Toon posts:

Externe HDD Loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Packard Bell Save and Store hdd van 200gb. Hij stond van de week even op de grond en is toen omgevallen,(zachtjes) en deed het gewoon nog steeds.
De volgende dag wilde ik hem weer gebruiken en toen kon ik hem niet meer openen. Hij maakt nu repeterend een tik geluidje maar meer alsof die vastloopt.
Windows geeft hem wel een schijfdeel, J, maar kan hem vervolgens niet meer openen.

Iemand enig idee hoe ik hem kan repareren of iig mijn bestanden eraf kan proberen te halen?
Het is namelijk m'n backup maar de orginele bestanden zijn van de week ookal gecrashed op mijn laptop dus nu heb ik echt nix meer :|

Ik ben de wanhoop nabij,

Groetjes, Berry

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11-2025
tikkend geluid duid er echt op dat ie gewoon stuk is, doen veel kapotte schijven

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Als je de FAQ had doorgekeken had je nu al je bestanden terug ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 10-03-2008 15:29 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:06

_Apache_

For life.

Als ie spinde toen ie viel, is de kans groot dat hij stuk is gegaan. Niet zozeer de klap die hij gemaakt heeft, maar de draaiende onderdelen zorgen voor het euvel. Als je wel eens een draaiend wiel vastgehouden hebt - bij de as - en deze gekanteld heb, merk je dat het draaiende onderdeel stevig tegen werkt voeg hierbij een plotselinge tik toe en de schijf kan het snel begeven.

Haal een degelijke interne schijf (Samsung, Seagate, Western Digital etc.) en gooi hier je belangrijke zooi op, deze schijven zijn veel stabieler dan de externe varianten, je krijgt veel meer stabiliteit terug dan dat je mobiliteit inlevert imho :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler