[Vista] Wireless internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Beste Tweaker(s),

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe pc gekocht.
Alles doet het perfect aan deze pc maar ik heb al die tijd al problemen met het internet.
Als ik een game speel heb ik om de zoveel tijd een kleine "lagspike" en dat maakt het erg irritant, vooral bij shooters.

Ik heb al heel wat gegoogled en op andere sites gekeken en op sommige ook een topic gemaakt maar ik heb geen bericht kunnen vinden van iemand met hetzelfde probleem en ook geen werkend antwoord gekregen. Het grootste probleem is dat ik zelf niet precies weet waar het aan ligt en dat maakt het alleen maar lastiger.

Op mijn vorige computer had ik windows XP en geen enkel probleem met dit netwerk en deze router/modem. En de andere pc die met dit netwerk geconnecteerd is heeft ook geen last ervan.

Het probleem: Internet heeft lagspikes bij games en andere applicaties die internet gebruiken.

Dingen die me zijn opgevallen:

-IPv6 verbindingsmogelijkheden is beperkt.
- Ook als ik met een ander (draadloos) netwerk dat sneller is dan mijn eigen connecteer, dan blijft het probleem bestaan.
- Bij de Internet Connectivity Evaluation Tool op de site van microsoft staat er dat UPnP niet supported is, dit staat echter wel aan bij mijn router.

Specs:

- Windows Vista Ultimate
- Netwerkadapters:
Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g (SiS163u)
Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
- Router: WRT45G v7.0.4 (laatste driver)
- Planet ADSL Standerd
Modem: Speedtouch (precieze versie weet ik niet meer, zo nodig kan ik opzoeken)

Het spijt me als ik iets vergeten ben te noemen, graag vermelden dan zal ik het zo snel mogelijk aanpassen en erbij schrijven.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Oke,

Kun je je Router instellen als accesspoint? Dat deed mij mij ook al veel problemen voorkomen.

Hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465 staat de howto.

• Pacino
Ik zal morgen eens kijken, krijg straks bezoek dus ik moet het naar morgen verschuiven.
Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat het werkt.

• Pacino
Ik heb het net geprobeerd maar er is waarschijnlijk iets fout gegaan want ik kan het internet niet op. En ik kan de router niet meer in omdat hij het wachtwoord niet accepteerd. De admin/default/1234 etc wachtwoorden doen het allemaal niet.

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 07:46
Dan kan je hem resetten door met een pen 10 seconden het kleine reset knopje ingedrukt te houden. Deze zit vlak naast de ethernet-poorten.

• Pacino
Ah bedankt Force, ik had hem niet lang genoeg ingedrukt.

Ik heb het nog eens geprobeerd en het was me deze keer gelukt om mijn router in te stellen als acces point.
Internet doet het op beide computers maar ik heb nog steeds die lagspikes.
Het probleem ligt dus ergens anders denk ik :-(

• Pacino
Iemand die mij kan helpen met dit probleem aub?

• Pacino
*kickje*

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Hebben wij misschien hetzelfde probleem, maar ervaren we het op een andere manier? Mijn topic :?

• Pacino
Ik vind het inderdaad erg veel lijken op mijn probleem ja.
Maar zo te zien hebben we beide nog geen antwoord dan :-(

• Pacino
Ik heb DUmeter gebruikt om te meten bij het downloaden van een bestand via HTTP en dit zijn de gaten:

http://i26.tinypic.com/nvxp1h.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op basis van die DUmeter zou ik zeggen dat er niet zoveel aan de hand is. Wat ik gewoon vermoed is dat je beide NIC's (dus je LAN en je WLAN) op basis van de cpu werken, en die dus gebruiken voor hun berekeningen etc. In spellen en andere apps kan je cpu toch al vol belast worden, dus dat zou e.e.a kunnen verklaren. Pak eens een 3com NIC ipv je realtek, en kijk eens of dat het probleem oplost :?

Overigens: check ook even of je firewall danwel virusscanner op je vista pc de boosdoener is. Wordt vaak over het hoofd gezien bij dit soort problemen namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pacino
Ik heb een Q6600 en ik heb er ook last van bij bijvoorbeeld CS 1.6 dus ik denk niet dat het probleem daar aan ligt.

Ik heb ook zonder virusscanner en firewall geprobeerd maar dat verhelpt het probleem niet.

Eerlijk gezegt voelt het aan als een software probleem, misschien ergens een optie ofzo verkeerd.

• Pacino
Nog maar eens een kickje proberen dan maar

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Heb je al WLAN Optimizer.NET gebruikt, dat verhelpt het probleem wel bij mij...

• Pacino
Hey Sierd,

Ik heb het geprobeerd en heb geen enkele lagspike meer gehad!
Eindelijk kan ik weer eens fatsoenlijk gamen zonder die irritante lagspikes :-)
Heel erg bedankt voor je gouden antwoord, ik ben echt heel erg blij na 3 maanden eindelijk nog eens een lekker potje CS spelen :)

Michael

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 11:45
Ik had precies hetzelfde probleem, tot ik op dit topic kwam! Me lagspikes zijn nu verdwenen met Wlan optimizer, bedankt voor de tip.
Pagina: 1