Toon posts:

intel core2 duo vs pentium 4

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg mij af wat nu het snelste is, een intel core2 duo of the good old pentium 4?

iets specifieker, ik heb nu bv een Pentium 4 3.4Ghz 2MB cache en ik zou bv een Intel Core2 Duo E4500 2.2GHz 2MB Boxed willen aanschaffen.

De ene is dus 3.4Ghz en de andere 2.2Ghz nu zal dit uiteraard wel in een andere verhouding zijn maar wat is die dan juist. Kan je dan bv een Core2 Duo 2.2GHz vgl met een pentium 4 4.4Ghz of zit dit totaal anders?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, dit is bijna hilarisch te noemen. Verdiep je eens in de materie en zoek eens benchmarks op voor het verschil tussen deze 2. Dan moet het toch wel duidelijk worden hoe dat het zit.

Verwijderd

Topicstarter
een benchmark is ook maar een benchmark.

een simpel antwoord van mensen met kennis ter zaken zou behulpzamer zijn.

ik kom vaak dingen tegen van 40% sneller, maar 40% sneller dan wat?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 21:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:46:
Jij vraagt iets waar ze notabene benchmarks voor hebben uitgevonden
een simpel antwoord van mensen met kennis ter zaken zou behulpzamer zijn
Simpele antwoorden worden meestal gegeven op simpele vragen. En van simpele vragen op hun beurt wordt verwacht dat je ze zelf kunt beantwoorden door gebruik te maken van onze zoekfunctie en google ;)

Verder niet lullig bedoeld maar je vraagt echt iets zo extreem basics dat dit forum er eigenlijk domweg de juiste plek niet voor is.

Ga er maar vanuit dat een C2D sneller is. Veel sneller. In alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 21:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je ziet dat een C2D ongeveer 2 tot 3 keer zo snel* is met een aantal zaken dan een P4, dan moet dat toch wel duidelijk zijn of niet?

* afhankelijk van welke P4 je tegenover welke C2D je zet

Aanradertje, verdiep je eens in de architectuur die die dingen gebruiken enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 11-03-2008 21:49 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Enige basiskennis is op GoT wel zo handig voordat we zulke replieken gaan neersmijten.

Als je de posthistory van Terw_Dan bekijkt, is dit een tweaker met kennis in huis waar anderen wat aan hebben. Dat hij jou niet behulpzaam, komt omdat je al in je topic niet aangeeft welke handelingen je hebt uitgevoerd om antwoord te krijgen op je vraag.

En als een benchmark 'maar' een benchmark is... Waarom zouden we die benchmarks dan gebruiken in reviews?

Niet dat ik voor Terw_Dan wil opkomen, maar je vraagt eigenlijk naar de weg naar Rome :+

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 08:19
Lol 8)7 Wat wil je nog meer weten?
Vaak is een C2D 40% sneller dan een pak melk dat 2 dagen over de datum is.
Als je écht benchmarks had gezien dan had je geconcludeerd dat je vraag een hele 'domme' is (ja, dat kan wel) Het maakt toch namelijk geen fluit uit waarin / hoe / of wat de processor 40% sneller is, maar juist dát ie dat is. Als jij in een benchmark dus ziet dat de C2D sneller is dan een P4, wat in de lijn der verwachting ligt, dan heb je prompt je eigen vraag beantwoord :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

een c2d is 200 tot 266% sneller per ghz ;) sowiso 200 omdat je 2 cores hebt ipv 1, en 33% per core, omdat ze 4 instructies per clockcycle kunnen, waar de p4 er maar 3 kan.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok, ik heb het begrepen, ik zal me wat meer verdiepen in het gegeven van de benchmark.
AlexanderB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:54:
een c2d is 200 tot 266% sneller per ghz ;) sowiso 200 omdat je 2 cores hebt ipv 1, en 33% per core, omdat ze 4 instructies per clockcycle kunnen, waar de p4 er maar 3 kan.
maar het antwoord van AlexanderB bedoel ik dus met een simpel antwoord.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Een benchmark is maar een benchmark... pff 8)7. Dat zijn testen die speciaal gemaakt zijn om de snelheid te meten, daar moet je juist naar kijken :). Blindstaren op specificaties zoals MHz, KB's e.d. moet je nooit doen.

Zie bv. [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Kan een Core 2 Duo met 2133MHz sneller zijn dan een Pentium D 930 (3GHz)?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.