Toon posts:

Geluidskaart>Versterker>Speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een korte vraag :D Ik heb mijn geluidskaart (Creative Audigy) verbonden d.m.v. een tulpstekker met mijn versterker (Kenwood KR -A3080) waar vervolgens mij speakers weer aan hangen (B&W DM302). Wat heeft nu, buiten de speakers, het meeste invloed op de kwaliteit van het geluid? Is dit de geluidskaart of de versterker? De reden dat ik dit vraag is dat ik misschien een betere geluidskaart wil kopen.

Alvast bedankt!!

Gr, Wouter

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Jammergenoeg wegen alle 3 de factoren die je noemt even zwaar voor een mooi resultaat. Het hangt er maar net van af op welk vlak je compromissen wil sluiten (Gezien je denk ik niet de hoofdprijs wil betalen).

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 05-03-2008 22:39 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ok. De speakers en de versterker zijn denk ik behoorlijk goed. De zwakte schakel zou dan de Audigy zijn. Is er hoorbaar verschil tussen deze en de nieuwste kaart van Creative?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-02 14:41

Sharky

Skamn Dippy!

Ik denk dat als je het geluid beter wilt maken dat je dan iedere schakel moet verbeteren. Misschien een betere versterker maar dan ga je dus wel een prijsklasse omhoog.

This too shall pass

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30
Als ik van speakers wissel is het verschil het grootst. Als ik van versterker wissel is er ook een verschil maar minder groot als van speakers wisselen. Maar wel nog groter dan wanneer ik van geluidskaart wissel. Als ik mijn speakers wat verschuif of loshaal van m'n bureau hoor ik ook een groter verschil dan wanneer ik van geluidskaart wissel. Evenals wanneer ik met de bass/treble instellingen van m'n versterker speel.

Een veel interessantere vraag is wat je nu niet goed vind aan je geluid.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:51:
Ok. De speakers en de versterker zijn denk ik behoorlijk goed. De zwakte schakel zou dan de Audigy zijn. Is er hoorbaar verschil tussen deze en de nieuwste kaart van Creative?
voor muziek, niet bijzonder.
maar waarom een kaart van creative als je muziek wilt luisteren? haal dan een betaalbaar m-audio kaartje ofzo, zelfde prijsklasse maar wel echt waar voor je geld (creative is dat alleen voor gaming, eigenlijk...).

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Inderdaad, teveel ruis = versterker/geluidskaart

Ongebalanceerd geluid is versterker in samenwerking met speakers.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:32
Is het ook niet dat de verbinding tussen geluidskaart en versterker, een cinchkabel, voor een grondlus en daarmee ruis kan zorgen?

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:15:
Is het ook niet dat de verbinding tussen geluidskaart en versterker, een cinchkabel, voor een grondlus en daarmee ruis kan zorgen?
Ook.
Beste wat je kan hebben is gebalenceerde uitgang van de geluidskaart naar je versterker toe die dit ook kan hebben door bijvoorbeeld Jack in, of XLR in heeft. Tulp ondersteunt dit niet.
Als dit niet het geval is. Koop een usb/firewire kaart (inbouwen is geen goed idee met alle interferentie van magnetische velden daarbinnen) van Edirol, m-audio, presonus en die geest. En sluit die aan met een goeie tulp/cinch connectie en gaan met die banana
Pagina: 1