DVD naar MPG zonder hercoderen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik ben van plan een DVD recorder te gaan kopen, ik wil hiermee videobanden op DVD zetten.
Alleen ik wil ze daarna nog met de pc bewerken en hiervoor heb ik mpg's nodig, maar ik zie overal hoe je ze moet her-coderen om ze daarna weer op een dvd te branden. Maar hierbij treed kwaliteitsverlies op :'( en dat wil ik niet.

Kan iemand mij zeggen hoe ik volledige DVD's om kan zetten in mpg's zonder ze eerst her te coderen, en kwaliteit te verliezen. De grote van de mpg's is geen probleem, ik heb nog 200gb op de hd vrij >:).

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Check www.doom9.org. MEt het proggie Virtualdub kan dit bijvoorbeeld maar er zijn meerdere proggies waar dat mee kan. IK snap alleen niet precies wat je nu wilt, in je verhaal lees ik 2 dingen, van VHS naar DVD en van DVD naar mpeg. Als je VHS naar DVD wilt, zul je toch eerst van analoog naar digitaal moeten via een capturekaart of de video in van je vgakaart of tvkaart. Van VOBjes naar mpeg gebruik je eerste DVDdecrypter en dan Virtualdub.
edit:
wellkom op Got trouwens :P

[ Voor 70% gewijzigd door under-world op 24-07-2005 13:11 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
DVD = MPEG2, dus dat kun je er gewoon zonder problemen uithalen, zoals genoemd oa op doom9 eens rondkijken.

Voor het bewerken is dit juist niet de bedoeling, MPEG2 is een compressie met verliezen, je kan hier dus niet in bewerken, hoogstens wat knippen. Als je echt gaat bewerken zul je toch t bestand moeten decoden, bewerken en weer encoden als MPEG2, wat je hoe dan ook verlies oplevert.

Koop dan gewoon een goeie TV kaart, bewerk het, en dan pas naar MPEG2 (dvd)

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik wil zoizo al een DVD recorder kopen, eigenlijk voor alledaags gebruik.
Daarmee zet ik dan ook meteen de vhs banden op DVD.

Maar nu komt het hooftdoel, die DVD naar mpg zetten en ze dan bewerken, zonder kwaliteit te verliezen. Eigenlijk alleen de lange pauzes eruit knippen.

[ Voor 10% gewijzigd door gyjo op 24-07-2005 13:19 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
Hoe groot is die mpeg ? Zoals DJSmiley al zei MPEG2 = DVD dus als jij die film / programma volledig hebt opgenomen en groter is dan 4,3 gb zou je hem toch moeten encoden....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

winavi is ook een makkelijk proggie die je vobjes om kan zetten naar mpegjes..
En zie verder idd de mogelijkheden op doom9
Ik rip meestal de dvdtjes naar mn hdd met dvddecrypter, em ze met bv winavi om te zetten naar mpeg2

Als je niet hercodeerd (hoeft niet want de vobjes zijn al stukjes mpeg2) hoef je bij die stap geen kwaliteit te verliezen.
Je kunt vervolgens ook gewoon je mpegs bewerken, en met dezelfde bitrate weer opslaan.. = weer geen kwaliteitsverlies..
weer een dvdtje van maken en klaar..

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18
Deze vraag is al veel vaker hier op Got gesteld. Wat ik zelf het handigst vind werken is het gebruik van een tv kaart met hardware mpg coder on board. Die geeft je meteen een DVD conforme mpg file die je meteen als dvd kunt branden. Je pc hoeft die file dan dus niet opnieuw te coderen, dus dat schilt je een berg tijd. Ik kan je de Haupage PVR250/350 aanraden. Voor het edit werk zou ik eens kijken naar Womble MPEG Video Wizard (www.womble.com). Hiervan is een trialversie te downloaden.
Meer over mpg software vind je in:
MPEG2 sw-matig editen zonder kwaliteits verlies

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

gyjo schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:17:

Maar nu komt het hooftdoel, die DVD naar mpg zetten en ze dan bewerken, zonder kwaliteit te verliezen. Eigenlijk alleen de lange pauzes eruit knippen.
Voor het knippen zonder verdere bewerking kan ik je TMPGenc Mpeg editor aanraden. Hiermee kan je gewoon de rommel (reclame, aankondigingen e.d.) uit een mpg stream knippen zonder kwaliteitsverlies. De editor codeert niet en verwijdert alleen maar de selecties die je gemaakt hebt, en stuurt alles naar een nieuwe file.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
gyjo schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:17:

Voor gewoon wat knippen kun je ook de dvd recorder gebruiken, bij de meeste kun je gewoon stukken uit je opname knippen.
Pagina: 1