Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 14:43
zie ook caiway verdubbeld snelheid per 1 jan 2008

Naar aanleiding van onderstaande EMAIL van caiway heb ik dit topic geopend:

Als er meer mensen zijn die dit email bericht van caiway gehad hebben, geeft dat dan hier op en dan zal ik deze emails bundelen en er mee naar caiway gaan om verhaal te halen.

LET OP , het moet gaan om het ruilen van een docsis naar webstar i.v.m. niet haalbare snelheid bij ultra abonnement (max 13mbits/s docsis cx150 modem):

BERICHT:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs hebben we van u vernomen dat u problemen heeft met het behalen van de nieuwe snelheden van uw CAIWAY Internetabonnement. Wij hebben de oorzaak hiervan achterhaald. Uit onze gegevens blijkt dat u in het bezit bent van een DOCSIS modem (type CXC150) , dat maximaal een snelheid van 13 Mbit/s kan behalen. Uw nieuwe internetsnelheid is 16 Mbit/s (Super) of 24 Mbit/s (Ultra).

Als u de nieuwe snelheid van uw internetabonnement wilt behalen, dan adviseren wij u een nieuw Webstar modem aan te schaffen ter waarde van € 69,-. Dit kunt u doen in één van onze CAIWAY Shops. Maar u kunt ook kiezen voor digitale telefonie van CAIWAY. U krijgt dan de eerste 6 maanden gratis én u ontvangt gratis een telefoniepakket met DECT-telefoon en het benodigde Webstar modem (t.w.v. € 138,-). Het telefoniepakket is alleen gratis als u minimaal een jaar abonnee blijft. U kunt zich via Mijn CAIWAY aanmelden voor dit aanbod.

U hoeft het oude modem niet te retourneren. Als u wenst dat het oude modem op een milieuvriendelijke wijze wordt vernietigd dan kunt u het modem inleveren bij het afvaldepot van uw gemeente.

Voor algemene informatie kunt u terecht op onze website www.caiway.nl. Voor vragen kunt u zich tijdens kantooruren wenden tot één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 224 9111 (lokaal tarief).

CaiWay Internet Helpdesk

Postbus 45. 2670 AA Naaldwijk.
CAIWAY ServiceCenter: 088 224 9111
E-Mail CAIWAY Internet Helpdesk: servicedesk@caiw.nl
Website: http://www.caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
En wat is je probleem hierbij? Je oude modem haalt de maximumsnelheid niet en caiway geeft aan dat je een nieuw modem kunt krijgen voor 69 euro of voor niets als je voor het telefoniepakket kiest en minimaal een jaar abonnee blijft... zo onredelijk lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het zijn eigen modem is dan is het inderdaad niet onredelijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255568

ValHallASW schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:49:
En wat is je probleem hierbij? Je oude modem haalt de maximumsnelheid niet en caiway geeft aan dat je een nieuw modem kunt krijgen voor 69 euro of voor niets als je voor het telefoniepakket kiest en minimaal een jaar abonnee blijft... zo onredelijk lijkt me dat niet.
ik heb dit bericht ook gekregen. ik zal je goed uitleggen waarom dit onredelijk is.

bij aanschaf van mijn huidige modem, toentertijd, werd verzekerd dat het ging om een toekomstgericht investering. dit blijkt dus een leugen te zijn, aangezien ik deze modem nog niet eens een magere drie jaar in mijn bezit heb. dit is onredelijkheid nummer één.

dan hebben we onredelijkheid nummer twee:
volgens de specificatie van de docsis modem kan de oudste versie 1.x een downstream aan van ruim 30Mbit/s . dan kunnen ze weer met hun 1 start en 1 stop bit/s komen, dan heb je nog steeds een maximum van 3,0 MB/s.

onredelijk van mij zou zijn als ik de hele dag door een maximum van 3,0 MB/s zou eisen, ook al wordt deze snelheid beloofd. (24Mbit/s : 8 = 3,0 MB/s (exclusief 1 start & 1 stop bit/s))

is het nog onredelijk?

en MeTheOne2008, ik voel je agonie!

PM nog iets, ik haal heel soms wel de snelheid van 3,0 MB/s. een paar seconde. dus nog meer
onredelijkheid a.k.a. leugens dat de modem de snelheid niet aankan.
dit lijkt dus meer op een intern probleem bij caiw, niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 255568 op 15-03-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:46

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik vind niet dat je onredelijk bent, integendeel.

Als ik even simpel kijk naar de ADSL providers die ik heb gehad, dan is het altijd nog zo geweest dat als je snelheid hoger ging worden dan je modem, je bij het duurdere abbo domweg een nieuw modem kreeg.

Zo had ik eerst een ADSL1 modem, en bij een upgrade naar 10-24MBit zat heel logisch een ADSL2 modem. Ook hier hoefde ik het ADSL1 modem niet te retourneren...

Dus aangenomen dat je bij het eerste abbo een modem kreeg, lijkt het me dat je bij je nieuwe abbo ook een overeenkomend modem krijgt, ervan uitgaande dat je modem de snelheid niet aankan.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 255568 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:09:
[...]

ik heb dit bericht ook gekregen. ik zal je goed uitleggen waarom dit onredelijk is.

bij aanschaf van mijn huidige modem, toentertijd, werd verzekerd dat het ging om een toekomstgericht investering. dit blijkt dus een leugen te zijn, aangezien ik deze modem nog niet eens een magere drie jaar in mijn bezit heb. dit is onredelijkheid nummer één.

volgens de specificatie van de docsis modem kan de oudste versie 1.x een downstream aan van ruim 30Mbit/s . dan kunnen ze weer met hun 1 start en 1 stop bit/s komen, dan heb je nog steeds een maximum van 3,0 MB/s.

onredelijk van mij zou zijn als ik de hele dag door een maximum van 3,0 MB/s zou eisen, ook al wordt deze snelheid beloofd. (24Mbit/s : 8 = 3,0 MB/s (exclusief 1 start & 1 stop bit/s))

is het nog onredelijk?

Vergelijk het eens met adsl. Een adsl modem van een paar jaar geleden kan je ook niet meer gebruiken op een adsl2+ verbinding. Wat is nou eigenlijk het punt met die snelheden? Bedoel je dat het modem volgens de specs de snelheden wel aan moet kunnen?

Ik kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vind om een nieuw modem te kopen, maar misschien heb je ook de keuze om op de langzamere snelheid met je huidige modem te blijven werken.
Mars Warrior schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:14:
Ik vind niet dat je onredelijk bent, integendeel.

Als ik even simpel kijk naar de ADSL providers die ik heb gehad, dan is het altijd nog zo geweest dat als je snelheid hoger ging worden dan je modem, je bij het duurdere abbo domweg een nieuw modem kreeg.
Dit zal per adsl-provider verschillend zijn, maar gold waarschijnlijk alleen bij verlenging van je appartement voor een bepaalde duur (een jaar?)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 15-03-2008 10:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus als ik het goed begrijp, CAIWAY heeft de snelheden verhoogd, hierdoor haal jij niet meer het max met jouw modem. Ze bieden je een nieuwe modem aan voor €69,-- maar geven gelijk de mogelijkheid om dit gratis te krijgen met het abo. Dat laatste is natuurlijk voor hun interessant om klanten binnen te krijgen. Als je dat niet wilt kun je die modem natuurlijk altijd nog kopen.
Als je dat te duur vind, dan kun je toch gewoon gebruik maken van je abo, alleen zul je niet tot die 24Mb/s komen, omdat je modem daarin beperkt is. Waarom zou dat onredelijk zijn? Ze bieden je een oplossing, waardoor je uiteindelijk 3 keuze's hebt (betaald modem, gratis modem, huidige modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]
bij aanschaf van mijn huidige modem, toentertijd, werd verzekerd dat het ging om een toekomstgericht investering.
Dat heb je vaker bij computerapparatuur, dus daarop had je bedacht moeten zijn.
Waarom spreken ze dan nu van 13 Mbit/s als maximum? In de specificaties die ik kon vinden staat overal 30 Mbit/s. Hebben ze die 30 Mbit/s ook genoemd toen je het modem kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:30
Dat ze een nieuw modem te koop aanbieden vind ik niet onredelijk. Je hebt het Docsis modem ook moeten kopen dus waarom nu niet? Je krijgt het nieuwe moden nu uiteraard niet kado omdat je al lid bent en das jammer maar niet ongebruikelijk.

Wat ik idd wel raar vind is dat het Docsis modem tot 30Mbit aan zou moeten kunnen en we dit dus niet halen :?
Dan krijg ik het idee dat caiw iets verkeerd aan het doen is...

Edit:
Heb even op m'n modem gekeken en heb niet het genoemde type, maar wel de zelfde problemen.
Ik heb namelijk de DP1110XB2 waarvan de spec's voor zo ver ik kan beoordelen zo goed als het zelfde zijn als de CXC150.

http://www.laceytech.com/...le%20modems/DP111xXB2.pdf
http://www.netland.by/pdf/cxc360.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Wop op 15-03-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44
Wat mij opvalt is dat Caiway modems aan de klant verkoopt en dat de grote clubs (casema en UPC zoviezo) de modems in bruikleen geven zolang het abonnement loopt.
En daarnaast heeft een modem van +/- 3jaar oud eentje met EuroDocsis 2 moeten zijn.
Specs van de Eurodocsis (die zijn anders dan Docsis)
1.x: 55.62 (50) Mbit/s downstream 10.24 (9) Mbit/s Upstream
2.0: 55.62 (50) Mbit/s downstream 30.72 (27) Mbit/s Upstream

Dus zelf met een EuroDocsis 1.x modem zou Caiway een product hebben verkocht met foutieve specificaties.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he bedankt voor jullie nuchtere kijk op zaken.

maar waarom heeft niemand het over het laatste stukje tekst dat ik schreef:
PM nog iets, ik haal heel soms wel de snelheid van 3,0 MB/s. een paar seconde. dus nog meer

dus de modem haalt de snelheid niet volgens caiw, maar ik haal het soms een paar seconde wel en dan weer niet. en wat nog grappiger is, ik haal gemiddeld tussen 1,4 - 1,9 MB/s.

dus graag hier even een reactie op.

enne

kunnen mensen die lid zijn bij caiway ook reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GlowMouse schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:19:
[...]

Dat heb je vaker bij computerapparatuur, dus daarop had je bedacht moeten zijn.

[...]

Waarom spreken ze dan nu van 13 Mbit/s als maximum? In de specificaties die ik kon vinden staat overal 30 Mbit/s. Hebben ze die 30 Mbit/s ook genoemd toen je het modem kocht?
of ze dat hebben genoemd weet ik niet meer. is dat van belang ?
als jij een compaq laptop koopt met een 2,6 ghz duo core2 en de mediamarkt-wijsneus zegt een 1,6 ghz duo core2...en je speelt een spel o.i.d. die een requirement heeft van 2,6 ghz. terwijl jij denkt dat je een 1,6 ghz hebt, zou je dat spel dan niet kunnen spelen omdat de mm-wijsneus zei dat het een 1,6 ghz?

moraal van het verhaal,
caiway assembleert toch niet zelf de docsis modem?
dus die mogen zeggen wat ze willen, maar de hardware blijft gelijk, niet?
dus 13 Mbit/s volgens caiway of 30 Mbit/s volgens specificatie?
leg even uit wat je probeert te zeggen met je quote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zijn ook genoeg 100 mbit routers die geen 100 mbit halen (of gigabit routers die geen gigabit halen). Of kijk eens naar het vermogen waarmee voor die kleine computerspeakertjes wordt geadverteerd.

Je zegt zelf "ik haal het soms een paar seconden". Op zich kloppen de specs dan van "maximaal 30 mbit". Misschien heb je wel gelijk hoor, en hoort het modem gewoon 30 mbit te halen, maar er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen van adnere appartuur die niet bruikbaar is op de maximale specs. Waag er anders eens een mailtje naar DOCSIS aan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

Speedmaster

Make my day...

Ik begrijp je probleem en ben het volledig met je redenatie eens dat caiway voor een ander modem moet zorgen.
Alternatief is de discussie met caiway stoppen en even op marktplaats kijken.
Een snelle zoekopdracht levert al een modem op vanaf 15 euro, wat altijd goedkoper is dan de 69 euro of de koppelverkoop van caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:21:
Ik begrijp je probleem en ben het volledig met je redenatie eens dat caiway voor een ander modem moet zorgen.
Alternatief is de discussie met caiway stoppen en even op marktplaats kijken.
Een snelle zoekopdracht levert al een modem op vanaf 15 euro, wat altijd goedkoper is dan de 69 euro of de koppelverkoop van caiway.
ok bedankt.

maar je vat wel wat mijn probleem is? waarom een andere modem als deze modem voldoet aan de eisen.

ik wil daarom weten wie allemaal een webstar modem heeft en wie een docsis modem heeft.
als iemand een docsis modem heeft en de snelheid wel haalt, dan is dit oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 255568 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:30:
[...]

ok bedankt.

maar je vat wel wat mijn probleem is? waarom een andere modem als deze modem voldoet aan de eisen.

ik wil daarom weten wie allemaal een webstar modem heeft en wie een docsis modem heeft.
als iemand een docsis modem heeft en de snelheid wel haalt, dan is dit oplichterij.
Zoek eens op de de modemnaam naar specs welke niet van caiway komen. Ik ben bang dat caiway wel gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

ik heb een ultra abbo bij caiway en heb ook een docsis cxc150 modem en ik haal nu max 17500Kilobits of 2MB/s dus boven de 13000Kilobits komt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358

Hier ook het CXC150 modem ,maar daarentegen nog steeds de oude snelheid (ULTRA) hier in IJsselstein.

Ik heb niet zozeer een probleem met een nieuw modem en/of VOIP (was ik toch al van plan).
Maar meer met het feit dat CAIWAY niet vooraf communiceert met de betreffende klanten.
Ze weten namelijk wie dergelijke modems heeft ,en als dat daadwerkelijk het probleem is dan hebben ze daar zelf waarschijnlijk niet over nagedacht.
Ik heb toch de indruk (mede door reply's hier geplaatst) dat het niet aan het modem ligt.
Wat dan wel ?
Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Ik heb een Webstar en het is na de upgrade bedroefend.
Ik heb na mijn melding pas na een maand ofzo een mail gehad dat ze er mee bezig zijn, ik haalde ineens amper 4mbps terwijl ik eerst 11,7mbps haalde met het ultra abbo.

Dus of het aan Docsis zou liggen, ik betwijfel het.

Overigens ging hij gister ineens met 17mbps downen uit de nieuwsgroepen, maar dat zal wel toevallig zijn, Caiway kennende.

Ik heb trouwens ultra en voip van caiway en ben verder best tevreden.
Over de discussie op zich, caiway heeft het probleem op te lossen en als dat op die manier kan, dan is het opgelost. Aansmeren is relatief, ik ben verkoper van beroep en kan niet anders zeggen dat ik een leugenachtig wezen ben welke zeker zorgt dat de klant krijgt wat hij verlangd, maar uiteindelijk heb ik het product verkocht omdat ik dat nou eenmaal graag wil.

handel / diensten / verkoop is gelijk aan aansmeren. ;-)
Maar om terug te komen op het verhaal: "Beter een docsis in de hoek van je kamer, dan helemaal geen kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:00:
Ik heb een Webstar en het is na de upgrade bedroefend.
Ik heb na mijn melding pas na een maand ofzo een mail gehad dat ze er mee bezig zijn, ik haalde ineens amper 4mbps terwijl ik eerst 11,7mbps haalde met het ultra abbo.

Dus of het aan Docsis zou liggen, ik betwijfel het.

Overigens ging hij gister ineens met 17mbps downen uit de nieuwsgroepen, maar dat zal wel toevallig zijn, Caiway kennende.

Ik heb trouwens ultra en voip van caiway en ben verder best tevreden.
Over de discussie op zich, caiway heeft het probleem op te lossen en als dat op die manier kan, dan is het opgelost. Aansmeren is relatief, ik ben verkoper van beroep en kan niet anders zeggen dat ik een leugenachtig wezen ben welke zeker zorgt dat de klant krijgt wat hij verlangd, maar uiteindelijk heb ik het product verkocht omdat ik dat nou eenmaal graag wil.

handel / diensten / verkoop is gelijk aan aansmeren. ;-)
Maar om terug te komen op het verhaal: "Beter een docsis in de hoek van je kamer, dan helemaal geen kamer.
zeg jij nou dat de webstar modem niet goed werkt bij jou, maar wij moeten die gewoon maar kopen, omdat caiway dat als oplossing aanbiedt?

nee toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
ehhh, ja dat zeg ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Het lijkt er op dat caiway dus wat uit te leggen heeft.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:16
klaasbram schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:33:
Wat mij opvalt is dat Caiway modems aan de klant verkoopt en dat de grote clubs (casema en UPC zoviezo) de modems in bruikleen geven zolang het abonnement loopt.
En daarnaast heeft een modem van +/- 3jaar oud eentje met EuroDocsis 2 moeten zijn.
Specs van de Eurodocsis (die zijn anders dan Docsis)
1.x: 55.62 (50) Mbit/s downstream 10.24 (9) Mbit/s Upstream
2.0: 55.62 (50) Mbit/s downstream 30.72 (27) Mbit/s Upstream

Dus zelf met een EuroDocsis 1.x modem zou Caiway een product hebben verkocht met foutieve specificaties.
Caiway is niet de enige die modems verkoopt, ook @Home verkoopt een modem bij het aanvragen van een nieuw abonnement, maar deze wordt verrekend via je abonnement als je lid blijft.
Overigens geeft @home wel kostenloos nieuwe modems uit en mag je het oude exemplaar gewoon houden, ook na opzegging van je abonnement.

Die 13Mb/s van dat caiway modem is overigens niet vreemd. Alhoewel Eurodocsis 1.x wel hoger dan 13Mb/s kan, kunnen veel oudere modems het ook niet. De Motorola SB4200e die ik hier in de hoek heb liggen doet ook niet meer dan 8Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Modbreak:Kan het iets minder, zie ook je mailbox.

[ Voor 98% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
ValHallASW schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:49:
Ik ben al bijna 2 jaar ultra abonnee a 40 euro / maand.
dat is het probleem. Maar als jij graag die 69 euro voor me betaald prima: reageer maar dan krijg je mijn bank rekening om het over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Als je niet tevreden bent bij je provider, zoek dan een ander...
Sorry hoor, maar je bent denk ik niet voor rede vatbaar en zelfs als ze alles doen wat je wilt zul je nog steeds negatief over ze spreken/denken: tijd voor de overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 204528 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:05:
Als je niet tevreden bent bij je provider, zoek dan een ander...
Sorry hoor, maar je bent denk ik niet voor rede vatbaar en zelfs als ze alles doen wat je wilt zul je nog steeds negatief over ze spreken/denken: tijd voor de overstap!
Ach ja betaal gewoon maar als iemand meer vraag dan terecht is ............
Ook jij hebt blijkbaar geld teveel (lijkt me sterk als leraar in opleiding), oja lees eerst even waar het over gaat (begin tot eind ook andere forum topic caiway verhoogt snelheden 2008)
Overstap graag vertel maar bij wie .................... met 24mbits/s down en 2048 mbits/s down.

Ik wil (en dat lijkt me echt gegrond) dat caiway kosteloos nakomt wat er beloofd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

MeTheOne2008 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:59:
Moet je kijken als ferrari een ferrari zou verkopen waarbij belooft wordt dat de auto zonder extra kosten 1000pk kan leveren. Nadat je hem gekocht hebt blijkt dat ie maar nauwelijks 500pk heeft.
Je gaat bellen naar ferrari en daar wordt door een uiterst professionele (NOT) helpdesk gezegd:

"eehhh ja meneer (of mevrouw) , hij kan wel 1000pk leveren maar dan moeten we eerst even de bezineslang breder maken, dan kan er meer benzine door en zal de motor meer kracht, dus 1000pk kunnen leveren.
Maar dat gaat helaas niet want de bredere benzine slang vereist een andere nieuwere ferrari en die kunt u voor een x bedrag kopen (niet kosteloos dus). OJA, u kunt ook kiezen voor de nieuwe verbeterde ferrari inclusief race circuit waarop u dan kunt rijden. Dit mag u dan gratis doen voor een half jaar en de ferrari is dan ook gratis,MAAR u moet wel een jaar blijven rijden op het circuit anders moet u alsnog alles betalen. OJA het rijden op het circuit is na het gratis half jaar natuurlijk niet gratis meer, dat kost dan twee keer zoveel." (WEG WINST, DIE ER AL NIET WAS)
Dit is helemaal niet wat er gebeurt is. :+
Je hebt een autoweg gekregen waarop je sneller mag rijden, echter, met je Fiat Panda kun je hier niet optimaal gebruik van maken dus moet mag je een Ferrari kopen.
Ik vind 69 euro voor een Ferrari trouwens best wel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 13:13
De klager heeft wel gelijk. Eerst veel poeha in het blad per 1-1-2008 dubbele snelheid. Dat werd gefaseerd ingevoerd en weet niet ofdat iedereen het nu heeft. ik heb een webstar en haalde in het begin gem. 2,78 MB/s met downen van newsserver. Kortom zeer stabiel. Maar toen de andere abonnementen geupgrade zijn ist zeer onstabiel qua snelheid en zelfs nog lager dan daarvoor. Toen had ik dag en nacht 1440KB/s en nu ist droevig. Vaak savonds via Eweka /Astraweb/Newscacher nog geen 1MB/s en zeer wisselvallig. En ik ben niet de enige, want klachten genoeg. Uiteraar dmelding gemaakt en na 4 weken mail gehad dat de techn. dienst ermee bezig is. Overdags wel snel savonds en weekend traag dat ligt niet aan me router/pc. Nee er is ook gewoon een capaciteitsprobleem. En nu dat gezeik met oude modems. Dit wist men ok voordat ze met veel ppoeha het bekend maakten aan ons oftewel de abonees. Nee caiway schreeuwt wel vaker, maar om het netjes op te lossen? Zal mij benieuwen. Ik heb niet zo'n hoge pet op van helpdesk en de hoge heren.
Prima provider en betaalbaar maar het communicren naar de klant krijgt voor mij een onvoldoende.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

MeTheOne2008 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:14:
[...]

Ach ja betaal gewoon maar als iemand meer vraag dan terecht is ............
Ook jij hebt blijkbaar geld teveel (lijkt me sterk als leraar in opleiding), oja lees eerst even waar het over gaat (begin tot eind ook andere forum topic caiway verhoogt snelheden 2008)
Overstap graag vertel maar bij wie .................... met 24mbits/s down en 2048 mbits/s down.

Ik wil (en dat lijkt me echt gegrond) dat caiway kosteloos nakomt wat er beloofd word.
Wat heeft mijn opleiding te maken met geld? Het gaat niet om het geld dat er binnen komt, het gaat er om hoe je met het geld omgaat :*) Gewoon lekker in vakantie's full-time werken om geld te verdienen & sparen

Er zijn vast nog wel andere aanbieders in de buurt.. En als die meer kosten: je betaalt voor service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Migow schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:22:
De klager heeft wel gelijk. Eerst veel poeha in het blad per 1-1-2008 dubbele snelheid. Dat werd gefaseerd ingevoerd en weet niet ofdat iedereen het nu heeft. ik heb een webstar en haalde in het begin gem. 2,78 MB/s met downen van newsserver. Kortom zeer stabiel. Maar toen de andere abonnementen geupgrade zijn ist zeer onstabiel qua snelheid en zelfs nog lager dan daarvoor. Toen had ik dag en nacht 1440KB/s en nu ist droevig. Vaak savonds via Eweka /Astraweb/Newscacher nog geen 1MB/s en zeer wisselvallig. En ik ben niet de enige, want klachten genoeg. Uiteraar dmelding gemaakt en na 4 weken mail gehad dat de techn. dienst ermee bezig is. Overdags wel snel savonds en weekend traag dat ligt niet aan me router/pc. Nee er is ook gewoon een capaciteitsprobleem. En nu dat gezeik met oude modems. Dit wist men ok voordat ze met veel ppoeha het bekend maakten aan ons oftewel de abonees. Nee caiway schreeuwt wel vaker, maar om het netjes op te lossen? Zal mij benieuwen. Ik heb niet zo'n hoge pet op van helpdesk en de hoge heren.
Prima provider en betaalbaar maar het communicren naar de klant krijgt voor mij een onvoldoende.
Groeten
okee, uit jouw verhaal kan ik dus opmaken dat een webstar ook geen enkele snelheids garantie biedt, iets wat caiway wel doet geloven met de verstuurde mail.Dus dan koop ik (onterecht) die modem a 69 euro en dan blijkt het dus niet eens een oplossing te zijn.

Kunnen er meer webstar Ultra abbo gebruikers reageren a.u.b. ik ben echt benieuwd of er niet veel meer slechte ultra verbindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:15
Hier ook ultra met DOCSIS modem (type CXC150), voor de upgrade haalde ik altijd 12mbit/s, nu schommelt het tussen de 10 en 13-14 mbit, terwijl de upload wel is verdubbeld. Het bericht van caiway zou dus best kunnen kloppen, dat de modem niet sneller kan, maar dit is in veel gevallen niet het probleem, daar is het gewoon een capaciteitsprobleem (anders zou iedereen met een CXC150 wel 13 mbit halen constant).

Ook ik was toch al van plan digitale telefonie te nemen bij caiway, maar ik wacht nog wel even de reacties af van mensen met het nieuwe modem :)

Weinig klachten gehad over caiway de laatste jaren, en ook 13 mbit is voor mij geen reden te gaan klagen, maar als het sneller kan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen :D Beetje raar dat ze na 2 maanden tegen de gebruikers verteld te hebben dat de lage snelheden aan routers en interne netwerken liggen, ze nu ineens komen met het modem verhaal. Niet zo goed getest allemaal?

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
MeTheOne2008 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:54:
[...]

okee, uit jouw verhaal kan ik dus opmaken dat een webstar ook geen enkele snelheids garantie biedt, iets wat caiway wel doet geloven met de verstuurde mail.Dus dan koop ik (onterecht) die modem a 69 euro en dan blijkt het dus niet eens een oplossing te zijn.

Kunnen er meer webstar Ultra abbo gebruikers reageren a.u.b. ik ben echt benieuwd of er niet veel meer slechte ultra verbindingen zijn.
Ik zou zeggen lees de verhalen in de nieuwsgroep caiway.discussie eens op de server txtnews.caiway.nl van caiway Daar lees je genoeg problemen. Ikzelf woon in IJsselstein maar Schiedam Naaldwijk en nog meer plaatsen waarbij het bagger is.
Dus webstar en volle snelheid is ook niet waar. Alleen kun je het in rustige periodes wel halen, want dan haal ik ook 2,78MB/s en das best snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Laatst online: 22-06 23:10

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

MeTheOne2008 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:59:
Ten vierde: Mijn ULTRA (ja ultra) abonnement heeft nog nooit (maar dan ook nooit) de volle snelheid gehaald in die bijna twee jaar dat ik al abonnee ben , hoogstens 10 mbits/s.
HET GEKKE IS NU MET VERDUBBELING VAN 24mbits/s NOG STEEDS DEZELFDE SNELHEID, GOH ZOU HET AAN DE MODEM LIGGEN ????
volgens de 2de lijns helpdesk wwas het caiway netwerk ok.
heb je er toevallig nog een oude router, hub of netwerkkaart tussen zitten die maar 10 Mbits/s kan. Daar lijkt het namelijk wel verdacht veel op.

Overigens haal ik altijd wel precies de snelheden van 12 Mbit/s en nu van 24 Mbit/s. Behalve op zondagmiddagen en tussen 20.00 en 23.00. Maar dat vind ik een verschil tussen super snel en ietsje minder super snel. Een half uur voor het downen van een DVD of 40 minuten, lekker boeiend! Tis nooit snel genoeg! ben blij dat je niet in Belgie woont met al die data limieten!

----edit----
probeer maar eens iets vergelijkbaars te vinden voor het zelfde geld en specs....Suc6
Multikabel 70 eu
Casema 70 eu
UPC 60 eu
@home 70 eu
------------

[ Voor 8% gewijzigd door DrOetker op 16-03-2008 21:51 ]

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf

rjf

Vetpriester

Om nog even terug te komen op snelheid problemen

Ik heb zelf een ultra abbo.

Ik heb 1 van de drie winxp sp2 computer die met hemel en aarde bewogen niet voor bij de 1,45MB kan krijgen.

terwijl als ik met die comp. een linux live cd (knopix 5.1) draai wel aan de 2.0MB/sec kom
dat is nog geen 3.0 maar goed.

het ligt echt aan de windows drivers (register gezocht getweaked en drivers vervangen maar niks help)
ff windows herinstaleren, wil misschien helpen.

Dus als je snelheid problemen hebt, probeer de knopix linux live cd

http://www.knoppix.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
we zitten op tweakers, ik neem aan dat iedereen weet dat ze de MTU, TTL en aantal gelijktijdige connectie's wel goed weten in te stellen ;-)

Met name is het zo dat winxp (standaard) niet meer dan 10 tcp/ip connectie's aan kan (lees: wil kunnen), maar dat is weer op te lossen door het dll bestandje onder handen te nemen. Daar is wel een tooltje voor, een of andere patch van lord ofzo.

Maar dan nog, standaard kan windows die snelheid gewoon aan over de tcp/ip.

Ik mag trouwens verklappen dat de snelheid er aan deze kant beter op geworden is ineens.
Het is niet constant, maar hij wil nu toch echt al 19 20 21 17 18 19 mbps geven uit de nieuwsgroepen. hoera hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:27:
we zitten op tweakers, ik neem aan dat iedereen weet dat ze de MTU, TTL en aantal gelijktijdige connectie's wel goed weten in te stellen ;-)

Met name is het zo dat winxp (standaard) niet meer dan 10 tcp/ip connectie's aan kan (lees: wil kunnen), maar dat is weer op te lossen door het dll bestandje onder handen te nemen. Daar is wel een tooltje voor, een of andere patch van lord ofzo.

Maar dan nog, standaard kan windows die snelheid gewoon aan over de tcp/ip.

Ik mag trouwens verklappen dat de snelheid er aan deze kant beter op geworden is ineens.
Het is niet constant, maar hij wil nu toch echt al 19 20 21 17 18 19 mbps geven uit de nieuwsgroepen. hoera hoera!
En jou modem is ......webstar of eurodocsis ?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
webstar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier een screenshot van vanochtend 9:00 uur.
Dit is met het oude eurodocsis modem

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/5492/screen56ah5.gif

Geen ene bit verhoging dus.
Anderen met hetzelfde modem halen wel een hogere snelheid (2MB/s) .
Een vreemd verhaal....... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 107358 op 17-03-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255783

Ik ben een Ultra-gebruiker uit Naaldwijk, met een CXC150 modem. Ik heb afgelopen vrijdag per email opheldering gevraagd over snelheidsproblemen (uiteraard geen reactie nog ontvangen...).

Dit hele Webstar verhaal is nieuw voor mij en ik ga hier ook niet in trappen. Het is voor mij al duidelijk genoeg dat er sprake is van een ander probleem. Ik download overdag met een snelheid van 1.4 tot 1.5 MByte/sec. Maar ik heb ook gemerkt dat wanneer ik zaterdag/zondag ochtend rond 8 uur ga downloaden een snelheid van 1.9 - 2MByte/sec haal.

Wat ik bij Caiway op dit moment het grootste probleem vind, is dat er totaal geen informatie aan gebruikers wordt gegeven. Een bericht zoals 'snelheidsverhoging in het eerste kwartaal' slaat nergens op, ik kan me niet voorstellen dat zij geen betere planning kunnen geven over wanneer dit zou gaan gebeuren per abbo of plaats. Ook dit (capaciteits/bandbreedte??)probleem met de snelheid van ultra gebruikers wordt aan niemand duidelijk gemaakt. Hoeveel moeite is het nou om dit even te melden, zodat de rest ook weet dat het niet aan zijn verbinding alleen ligt maar bij meerdere het geval is? Wat meer duidelijkheid over het probleem en wat er aan gedaan wordt zou niet zo slecht zijn voor de klantvriendelijkheid.

Op de website zag ik staan dat er morgen onderhoud wordt gepleegt aan een centraal netwerkcomponent. Ik hoop dat zij daadwerkelijk bezig zijn het probleem op te lossen, maar ik ben bang dat dit nog wel even kan gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255852

zelfde mail gehad, na melding van achterblijven beloofde snelheid na upgrade, snelheden liggen nu op zelfde niveau als voorheen met goedkoper abbo VOOR de upgrade.

Naast pogingen tot koppelverkoop begint dit sterk op oplichting te lijken.

grt.
Cone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Anoniem: 255783 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:14:
Dit hele Webstar verhaal is nieuw voor mij en ik ga hier ook niet in trappen. Het is voor mij al duidelijk genoeg dat er sprake is van een ander probleem. Ik download overdag met een snelheid van 1.4 tot 1.5 MByte/sec. Maar ik heb ook gemerkt dat wanneer ik zaterdag/zondag ochtend rond 8 uur ga downloaden een snelheid van 1.9 - 2MByte/sec haal.
Nog nooit gehoord van overboeking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255783

En daarom haal ik continu maar 50% van mijn beloofde snelheid? Dat is geen overboeking meer, dat is je klanten bedonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf

rjf

Vetpriester

offtopic
rjf schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:41:
Om nog even terug te komen op snelheid problemen

Ik heb zelf een ultra abbo.

Ik heb 1 van de drie winxp sp2 computer die met hemel en aarde bewogen niet voor bij de 1,45MB kan krijgen.

terwijl als ik met die comp. een linux live cd (knopix 5.1) draai wel aan de 2.0MB/sec kom
dat is nog geen 3.0 maar goed.

het ligt echt aan de windows drivers (register gezocht getweaked en drivers vervangen maar niks help)
ff windows herinstaleren, wil misschien helpen.

Dus als je snelheid problemen hebt, probeer de knopix linux live cd

http://www.knoppix.org/
Vanmorgen windoos er opnieuw op gezet en de limit van 1,45MB is weg ik haal nu de 2,0MB
whoohooo :) maar nog geen 2700KB ;)

ben er ook achter gekomen wat het was het was de comodo firewall

offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door rjf op 18-03-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk deze asociale reactie!

Geachte relatie,

Het antwoord op uw e-mail

Dit is niet iets wat zomaar verzonnen is maar is grondig onderzocht. Wij kunnen u niets anders mededelen dan in de voorgaande e-mail.

Met vriendelijke groet,

Menno Admiraal

CAIW Diensten BV

Molenstraat 33

Postbus 45

2670 AA

NAALDWIJK

CAIWAY ServiceCenter: 088 224 9111

E-Mail CAIWAY Infodesk: info@caiway.nl

E-Mail CAIWAY Internet Helpdesk: servicedesk@caiw.nl

Website: http://www.caiway.nl/

MIJN EMAIL

Geachte heer/mevrouw,

Met deze oplossing ben ik niet tevreden.

Mijn huidige modem (Docsis CXC150) kan maximaal 38 Mbit/s downstream behalen. Ik haal namelijk op dit moment gemiddeld 15 Mbit/s. Dat mijn modem een maximum van 13 Mbit/s heeft, kan ik daarom niet accepteren als knelpunt.

Het lijkt op een storing binnen uw netwerk. Deze conclusie stel ik, omdat ik sporadisch wel de snelheid van 24 Mbit/s behaal.

Uw reactie zie ik graag spoedig tegemoet.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op dit moment haal ik met www.speedtest.nl 2676.1 KByte/sec (=21409 kbps) met mijn DOCSIS modem. Begrijp het goed dat ze mij vertellen dat ik niet hoger dan 13Mbits kan...haha en dan nog zo een asociale reactie geven (die caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 255568 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:24:
op dit moment haal ik met www.speedtest.nl 2676.1 KByte/sec (=21409 kbps) met mijn DOCSIS modem. Begrijp het goed dat ze mij vertellen dat ik niet hoger dan 13Mbits kan...haha en dan nog zo een asociale reactie geven (die caiway).
Ik vind het antwoord niet zo asociaal hoor, misschien hebben ze ongelijk, misschien niet, maar het bericht wat ze sturen is niet zonder meer asociaal.

Mijn bevindingen op verschillende tijdstippen met het webstar modem...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/247787425.png
en
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/247502665.png
en
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/247615040.png

Het heeft dus alles met het netwerk te maken dat overbelast wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door Gé Brander op 18-03-2008 08:45 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:19:
[...]

Ik vind het antwoord niet zo asociaal hoor, misschien hebben ze ongelijk, misschien niet, maar het bericht wat ze sturen is niet zonder meer asociaal.

Mijn bevindingen op verschillende tijdstippen met het webstar modem...

Het heeft dus alles met het netwerk te maken dat overbelast wordt.
bedankt voor je reactie.

ik vind het een asociale reactie uit hoofde van klantvriendelijkheid. deze reactie plaats je niet tegen een klant "zomaar verzonnen". ieder zijn eigen drempel ;)

maar, ik hoop dat je deze discussie begrijpt. het gaat niet om de snelheid die ik daarstraks heb gehaald. deze snelheid is juist boven de maximum die mijn modem technisch volgens caiway aan zou kunnen.

dit is dus onzin, zijn dus grove leugens...daar gaat het over en niet dat het netwerk overbelast is, dat ik daardoor niet mijn beloofde snelheid behaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 255568 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:00:
[...]

bedankt voor je reactie.

ik vind het een asociale reactie uit hoofde van klantvriendelijkheid. deze reactie plaats je niet tegen een klant "zomaar verzonnen". ieder zijn eigen drempel ;)

maar, ik hoop dat je deze discussie begrijpt. het gaat niet om de snelheid die ik daarstraks heb gehaald. deze snelheid is juist boven de maximum die mijn modem technisch volgens caiway aan zou kunnen.

dit is dus onzin, zijn dus grove leugens...daar gaat het over en niet dat het netwerk overbelast is, dat ik daardoor niet mijn beloofde snelheid behaal.
In mijn beleving zijn grove leugens wat ernstiger dan een geschil met een internet provider. Maar ook daarin heb jij dan weer gelijk als je zegt, "ieder zijn eigen drempel" ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:22:
[...]

In mijn beleving zijn grove leugens wat ernstiger dan een geschil met een internet provider. Maar ook daarin heb jij dan weer gelijk als je zegt, "ieder zijn eigen drempel" ;)
goed dat is dan duidelijk ;)

welk type webstar heb je? als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 255568 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:16:
[...]
welk type webstar heb je? als ik vragen mag.
Er staat het volgende op:
Scientific Atlanta Webstar EPX2203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Modbreak:teveel capslock

[ Voor 97% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
OJa even offtopic: wie heeft de topic omschrijving aangepast ???? vriendjes van caiway ????

er stond toch echt wat anders : C(na)aiway probeert klant te misleiden met .......

Ik wist niet dat tweakers ook aan censuur deed :- :? (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
overboeking van 1 op 70000 (aantal klanten bij caiway) zeker , laat me niet lachen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, probeer je frustratie even aan de kant te zetten en iets realistischer naar het probleem te kijken. Zoals je nu op iedereen reageert, gaat er niets veranderen, en zullen anderen je ook niet meer willen helpen om eventueel een vuist te maken richting Caiway.

Natuurlijk ben ik, en naar ik aanneem ook anderen, ook gefrustreerd over het feit dat er 's avonds een mindere snelheid overblijft dan overdag. Echter dit is een bekend fenomeen in de ISP wereld. En als jij geen overboeking wenst of een mindere mate van overboeking dan dien je een leased line te gaan huren.

Een overboeking van 1 op 70000 slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Alsof jij 1/70000ste haalt 's avonds?

Ik heb een slechtste meting gehad (toevallig gisteren avond) van slechts een kleine 6% van waarvoor ik betaald heb. Dat is slecht. Dat deugd niet en daar zou ik graag wat aan gedaan willen hebben.

Maar om dan zoals jij moord en brand te gaan lopen schreeuwen in je topic raakt kant noch wal.

En ja, inderdaad, zo op het eerste gezicht lijkt Caiway hier met de mail wisseling de plank mis te slaan.

Met mijn modem (Scientific Atlanta Webstar EPX2203) haal ik 's ochtends zonder problemen vrijwel de volle bandbreedte waarvoor ik betaald heb. Dus een verkeerd modem kan het niet zijn.

Misschien moeten we met alle Tweakers die hier zijn eens een tabelletje bij gaan houden met welke snelheden er gehaald worden op bepaalde tijden van de dag. Dan kunnen we richting Caiway wat aantonen. Dan kunnen zij met die gegevens meer doen, dan enkele klagende klanten. (link naar mijn data)

Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:24:
Ok, probeer je frustratie even aan de kant te zetten en iets realistischer naar het probleem te kijken. Zoals je nu op iedereen reageert, gaat er niets veranderen, en zullen anderen je ook niet meer willen helpen om eventueel een vuist te maken richting Caiway.

Natuurlijk ben ik, en naar ik aanneem ook anderen, ook gefrustreerd over het feit dat er 's avonds een mindere snelheid overblijft dan overdag. Echter dit is een bekend fenomeen in de ISP wereld. En als jij geen overboeking wenst of een mindere mate van overboeking dan dien je een leased line te gaan huren.

Een overboeking van 1 op 70000 slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Alsof jij 1/70000ste haalt 's avonds?

Ik heb een slechtste meting gehad (toevallig gisteren avond) van slechts een kleine 6% van waarvoor ik betaald heb. Dat is slecht. Dat deugd niet en daar zou ik graag wat aan gedaan willen hebben.

Maar om dan zoals jij moord en brand te gaan lopen schreeuwen in je topic raakt kant noch wal.

En ja, inderdaad, zo op het eerste gezicht lijkt Caiway hier met de mail wisseling de plank mis te slaan.

Met mijn modem (Scientific Atlanta Webstar EPX2203) haal ik 's ochtends zonder problemen vrijwel de volle bandbreedte waarvoor ik betaald heb. Dus een verkeerd modem kan het niet zijn.

Misschien moeten we met alle Tweakers die hier zijn eens een tabelletje bij gaan houden met welke snelheden er gehaald worden op bepaalde tijden van de dag. Dan kunnen we richting Caiway wat aantonen. Dan kunnen zij met die gegevens meer doen, dan enkele klagende klanten. (link naar mijn data)

Idee?
goed idee...

maar hier gaat het onderwerp niet over.

onderwerp:
caiway zegt dat de docsis modem niet capabel is om een snelheid van 24 Mbit/s te behalen, maar slechts maximaal 13 Mbit/s. Daarom moeten wij een nieuwe modem aanschaffen om die snelheid wel te kunnen behalen.
De clou is juist, dat de docsis modem tot maximaal 38 Mbit/s downstream kan behalen.

Tenzij ik er echt naast zit, doordat ik een ander soort docsis heb die speciaal door/voor caiway geproduceerd is, ben ik bereid om die webstar aan te schaffen.

En door dit onderwerp heb ik een beter zicht over de webstar modem. Lang niet alle abonnees halen de snelheid, dus het probleem zit intern.

OFF TOPIC:
Werkt er niemand bij caiway? Want ik weet uit ervaring dat klanten altijd bedonderd worden door de klantenservice-afdeling. Ik werkte namelijk ook een tijd bij een klantenservice-afdeling van een grootbedrijf en wij moesten van de directie 80% van onze tijd liegen tegen de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Je begrijpt duidelijk mijn bedoeling niet met het verzamelen van die data. Als wij met die data kunnen aantonen dat er op bepaalde tijdstippen met het docsis modem wel die snelheden gehaald kunnen worden, staan we behoorlijk wat sterker dan dat iemand alleen maar roept, ZE LIEGEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:07:
Je begrijpt duidelijk mijn bedoeling niet met het verzamelen van die data. Als wij met die data kunnen aantonen dat er op bepaalde tijdstippen met het docsis modem wel die snelheden gehaald kunnen worden, staan we behoorlijk wat sterker dan dat iemand alleen maar roept, ZE LIEGEN!
ik begrijp je...wat is daar niet aan te begrijpen. :)

als er een onderscheid wordt gemaakt tussen webstar en docsis, dan is het mogelijk om een sheet bij te houden.
ik las namelijk dat jij een webstar had en dat jij wel je snelheid behaalt, maar in de primetime haal je het niet. en daar ging het mij niet echt om. nu ik je over docsis hoor praten lijkt het er meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

is het zo dat emperor_ra = metheone2008 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:41:
nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, dacht het even...

Wat voor modem heb jij? Ook een Webstar, of een docsis?

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 18-03-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:09:
[...]

Ok, dacht het even...

Wat voor modem heb jij? Ook een Webstar, of een docsis?
nee ik ben iemand anders, maakt niet uit ;)

ik heb een docsis.

en met deze modem haal ik nu met de test bijna 24 Mbit/s...maar dat duurt maar een halve minuut ofzo.
dus deze modem kan meer i.t.t. wat caiway beweert. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 255568 op 18-03-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Dat is A geen merk, en B in europa onmogelijk.

In europa gebruiken we de euro-docsis standaard.
euro-docsis is dus een standaard en geen merk of type modem.

Niet om flauw te doen, maar voor het overzicht is dat wel belangrijk.
Roepen van: ik heb een docis modem en hier werkt het wel goed heb je weinig aan.
Welk modem heb je dan? Je kan toch geen vergelijkingen trekken als je niet weet wat je aan het vergelijken bent. Alle in dit topic genoemde modems zijn eurodocsis modems.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 18-03-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:10:
[...]

Roepen van: ik heb een docis modem en hier werkt het wel goed heb je weinig aan.
Welk modem heb je dan? Je kan toch geen vergelijkingen trekken als je niet weet wat je aan het vergelijken bent. Alle in dit topic genoemde modems zijn eurodocsis modems.
eeh...docsis is een standaard, right? dus dan is het een type? en ik ben niet de persoon die dit heeft bedacht, maar caiway vertelde mij dit: dat ik een Docsis CXC150 heb etc etc.

waarom kan je dat niet vergelijken? ik ben nooit te oud om te leren, dus doceer mij...

wat vergelijk ik dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255568 op 18-03-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 255568 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:25:
eeh...docsis is een standaard, right? dus dan is het een type? en ik ben niet de persoon die dit heeft bedacht, maar caiway vertelde mij dit: dat ik een Docsis CXC150 heb etc etc.

waarom kan je dat niet vergelijken? ik ben nooit te oud om te leren, dus doceer mij...

wat vergelijk ik dan?
Het merk is CastleNet, het type is CXC150.
En het werkt via de eurodocsis standaard.
zo'n 90% (grove schatting) van de kabelmodems in NL is een eurodocsis modem.

Stel ik heb een tv. het merk is sony, het type is bravia 22B
En het werkt via het pal b/g systeem.
Bijna alle tv's in NL zijn pal tv's.

En de reden dat je geen vergelijkingen kan maken is omdat je niet weet welk modem je met welk modem vergelijkt. Jij hebt een eurodocsis modem, maar de TS ook, ik ook, mijn buurman ook. Maar toch hebben we wellicht allemaal een ander modem. Jij wilt dus een eurodocsis modem vergelijken met een eurodocsis modem. Je kan geen vergelijking maken als je niet weet welk exacte modem iedereen hier heeft. :)

Voor de volledigheid die Webstar waar in de topicstart over gerept wordt is ook een eurodocsis modem.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 18-03-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het is dus duidelijk dat als we hier wat gaan vergelijken qua gehaalde snelheden, het van belang is dat we het exacte typenummer en merk van de apparatuur opschrijven...

Ik stel voor dat we even een lijstje gaan maken. Als iedereen die problemen heeft volgens onderstaand voorbeeld een opsomming wil maken dan kunnen we richting Caiway eventuele problemen duidelijk signaleren.

Ik zal alles verwerken in een Excel sheet. Ik hoop dat iemand anders dan de communicatie richting Caiway op zich wil nemen namens ons.
  • Plaats: Kudelstaart
  • Postcode: 1433 AH
  • Merk modem: Scientific Atlanta
  • Type modem: Webstar EPX 2203
  • Abonnement: Ultra (24Mb/s)
  • Snelheid 's ochtends 06:00-10:00uur + tijd/datum: 22883d en 1706u om 07:01 / 18-3-2008
  • Snelheid 's middags 13:00-17:00uur + tijd/datum: 13324d en 1532u om 16:08 / 17-3-2008
  • Snelheid 's avonds 19:00-23:00uur + tijd/datum: 1352d en 1287u om 20:35 / 17-3-2008
  • Merk Router (indien van toepassing): Conceptronic
  • Type Router: C300BRS4
  • Operating System pc + SP: Windows Vista Ultimate x86 met SP1

[ Voor 90% gewijzigd door Gé Brander op 18-03-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

www.speedtest.net en dan Londen kiezen

[ Voor 255% gewijzigd door Gé Brander op 18-03-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:34:
[...]

Het merk is CastleNet, het type is CXC150.
En het werkt via de eurodocsis standaard.
zo'n 90% (grove schatting) van de modems in NL is een eurodocsis modem.

Stel ik heb een tv. het merk is sony, het type is bravia 22B
En het werkt via het pal b/g systeem.
Bijna alle tv's in NL zijn pal tv's.

En de reden dat je geen vergelijkingen kan maken is omdat je niet weet welk modem je met welk modem vergelijkt. Jij hebt een eurodocsis modem, maar de TS ook, ik ook, mijn buurman ook. Maar toch hebben we wellicht allemaal een ander modem. Jij wilt dus een eurodocsis modem vergelijken met een eurodocsis modem. Je kan geen vergelijking maken als je niet weet welk exacte modem iedereen hier heeft. :)

Voor de volledigheid die Webstar waar in de topicstart over gerept wordt is ook een eurodocsis modem.
ok bedankt voor je uitleg, job.

zoals ik al vertelde, heb ik eerst informatie gewonnen. een mede-tweaker had dit ook al gedaan en heeft de specificaties hier gepost. daar stonden de snelheden in van CastleNet. dus als je dit misschien wilt uitleggen... dus even voor de duidelijkheid: CastleNet Docsis CXC150 kan volgens de datasheet 38 Mbit/s aan, maar dit kan ik niet halen in Europa of begrijp ik je nu niet?

...iedereen van caiway heeft een CastleNet (docsis cxc150) of Webstar modem neem ik aan? Terayon is uit de running right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:19:
Het is dus duidelijk dat als we hier wat gaan vergelijken qua gehaalde snelheden, het van belang is dat we het exacte typenummer en merk van de apparatuur opschrijven...

Ik stel voor dat we even een lijstje gaan maken. Als iedereen die problemen heeft volgens onderstaand voorbeeld een opsomming wil maken dan kunnen we richting Caiway eventuele problemen duidelijk signaleren.

Ik zal alles verwerken in een Excel sheet. Ik hoop dat iemand anders dan de communicatie richting Caiway op zich wil nemen namens ons.
  • Plaats: Kudelstaart
  • Postcode: 1433 AH
  • Merk modem: Scientific Atlanta
  • Type modem: Webstar EPX 2203
  • Snelheid 's ochtends 06:00-10:00uur + tijd/datum: 22883d en 1706u om 07:01 / 18-3-2008
  • Snelheid 's middags 13:00-17:00uur + tijd/datum: 13324d en 1532u om 16:08 / 17-3-2008
  • Snelheid 's avonds 19:00-23:00uur + tijd/datum: 1352d en 1287u om 20:35 / 17-3-2008
  • Merk Router (indien van toepassing): Conceptronic
  • Type Router: C300BRS4
  • Operating System pc + SP: Windows Vista Ultimate x86 met SP1
  • Plaats: IJsselstein
  • Postcode: 3404 WV
  • Merk modem: CastleNet
  • Type modem: CXC150
  • Snelheid 's ochtends 06:00-10:00uur + tijd/datum: 4456d en 936u om 09:33 / 18-3-2008
  • Snelheid 's middags 13:00-17:00uur + tijd/datum: 4954d en 801u om 15:27 / 18-3-2008
  • Snelheid 's avonds 19:00-23:00uur + tijd/datum: 5417d en 1287u om 22:14 / 17-3-2008
  • Merk Router (indien van toepassing): n.v.t
  • Type Router: n.v.t
  • Operating System pc + SP: Windows XP Service Pack 2
ik moet hier wel even iets aan toevoegen: ik haal soms de snelheid van 24000 Kbit/s een aantal seconde en dat haal ik de hele dag door. dit is echter niet constant. het is dus voor mij moeilijk om dit schema in te vullen. gemiddeld haal ik deze snelheden.

en...is dit te wijten aan het fenomeen 'overboeking'? nee he?!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 255568 op 18-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, laten we ook even meten via dezelfde website, www.speedtest.net en dan Londen kiezen, daar had ik de hoogste snelheid gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/247994863.png

Mijn bijdrage met het oude euro-docsis modem...........
Plaats: IJsselstein
Postcode: 3401 TX
Merk modem: CastleNet
Type modem: CXC150
Abonnement: Ultra (24Mb/s)
Merk Router (indien van toepassing): n.v.t
Type Router: n.v.t
Operating System pc + SP: Windows XP Service Pack 2
Bovenstaande meting is van hedenavond 19:23 uur
De rest volgt nog in het weekend

Verder nog wat quote's zoals die in de nieuwsgroep caiway.discussie is te volgen.
Ik citeer :

Geachte relatie,

Het antwoord op uw e-mail van 14-03-2008 om 20:00:00 is:

Helaas kunnen wij in deze niets voor u betekenen. Het voorstel voor digitale
telefonie is een suggestie die wij u kunnen doen en er is hierin geen sprake
van koppelverkoop. U kunt zelf kiezen hier gebruik van te maken of niet.

De snelheidsverhoging is een service en niet een recht. U bent destijds het
abonnement aangegaan met de snelheid die destijds gegeven is. Deze snelheid
behoudt u met het oude modem en u gaat daarin niet achteruit. Uw modem kan
deze snelheid niet aan en ons advies is deze te vervangen zodat u van de
snelheid gebruik kan maken. U heeft zelf de keuze alles bij het oude te
laten en geen nieuw modem aan te schaffen of wel gebruik te maken van de
snelheidsverhoging door een nieuw modem. Vanuit onze directie is besloten
niet over te gaan tot een modemruil.

Met vriendelijke groet,

Menno Admiraal

CAIW Diensten BV

Molenstraat 33

Postbus 45

2670 AA

NAALDWIJK

En nog een opmerkelijk bericht:

Vandaag een telefonisch bericht van de helpdesk:
De laatste e-mail was een vergissing, in uw geval (met een
Premium abonnement) is er sprake van een capaciteits probleem.
De afdeling netwerk beheer werkt aan een oplossing.

Even voor de duidelijkheid ;dit zijn berichten letterlijk overgenomen vanuit de caiway.discussie nieuwsgroep..........I'm just the messenger. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107358 op 18-03-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:41:
hallo ik ben de TheMeTheOne2008 ik ben dus een ander persoon.

Hier zijn mijn bevindingen:
Plaats: Maasdijk
Postcode: 2676
Merk modem: Castlenet
Type modem: CX150 (getweaked met CX249 firmware)
Abonnement: Ultra (24Mb/s)
Snelheid 's ochtends 06:00-10:00uur + tijd/datum: 10883d en 1200u om 07:01 / 18-3-2008
Snelheid 's middags 13:00-17:00uur + tijd/datum: 8324d en 1102u om 16:08 / 17-3-2008
Snelheid 's avonds 19:00-23:00uur + tijd/datum: 11922d en 902u om 20:35 / 17-3-2008
Merk Router (indien van toepassing): Draytek
Type Router: Vigor 2200VG
Operating System pc + SP: Windows XP sp2

OK nou is dat bekend:

even over het eurodocsis verhaal , ik heb al menigmaal uitgelegd wat de situatie inhoudt, m.a.w. ik weet wel wat ik vergelijk, helaas denkt caiway dat ik dat niet weet. maakt niet uit verder.

zie eerder op dit forum mijn config file , die heb ik gepost en kwam van een docsis castlenet cx150 modem. De grap is dat ik nu een webstar ook bezit en deze laat instellen , daarna zullen we zien wat daar uit komt.

Maar zoals ik het nu kan bepalen ligt het dus toch aan het netwerk helaas. Als het daadwerkelijk blijkt dat dat zo is , dan gaat caiway goed nat wat mij betreft.

oja , de eerste door caiway verzonden mail m.b.t. verdubbeling van de snelheid impliceert dat er kostenloos geupgrade kan worden naar 24mbits voor ultra , m.a.w. wat snap ik dan niet aan het feit dat er gewoon nieuwe hardware zou moeten komen zonder enige cent extra te betalen als de castlenet cx150 niet geschik hier voor is ???
VERGEET NIET DAT ER IN HET VERLEDEN GEZEGD IS BIJ AANKOOP VAN HET MODEM DAT HET VOOR TOEKOMSTIGE VERHOGINGEN VAN DE SNELHEID GESCHIKT ZOU ZIJN.

Elke keer komt er een nieuwe poster in dit topic die probeerd caiway in het gelijk te stellen...

ZE HEBBEN WAT DE MODEM RUIL BETREFT GEEN GELIJK. PUNT BASTA.

Okee je hebt mijn gegevens nu ook en maak een mooie excel sheet , ik hoop dat we er uiteindelijk iets mee kunnen. zoniet jammer dan .

lang leve de kapitalistische maatschappij zou ik dan zeggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
MeTheOne2008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:12:
[...]
oja , de eerste door caiway verzonden mail m.b.t. verdubbeling van de snelheid impliceert dat er kostenloos geupgrade kan worden naar 24mbits voor ultra , m.a.w. wat snap ik dan niet aan het feit dat er gewoon nieuwe hardware zou moeten komen zonder enige cent extra te betalen als de castlenet cx150 niet geschik hier voor is ???
Ooit eens gehoord van marketing? Je abbo wordt kosteloos verhoogd naar 24mbits op de apparatuur van caiway.
Werk jij nog met een 286 dan moet je kosten maken om hiervan gebruik te maken, heb jij nog een oud modem dan moet je kosten maken om hiervan gebruik te maken.
Ik zie het echte probleem niet in het niet kosteloos vervangen van een door jouw aangeschaft modem.
VERGEET NIET DAT ER IN HET VERLEDEN GEZEGD IS BIJ AANKOOP VAN HET MODEM DAT HET VOOR TOEKOMSTIGE VERHOGINGEN VAN DE SNELHEID GESCHIKT ZOU ZIJN.
En hoe lang moet dit gelden? Volgens mij gaf jij zelf al aan dit modem al 3 jaar te hebben. 3 jaar is lang in de IT. Of vind jij dat over 100 jaar jouw modem nog steeds moet voldoen?
ZE HEBBEN WAT DE MODEM RUIL BETREFT GEEN GELIJK. PUNT BASTA.
Ok, dan ga je naar de rechter, punt basta.

Btw, even een ander vraagje, hoe hadden jullie gereageerd als jullie deze mail niet hadden gekregen, maar alle overige niet zeurende caiway leden wel?

En nee, ik werk niet bij caiway ( ken het hele bedrijf niet ) maar heb wel redelijk veel ervaringen met inetboeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Modbreak:CAPSLOCK zit vast...

[ Voor 96% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Modbreak:CAPSLOCK zit vast.

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 20-03-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MeTheOne2008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:09:
OJa even offtopic: wie heeft de topic omschrijving aangepast ???? vriendjes van caiway ????

er stond toch echt wat anders : C(na)aiway probeert klant te misleiden met .......

Ik wist niet dat tweakers ook aan censuur deed :- :? (
Dat zal een moderator hebben gedaan. Hier probeert men neutraal en objectief naar zaken te kijken, zonder met de Caps Lock te schreeuwen of suggestieve titels. Gewoon kalm blijven, dan heb je veel meer kans op een nuttige discussie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Het is echt extreem jammer dat de TS zich door het gehele topic zo gedraagt, zeker gezien het feit mensen desondanks zijn of haar type reacties nog een serieus topic op proberen te zetten.

Tijdens het invoeren van Kabelinternet waren er al enorme problemen met betrekking tot de capaciteit die geboden werd en de klantvraag. Lijkt me een terugkerend probleem als je je gehele klantenbestand een gratis upgrade aanbied. Van wat ik gezien heb is dit een structureel probleem waar aan wordt gewerkt. Over het verhaal van de modem kan je je twijfels hebben, maar ik vind het niet geheel onwaarschijnlijk klinken, Leveranciers ´boosten´ de specs nog wel eens een keer en aan ´theoretische haalbaarheid´ heb je natuurlijk geen zak.

Dit lijkt me een situatie van
- Bedrijf krijgt klachten
- Bedrijf analyseert en denkt dat de oplossing (in veel gevallen) bij de modem ligt
- Bedrijf biedt alternatief

Je kan zelf wel bepalen of het in je eigen situatie nodig is.

Tot slot nogmaals; MeTheOne2008 je gedrag is buitengewoon ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Johny_B schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:13:
Het is echt extreem jammer dat de TS zich door het gehele topic zo gedraagt, zeker gezien het feit mensen desondanks zijn of haar type reacties nog een serieus topic op proberen te zetten.

Tijdens het invoeren van Kabelinternet waren er al enorme problemen met betrekking tot de capaciteit die geboden werd en de klantvraag. Lijkt me een terugkerend probleem als je je gehele klantenbestand een gratis upgrade aanbied. Van wat ik gezien heb is dit een structureel probleem waar aan wordt gewerkt. Over het verhaal van de modem kan je je twijfels hebben, maar ik vind het niet geheel onwaarschijnlijk klinken, Leveranciers ´boosten´ de specs nog wel eens een keer en aan ´theoretische haalbaarheid´ heb je natuurlijk geen zak.

Dit lijkt me een situatie van
- Bedrijf krijgt klachten
- Bedrijf analyseert en denkt dat de oplossing (in veel gevallen) bij de modem ligt
- Bedrijf biedt alternatief

Je kan zelf wel bepalen of het in je eigen situatie nodig is.

Tot slot nogmaals; MeTheOne2008 je gedrag is buitengewoon ongepast.
En ook Johny-B snapt het niet , okay ik ben de TS en wat mij betreft ook de TS (topic sluiter),
Ik heb mischien in totaal maar 3 posters gezien die echt begrijpen wat ik bedoel. Maakt niet uit even goede vrienden.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden door Tweakers.net Ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
[...]

is het nog onredelijk?

EMPEROR-RA BEDANKT VOOR DE STEUN IN DIT FORUM, ik stop er mee het topic mag gesloten worden wat mij betreft, helaas heb ik het gevoel dat alleen een paar mensen begrijpen wat hier door caiway geprobeerd word en het merendeel van de posters gewoon bereid is zich te laten bedonderen. Zeker gezien de reacties van poster die uberhaupt niet eens weten waarover het gaat en twijfels trekken of het allemaal wel juist is wat er vergeleken wordt.

Mazzel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tjonge tjonge, wat een heethoofd.
Prima als jij denkt dat ik niet begrijp waar je over valt. Dat begrijp ik wel, en ik probeer je te helpen door met z'n allen aan te tonen dat het probleem inderdaad bij het modem ligt of niet. Als dat namelijk niet het geval blijkt te zijn, dan is Caiway bezig met foute voorlichting, en kunnen we met z'n allen wat beter een vuist maken naar Caiway.

Dat jij liever schreeuwt en niet constructief mee wil werken aan een oplossing is dus niet de schuld van de mensen die hier ook posten, maar de oorzaak ligt toch echt bij jezelf door je gedrag.

Als je nog wilt dat ik hier mee verder ga (het inventariseren van de bevindingen) dan zal ik dat doen. Maar op dit moment heb ik een nare smaak in mijn mond door je gedrag. De keuze is aan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
MeTheOne2008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:46:
[...]

SODEMIETER TOCH LEKKER OP JOH , LAAT ALS JIJ ER GEEN PROBLEEM MEE HEBT OMGENAAID TE WORDEN WAT MOET JE DAN IN DIT TOPIC !!!
EN DAN NOG JE KENT CAIWAY NIET EENS, DUS WAAR HEBT JE OVER ,LUTSER
MeTheOne2008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:04:
@gomez12

LEES EERST DIT TOPIC , DAN WEET JE I.I.G. waar het overgaat :?
zie ook caiway verdubbeld snelheid per 1 jan 2008
MeTheOne2008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:29:
[...]
En ook Johny-B snapt het niet , okay ik ben de TS en wat mij betreft ook de TS (topic sluiter),
Ik heb mischien in totaal maar 3 posters gezien die echt begrijpen wat ik bedoel. Maakt niet uit even goede vrienden.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden door Tweakers.net Ik ben er klaar mee.
Om in jouw stijl antwoord te geven : MAMMIE, NIET IEDEREEN IS HET MET MIJ EENS. HELP!!!!

Lees eerst eens goed de reactie van Gambieter, denk dan nog eens na of je een constructieve discussie wil hebben of dat je alleen maar mensen ja en amen wilt horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Laten we het netjes houden hier aub. Met schelden over en weer bereik je niks. Ik was 7 jaar lid van caiway en na 1 jaar uitstap naar Versatel (ivm voetbal) ben ik weer terug op het oude nest. Zelf heb ik een webstar modem en ook ik heb problemen met me snelheid. Rustige periode 2,78MB/s maar vaak zeer variabel en soms lager dan voordat de verhogig was. Toen was me lijn constant 1440KB/s Caiway heeft al die jaren veel bombarie gemaakt met allerlei dingen maar ik blijf erbij ze hebben hun zaakjes niet op orde. Het is ook een groot deel een capaciteitsprobleem. Dit zal best wel opgelost worden, maar je wordt vaak zo moe van de meest onzinnige dingen. Het had netjes geweest als men diegene een mail hadden gestuurd die nog een docsis 1 modem hadden gehad. Dan wisten diegene waar ze aan toe zijn/waren. Nu wordt bij de 1 verteld zus en bij de ander zo. wat ik wel weet is dat men ook weer met een nieuwere generatie modem bezig zijn dus wil je het nieuwste en snelste dan zullen we in de toekomst ook weer een ander modem moeten aanschaffen/in bruikleen krijgen. Hopelijk worden ze wakker bij caiway en lossen de problemen, die er nu zeker zijn, binnen afzienbare tijd op. Wens jullie veel succes en ook ik zit nog op reactie van technische dienst te wachten. Mailtje wat ik kreeg dat TD ermee bezig was heb ik al weer zo'n 2 weken geleden ontvangen. Dus geduld en hopelijk dat alles goed opgelost wordt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Migow schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 06:47:
Laten we het netjes houden hier aub. Met schelden over en weer bereik je niks. Ik was 7 jaar lid van caiway en na 1 jaar uitstap naar Versatel (ivm voetbal) ben ik weer terug op het oude nest. Zelf heb ik een webstar modem en ook ik heb problemen met me snelheid. Rustige periode 2,78MB/s maar vaak zeer variabel en soms lager dan voordat de verhogig was. Toen was me lijn constant 1440KB/s Caiway heeft al die jaren veel bombarie gemaakt met allerlei dingen maar ik blijf erbij ze hebben hun zaakjes niet op orde. Het is ook een groot deel een capaciteitsprobleem. Dit zal best wel opgelost worden, maar je wordt vaak zo moe van de meest onzinnige dingen. Het had netjes geweest als men diegene een mail hadden gestuurd die nog een docsis 1 modem hadden gehad. Dan wisten diegene waar ze aan toe zijn/waren. Nu wordt bij de 1 verteld zus en bij de ander zo. wat ik wel weet is dat men ook weer met een nieuwere generatie modem bezig zijn dus wil je het nieuwste en snelste dan zullen we in de toekomst ook weer een ander modem moeten aanschaffen/in bruikleen krijgen. Hopelijk worden ze wakker bij caiway en lossen de problemen, die er nu zeker zijn, binnen afzienbare tijd op. Wens jullie veel succes en ook ik zit nog op reactie van technische dienst te wachten. Mailtje wat ik kreeg dat TD ermee bezig was heb ik al weer zo'n 2 weken geleden ontvangen. Dus geduld en hopelijk dat alles goed opgelost wordt. _/-\o_
;) nette reactie

maar er zijn inderdaad een aantal mensen die het probleem snappen. het gaat niet om de capaciteit en gaat om het probleem dat die cxc150 maximum van 38Mbit/s aan zou kunnen. ik hoorde iemand zeggen dat je niets aan de theoretische haalbaarheid hebt...want dan kunnen producenten gewoon maximaal 4059955Mbit/s op de specificatie printen. dat het maximum van 38 Mbit/s redelijkerwijs niet gehaald kan worden vat ik, maar dat die modem niet eens 50% van de haalbare snelheid niet zou kunnen halen, geloof ik niet.

tenzij iemand mij dit goed kan uitleggen. en is het waar dat de CXC150 38Mbit/s haalt?

MeTheOne2008 ==> hoe staat het met die webstar modem?

oja een sidenote...ik ben al een kleine 10 jaar lid van caiway en ik heb nooit problemen gehad, omdat ik mij altijd bij hun mailtjes en verhaaltjes neerlegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Anoniem: 255568 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:30:
[...]

;) nette reactie

maar er zijn inderdaad een aantal mensen die het probleem snappen. het gaat niet om de capaciteit en gaat om het probleem dat die cxc150 maximum van 38Mbit/s aan zou kunnen. ik hoorde iemand zeggen dat je niets aan de theoretische haalbaarheid hebt...want dan kunnen producenten gewoon maximaal 4059955Mbit/s op de specificatie printen. dat het maximum van 38 Mbit/s redelijkerwijs niet gehaald kan worden vat ik, maar dat die modem niet eens 50% van de haalbare snelheid niet zou kunnen halen, geloof ik niet.

tenzij iemand mij dit goed kan uitleggen. en is het waar dat de CXC150 38Mbit/s haalt?

MeTheOne2008 ==> hoe staat het met die webstar modem?

oja een sidenote...ik ben al een kleine 10 jaar lid van caiway en ik heb nooit problemen gehad, omdat ik mij altijd bij hun mailtjes en verhaaltjes neerlegde.
Kijk jij slaat nu weer de spijker op de kop, het gaat mij in eerste instantie om dat modem ruil verhaal.Daar slaat de topic titel ook op, ik heb totaal geen boodschap aan posters die denken te moeten vertellen hoe goed hun provider wel is en dat je maar genoegen moet nemen met wat je krijgt. Dat is dus de discussie niet hier. Helaas nog geen bericht van de caiway helpdesk over aansluiten webstar, ik wacht af zou gebeld worden als de activering in gaat.
OJa, ik ben al samen met mijn vrouw zo'n 10 jaar lid bij caiway, ben ook bij demon, planet, casema geweest in het verleden. Ik moet eerlijk zeggen dat demon tot nu toe de beste dienstverlening had, maar ja nu ook van kpn dus einde oefening.

En het feit is dat op mijn adres alleen het volgende leverbaar is:

ADSL: max snelheid 4 mbit/s (dit inv erband met afstand naar tel centrale)
Kabel: Caiway max 24mbits/s (nu nog 12mbits/s)
Sateliet: BySky max 4mbits/s (en heel duur t.o.v. de 2 bovenstaanden)

ik betaal 40 euro per maand , en na de verhoging gaat de newsserver toegang van caiway er ook nog af, daarvoor mag je vanaf 1 april 5 euro per maand bij betalen. dus dit betekend, eigenlijk verhoging van snelheid is niet kosteloos want prijs per maand word meer (je krijgt minder ,namelijk geen newsserver meer)

Ik denk toch echt dat caiway wel heel goed beseft dat ze monopolie hebben in de gebieden die ver van de telcentrale liggen, vandaar waarschijnlijk de "klantvriendelijke" houding (deze staat in De LIER voor mijn gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeTheOne2008 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:56:
[...]

Kijk jij slaat nu weer de spijker op de kop, het gaat mij in eerste instantie om dat modem ruil verhaal.Daar slaat de topic titel ook op, ik heb totaal geen boodschap aan posters die denken te moeten vertellen hoe goed hun provider wel is en dat je maar genoegen moet nemen met wat je krijgt. Dat is dus de discussie niet hier. Helaas nog geen bericht van de caiway helpdesk over aansluiten webstar, ik wacht af zou gebeld worden als de activering in gaat.
OJa, ik ben al samen met mijn vrouw zo'n 10 jaar lid bij caiway, ben ook bij demon, planet, casema geweest in het verleden. Ik moet eerlijk zeggen dat demon tot nu toe de beste dienstverlening had, maar ja nu ook van kpn dus einde oefening.

En het feit is dat op mijn adres alleen het volgende leverbaar is:

ADSL: max snelheid 4 mbit/s (dit inv erband met afstand naar tel centrale)
Kabel: Caiway max 24mbits/s (nu nog 12mbits/s)
Sateliet: BySky max 4mbits/s (en heel duur t.o.v. de 2 bovenstaanden)

ik betaal 40 euro per maand , en na de verhoging gaat de newsserver toegang van caiway er ook nog af, daarvoor mag je vanaf 1 april 5 euro per maand bij betalen. dus dit betekend, eigenlijk verhoging van snelheid is niet kosteloos want prijs per maand word meer (je krijgt minder ,namelijk geen newsserver meer)

Ik denk toch echt dat caiway wel heel goed beseft dat ze monopolie hebben in de gebieden die ver van de telcentrale liggen, vandaar waarschijnlijk de "klantvriendelijke" houding (deze staat in De LIER voor mijn gebied)
hee

je kan die webstar toch ook zelf activeren www.caiway.nl/modemruil ofzo?
of moeten zij dat doen? omdat hun configuratieblockade voor de cxc150 nog actief is? :):D:D die moeten ze even unblocken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Nee, ik heb deze modem tweedehands gekocht voor slechts 10 euro, tja wel weer 10 euro teveel maar goed. en blijkbaar was het mac adres van deze modem geblokkeerd op het oude caiway abonnee adres (de ironie is dat ook deze ex-caiway klant mij dat modem verkocht , omdat ze het zat waren met caiway, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 13:21
job schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:10:
[...]

even voor de duidelijkheid.

Caiw gebruikt dus NIET de Euro docsis standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:51:
Als je nog wilt dat ik hier mee verder ga (het inventariseren van de bevindingen) dan zal ik dat doen. Maar op dit moment heb ik een nare smaak in mijn mond door je gedrag. De keuze is aan jou...
Komt hier nog een antwoord op van de TS? Zo nee, dan stopt het voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

jointb2h schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:27:
[...]

even voor de duidelijkheid.

Caiw gebruikt dus NIET de Euro docsis standaard
Wat gebruiken ze dan wel volgens jou?
Ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
hier gebruiken ze de (amerikaanse) docsis standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het lijkt me raar om in Nederland een keuze te maken voor een amerikaans systeem.
Daarmee vergooit je ontzettend veel bandbreedte op je kabelnetwerk. Er zijn gewoon technische grondslagen waarom ze voor een europa een eigen systeem hebben gemaakt.

Oke, stel dat ze de amerikaanse docsis gebruiken.
Doet niets af aan het feit dat er gewoon een duidelijk overzicht moet komen van wie welke modems heeft en welke snelheden ze daarmee behalen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 19-03-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

job schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:36:
Het lijkt me raar om in Nederland een keuze te maken voor een amerikaans systeem.
Daarmee vergooit je ontzettend veel bandbreedte op je kabelnetwerk. Er zijn gewoon technische grondslagen waarom ze voor een europa een eigen systeem hebben gemaakt.
Kan dat dan misschien de oorzaak zijn dat het type modem van de TS niet de volledige snelheid haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
job schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:36:

Oke, stel dat ze de amerikaanse docsis gebruiken.
Doet niets af aan het feit dat er gewoon een duidelijk overzicht moet komen van wie welke modems heeft en welke snelheden ze daarmee behalen.
of misschien is het wel zo dat je beter de bandbreedte aan kan passen.
CAIW heeft nl best wel een groot TV pakket wat ze aanbieden en dat ze deze standaard makkelijker in hun spectrum bereik konden passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

c70070540 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Kan dat dan misschien de oorzaak zijn dat het type modem van de TS niet de volledige snelheid haalt?
Die CXC150 is een (euro)docsis 1.1 modem, die webstar is een (euro)docsis 2.0 modem.
Wat behalve de verschillen in upstream nog veranderd is bij 2.0 weet ik niet.

Verschil tussen het amerikaans, europees en japans systeem is het gebruik van de frequenties (breedte kanalen, indeling kanalen). De snelheid zou ongeveer het zelfde moeten zijn.
jointb2h schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:43:
of misschien is het wel zo dat je beter de bandbreedte aan kan passen.
CAIW heeft nl best wel een groot TV pakket wat ze aanbieden en dat ze deze standaard makkelijker in hun spectrum bereik konden passen
Hier in NL gebruiken we het pal systeem voor onze tv signalen. De zenders zijn hierbij 8mhz breed. Bij ntsc is dat 6mhz. Het amerikaanse docis gebruikt kanalen van 6mhz breedte, bij eurodocsis is dat dus 8mhz. Omdat iedereen in NL een pal tv heeft kan je aan het pal systeem niet rommelen.
Voor internet zou je het amerikaanse systeem kunnen gebruiken. Je zou er zeker geen voordeel mee kunnen halen, eerder nadeel. Maar waarom ze eigenwijs waren en het amerikaanse systeem hebben gebruikt?? Ik zou het niet weten, misschien konden ze dat goedkoper krijgen.. Ik weet het niet.

[ Voor 76% gewijzigd door job op 19-03-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
FEIT: Je gaat dus lekker een nieuwe modem kopen a 69 euro oid als je 13+mbit wilt halen WEDDEN ;)
FEIT: Je hebt een 3 jaar steen oude barrel modem in bezit welke niet meer van deze tijd is!

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 19-03-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
c70070540 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:18:
[...]

Komt hier nog een antwoord op van de TS? Zo nee, dan stopt het voor mij...
Ehh , de inventarisatie mag je van mij doorzetten als er nog meer serieuze reacties op komen, ik heb nu net bericht gehad van de helpdesk dat de webstar geactiveerd is, ik ga straks thuis kijken of hij het doet, ik heb hem iig via de weblink modemruil toegevoegd.Ik ben benieuwd of de snelheid dan straks beter is. wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
freedzed6 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:04:
FEIT: Je gaat dus lekker een nieuwe modem kopen a 69 euro oid als je 13+mbit wilt halen WEDDEN ;)
FEIT: Je hebt een 3 jaar steen oude barrel modem in bezit welke niet meer van deze tijd is!
FEIT: ook jij bent weer zo'n poster die niks toevoegt aan dit topic , thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
hier nogmaals de config file die ik uit de catlenet cx150 modem getrokken heb net voordat ie gaat trainen.

DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk

External Cable Modem<<HW_REV: 010; VENDOR: CastleNet Technology Inc.; BOOTR: NONE; SW_REV: 0.14660.2591; MODEL: CXC150>>

System up time = 0 days 00h 00m 07.43s
if entry.1 = 1
if entry.2 = 2
if entry.3 = 3
if entry.4 = 4
if entry.5 = 5
if description.1 = Ethernet Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.2 = MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.3 = DS MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.4 = US MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if description.5 = USB Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if type.1 = Ethernet
if type.2 = CATV MAC interface
if type.3 = CATV downstream interface
if type.4 = CATV upstream interface
if type.5 = USB
if MTU.1 = 1500 bytes
if MTU.2 = 1500 bytes
if MTU.3 = 1764 bytes
if MTU.4 = 1764 bytes
if MTU.5 = 1500 bytes
if speed.1 = 100000000 bps
if speed.2 = 0 bps
if speed.3 = 42884296 bps
if speed.4 = 10240000 bps
if speed.5 = 12000000 bps
MAC address.1 = 00305*******
MAC address.2 = 00305*******
MAC address.3 =
MAC address.4 =
MAC address.5 = 00305*******
if desired status.1 = Up
if desired status.2 = Up
if desired status.3 = Up
if desired status.4 = Up
if desired status.5 = Up
if operational status.1 = Up
if operational status.2 = Dormant
if operational status.3 = Dormant
if operational status.4 = Dormant
if operational status.5 = Down
if last change.1 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.2 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.3 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.4 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if last change.5 = 0 days 00h 00m 00.01s since boot
if inward octets.1 = 4447
if inward octets.2 = 256
if inward octets.3 = 5974
if inward octets.4 = 0
if inward octets.5 = 0
if inward unicast packets.1 = 56
if inward unicast packets.2 = 0
if inward unicast packets.3 = 0
if inward unicast packets.4 = 0
if inward unicast packets.5 = 0
if inward non-unicast packets.1 = 0
if inward non-unicast packets.2 = 4
if inward non-unicast packets.3 = 4
if inward non-unicast packets.4 = 0
if inward non-unicast packets.5 = 0
if inward packet discards.1 = 0
if inward packet discards.2 = 4
if inward packet discards.3 = 4
if inward packet discards.4 = 0
if inward packet discards.5 = 0
if inward packet errors.1 = 0
if inward packet errors.2 = 0
if inward packet errors.3 = 0
if inward packet errors.4 = 0
if inward packet errors.5 = 0
if unknown-proto discards.1 = 0
if unknown-proto discards.2 = 0
if unknown-proto discards.3 = 0
if unknown-proto discards.4 = 0
if unknown-proto discards.5 = 0
if outward octets.1 = 7803
if outward octets.2 = 0
if outward octets.3 = 0
if outward octets.4 = 56
if outward octets.5 = 0
if outward unicast packets.1 = 90
if outward unicast packets.2 = 1
if outward unicast packets.3 = 0
if outward unicast packets.4 = 3
if outward unicast packets.5 = 0
if outward non-unicast packets.1 = 4
if outward non-unicast packets.2 = 0
if outward non-unicast packets.3 = 0
if outward non-unicast packets.4 = 0
if outward non-unicast packets.5 = 0
if outward packet discards.1 = 0
if outward packet discards.2 = 1
if outward packet discards.3 = 0
if outward packet discards.4 = 1
if outward packet discards.5 = 0
if outward packet errors.1 = 0
if outward packet errors.2 = 0
if outward packet errors.3 = 0
if outward packet errors.4 = 0
if outward packet errors.5 = 0
if outward packets queued.1 = 1024
if outward packets queued.2 = 0
if outward packets queued.3 = 0
if outward packets queued.4 = 0
if outward packets queued.5 = 0
if specific MIB.1 = 1.3.6.1.2.1.10.7
if specific MIB.2 = 1.3.6.1.2.1.10.127
if specific MIB.3 = 1.3.6.1.2.1.10.127.1.1.1
if specific MIB.4 = 1.3.6.1.2.1.10.127.1.1.2
if specific MIB.5 = 1.3.6.1.3.103
Downstream channel frequency = 165000000 Hz
Downstream received signal power = -4.1 dBmV
Upstream channel frequency = 29000000 Hz
SigQu: ctrs include contention = False
SigQu: received without error = 262144 codewords
SigQu: correctable errors = 0 codewords
SigQu: uncorrectable errors = 0 codewords
SigQu: Signal to Noise Ratio = 36.3 dB
SigQu: microreflections = 25 dBc
SigQu equalization data =
UBR CMTS MAC address = 00505701EFE9
Cable modem status = Ranging complete
Upstream transmit signal power = 53.0 dBmV
Interface name.1 = Ethernet Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.2 = MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.3 = DS MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.4 = US MAC Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
Interface name.5 = USB Interface: CastleNet Technology Inc. CX249
if inward multicast packets.1 = 0
if inward multicast packets.2 = 0
if inward multicast packets.3 = 0
if inward multicast packets.4 = 0
if inward multicast packets.5 = 0
if inward broadcast packets.1 = 0
if inward broadcast packets.2 = 4
if inward broadcast packets.3 = 4
if inward broadcast packets.4 = 0
if inward broadcast packets.5 = 0
if outward multicast packets.1 = 0
if outward multicast packets.2 = 0
if outward multicast packets.3 = 0
if outward multicast packets.4 = 0
if outward multicast packets.5 = 0
if outward broadcast packets.1 = 4
if outward broadcast packets.2 = 0
if outward broadcast packets.3 = 0
if outward broadcast packets.4 = 0
if outward broadcast packets.5 = 0
if link up/down traps enabled.1 = True
if link up/down traps enabled.2 = True
if link up/down traps enabled.3 = False
if link up/down traps enabled.4 = False
if link up/down traps enabled.5 = True
if High Speed.1 = 100 Mbps
if High Speed.2 = 0 Mbps
if High Speed.3 = 42 Mbps
if High Speed.4 = 10 Mbps
if High Speed.5 = 12 Mbps
if Promiscuous Mode.1 = False
if Promiscuous Mode.2 = False
if Promiscuous Mode.3 = False
if Promiscuous Mode.4 = False
if Promiscuous Mode.5 = True
if connection present.1 = True
if connection present.2 = False
if connection present.3 = True
if connection present.4 = True
if connection present.5 = True
if alias.1 =
if alias.2 =
if alias.3 =
if alias.4 =
if alias.5 =
if counters last overflowed.1 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.2 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.3 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.4 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if counters last overflowed.5 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
Current firmware = 0.14660.2591
Bootstrap state = Waiting for DHCP offer
enterprises.5457.1.1.1.1.1.1.1 = [Integer32] 162
enterprises.5457.1.1.1.3.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.4.1.1.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.2.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.3.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.4.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.5.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.6.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.7.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.8.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.9.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.1.10.0 = [Gauge32] 0
enterprises.5457.1.1.1.4.2.0 = [Gauge32] 165000000
enterprises.5457.1.1.1.4.3.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.4.4.0 = [Integer32] 4
enterprises.5457.1.1.1.5.0 = [Integer32] 1
enterprises.5457.1.1.1.6.0 = [Integer32] 2
enterprises.5457.1.1.1.7.0 = [Integer32] 2
enterprises.5457.1.1.1.8.0 = [Integer32] 1

Zoals je kunt zien haalt de usb poort: if speed.5 = 12000000 bps
en de LAN poort: if speed.3 = 42884296 bps
if MTU.3 = 1764 bytes ????

moet MTU voor pppoe niet 1492 zijn ????

hier de website van de castlenet cxc150 modem:

http://www.castlenet.com.tw/

HIERONDER DE SPECS VAN CXC150:

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/9430/cxc150io8.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
ik ben er uit:

Castlenet CXC150 modem specs:

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/9430/cxc150io8.th.png

Webstar epx2203 modem specs:

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/2493/epx2203oe3.th.png

En jahoor castlenet gebruikt 6MHz en de Webstar 8MHz, dus dat eurodocsis en amerikaanse docsis verhaal gaat wel degelijk op, maar goed dat caiway dat netjes uitlegt aan de klant , NOT. Toch vraag ik mij af of je dan maar tot 13mbits komt i.p.v. 24mbits.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic wordt sterk in de gaten gehouden aangezien er nogal wat emoties hoog op lijken te lopen bij diverse personen. Iedereen met een zinloze reactie, flame reactie of onnodig gebruik van hoofdletters krijgt direct een OW!