Met Mac OS X Leopard printen naar Windows printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18
Hallo,

Ik heb sinds een week een MacBook, en hier wil ik ook mee printen. Op de hoofdcomputer thuis, een Windows computer, staat een HP PhotoSmart 7550 aangesloten. Hierop wil ik dus ook printen. Deze printer staat gedeeld. Ik krijg de printer echter niet toegevoegd op m'n MB. Ik heb nu wel een printer staan met het IP adres van die computer. Maar daar kan hij niet op printen.
Weet iemand hoe ik m goed kan installeren?
Ik heb al gezocht op Google, maar dat was allemaal voor Tiger, en ik heb dus Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Zorg ervoor dat de share-naam van je printer niet langer is dan 8 karakters en geen spaties/leestekens bevat. Daar ben ik zelf een hele tijd zoet mee geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Dankje voor de reactie. De sharenaam is nu printer, dus dat is goed. Op m'n vorige (windows) laptop deed ie het trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Misschien in dit kader een vraag van dezelfde orde: Is het een optie om door middel van een USB hub een printer te sharen? Dus beide machines (Mac+PC) met een USB kabel naar een hub aan te sluiten, waar ook de printer aan vastgeknoopt zit? De vraag is of dit zou gaan werken?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet met een standaard USB hub, maar er zijn geloof ik wel apparaatjes waarmee je een USB apparaat kan delen over meerdere systemen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
dat gaat m voor mij niet worden, helaas heeft mijn router ook geen printer-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Willem, jij zoekt zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
pim89 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:26:
Hallo,

Ik heb sinds een week een MacBook, en hier wil ik ook mee printen. Op de hoofdcomputer thuis, een Windows computer, staat een HP PhotoSmart 7550 aangesloten. Hierop wil ik dus ook printen.
Dit moet met CUPS, zie dit topic:

Printen van OS X naar Windows share problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Juist, dank K5l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ik zal het topic nog verder lezen, maar uit de OP blijkt dat de TS de printer wel kan vinden. Dat lukt bij mij al niet.

EDIT: Het is gelukt, ik kan printen, thanx all!

[ Voor 6% gewijzigd door pim89 op 07-03-2008 13:26 ]

Pagina: 1