Toon posts:

[XP] SP2 installatie weigert wegens andere taal?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo hallo

voor een appeltaart een nieuwe laptop weten te bemachtingen van een vriend.
zit geen draadloos netwerk in wat ik wel nodig heb om te kunnen internetten op school e.d.

dus een usb cardbus gekocht en een usb stick voor wireless Inet.
so far so good.
usb cardbus werkt,... stikkie nog niet, daarvoor win xp even overnieuw geinstalleerd en wilde sp2 installeren, als ik deze downloaden krijg ik de foutmelding dat de taal niet overeen komt...

ook met andere downloads trouwens, terwijl het een gewoon legale licentie is... HElP!

iemand een idee?

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
de foutmelding dat de taal niet overeen komt
Wat denk je dan dat er mis is?

SP2 moet wel in de zelfde taal zijn als het besturingssysteem zelf.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon je updates via WindowsUpdate van Microsoft binnenhalen, via een bedraad netwerk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hier het mannetje van de radio ;)
Welkom.
wilde sp2 installeren, als ik deze downloaden krijg ik de foutmelding dat de taal niet overeen komt...
ook met andere downloads trouwens, terwijl het een gewoon legale licentie is... HElP!
iemand een idee?
We hebben hier een paar kleine huisregeltjes die we graag terug zien komen in een topic.
Één daarvan is dat we graag zien dat de Windowsversie waar het om gaat ook in je topictitel staat, en dat die topictitel ook een beetje de lading dekt van de inhoud van je post.

Ik pas nu je topictitel voor je aan, als je daar in het vervolg zelf even rekening mee wil houden, dan gaag :)

Verder heb je bij het aanmelden in de korte ForumFaq kunnen lezen dat we het op prijs stellen als je laat zien dat je zelf ook moeite doet om een oplossing te vinden.

De eerste vraag die dan naar voren komt bij jouw verhaal is dan: wat voor installatie staat er nu dan op?
Is dat een echte Nederlandse XP, zo ja, welke versie - Professional of Home?

Sommige OEMs leveren namelijk een engelstalige XP Professional mee (IBM deed dat bijvoorbeeld) waar een taalpakket overheen wordt gezet.

Zo zie je dus dat het best wel belangrijk is om informatie als merk en type ook te vermelden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
het is een win xp pro OEM versie van HP
Engelstalig.

De engelstalige service pack 2 heb ik gedownload, tot 2x toe en deze werkte dus niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Gewoon windows update gebruiken. Dan komen alle updates ook gewoon binnen.
Duurt misschien wat langer, maar dan lukt het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal!
sp2 staat er op!

echter, nu het volgende probleem.
ik weet niet of ik mijn topic nu moet verplaatsen.... dus post het hier nog maar ni.

aan de zijkant van de laptop een usbbus kaart erin zitten, daar doe ik een wireless usb stickie in.
die herkentie en start automatisch de meegeleverde software op.
tegelijkertijd maakt windows automatisch verbinding met een wireless netwerk.

Het maakt niet uit of ik handmatig, automatisch, met de meegeleverde software of dat windows het doet.... de laptop loopt vast bij het krijgen van een netwerk adres.....

heel vreemd nog nooit gehad,.. gekeken voor updates voor de driver maar heb de nieuwste en via een kabel heeft hij nergens problemen mee....
iemand?

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
wat voor specs heeft die laptop?
meschien is het nogal een oud beesje als je het voor een appeltaart heb gekregen ?
meer specs zou dan handig zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
2ghz processor
512 mb geheugen
50 gb hd

kwam er net achter dattie ook vast loopt met mn mp3speler...
de usb poorten die ik gebruik zijn van zo'n inschuif kaartje, zal dan misschien daar aan liggen...?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft de laptop ook gewone USB aansluitingen? Probeer het daar eens op.

En kunnen we mischien even stoppen met dat hele dattie, stickie, herkentie.. zijn ook normale nederlandse woorden voor

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
de onboard usb poorten werken niet, daarom heb ik ook zo'n kaart gekocht.
ik heb hiervoor ook geen andere driver gevonden.
ik heb al zitten denken om zo'n zelfde kaart te kopen voor wireless internet, maar wil nog niet opgeven, dus alle tips zijn welkom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat een 16bits Cardbus kaart, of een 32bits PCMCIA kaart met behoorlijke drivers?
Die eerste categorie heeft rare neigingen soms, zeker als de drivers wat instabiel zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
32 bit usb 2.0 cardbus
op de buitenkant staat geen merk, windows geeft aan dat deze goed werkt, en gebruikt standaard drivers.
rechts onderin beeld wordt hij weergegeven als:

NEC pci naar usb open host controller
en als
enhanced pci naar usb host-controller

Op google net wel het een en ander gevonden, maar nog niks wat heeft geholpen en van de standaard windows help word je ook niks wijzer.
Google vertelde me dat de usb kaart misschien externe voeding nodig heeft, dat zou kunnen, er zit een voeding bij, maar volgens de handleiding zou dit niets uit mogen maken.
Ik ben nu op mijn stageplek, dit probeer ik thuis even en zal laten weten of dit heeft geholpen of niet.

ondertussen zijn alle tips nog welkom!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ook met externe voeding geen resultaat.
ook nog een keer de installatie procedure van de handleiding uitgevoerd, geen resultaat.

Morgen maar even terug naar de winkel!
Pagina: 1