[iPhone fakes] Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het valt me op dat vooral Anandtech (mac-hol-van-de-leeuw bij uitstek) veel aandacht besteedde aan iPhone-fakes vóór de launch maar nu dat dat apparaat een tijdje uit is hoor je er eigenlijk niks meer over. Nu weet ik dat er hoopjes marktplaatsmensen druk in de weer zijn met CECT-3000's en andere fakes te versturen naar nietsvermoedende brave burgers die de 'echte' verwachten, dus er moeten mensen zijn die zo'n fake hebben, ook op tweakers.

Ikzelf heb via een paar vrienden de beste vervalsing ooit van een iphone gekregen, werkelijk het mooiste apparaat dat ik tot dusver in mijn handen heb gehad. Ik heb me zodanig vermaakt met het gebruik van de telefoon (die het na twee maanden gebruik nog steeds doet! ongelooflijk!) dat het me verbaasde dat nergens op het internet een goede overview en/of review van het apparaat te vinden is. Ik heb dus maar een review geschreven, en als je een enigszins wrang gevoel voor humor hebt zul je het zeker kunnen waarderen.

Klik hier om de review te lezen (PDF, 1MB, Engels)

[disclaimer: nee, mijn vrienden van redevice handelen niet in nep-iphones, maar ze hebben hem meegekregen met een zending pda's als 'extraatje' omdat de eigenaar, die dus flink genaaid was, het apparaat niet meer wilde hebben]

Afgezien van mijn review is mijn vraag dus eigenlijk: hebben andere tweakers ook van die prachtige uitvindingen doelmatig/per ongeluk gekocht, wat zijn daar de bevindingen van, heeft iemand ze uberhaupt serieus gebruikt?

Het type dat ik heb gereviewd komt bijzonder weinig voor (gosh, why would that be?), maar de CECT 3000 wordt zelfs in legale kringen verkocht als goedkope iPhone-equivalent-yeah-right, dus daar moeten mensen wel zereneus mee werken? Wat zijn daar de ervaringen mee?

als dit niet in apple talk thuishoort: smijt me maar ergens anders naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:25
Het viel me gisteren @ Cebit op hoeveel van die fake/nep/... iPhones er op de markt gegooid worden. Zonder enige vorm van scrupule.

Anyway - ik heb er geen een gezien die in de buurt kwam van 'the real thing'.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Toevallig net de Meizu Mini One M8 in m'n handen gehad op de Cebit. Ziet er goed uit, het is in ieder geval de meest kwalitatief sterke kloon die ik tot nu toe gezien heb. Geen plastic, helder scherm, prettig in de hand en redelijk in gebruik.

In verhouding tot de Meizu Mini One zijn de ZTC Zt 8099 en de Cect P168 echt ernstig slecht (als de YouTube filmpjes moet geloven).

Daarnaast: http://www.appleiphonerev...hone-lookalikes-reviewed/

Ik zeg: als je een fake / kloon wil kopen, koop dan een Meizu Mini One !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik snap even niet waarom je dat een iPhone kloon noemt. Er staat iPhone en Apple op, maar hij _lijkt_ er niet eens op 8)7 (@ssj3)

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 07-03-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Muthas schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:17:
Ik snap even niet waarom je dat een iPhone kloon noemt. Er staat iPhone en Apple op, maar hij _lijkt_ er niet eens op 8)7 (@ssj3)
Daar moest ik ook al aan denken :')

Maar OT: Ik ken eigenlijk niemand die een neppert heeft, laat staan het er over heeft om er eentje aan te schaffen.

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, heeft helemaal niks met een iPhone te maken.

Of heb ik ook een Porsche knock-off als ik een embleem op mijn witte 205 plak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:06:
Hoi,

Toevallig net de Meizu Mini One M8 in m'n handen gehad op de Cebit. Ziet er goed uit, het is in ieder geval de meest kwalitatief sterke kloon die ik tot nu toe gezien heb. Geen plastic, helder scherm, prettig in de hand en redelijk in gebruik.

In verhouding tot de Meizu Mini One zijn de ZTC Zt 8099 en de Cect P168 echt ernstig slecht (als de YouTube filmpjes moet geloven).

Daarnaast: http://www.appleiphonerev...hone-lookalikes-reviewed/

Ik zeg: als je een fake / kloon wil kopen, koop dan een Meizu Mini One !
Die M8 is nog lang niet uit :) Verder is dan geen "iPhone fake" maar eerder een apparaat wat een iPhone-derivaat is. Oftewel een "gewoon" apparaat wat veel afgekeken heeft van de iPhone. Het is wél een interessant apparaatje, zie ook het topic: Het Meizu M8 topic
of het een kloon, rip-off of een goede verbetering is ten opzichte van de iPhone laat ik in het midden. Dat moet iedereen voor zichzelf maar bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Muthas schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:17:
Ik heb nooit gezegd dat het een kloon was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ssj3gohan schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:45:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat het een kloon was :D
Ikzelf heb via een paar vrienden de beste vervalsing ooit van een iphone gekregen, werkelijk het mooiste apparaat dat ik tot dusver in mijn handen heb gehad
Ik dacht ook dat je een "echte" neppe iphone had, toen ik jou stukje las. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
ik heb een tijdje gespeeld met een echte kloon de "iLove" stond achterop. Stond vol met chinese baggerherrie, voor 120 euro op ebay. Werd verkocht als "iphone clone" of "imitation iphone".

Hij heeft hetzelfde formaat, groot scherm, maar geen fancy touch screen, gewoon een normale met stylus. Kreeg er een gratis extra accu bij. En hij voelde heel goedkoop aan. Had wel een sensor voor het draaien van het scherm.

Al met al niet met de echte te vergelijken. En ook niet echt veel goedkoper. (Echte heb je al voor 399 dollar). Moet je wel voor naar de VS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Volgens mij zijn er ook nog geen fakes met multitouchscreen, er zijn wel 'iphone-killers' met zon ding maar op de multitouch zit momenteel een hoge royalty en er is geen concurrentie, dus de prijs voor derden rijst de pan uit. Resistive touchscreens zijn echter zo ingeburgerd dat je ze voor minder dan een tientje kunt krijgen incl controller op 1.8" (zoals dat scherm op mijn t-phone). Grootinkoopprijs weliswaar :)

offtopic:
ik heb ze ook al gezien op AVR- en PIC-ontwikkelbordjes die inclusief alle andere uitzonderlijke elektronicameuk maar 45 euro kosten
Pagina: 1