Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Op mijn nieuwe laptop, een HP met Vista Home Premium en SP1 geinstalleerd heb ik een probleem met de draadloze snelheid. Het is mij opgevallen dat de snelheid elke 45 seconden even wegzakt om vervolgens weer fullspeed verder te gaan. Het probleem heb ik kunnen visualiseren in onderstaande afbeelding, een screenshot van newsleecher.

Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/VistaWlan.jpg

Als ik de laptop op de UTP kabel aansluit is er geen probleem en is de snelheid constant. Het probleem heb ik ook ondervonden op een ander draadloos netwerk, dus aan de router ligt het m.i. niet.

Is er iemand die enig idee heeft wat hier gebeurd, het lijkt er namelijk op dat hij op een of andere manier even 'pauze neemt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als je automatisch zoeken naar draadloze verbindingen aan hebt staan?
In XP kon je dat uitzetten met:
code:
1
Net stop wzcsvc

Hoe dat in Vista is weet ik niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Die specifieke service bestaat niet in Vista, als ik de WLAN Autoconfig service stop ben ik mijn verbinding kwijt, daar wordt het dus niet beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is raar, want de functie is naar mijn weten hetzelfde als in XP. Ik heb altijd netjes verbinding met mijn router zelfs nadat ik die sessie heb gestopt (wel eerst verbinding laten maken).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
*Schop*

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie dat je af gaat op de snelheidsmeter van NewsLeecher. Meet eens met een echte snelheidsmeter (bv DUmeter of iets soortgelijks) en doe dat tijdens het downloaden van grote bestanden via HTTP. Ik heb sterk het vermoeden dat de dipjes die jij ziet dipjes zijn die NL veroorzaakt doordat de gedownloade artikelen samen worden gevoegd tot een bestand op schijf.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Ik zal als ik weer thuis ben DU meter installeren. Echter, zoals ik al aangaf speelt het probleem niet als de laptop op de UTP kabel aangesloten zit. Het openbaart zich alleen draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Hmm, dit probleem heb ik ook, ik maar denken dat het aan mn brakkie wlan ding was van asus... meerdere mensen dus problemen mee... met een UTP kabel gaat het idd prima, maar dat is nu niet de bedoeling en tevens bij mij ook niet meer mogelijk :'(

bij mij merk ik het met online gaming, ineens een dikke lag of connection time out, met een ping van 40 / 50 dus dat is dikke prima....

[ Voor 17% gewijzigd door PsychoHellDude op 17-03-2008 11:17 ]

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn vista het ligt dus echt aan de WLAN autoconfig, heb toen gezocht naar een oplossing maar niks anders kunnen vinden dan een workaround tot (hopelijk) vista sp1.

Ik heb hiervoor de windows xp drivers van mijn wireless netwerk kaart geinstalleerd. Vervolgens maak ik gebruik van het programma Vista Anti-Lag. Dat ervoor zorgt dat hij niet om de 45 seconden (of minuut) gaat controleren of er een betere verbinden beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
BonzO schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:29:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn vista het ligt dus echt aan de WLAN autoconfig, heb toen gezocht naar een oplossing maar niks anders kunnen vinden dan een workaround tot (hopelijk) vista sp1.

Ik heb hiervoor de windows xp drivers van mijn wireless netwerk kaart geinstalleerd. Vervolgens maak ik gebruik van het programma Vista Anti-Lag. Dat ervoor zorgt dat hij niet om de 45 seconden (of minuut) gaat controleren of er een betere verbinden beschikbaar is.
Die anti lag zorgt voor een workaround dat vista niet meer zoekt naar nieuwe netwerken?
Moet ik deze week maar eens proberen als ik achter de pc kom ;-)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
PsychoHellDude schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Die anti lag zorgt voor een workaround dat vista niet meer zoekt naar nieuwe netwerken?
Moet ik deze week maar eens proberen als ik achter de pc kom ;-)
Ik gebruik het programma al een tijdje, het werkt in principe goed (wel met xp drivers op vista).

Alleen heb me ook altijd afgevraagd wat het precies doet. Bij de beschrijving staat namelijk alleen dat het de "lags" weghaalt. Nu heb ik even gekeken naar de source code via .net reflector. Hier is een stukje code wat volgens mij ervoor zorgt dat hij niet meer gaat zoeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
...
        uint num = WlanSetInterface(voidPtr, (_GUID modopt(IsConst)*) &_guid, (_WLAN_INTF_OPCODE) 2, 4, (void* modopt(IsConst) modopt(IsConst)) &numPtr3, null);
        if (num != 0)
        {
            int* numPtr = @new(4);
            if (numPtr != null)
            {
                numPtr[0] = (int) num;
            }
        }
        WlanFreeMemory((void*) numPtr2);
        WlanFreeMemory((void*) numPtr3);
...

Nu heb ik op MSDN gevonden wat de functie WlanSetInterface doet. Met de 3e parameter van die functie kun je een enum waarde veranderen (boolean) genaamd wlan_intf_opcode_background_scan_enabled, deze heeft als beschrijving: "Enables or disables background scan for the indicated interface.". Nu ken ik de wlanapi en de slecht gemaakte code niet goed, maar dit zou kunnen zijn wat er dus veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Hoe zit dit dan met register tweaks?
Ik heb mij er al een beste tijd niet meer mee bezig gehouden...
Maar al deze instellingen staan toch gewoon in het register.. of heb je hier een overrulend proggie voor (zoals die vista-anti-lag)

[ Voor 73% gewijzigd door PsychoHellDude op 17-03-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
BonzO schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:29:
Dat Vista Anti-Lag zal ik dan ook maar eens proberen als ik weer thuis ben. Ik kan je in ieder geval uit de droom helpen, SP1 gaat het niet oplossen, dat draait inmiddels al bij mij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
toch raar dat er niet aandacht aan besteed is bij patches enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Ik heb vanmorgen WLAN Optimizer.Net geïnstalleerd, zoals het nu lijkt zijn de dips nu verdwenen. Het is toch wel erg slecht dat dit nog niet in SP1 is verholpen :|
Pagina: 1