Toon posts:

Syncmaster Hoeveel?!

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers!

Ik ben nieuw op tweakers. Omdat ik weet dat de meeste hier erg veel afweten van computers heb ik besloten om via tweakers op zoek te gaan naar een geschikt monitor voor web design. Naast Photoshop ben ik een ABSOLUTE leek als het om computers gaat. Voor gisteren had ik nog nooit van een Pixel defect, backlight bleeding, featuresets of wat dan ook gehoord. Ik wil graag een 22" scherm van onder de 300-320 euro. Dus ik dacht ik ga gewoon voor de populairste op tweakers, de 226BW. Nu lees ik echter over S, C en A panelen in deze schermen. Ik wil absoluut geen slecht scherm hebben. Dit is erg lastig voor webdesigners. De S paneel is het beste, de A redelijk te tunen geloof ik maar de C schijnt ronduit dramatisch te zijn. Dus ik zocht verder, want ik wilde gok niet wagen. Nu kwam ik bij een stel andere Synmasters uit. Zo ver ik weet zijn deze precies htezelfde als de 226BW... waarom is deze dan zo populair terwijl een redelijk groot risico aan zit? Ze hebben allemaal een 22" scherm en verder alles ook hetzelfde (2ms response etc.)

Kan iemand mij helpen bij de juiste keuze voor een scherm? Ik neem liever geen risico, maar wil liever wel een syncmaster want ik lees dat deze qua contrast/kleur/helderheid de toppers zijn.

Ik heb veel gezocht op het forum en heb veel reviews gelezen. Dus ik heb al gezocht. Deze waren echter al vaak verouderd en liepen enorm uiteen. De een was tevreden over zijn 226BW, de ander niet. Ik heb ook gelezen dat tegenwoordig een stuk moeilijker is om te achterhalen of je een S, C of A paneel hebt... is dat zo?

Ik hoop dat jullie mij het juiste scherm kunnen aanwijzen!

Gr, ~Ducky

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is er eigenlijk zo weinig te vinden over de Dell SP2208WFP? Is hier iets mis mee? valt nog net binnen mijn prijsmarge.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom moet je als webdesigner absoluut geen slecht scherm hebben? Tuurlijk, slecht is niet goed, maar waarom volstaat een goede middenmoter voor een webdesigner niet? Het is nou niet zo dat je super kleurvast hoeft te designen, omdat alle monitoren van de bezoekers toch anders zijn qua kleur.

Zie verder: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

En mag ik je tenslotte nog even wijzen op de Edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif? Dan hoef je niet een nieuwe post te maken als je wat toe te voegen hebt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 05-03-2008 17:50 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!

Zoals ik al melden in mijn eerste post ben ik een leek op computer gebied. In de vakantie heb ik een week voor een webdesign bedrijf gewerkt. Ik kreeg daar een scherm voor mijn neus, een HP 20" dingetje, en de kleuren waren dramatisch, de pixels verschoven en er klopte meer niet. De andere medewerkers schenen dit niet te zien totdat ik ze er duidelijk op wees. Ik ben dan misschien wel een perfectionist. Opzich heeft dat natuurlijk weinig met webdesign te maken, maar als ik game dan maakt het minder uit als er wat niet helemaal klopt. Als ik webdesign en ik zit met mijn neus tegen het scherm pixels te tellen of alles wel klopt met mijn design, dan kan ik me aardig ergeren aan verkeerde kleuren en foute pixels. Daarom wil ik graag zeker weten dat ik een goed scherm krijg ;).

Dat topic had ik al gelezen, maar toch bedankt.

Sorry dat ik mijn bericht niet had ge'edit!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:43:
Waarom is er eigenlijk zo weinig te vinden over de Dell SP2208WFP? Is hier iets mis mee? valt nog net binnen mijn prijsmarge.
Wat mij betreft is er niks mee, ik vindt het een heerlijk scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Oke bedankt!

Na weer wat verder te hebben gezocht denk ik dat ik niet voor de 226BW ga. Te veel risico.

Ik wil echter wel graag een Samsung.

Als ik zal kiezen tussen de 2232BW (of zijn hier toch verschillende panelen voor? heb allerlei verhalen gelezen...) en de 226CW. Wat denken jullie hiervan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al melden in mijn eerste post ben ik een leek op computer gebied.
Daar is maar een oplossing voor: jezelf inlezen tot je geen leek meer bent. Dat is niet meer dan we van iedere andere Tweaker verwachten. En "Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn op GoT uit den boze.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.