Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vaker gehoord dat het verstandig is om een server 2 netwerkkaarten te geven. Alleen nu ben ik bezig met een netwerkje op te zetten met server. Maar is het nu verstandig om in mijn server 2 netwerkkaarten te hebben, zo ja waarom? Wordt de server dan ingesteld dat die internet kan delen ofzo (ICS)?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:23:
Ik heb vaker gehoord dat het verstandig is om een server 2 netwerkkaarten te geven.
Van wie en met welke argumenten?
Maar is het nu verstandig om in mijn server 2 netwerkkaarten te hebben, zo ja waarom? Wordt de server dan ingesteld dat die internet kan delen ofzo (ICS)?
Dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Als je er een Active Directory domain controller van wil gaan maken dan kun je jezelf potentieel problemen bezorgen, en als je al een router hebt om je internet mee te verdelen heeft het geen nut.

Vraag jezelf liever af welke functie een tweede netwerkkaart zou kunnen vervullen?
Dan kun je zelf prima beslissen wat je ermee wil doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ja ik weet ook niet waarom ik heb het wel is gehoord. Maar het heeft dus niet echt nut, want ik heb een router dus ja ICS hoeft dan ook niet.

Maar misschien met DNS kan het daarmee een voordeel hebben. Dus dat alle internetverkeer via me server gaat en dan kan de server toch de DNS opslaan van de websites en kan voor de clients een stuk sneller zijn. Of kan dit ook gewoon met een server met 1 netwerkkaart en een router?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een hippe switch en netwerkkaarten hebt kan je ze misschien teamen,maar dat heeft ook weinig zin als het voor thuis is :P
Maar antwoord op je vraag: 1 netwerkkaart is zat voor een thuisservertje, zeker als je er ook een domeincontroller van maakt.

Eigenlijk vind ik wel dat je dit toch wel heel makkelijk had kunnen ontdekken door wat rond te neuzen op Technet of een vergelijkbare site. Hier op GoT zien we graag dat je zelf ook wat moeite doet. "Ik heb het wel eens gehoord" is niet echt iets wat mij het idee geeft dat je weet waar je mee bezig bent. Zie de Het algemeen beleid over hoe we je posts graag zouden zien :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 14:48

Baziz

Smokey Nutz

Met welk doel wil je die tweede netwerkkaart hebben?
Ik installeer zelden een "normale" domain controller voor mkb omgeving met 2 nic's.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds