Toon posts:

Welke videokaart moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen alleen ben nog niet helemaal uit de videokaart die ik wil kopen.

Het systeem is:

Quad Core Q6600
4gb intern geheugen
Asus P5K moederbord
500 gb HD
Videokaart ?????

Ik ben niet een fanatieke gamer maar speel af en toe wel een spelletje voornamelijk Pro Evolution Soccer 2008 en football manager en heel af en toe een spel zoals Call of Duty of als de nieuwe Mafia weer uitkomt wil ik deze ook kunnen spelen.

Mijn vraag is nu welke videokaart ik het beste kan aanschaffen. Hij moet op zich gewoon goed zijn maar hoeft niet het beste van het beste te zijn. Ik moet er wel redelijk wat mee kunnen spelen!

Bedankt!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik zou in elk geval voor een ATI kaart gaan. deze zijn veel bang for bucks. Als je later meer performance nodig hebt kun je er dan nog eentje bijzetten in crossfire, jouw moederbordt ondersteunt SLI van Nvidea namelijk niet. Je budget vermelden zou handig zijn ;) verder is hier een speciaal topic voor, maar ik wil je zo wel ff helpen hoor.

De ATI HD 3850 lijkt me wel wat voor jou.
http://www.azerty.nl/prod...lijst&SORTERING=prijs_asc
Als je meer prestaties wilt is er dan nog de ATI HD 3870
http://www.azerty.nl/prod...lijst&SORTERING=prijs_asc

[ Voor 58% gewijzigd door jdm8 op 07-03-2008 18:26 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
De vraag in je topictitel is vrijwel letterlijk de naam van de V&B FAQ ;) **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? dus.

Verwijderd

Er staat letterlijk een Faq met jouw topicnaam **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je geeft erg weinig aan. Wat is je budget? Heb je ook al gekeken op http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html bijv?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties

Ik heb ook op het forum: "welke videokaart/monitor moet ik kopen" gekeken alleen wordt er niet echt een aanbeveling gedaan welk type ik moet kopen.

Mijn budget ligt rond de 100 euro!

Bedankt!

Ps. ik had ook de 9600 gt in gedachten (welliswaar wat duurder) maar is dat een goede kaart voor dat geld?? Of is dat met mijn eisen te hoog gegrepen??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 18:32 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:27

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:30:

Ik heb ook op het forum: "welke videokaart/monitor moet ik kopen" gekeken alleen wordt er niet echt een aanbeveling gedaan welk type ik moet kopen.

Bedankt!
Volgens mij heb je er niet naar gekeken, want er staat dat een Tweaker zelf een keuze hoort te maken met behulp van reviews en benchmarks.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Bedankt!

Ps. ik had ook de 9600 gt in gedachten (welliswaar wat duurder) maar is dat een goede kaart voor dat geld?? Of is dat met mijn eisen te hoog gegrepen??
Zoals ik al zei kun je dan beter de HD3870 nemen. Omdat je deze in crossfire kan zetten, betere HD playback enso, Betere koeler. Met AA (anti aliasting, kartelrandjes wegwerken) aan is de 9600gt iets sneller, zonder AA is de HD3870 iets sneller. De HD3870 is echter iets goedkoper en beter te krijgen. Hij gebruikt wel iets meer stroom. Overigens, ik ben geen ATI fan hoor, drie van mijn drie videokaarten zijn van Nvidia :+

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nogal wiedus. Wat de meeste geschikt kaart voor iemand is kan van persoon tot persoon verschillen, waarbij het afhankelijk is van de eisen die er aan gesteld worden.
Dan kom je in het wat goedkopere segment te zitten. Met de Pricewatch kun je al een hele hoop modellen vinden welke aan die eis voldoen door naar de videokaarten te gaan en simpelweg het prijsfilter daar op in te stellen.
Dat is een goede middenklasse kaart, maar voor 100 euro ga je die niet vinden.

Je zit nog steeds in de zone waarbij je vast kunt houden aan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Neem het door en maak je keuze, zoals het is met wel meer dingen in het leven. Dit forum is niet in het leven geroepen om je handje vast te houden bij het aanschaffen van een nieuw kaartje ;)
Als je specifieke vragen hebt over een kaart, of tussen 2 a 3 modellen, die je niet kunt vinden na een tijdje zoeken op het internet en GoT, open dan gerust een draad waarin je de kaart(en) vermeldt en de gerichte concrete vraag/vragen er over.
Vragen als "Is deze kaart geschikt voor mij? Hoe presteert kaart x t.o.v. kaart y?" en dergelijken zijn dat dan niet, prestaties kun je prima opzoeken in bijvoorbeeld reviews, waar je nog wel meer interessante informatie vandaan kunt plukken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.