Upgrade systeem vraagje....

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo beste mede tweakers.

Ik wist niet precies of deze vraag hier thuis hoorde. Maar ik heb het met de search geprobeerd en daar werd ik ook niet wijzer van. Ook alle reacties op bepaalde topics heb ik bekeken maar daar zie ik door de bomen het bos ook niet meer.

Ik wil namelijk een systeem upgrade doen. En vroeg me af wat en hoe ik het systeem het beste kon veranderen.
Ik speel namelijk voornamelijk de nieuwste spellen zoals GOW en COD4 (shooters), en het moge duidelijk zijn dat deze vrij traag vooruit komen op mijn huidige setup, met name de 2 6600gts trekken het niet meer.

Mijn huidige systeem :

Manufacturer: DFI Lanparty SLI-DR motherboard
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.0GHz
Memory: 1024MB RAM twinxp-1024xl xpert corsair
Hard Drive: 74 GB Raptor x 2 10.000rpm
Video Card: NVIDIA GeForce 6600 GT 2 x SLI (Leadtek)
Monitor: Lg Flatron M228WA 22 inch widescreen HD Ready
Sound Card: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio 8ch. Karajan onboard
Speakers/Headphones: x-530 logitech 5.1
Keyboard: Logitech Internet Pro Keyboard Black
Mouse: Logitech Premium Optical Wheel mouse Black
Mouse Surface: Desktop
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.061219-0316)
Power Supply Unit: Thermaltake 560w purepower

Ik wil het in 2 fases upgraden (vanwege geld :$ , arme student he :P ).

Eerst wil ik de videokaart upgraden. Zelf had ik de 8800gts 512 op het oog, of raden jullie me een andere kaart aan met dezelfde prijs/kwaliteit of bijvoorbeeld te wachten op de 9800 series??

Vervolgens wilde ik mijn cpu, geheugen (en evt. mobo) upgraden.

Zelf had ik als eerste in gedachten om 2 x 1gb ddr1 pc4000 ofzo te pakken, met een x2 4600 ofzo? Of een amd single core 4000+?
Of ik kan het hele systeem omgooien en een mooi core 2 duo moederbord, ddr2/3 en een core 2 duo of quad erin zetten....

Wat raden jullie mij aan op dit moment, wat zal ongeveer het slimste en beste in de portomonee liggen?

M.v,g, Rob Rijkers

Ps. mods als dit verkeerd staat verplaats hem maar, en notificeer me aub via de mail erover ofzo...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een 8800GT(S) is een zeer goede kaart, maar de rest van je setup zal een bottleneck zijn voor de prestaties.

Die s939 processoren die jij noemt (met name de dualcores) zijn erg moeilijk te krijgen en tweedehands liggen de prijzen erg hoog. Ik heb zelfs een half jaar geleden mijn X24800+ voor 130 euro verkocht om vervolgens een E6750 te kopen voor 150. Ook geld investeren in een uitgefaseerde socket (en geheugen) zou ik je niet adviseren.

De meeste winst nu kan je halen met een betere videokaart. Ik zou je aanraden om eens te kijken naar een tweedehands 7900GTX of een 8800GTS320/640. Als je even zoekt, ben je echt niet meer kwijt dan 75-100E en dan kan je nog wel een jaar vooruit voor weinig geld en nog een jaar doorsparen en dan misschien een compleet nieuwe upgrade doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Kurios op 13-03-2008 16:32 ]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 22:09
Ik zou je hele systeem upgraden, dus; mobo, ram, cpu, gpu
Misschien kun je ook wat mooie koopjes 2e hands doen.

E6600 cpu is erg goed als 2e hands of anders een E8400.
8800 serie video kaarten zijn erg goed. De GTS 320 of 640 kunnen ook nog best goed mee komen.
ddr2 ram is al goedkoop nieuw.
mobo hangt af van wat je allemaal nodig heb.

• Flying_Dutchie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01-2022
He mannen bedankt voor de reacties.

Ik verwachte het stiekem eigenlijk al. Dit soort reacties stonden ook al in andere foras.
Ik denk dat ik me dan maar over een core 2 duo upgrade ga ontfermen.

Maar zoals ik al zei wil ik het in 2 fases gaan doen, met als eerst de videokaart.
Daarom ga ik denk ik eerst de 8800 gts 512 halen (ik heb op het moment het budget van 300-400 euro voor een videokaart). Ik wil voor de videokaart namelijk wel heel wat centen uitgeven, dat ik die in ieder geval een tijd niet meer hoef te upgraden en dat ik er ondanks de bottleneck nog even mee vooruit kan op mijn huidige setupje (tot de c2d upgrade).

En wat de rest betreft, een moederbord heb ik niet veel eisen aan (heb nu bijvoorbeeld de sli-dr maar met de 8800gts 512 verwacht ik geen sli te gaan gebruiken), het ddr2 is inderdaad ook niet duur meer, en zodoende hou ik wat geld over om een wat zwaardere processor te kopen dacht ik zo. Wel wil ik niet compleet buiten de boot vallen met het moederbord in de zin van een zwaardere processor wil ik niet op een cheap ass bordje zetten die hem net aankan bij wijze van spreken. Maar qua borden bij intel is mn kennis zwaar beperkt. Ik ben meer een amd man nog steeds.

En denken jullie dat ik dan beter voor een core quad kan gaan of een duo?

Het geheugen moet ook vrij snel zijn qua latencys en kloksnelheid, maar met de huidige prijzen zal dat ook niet zon probleem zijn denk ik. Zelf ben ik een echte OCZ fan, vanwege fraai uiterlijk (heb een casemod met window) en vanwege de snelheden.

Nu vallen er denk ik al een hoop af. Iemand nog wat aanraders of suggesties?

M.v.g. Rob

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Wachten op de 9800series van Nvidia zouwk niet doen,koop je een 8800GT/GTS 512 een E8400 van intel en 2 GB ram en natuurlijk een moederbordje maar hier heb je veel variaties

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Je CPU-upgrade van 3800+ naar 4600+ klinkt niet erg zinnig, afgezien van de cache-verdubbeling...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
300-400 euro voor een videokaart is gewoon onzinnig. Je kan al een 8800GT 512 voor <200 euro kopen. Dan draai je makkelijk alle spellen nog op hoogste setting (excl crysis)

Steek die 200 euro dan in je zak en spaar daar nog 200 euro bij en koop dan een CPU+mobo+geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik wist niet precies of deze vraag hier thuis hoorde.
PMG FAQ
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Lijkt me anders vrij duidelijk...
Maar ik heb het met de search geprobeerd en daar werd ik ook niet wijzer van.
Hoe verwacht je dat wij jou wijzer kunnen maken als je niet exact aangeeft op welke zoektermen je zocht en wat je dan wel vond :?
Ook alle reacties op bepaalde topics heb ik bekeken maar daar zie ik door de bomen het bos ook niet meer.
"alle reacties op bepaalde topics"... ja, zo weten we natuurlijk EXACT welke topics en reacties je bedoelt :Z

Hier kunnen we weinig mee. GoT beleid is dat je zelf fatsoenlijke inzet moet tonen voordat je een topic opent. Een deel daarvan doe je door zelf goed op zoek te gaan. Mogelijk heb je dat gedaan, mogelijk niet - want je bent te wazig om daar iets over te zeggen. En dan kom je bij het tweede deel van die inzet, en dat is om een duidelijke topicstart te maken waar je alle relevante info geeft, waaronder waar je gezocht hebt, op welke termen, met links naar wat je wel vond. En helaas ontbreekt dat hier duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.