[[url="http://www.europe.htc.com/z/img/press/htc_3D_Horz_with_tag_pressversion.jpg]afbeelding[/url]] | ||||||||
Inleiding De HTC Touch Dual, ook wel HTC P5500 of HTC Niki genoemd, is het tweede toestel in de HTC Touch serie welke begon met de HTC Touch. De HTC Touch Dual biedt als extra's ten opzichte van de Touch een uitschuifbaar toetsenbord, HSDPA ondersteuning en een upgrade van de hardware. Zo is de processorsnelheid verhoogt van 200mhz naar 400mhz en zijn daarnaast het interne rom en ram geheugen verdubbeld ten opzichte van de Touch van respectievelijk 128MB en 64MB naar 256MB en 128MB. Inmiddels is ook de derde telefoon/PDA in de Touch serie beschikbaar: de HTC Touch Cruise Op de frontpage heeft een review gestaan van de Touch Dual deze vind je hier. Deel 1 van dit topic met een wat verouderd starttopic vandaar dat ik dit nieuwe topic heb geopend: HTC Touch Dual - Deel 2 | ||||||||
Foto's door tweakers: • Foto's door salvador4 Hieronder een aantal foto's uit de press release, klikbaar voor very high res: Filmpjes: | ||||||||
Afmetingen: • Lengte: 107 mm • Breedte: 55 mm • Dikte: 15,8 mm Gewicht: • Gewicht: 120 gram met standaardbatterij OS: • Platform: Microsoft Windows Mobile 6.0 Systeem Specificaties: • Processor Type: Qualcomm 7200 Chip • Processor Snelheid: 400 MHz • Geheugen (ROM/RAM): 256 MB/128 MB • Micro-SD Slot (ondersteund micro SDHC) Beeldscherm: • Type beeldscherm: TFT LCD, Touch sensitive • Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA) • Aantal kleuren: 64k • Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.6") • TouchFLO UI Camera: • Type sensor: CMOS • Resolutie: 2.0 MegaPixels Connectiviteit: • Netwerk: • GSM/GPRS/EDGE: Tri-band GSM (900/1800/1900 MHz • HSDPA (2100 MHz): Tot 384kbps upload en 3.6Mbps download • UMTS (2100 MHz): Tot 384kbps upload en download • Bluetooth: v2.0 A2DP Stereo Batterij: • Batterij: 1120mAh Li-Polymeer, verwisselbaar & oplaadbaar • Gesprekstijd: ~ 5 uur, standby-tijd: 250 uur | ||||||||
• Officiele site van HTC • Officiele HTC Touch website • Fotolibrary HTC • Pressrelease Touch Dual • Productpagina HTC Dual • Presentatie te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB) • Handleiding (Nederlands) Reviews Door websites: • Review op All About Phones • Review op Pocketinfo.nl • Review op Portablegear • Review op Coolsmartphone • Review op Smape Door gebruikers: • Mini-review door Soesje • Mini-review door FatalZero • Mini-review door prutser001 | ||||||||
In dit gedeelte zullen diverse handige tips en trucs uitgelegd worden. Deze komen grotendeels overeen met de tips en trucs uit topic van de HTC Touch topic. Daarnaast is het nuttig om een te kijken in het topic van de HTC Touch Cruis. Tevens is een kijkje in het HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 6 ook de moeite waard. • Hoe verwijder ik dingen uit mijn Launcher? Gewoon op het kruisje drukken en dan op het programma icon klikken. Je kunt ook bij de settings van de taskmanager instellen dat de programma's meteen afsluiten bij een klik op het kruisje in het programma zelf. Dit staat onder het tablad button (knop). • Nederlandse XT9 op een Engelse Windows mobile Het heeft me even gekost om op het hardware toetsenbord ook de Nederlandse XT9 te krijgen uiteindelijk is het me gelukt op de volgende manier: *1 downloaden en installeren van deNederlandse XT9.cab *2 vervolgens via de bestanden en instellingen in deze post op XDA developers. In het kort komt het erop neer dat je deze waarden in het register zet met een registry editor: code:
Deze laatste 2 waarden heb ik niet gewijzigd en zijn bij sommige mensen anders en hoef je alleen aan te passen als het niet werkt. Als je dit allemaal gedaan hebt moet je even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch) * Batterijleven verbeteren FritsYpeij kwam met de volgende tweak om het batterijleven van de dual te verbeteren met zo'n 50% (misschien nog wel meer) wijzig de volgende reg entries van 4 naar 3: code:
Dit heeft verder geen invloed op de performance van je dual, da's dus mooi meegenomen De volgende tweaks heb ik zelf nog niet geprobeerd maar het lijkt mij dat deze ook zouden moeten werken op de Touch Dual. Graag feedback of het wel of niet werkt zodat ik het eventueel aan kan passen. • Snellere TouchFlo?
Met de volgende registry 'tweaks' kan je het instellen: (bron: KaiserTweak XML van BoomSmurf) Snel slapen code:
Schakel dit in ("1") of uit ("0") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing! Slaapmodus code:
Sta toe ("1") of verbied ("0") dat het apparaat in een slaapmodus gaat tijdens een telefoongesprek. Bij de optie verbieden zal automatisch "snel slapen" ook niet ingeschakeld worden • Toch filmpjes kijken op je Touch Dual? Kijk eens hier: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs | ||||||||
10-03-2008: 1ste versie geplaatst. Credits Allereerst J0YR1D3R, ik heb zijn opmaak voor het HTC Touch Cruise ST gebruikt om deze starttopic vorm te geven. Daarnaast heb ik ook informatie uit het starttopic van de Cruise en de Touch overgenomen. Todo
/me hou het voor de rest allemaal binnen de policy in dit topic, zodat we nog lang over het toestelkunnen praten. Alvast bedankt. |
[/quote]