Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren ongeveer 12 uur aan film materiaal van 8mm op DVD laten zetten. Nu wil ik natuurlijk die DVD's gaan editten zodat het gebruiksvriendelijker wordt en overzichtelijker. Oftewel, fragmenten samenvoegen en tevens losse onderdelen maken zodat ik makkelijk naar onderwerp kan zappen.
Nu heb ik al de zoekfunctie gebruikt, maar ik vond toen alleen even een topic uit het jaar kruik. Nu zal er ondertussen wel andere software hiervoor zijn die veel beter is als toen. Kortom, iemand een idee van watvoor programma hiervoor geschikt is?

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2025
De eerste vraag is, hoe staat het op de DVD, is het volgens de orginele DVD structuur, dat betekend MPEG.
Of staat het erop als data, dus AVI bestanden, als je dat weet kun je googlen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je zoekt gewoon een video edit programma, die zijn er toch bij bosjes te vinden proefversies kan je gewoon downloaden. Mijn vader gebruikt tot zijn tevredenheid pinnacle studio 11. Maar dat zal niet de beste zijn, maar hij kan er lekker mee overweg. Adobe heeft ook goed spul. en zo zijn er geneoeg fabrikanten te vinden.

www.casarodriguillo.com

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Pinnacle Studio werkt aardig en redelijk simpel, maar ik heb aardig wat problemen gehad om het aan de praat te krijgen (geloof dat v9 bij m'n brander zat, maar ook v10 wou niet zomaar goed lopen, geen idee hoe het met v11 zit).

Adobe Premiere hoor ik veel goede dingen over, maar die heb ik niet dus daar kan ik ook niet over oordelen.

Verder zijn er een hoop gratis programma's die misschien een goed resultaat kunnen behalen afhankelijk van je wensen, kijk b.v. op doom9.nl/.org of videohelp.com

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:09

ManiacsHouse

Scheisse!

12 uur aan film? Ga er maar aanstaan... Wil je alles op 1 dvd persen? Punt is dat het al op dvd staat en als je wil gaan editen het min of meer eerst naar je pc 'geripped' moeten worden. Daar ben je al even mee bezig. En dan monteren. Zijn genoeg programma's zoals die van Adobe of van Pinnacle zoals hierboven al werd gezegd. Waarom heb je het niet eerst op je pc gezet??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Pinnacle Studio 11 werkt heel aardig, en vooral intuitief. Zeker aan te raden.

Wat ik alleen niet slim vind (persoonlijk) is dat je het 8mm materiaal al op DVD hebt staan. Een DVD bevat namelijk materiaal op MPEG formaat en dat is een zogenaamd "eindformaat". Dit is minder geschikt om te bewerken (zoek maar eens op Google hoe MPEG in elkaar zit, je gaat namelijk iets dat gecomprimeerd is uitpakken en daarna weer omzetten naar MPEG). Handiger was geweest als je het in AVI formaat (liefst DV) had laten aanleveren.

Zie ook DVD naar MPG zonder hercoderen, hoe?

PS: als je op videobewerken had gezocht had je trouwens tientallen topics gevonden waar alle info in staat die je zoekt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 14-03-2008 23:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Achja, ik was al lang blij dat ik het op DVD had omdat ik het al jaren niet had kunnen bekijken (kapotte videocamera). Dus dat het omslachtig is, ja daar was ik al bang voor. Maargoed, zo heb ik er zelf ook nog wat werk aan.
Ik denk dat ik dan met pinnacle studio aan de gang ga. Even kijken of dat wat wil gaan lukken.
Hartstikke bedankt voor de informatie tot dus ver, iedereen!

Verwijderd

Het is niet alleen omslachtig, het zorgt ook voor crappy kwaliteit van je eind-DVD. Ik zou toch gewoon maar weer naar de persoon gaan die het voor je heeft omgezet, want hier valt eigenlijk niet mee te werken.

Verwijderd

Wat een bangmakerij. Het verhaal over hercomprimeren van DVD's is van jaren geleden. De nieuwste versies van videomontage programma's kunnen gewoon MPEG monteren zonder hercomrpimeren. Gewoon een recente versie pakken en het komt allemaal goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:14:
Wat een bangmakerij. Het verhaal over hercomprimeren van DVD's is van jaren geleden. De nieuwste versies van videomontage programma's kunnen gewoon MPEG monteren zonder hercomrpimeren. Gewoon een recente versie pakken en het komt allemaal goed.
Dan moet je in ieder geval geen transitie-effecten, of filters toe gaan passen, want daarvoor moet er dus wel gehercodeerd worden.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:08:
Het is niet alleen omslachtig, het zorgt ook voor crappy kwaliteit van je eind-DVD. Ik zou toch gewoon maar weer naar de persoon gaan die het voor je heeft omgezet, want hier valt eigenlijk niet mee te werken.
En wat wil je dan doen? klagen?

AVI is misschien beter, maar ook niet de beste oplossing, RAW is het beste maar dat vereist kennis en een hoop tijd.

En ik ben het enigzins wel eens met mig29, als je op de juiste manier te werk gaat met de juiste programma's zul je amper kwaliteits verlies hebben.
Daarbij heeft hij/zij de films wss nog en kan die later alsnog op een andere manier laten omzetten, daarbij kan hij de ori DVD er altijd nog bij pakken om dingen te laten zien als ze in het eind resultaat niet duidelijk genoeg zijn.

Ik denk zelf dat het meer om de nostalgische waarde gaat dan dat het om kwaliteit gaat.
Pagina: 1