netwerk/internet verbinding valt continue weg

Pagina: 1
Acties:

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo allemaal,

Even mijn specs:

Ik heb een asus p5k moederbord met een E6850 duo core processor.
2gig werkgeheugen en een onboard Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller.
Windows Vista Premium 32 bit.
Router : E-Tech Model: RTBR05

Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn verbinding met het netwerk/internet.
Het probleem is dat mijn verbinding een paar keer per minuut wegvalt en dan weer terug komt.
Ik heb ook al een andere poort op mijn router geprobeerd en dat haalt niets uit. Op een andere pc op dezelfde router heb ik nergens last van. Ook heb ik de netwerkkaart software geupdate.
Ik heb inmiddels ook windows vista premium opnieuw geinstalleerd. Het mocht allemaal niet baten.

Ik heb ook geen extra firewalls geinstalleerd, alleen de standaard fw van windows staat aan, ook als ik deze uitzet blijft het probleem.

Mijn windows logboek geeft de volgende berichten:

- "Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001D60Axxxxx. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen."

- De computer heeft een adres toegewezen gekregen van het netwerk en kan nu verbinding met andere computers maken.

- Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter LAN-verbinding met het netwerk is verbonden. De normale werking is begonnen.

Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen weet ik niet meer waar ik moet zoeken. HELP! :?

edit : ik merk trouwens dat als ik aan het downloaden ben de connectie continue weg valt. Ik heb met spyware gekeken en die kan niets vinden.
Mvg,

serv.

[ Voor 4% gewijzigd door serv-on op 05-03-2008 17:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het nou zo moeilijk het beleid te lezen :?

OH Beleid
Een topic plaatsen

Allereerst: Overige Hardware heet niet voor niets overige hardware. Dat wil zeggen dat alle hardware waar een ander subforum voor is hier niet thuishoort. Kom dus niet met vragen over processoren of videokaarten aan want daar zijn andere subfora voor.

Tevens horen netwerkvragen hier ook niet thuis. De categorie 'Harde waren' heeft inderdaad geen subforum 'Netwerken'. De reden is simpel: Er bestaat een aparte categorie Internet & Netwerken.
Ik move deze keer wel even naar NT. Volgende keer graag zelf eerst even beleid lezen, of logisch nadenken waar dingen horen ipv OH als dumpbak te gebruiken :o

Oslik blyat! Oslik!

• serv-on
pardon ik heb het niet gezien

• serv-on
Ik ben er zojuist achter gekomen dat wanneer de andere pc op de router gaat downloaden mijn verbinding totaal wegvalt. Als ik zelf probeer te downloaden gaat mijn verbinding aan en uit.

Ook heb ik geprobeerd mijn pc direct op het kabelmodem te zetten. Wanneer ik dit doe zijn de problemen ineens verdwenen. Erg vreemd dus. Dit zou dus moeten duiden op een probleem met mijn router.

Het is toch vreemd te noemen dat 2 andere pc's hier helemaal geen problemen mee hebben. Ik heb ook al verschillende bekabeling gebruikt en de switches omgezet. Alles zonder succes.

Heeft iemand een idee?