[X38 Moederbord] PCIe x8 Raid controller

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Ik wil graag een upgrade doen van mijn huidige Asus P5W DH Deluxe moederbord upgraden naar een X38 based moederbord.
Daarbij wil ik dan het 2de PCIe slot gaan gebruiken voor een Raidcontroller, bij voorkeur een Areca ARC-1220, puur omdat ik geen zin heb ik de onboard controller en alle limitaties die erbij komen.

Nu heb ik echter al wat zitten zoeken en blijkt dat de P5E en ook andere borden gebaseerd op de X38 chipset geen of slechte ondersteuning hebben voor een Externe Raidcontroller in de PCIe bus.
Zie: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164419

Nu wil ik graag weten of er mensen zijn met een X38 chipset gebaseerd bord die geen problemen hebben met een Areca controller?

(Excuus als ik het in OM had moeten zetten, verplaatsen mag wat mij betreft.)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je op de ICH9R geen RAID gaat draaien, is het geen probleem.

Zie ook:
Systeem wil niet booten van ICH9R array icm Highpoint 232 ;(

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Oet

Oet

Topicstarter
PD2JK schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:36:
Als je op de ICH9R geen RAID gaat draaien, is het geen probleem.

Zie ook:
Systeem wil niet booten van ICH9R array icm Highpoint 232 ;(
Thanks voor je reply, maar jou topique gaat over een P35 chipset, ik heb het over de X38 chipset. Verschil is redelijk aangezien de P35 alleen PCe1.1 ondersteund en de X38 PCIe 2.0 doet. Dat is wellicht ook wel het issue met de raid controllers, hoewel ook veel mensen zeggen dat het aan de BIOS ligt.

Edit: Als er eventueel iemand is die een Areca controller heeft en deze zou willen testen in een X38 moederbord (Asus P5E of Maximum Formula, of Gigabyte ofzo) dan zou dat ook super zijn. Ik wil niet graag een dure controller aanschaffen met het resultaat dat deze gewoon niet werkt in mijn moederbord..

Ik heb Areca hier ook over gemaild, maar ze geven er geen uitsluitsel over, ik heb hen gevraagd of ze het dan zouden willen testen, maar of ze dat ook werkelijk gaan doen is maar de vraag natuurlijk..

[ Voor 30% gewijzigd door Oet op 14-03-2008 15:38 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Oet

Oet

Topicstarter
Iemand hier nog ervaring mee?