Toon posts:

Wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een vraag.

ik heb een al wat oudere PC, maar deze is nog niet dermate oud dat ik denk dat hij echt aan vervanging toe is.

nu hou ik best wel veel van gamen, en wil ik dus ook de wat nieuwe games kunnen spelen (voor de bekende, games als o.a. Overlord, nieuwe age op empires, etc...)

nu heb je dus best wel goede grafische kaart nodig voor deze games.

de vraag is dus als volg: wat kan ik nu beter doen, Optie 1. een nieuwe pc kopen die gewoon sneller is, en zo ja waar moet ik dan naar kijken? of... Optie 2. deze is wat goedkoper is is denkik voor mij beter. een nieuwe grafische kaart kopen. maar zo ja, welke?? waar moet ik dan op letten ?? ik heb helemaal geen ervaring hiermee.

ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen plz!

hier nog even nadere info wat er in de huidige pc zit:

operating system: Win XP

AMD Athlon 64 3000+ Socket-754 + Cooler
=> 2.0 GHz Clock Speed, 512 KB cache

MSI K8MM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA
=>VGA/Sound/S-754/LAN/Firewire & USB2.0 onbo

Geheugen 512 MB (kan ook zijn dat deze 1.2 was want hier had ik al eens wat aan vervangen, weet alleen niet meer of ik groter of weer 512 had gedaan)

XFX GeForce FX5700LE 256MB TV DVI AGP8x

ik hoop dat iemand me kan helpen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, neem CSL Beleid eens door. Daar staat van alles in over het upgraden van je systeem, of evt een nieuwe kopen.

Wil je specifiek kijken naar de videokaart, neem dan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? door. Dat is denk ik wat je moet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
veel van deze dingen heb ik idd al zitten doorlezen, maar ik wou toch maar de vraag eens stellen aangezien ik me systeem een beetje als een twijfelgeval beschouw. ( voor sommige misschien wel de sata problemen bekend bij dit board)
door deze ervaring twijfel ik dus al snel waar ik nu goed aan zou doen. hopelijk kom ik eruit :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is heel simpel. Kijk naar de eisen die je stelt en waar je systeem daar niet aan voldoet. Kijk vervolgens naar wat je kunt doen om wel aan de eisen te voldoen. Lukt dat niet met dit systeem, dan moet je een nieuwe kopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:01:
veel van deze dingen heb ik idd al zitten doorlezen, maar ik wou toch maar de vraag eens stellen aangezien ik me systeem een beetje als een twijfelgeval beschouw. ( voor sommige misschien wel de sata problemen bekend bij dit board)
door deze ervaring twijfel ik dus al snel waar ik nu goed aan zou doen. hopelijk kom ik eruit :)
Tja, van een tweaker wordt verwacht dat die er zelf uit kan komen, zeker met de FAQs en andere links. Je hebt een sterk verouderd systeem, dus upgraden is niet echt verstandig, beter sparen voor een nieuw systeem :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Sja, je zou kunnen kijken naar een X1950 pro of een 7900GS op agp. Nieuw kosten deze ongeveer 140 euro. Dat is je goedkoopste oplossing om nog wat power te krijgen. Dit kan ook goed 2e hands. 512MB er bij zou ook wel fijn zijn ja. De dure oplossing van een nieuw systeem ligt aan je budget. Ik zou de BBG's daar voor eens goed bekijken.

Hier bijvoorbeeld.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBGS4A

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja, gezien ik toch veel met grafische applicaties werk, en zeker in de toekomst ook meer zal doen (o.a. voor werk e.d.) en zeker voor de nieuwe games denkik dat het makkelijker is dan toch voor een nieuw systeem te gana kijken. liever toch maar wat extra's uitgeven voor een goed systeem dat leven in een op sterven na dood paard proberen te krijgen :)

gelijk dan nog even een vraag: HD15 ("VGA"), S-Video, Composite of DVI-A of DFP, DVI-D of HDMI: is toch bepaald door de mogelijke aansluiting op het moederboard? (dan zal ik nog in de eerst genoemde zitten helaas)

Verwijderd

1) Zou ik ook doen. Q6600 + P35-DS3(R) + 8800GT is een mooie combinatie en niet eens overdreven duur. Zeker voor grafisch werk.

2)Nee op je videokaart.... Die moet dat ondersteunen. VGA, Svideo, DVI, zitten allemaal op je videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 23:14 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zoals hierboven vermeld, neem de FAQ door, vergelijk de dingen met elkaar, onderzoek de verschillende mogelijkheden. In andere woorden: Je zult toch echt ZELF inzet moeten doen.

Mocht je tegen specifieke problemen aanlopen kan je die natuurlijk altijd vragen, maar dan gaan we er wel vanuit dat je dus een goede topic start maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door dusty op 11-03-2008 23:16 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.