Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foreground color

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Ben ik laatst enkele uren aan het zwoegen geweest op een mooie topicstart voor het Lord of the Rings Online topic, blijk ik alles weg te kunnen gooien. Ik maak namelijk gebruik van een aantal elementen uit de game welke een zwarte achtergrond hebben. Nou zou ik opzich alles via de [green] tag kunnen kleuren... behalve linkjes en lists. Afgezien van dat het een hoop werk is, ook nog eens zeer lelijk :D

Is er een mogelijkheid om de FG color van je bericht te bepalen? Zo nee, is dat een suggestie ;)

Edit:
Het gaat om deze layout.

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 14-03-2008 21:59 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Alles in een tabel gooien, dan kun je ook de voorgrond kleur bepalen.

Je kunt ook met de viewknop de huidige TS bekijken, kun je zo zien hoe het nu gedaan is.

[ Voor 40% gewijzigd door Dirk op 14-03-2008 19:59 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Dirk schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:56:
Alles in een tabel gooien, dan kun je ook de voorgrond kleur bepalen.
Oh?
De table-tag

Syntax: [table=width,height,border,cellpadding,bordercolor,bgcolor,background,fontsize] table-rows [/table]
Ik zie even niet in hoe ik de tekstkleur dan zou moeten bepalen? :P
DirkW schreef:
Je kunt ook met de viewknop de huidige TS bekijken, kun je zo zien hoe het nu gedaan is.
In de huidige TS is de tekst zwart. ;)

Je kunt op GoT geen kleurtjes anders dan [green], [red] en [blue] gebruiken. Dat is een bewuste keuze trouwens, het voorkomt een kliederboel vol met kleurtjes en het voorkomt dat je als normale user een modbreak na kunt gaan bouwen. ;)

Misschien dat je kans maakt als je een feature-request voor een [white]-tag in zou gaan dienen oid. Maar een vrije kleurkeuze zie ik niet snel gebeuren. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Je zou het gewoon als image kunnen doen en die netjes in een tabel zetten met tekst.

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:04:
Je zou het gewoon als image kunnen doen en die netjes in een tabel zetten met tekst.
En daar gaan je zoekresultaten...

Verwijderd

Het is het een of het ander. De beperkingen zijn er niet voor niets. Dan moet je je layout maar een andere kleur geven. Helaas.

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:09:
Het is het een of het ander. De beperkingen zijn er niet voor niets.
Nou zie ik persoonlijk het probleem van een vierde kleurtag, zeg [white], niet zo?

Het is wat onleesbaar op een normale achtergrond, maargoed, dat is een spoilertag ook.

Er wordt ook geen wit gebruikt in modbreaks, dus verwarring daarover lijkt me ook uitgesloten. En of er nu 5 verschillende mogelijke kleuren zijn of 4, dat maakt ook niet zo veel meer uit? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:09:
Dan moet je je layout maar een andere kleur geven. Helaas.
Dat lijkt me met de huidige beperkingen inderdaad de enige nette oplossing. Tekst in plaatjes zou ik nooit aan gaan beginnen. :X

Verwijderd

Wit .. dat moet je aan de devvers vragen dan. Ik zie echter wel mogelijkheden voor onopvallende 'metatags' of andere ongewenste info. Witte letters op een witte achtergrond. Tenminste bij de standaard template.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 20:20 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Ik begrijp de keuze voor het niet ondersteunen van random colors. Ik zou er persoonlijk ook van walgen wanneer het hier een kleurenfestijn wordt. Toch zou het in sommige gevallen wel wenselijk zijn. Misschien dat een beperkte set kleuren in een [td] een optie is?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09

Onbekend

...

Witte tekst. Alleen moet het op een zwarte achtergrond. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Onbekend op 14-03-2008 22:01 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Bij mij gewoon zwart hoor ;)

Template afhankelijk

Verwijderd

Dit forum is een discussieforum. Het gaat om de inhoud, niet om de vorm. Als je iets in je eigen stijl kwijt wilt, maak je een blog of iets dergelijks. Er is een set met tags beschikbaar voor het structureren van je post, en je kunt bijvoorbeeld je teksten toelichten met een afbeelding.

Het is niet de bedoeling dat het een circus wordt. Waarom niet? Hebben de auteurs van topicstarts ervaring met het weergeven van content in verschillende stylesheets? Weet jij hoe de stijl van het forum er over 3 jaar uitziet? Of het dan wel helemaal lekker werkt als er een zwarte achtergrond achter tekst staat?

Het antwoord is: nee, dat kun je uberhaupt niet weten. De vormgeving van het forum is de verantwoordelijkheid van de devvert die de templates maakt/onderhoudt. Tags in posts zouden zuiver voor het structureren en het markeren van bepaalde stukken tekst moeten zijn. Eigenlijk net zoals HTML geen stijlinformatie moet bevatten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat ook een optie is is om de startpost in HTML op te stellen en een van de lokale modjes lief aan te maken om hem te posten. Dat wordt geloof ik wel vaker gedaan. Lijkt me dat je dan wel controle hebt over al die kleuren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:05:
Dit forum is een discussieforum. Het gaat om de inhoud, niet om de vorm. Als je iets in je eigen stijl kwijt wilt, maak je een blog of iets dergelijks. Er is een set met tags beschikbaar voor het structureren van je post, en je kunt bijvoorbeeld je teksten toelichten met een afbeelding.

Het is niet de bedoeling dat het een circus wordt. Waarom niet? Hebben de auteurs van topicstarts ervaring met het weergeven van content in verschillende stylesheets? Weet jij hoe de stijl van het forum er over 3 jaar uitziet? Of het dan wel helemaal lekker werkt als er een zwarte achtergrond achter tekst staat?
Maar er bestaan toch al verschillende stijl-tags? Het ís toch al prima mogelijk om er een circus van te maken? En weet ik nu wel zeker of mijn rood prettig leest in de oude paarse layout? Of dat mijn blauw nog leesbaar is in een toekomstige?

Wat zou een eventuele tag voor witte tekst zoveel erger maken dan de al beschikbare tags?

Sorry, ik speel even devil's advocate. ;) Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit behoefte ga hebben aan witte tekst. Maar kennelijk is die behoefte er wel (zie voorbeeld @ TS), en ik zou er persoonlijk niet wakker van liggen?

Overigens is Onbekend's suggestie in principe bruikbaar, met de standaard template.
Afbeeldingslocatie: http://coppermine.muer.nl/got/deel6/header.png

Welkom bij deel 6

Er staan [url=#]waarschuwingen[/url] aan het einde van deze topicstart.
Een vriendelijk verzoek je te hieraan houden aub!

Spelinformatie
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut 
risus nunc, volutpat vitae, auctor ut, porta non, enim. Duis 
gravida, mauris ut fermentum ultrices, metus est scelerisque 
mauris, ac volutpat enim nibh sed tortor. Vestibulum 
adipiscing scelerisque urna. Lorem ipsum dolor sit amet, 
consectetuer adipiscing elit. In leo felis, ullamcorper eu, 
malesuada quis, fringilla nec, libero. Curabitur in enim. Ut 
sed arcu ac est sollicitudin posuere. Nam nulla quam, 
egestas eget, placerat at, condimentum quis, ligula. Fusce 
tellus nibh, dapibus eu, sodales eget, faucibus vitae, arcu. 
Integer nunc pede, pharetra ut, dictum in, blandit aliquam, 
lacus. In tincidunt mi quis orci. Nulla quis augue. 
Suspendisse laoreet egestas sapien. Mauris faucibus feugiat 
lacus. Vestibulum quam. Duis aliquet leo quis enim. 
Pellentesque sed tellus vitae purus porta pretium. Curabitur 
at diam. Aliquam erat volutpat. Vestibulum a purus quis 
lacus pharetra semper.

Nullam consequat. Aliquam erat volutpat. Aenean semper, 
lectus nec elementum tristique, eros sapien molestie nisi, 
id suscipit lacus urna nec ligula. Nullam tristique, orci id 
semper adipiscing, odio mauris posuere felis, congue mollis 
urna erat in urna. Vivamus fermentum. Quisque nec magna at 
dui feugiat imperdiet. Nullam enim urna, malesuada sed, 
euismod sit amet, laoreet ut, augue. Mauris aliquam ornare 
mauris. Vivamus vel nibh id nibh placerat dignissim. 
Pellentesque lobortis elementum risus. Integer sollicitudin. 

Zou het niet alleen maar beter worden met een dedicted [white]-tag? (geen scrollbalk bij te lange regels, normaal font, ook nog leesbaar @ paars, etc ;)).
Orion84 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:42:
Wat ook een optie is is om de startpost in HTML op te stellen en een van de lokale modjes lief aan te maken om hem te posten. Dat wordt geloof ik wel vaker gedaan. Lijkt me dat je dan wel controle hebt over al die kleuren?
Doen modjes dat dan? Ik ben bang dat ze zich realiseren dat ze bij iedere wijziging weer lief aangekeken moeten worden. :+

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:46:

Maar er bestaan toch al verschillende stijl-tags? Het ís toch al prima mogelijk om er een circus van te maken? En weet ik nu wel zeker of mijn rood prettig leest in de oude paarse layout? Of dat mijn blauw nog leesbaar is in een toekomstige?

Wat zou een eventuele tag voor witte tekst zoveel erger maken dan de al beschikbare tags?
Dat ze er al zijn wijst op onkunde van de huidige developers, of teveel invloed van gebruikers zonder kennis van zaken. Maar je stip exact aan waar het probleem zit. Het blauwe "prima mogelijk" zou vast niet makkelijk leesbaar zijn op het oude paars.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, als de boel regelmatig gewijzigd moet worden dan is het misschien wat lastig, maar je kan het altijd proberen. Ik weet dat het iig vaker gedaan is.

Bijvoorbeeld de objectieven topics in FGA zijn zo opgezet:
Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0

Dit is verder dus geen enkele toezegging of garantie what so ever, ik draag alleen de suggestie aan. Het is aan de betreffende mods of ze hier wel of niet aan mee willen werken natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 14-03-2008 22:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:48:
Dat ze er al zijn wijst op onkunde van de huidige developers,
klok, klepel :Z

Die 3 tags hebben we geintroduceerd zodat we geen users meer hadden die html hoefden te kunnen posten in Dutch Power Cows voor die stats dingen van ze.
Het lijkt me dat ik de keuze verder niet hoef te verdedigen? ;)
Verder zie ik persoonlijk de toegevoegde waarde van nog een kleur niet zo, je hebt al de keuze in achtergrondkleuren, en zoals hier al eerder gezegd, het is geen circus, noch hebben we die ambitie, en een persoonlijke webpage is het al helemaal niet.

Zie het als een uitdaging om een zo mooi mogelijke startposting te maken met de huidige tags, in Spielerij - Games & Discussies lukt ze dat tenslotte ook prima ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie ook niets in nog meer presentationele tags. De rood/blauw/groen zijn zoals gezegd toendertijd geintroduceert voor een specifieke use-case en worden vziw verder ook (gelukkig) niet echt misbruikt.

Ik sluit me bij moto-moi aan, je doet het maar met wat we hebben ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.