Toon posts:

Pentium 4 mPGA478b 3.0 GHz geeft maar 1.5GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,

Ik heb vanmiddag mijn bestelde processor binnen gekregen, en er in gezet.

Deze hoort 3.0GHz te geven, maar volgens de bios EN volgens windows xp geeft die maar 1.5 GHz

Als ik naar start > uitvoeren > dxdiag ga. dan krijg ik dit te zien

Intel® Pentium® 4 3.00GHz (2CPUs) :? (dus dual-core??)
Iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit opgelost kan worden??

Alvast bedankt voor de reacties.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
mischien dat eist in de bios aanstaat en heb je ook windows opnieuwe geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee Windows heb ik niet opnieuw geïnstalleerd, dat is toch meestal niet nodig??

En wat bedoel je met eist in de bios aanstaat?

Edit: misschien ter info: de vorige processor was een Celeron 2.26GHz

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een oplossing hiervoor??

Verwijderd

Hallo,
Je hebt waarschijnlijk een processor pentium 4 met Hyper Threading gekocht.Het klopt dat deze processor 2 kernen heeft,het is een beetje de voorloper van de dual-core.In werkelijkheid heeft hij een kloksnelheid van 3.06Ghz.Is zo een 5 a 10% sneller dan de gewone pentium 4, 3.00Ghz.Dus goede koop gedaan.Heb namelijk dezelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Dus hij zou in principe 1.50 × 2 = 3.00 moeten zijn??

Verwijderd

ja,klopt 1.50x2.Deze processor is indertijd gemaakt om meerdere processen tegelijk te doen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
dat is dan wel heel chill,, aangezien ik hem al overgeklokt heb naar 1.65 GHz .. dus dat zou uitkomen op 3.30 GHz.. ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:01:
Weet iemand een oplossing hiervoor??
Aub niet dubbelposten en niet kicken ;)

Verwijderd

Inderdaad,maar om zeker te zijn installeer eens het gratis programma Aida 32. Zo kan je een perfect overzicht krijgen van je pc in het algemeen.Dit vind je hier: http://www.freedownloads.nl/aida32.htm

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kijk eens met Control Alt Delete hoeveel grafiekjes je ziet staan bij Geschiedenis van CPU-gebruik.

1 = singlecore, 2 = dualcore.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:22:
ja,klopt 1.50x2.Deze processor is indertijd gemaakt om meerdere processen tegelijk te doen draaien.
Wat een onzin. Die CPU heeft géén twee kernen (en dus al helemaal niet 2x1,5, zoiets tel je nimmer op!) maar ondersteunt alleen HT. HT is heel wat anders dan twee aparte cores hebben. Het idee erachter is leuk, maar komt simpelweg niet in de buurt van CPU's met meerdere cores.

@TS

Mobile Pentium 4? Klokt waarschijnlijk terug als deze de power niet nodig heeft. Stress hem eens, en kijk dan of er wél 3,0 GHz verschijnt.
Jejking schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 02:22:
Kijk eens met Control Alt Delete hoeveel grafiekjes je ziet staan bij Geschiedenis van CPU-gebruik.

1 = singlecore, 2 = dualcore.
Een CPU met HT toont wél twee grafiekjes, maar heeft géén meerdere cores

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 14-03-2008 09:52 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Wil je echt juiste info over je cpu weten, download en start CPU-z, post dat screenshot hier.
[simpelmode]

Zoals gezegd, een Pentium 4 Hyper Threading is GEEN dualcore, hij gedraagt zich als dualcore en kan hierdoor een lichte voorsprong maken op de non-HT P4. Een echte Dualcore, zoals de X2 Turion en de Core 2 Duo's zullen veel sneller en efficiënter werken

Wat ik denk dat er gebeurd is dat je cpu word teruggeklokt naar 1,5Ghz als hij het rustig heeft. (deed die van mij dat maar, hier blijft de MP staan op 15x :() en dat heet EIST.
[/simpelmode]

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 14-03-2008 10:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Veel te weinig info/specs. Dit kan simpelweg een verkeerde FSB instelling zijn, een mobo die de boel terugclockt via Speedstep, of een CPU die te heet wordt (foute koeling) en aan thermal throttling doet. Verder idd even de moeite doen om je over single core vs. HT vs. multicore in te lezen. www.intel.com is een goede plek om te beginnen. Maar sowieso: moeite doen. Topics waar dat niet uit blijkt gaan dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.