Toon posts:

PD170 en Premiere CS3 meerdere audio sporen capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben de gelukkige bezitter van een sony PD170 en een macPro. Op mijn mac draai ik het hele cs3 pakket. De pd170 kan 2 sporen audio opnemen, maar hoe krijg ik in vredes naam twee aparte sporen gecaptured in Premieren cs3??

Ik weet dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar toen is er nooit een antwoord op gekomen.

alvast bedankt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Komt het geluid niet gewoon stereo mee samen met de video via firewire? Ik ken niet anders dan dat.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt, dat gebeurd ook, maar... er zitten 2 XLR aansluitingen op deze camera, dus voor 2 micro's. Je kunt met deze camera 2 sporen audio apart van elkaar opnemen. Het geluid komt alleen als stereo binnen (een mix van de 2 micro's) Ik wil dit graag los van elkaar. Het SCHIJNT dat final cut pro dit direct zelf doet bij het capturen, alleen ik heb geen final cut pro.. :|

• ShittyOldMan
En als je de tape in de camera afspeelt, slaan de twee audiometer wel apart van elkaar uit of gaan ze beide precies tegelijk? Met andere woorden, heb je de input1 wel naar track1 gezet en input2 naar track2?
Ik ken Final Cut niet zo goed. Maar ik weet dat het met zowel finalcut als premiere mogelijk is miniDV (of dvcam of wat dan ook) in te laden zonder dat de sporen gemixt worden. De panning kan wel voor beide naar het midden staan. De software is ook waardeloos als dat niet zo kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor je reactie. De meters slaan idd allebei appart uit. Hij komt alleen niet appart in Premiere binnen :(

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niemand met het verlossende woord?? please help

• ShittyOldMan
Gek, ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat 2 sporen bij het capturen al worden samengevoegd. Kun je de audiosporen 'uitvouwen' om zo de waveform te zien? Dan kun je nalopen of deze precies gelijk zijn aan elkaar of niet. Ik weet nu nog steeds niet of het aan het capturen ligt of aan het afspelen.

Probeer het anders te capturen in iMovie. Daarvan weet ik zeker dat je niks verkeerd kunt instellen. Vervolgens kun je de video's inladen in premiere.

[ Voor 20% gewijzigd door ShittyOldMan op 25-03-2008 00:11 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je probleem al op is gelost (inmiddels een maand geleden), maar óf je koptelefoon is kapot, óf je hebt echt maar één spoor opgenomen.

Het is namelijk onmogelijk dat Premiere maar één spoor importeert, terwijl er twee zijn opgenomen. Je kan met de functie 'fill left' - 'fill right' bij Audio Effects wel één monospoor stereo maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 15:35 ]

Pagina: 1