Wil je er gebruik van maken, dan is er een aanbieding in elkaar gezet met VOIP erbij. Dat er niet genoeg geld is om naast de enorme investeringen in het netwerk (die er ongetwijfeld zullen zijn) alle abonnees van een nieuw modem te voorzien is economisch verklaarbaar.

Over het overnemen betreft, de caiw zal niet snel overgenomen worden. Vroeger was het eigendom van de gemeente Westland en Maassluis, nu van het Rabobank Bouwfonds. Die hebben daar een flinke smak geld voor betaald en beloofd geld te investeren, dat duit op een lange termijn visie als eigenaar.
Haha , veel geld investeren wil nog zeker niet zeggen dat er een lange termijn visie is hoor .... Kan ook gewoon zijn dat het straks doorverkocht word aan een hoger biedende concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215338

_JGC_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:55:

[...]

Dat is bij elke ISP zowat hetzelfde. De enige ISP waar ik dit soort verhalen nog niet heb meegemaakt is KabelNoord, waar je bij elk telefoontje gewoon bij dezelfde helpdesker terechtkomt, die luistert naar je verhaal en niet volgens een callcenter applicatie je probleem probeert op te lossen nav een schema. KabelNoord is dan ook een ISP met maar 50.000 aansluitingen, waarvan maar een klein deel KNID geleverd wordt, de rest wordt allemaal door Chello en @Home afgehandeld.
CAIWAY is ook vrij klein, maar ik denk dat het vooral komt omdat wij tweakers zijn, en er bijna geen helpdesk bestaat die daar direct op kan reageren. De meeste zijn gewend aan relatieve leken en moeten dus stapje voor stapje gaan uitzoeken waar het probleem precies zit. Kan voor ons vrij frustrerend zijn, maar dit feit berust volgens mij maar op een ding: wij en zij zijn mensen die proberen uit te zoeken waar techniek faalt. En dat kan heel frustrerend zijn...

Maar blijft het vaak dat het eigelijk zo zou moeten zijn dat een beetje helpdesk ook op een ervaren gebruiker kan anticiperen.

@meteone: Fijn dat je ook daadwerkelijk iets DOET met posts van andere. Wat er in de toekomst gebeurt met overname blijft speculeren, ik gaf alleen mijn conclusie, die van jou is anders. Dat kan, we zullen zien. Maar wat vreemd dat je verder niks zinnigs hebt te melden op mijn post....
Maar ik ben niet de eerste die dat zegt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 18:13
Vandaag de webstar modem gehaald en aangemeld via de omruilpagina, echter snelheid via smsusenet komt niet boven de 16mb, via caiway-news loopt hij van 4 tot 11 mb???

Kortom er klopt iets niet aan mijn vandaag aangeschafte ultra-abbo en webstar modem.

Hiervoor had ik een premium abbo maar door newsgroupen ging mijn dataverbruik iets omhoog en kreeg ik een telefoontje thuis om dit te minderen.
Ik ben dus sinds 2 weken naar een superabbo gegaan met de oude modem echter de lijn is zeer onstabiel geworden en snelheid was max 11mb.

Speedtest geeft 8mb aan, testbestanden caiway kom ik op 11mb.
DrTCP bestandje gebruikt en Tcp Receive Window in op 256960 en bij Window Scaling op Yes.

Caiway newsgroup haalt ook meer incorrupte files binnen dan smsuset. ( vb: the bank job op ps3avchd van 45 dgn oud komt wel compleet binnen met smsusenet, quikpar heeft met caiway nog 700bestanden nodig)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic wordt sterk in de gaten gehouden aangezien er nogal wat emoties hoog op lijken te lopen bij diverse personen. Iedereen met een zinloze reactie, flame reactie of onnodig gebruik van hoofdletters krijgt direct een OW!