Ik ben afgelopen week bezig geweest met het inrichten van een Media center pc met media portal.
De specs van de Media Center zijn:
Asus Terminator 2 Barebone
Proc: Celeron 2.4 Ghz
Geheugen 2 x 256
Videokaart Ati 9200 128MB AGP
Nu loop ik nog tegen een aantal puntjes aan. Ik zal even een opsomming maken in de hoop dat iemand mij kan helpen:
De specs van de Media Center zijn:
Asus Terminator 2 Barebone
Proc: Celeron 2.4 Ghz
Geheugen 2 x 256
Videokaart Ati 9200 128MB AGP
Nu loop ik nog tegen een aantal puntjes aan. Ik zal even een opsomming maken in de hoop dat iemand mij kan helpen:
- Als ik in een film op mijn MCE afstandbediening 2 keer op meer info druk kom ik in het menu waar ik de ondertitels kan aanzetten. Als ik dan met de pijltoetsen probeer te scrollen komt er geen reactie. Druk ik op kan/pag op de afstandbediening scrolt de balk van de bovenste optie van het menu naar de onderste optie en weer terug. Ik de tussenliggende optie dus niet aanklikken. Klik ik met mijn rechtermuisknop in het scherm en gebruik vervolgens de afstandbediening om te scrollen dan werkt het wel. Nadat ik het menu een keer met de muis geactiveerd heb kan ik het vervolgens weer met de remote activeren en dan werkt het scrollen ook. Komt er dus op neer dat ik niet met de remote alleen de subs aan kan zetten. Zijn deze default ook aan te zetten of heeft er iemand een oplossing voor het remote probleem.
- Graag zou ik ook de grootte van de ondertitels iets wijzigen. Ik heb het complete k-lite codec geinstaleerd en heb al met de body size in ffdshow settings geexperimenteerd meer hierdoor veranderde niets in de grootte van de subs. Waarmee zijn de ondertitels te vergroten.
- Ik heb redelijk wat cabaret materiaal verzameld en wil het ook een leuk plekje geven. Ik heb het nu onder films staan maar zou het liever ergens anders onderbrengen. Heeft iemand hiervoor suggesties.
- Ik heb de TV gemist plugin geinstaleerd maar dit geeft geen beeld. Het geluid werkt wel. Ik heb mijn media center component aangesloten op een Sony Breedbeeldtelevisie. Ik heb de Media center ook nog via S-Video aangesloten maar dit geeft hetzelfde resultaat. Als ik een monitor via VGA aan de Media Center koppel werkt het beeld wel.
[ Voor 3% gewijzigd door arthurkaaij op 09-03-2008 23:15 ]