Toon posts:

Low-Budget PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers ,

Mijn opa wil graag worldofwarcraft kunnen spelen op zijn computer, maar omdat zijn oude pc het spel niet aankan, heeft hij aan mij gevraagt of ik zijn computer op een goedkope manier sneller maken.
hiervoor heeft hij een budget gegeven van maar liefst 250 euro
Maar helaas weet ik weinig van de kwaliteit en werking van ''low budget '' producten
Daarom wil ik graag iemand vragen, om mij op weg te kunnen helpen .

de specificaties van mijn opa's computer :

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/compt1.bmp
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/compt2.bmp

Nu is mijn vraag
wat zou ik moeten vervangen om deze pc weer snel te kunnen laten werken.

ik heb vermoeden dat ik een processor, moederbord, hardeschijf, en werkgeheugen nodig heb.

maar als ik vragen mag, welke raden jullie mij aan ?

Ik had al een kijkje genomen op diverse website's maar ik kom er niet helemaal uit.
mijn belangstelling gaat uit naar de Intel Celeron D 352 proseccor
en een moederbord : http://www.kieskeurig.nl/...00241C12570DE0053AA70.htm

is dit een goede keuze, of raad je me toch wat anders aan ?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En een videokaart kun je daaraan toevoegen, deze pc weer echt snel maken om er fatsoenlijk een game op te kunnen draaien gaat je niet lukken met 250 euro denk ik...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je plaatjes doen ut niet... Specs kun je makkelijk gewoon even opsommen, hoor :)

Ook het upgraden van een pc moet zelf wel lukken als tweaker. Kijk wat je bottlenecks zijn, lees je in, maak een keuze. Lees ook vooral CSL FAQ nog even.

(Waarom kies je eigenlijk zulke achterhaalde onderdelen?)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 08-03-2008 17:48 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel geld zou ik moeten betalen, om het wel mogelijk te maken ?

• Orky
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07-2013
AMD X2 3800+ / BE-2350 o.i.d. ~ 75 euro (dualcore!)
Asus M2N-VM (HDMI) ~ 55 euro (ingebouwde Nvidia 7050 -- is prima)
2 gieg DDR2-800 RAM ~ 60 euro (CAS-4 is sneller en betaalbaar)
kast/voeding ~ 30-80 euro (nieuwe voeding nodig i.v.m. extra powerplugje op moderne mobo's)
evt. harddisk ~ 50-100 euro (niet noodzakelijk)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens bij een BBG zoals: [BBG] Basissysteem maart 2008
Kijk wat er op dit moment voorhanden is, dus wat je nog kunt meenemen van je vorige systeem en je kunt op een aardige manier een budget systeem maken.

Kijk verder in de CSLFAQ: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en CSL FAQ voor een berg handige tips.

Verwijderd

Topicstarter
dankje wel voor jullie belangstelling en hulp, ik denk dat ik hier genoeg aan heb.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Opa verslaafd aan WOW >:) Kijk anders een bij de V&A. Soms komen er leuke budget systeempjes voorbij, of je koopt er losse onderdelen, scheelt ook weer.

edit: wat dacht je hier van? V&A aangeboden: Compleet systeem P4 2,8 Ghz, is precies je budget, inclusief alles, en WOW zul je er wel op kunnen spelen. (misschien niet op allerhoogste GFX)
Of deze, minder dingen maar pc zelf is iets beter, de VGA echter wat slechter en geen beeldscherm etc. V&A aangeboden: Compleet P4 2.8GHz HT systeem

[ Voor 59% gewijzigd door jdm8 op 08-03-2008 17:59 ]

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:41
Als ik van u was zou ik gaan zien voor een 2dehandse computer hier op V&A komen er heel wat voorbij

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AMD Athlon 64 X2 4400+ € 53,07
AOpen QF50H 400W Zilver, Zwart € 47,66
Asus M2V-MX SE € 38,05
Kingston ValueRAM (2x 1GB) DDR2 € 39,58
MSI NX8400GS-TD256E € 31,-
Samsung SpinPoint T166, 160GB € 41,50

Totaal € 250,86

van uit gaande dat je monitor, toetsenbord, muis, floppy drive en de DVD player van de oude PC mee neemt, hiermee zou WoW geen enkel probleem moeten zijn op 1024x768, jek unt evt overwegen om voor 50 euo meer een 8600GT te nemen. Dit is vanuit gaande laagste prijzen in de pricewatch alles in een koop bij 1 winkel zou het mogelijk een paar tientjes duurder uit kunnen vallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Silverfox op 08-03-2008 18:08 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik zou persoonlijk juist niet kiezen voor een 2e hands, juist omdat het voor zijn opa is. Het beste kun je dan een nieuw goedkoop systeempje hebben dat, wanneer het eenmaal draait, voor vele jaren kan blijven draaien. Met 2e handsjes heb je toch altijd wat meer kans dat door ouderdom wat dingen minder gaan werken met alle frustraties van dien, das meer voor iemand die geen probleem heeft met knutselen en onderzoeken.

Ik zou echter niet zo snel voor een celeron kiezen, al zijn ze niet zo beroerd meer als vroeger. Je kunt echter voor een heel klein bedragje een goede dualcore Athlon kopen. Het moederbord dat iemand hier aanraadde (Asus M2N-VM) zou geen slechte keuze zijn, al zou ik eerder de Asus M2A-VM adviseren (AMD chipset en over het algemeen heel erg stabiel). Deze heeft ook onboard video die prima in staat is om WoW te draaien zonder extreme moeite. Daarnaast kun je het beste de prijsvergelijking van geheugen goed in de gaten houden. 800 MHz DDR2 geheugen is wel iets sneller, maar vaak ook iets duurder dan 667 MHz DDR2 geheugen (wat opzich al snel genoeg is voor de komende jaren). Het is beter om 2 GB iets trager geheugen (2x 1 GB) in die pc te stoppen dan 1 GB iets sneller. Voor de rest kun je dan af met een vrij standaard niet al te dure voeding en een simpele kast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:47:
Begin eens bij een BBG zoals: [BBG] Basissysteem maart 2008
Kijk wat er op dit moment voorhanden is, dus wat je nog kunt meenemen van je vorige systeem en je kunt op een aardige manier een budget systeem maken.

Kijk verder in de CSLFAQ: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en CSL FAQ voor een berg handige tips.
En daar nog aantoevoegende dat zoals expliciet in het beleid van dit subforum staat: een uitdraai van een of ander programma posten is niet hetzelfde als specs geven!

Maar hoe dan ook, "welke moet ik kopen?"-topics zijn niet de bedoeling op GoT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.