TMAXTINT
Ga nu waarschijnlijk voor een Sony VAIO VPC-F11S1E
11-02-10 afgeleverd op adres!
Gaat om de Inspiron 580 (standaard configuratie met 2x 4GB geheugen).
Daarbij nog een scherm gevoegd.
In het begin werd een indicatie van de levertijd gegeven (23-02-10), maar deze was dus heel ruim genomen. Al met al dus tevreden met de levering. Nu maar eens aan de gang met deze nieuwe desktop!
23-12 niet geleverd zoals beloofd
8-1 we zijn hem kwijt en bestellen nieuwe
14-1 order gecanceld ze hebben 1e gevonden
22-1 eerste laptop geleverd, zat dooie pixel in
1-2 eindelijk nieuwe besteld zodat we hem om kunnen ruilen
25-2 verwachtte levertijd
10 februari is de laptop eindelijk bezorgd!
Vandaag (12-2) heeft UPS de laptop opgehaald waar de dode pixel in zat.
Eindelijk kan ik nu van mn laptop genieten en ben ik van het gezeur van Dell af.
Het zou geweldig zijn als iemand dit kan bevestigen.
- WhateverSuitsU
- Registratie: Augustus 2008
- Laatst online: 08-01 14:46
PSN: WhateverSuitsU
Vraag en aanbod. Veel opties op de grotere notebooks zijn blijkbaar een stuk schaarser. De kleine notebooks hebben 'algemenere' onderdelen. Geloof zelfs dat de Dell Mini een levertijd van een paar dagen heeft.Thunderhawk0024 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:21:
Als ik het goed begrijp, zijn er vooral problemen met de levertijden van grote notebooks (+15 inch) en hebben de kleine en de desktops geen problemen, met levertijden van 1 week tot 2 weken?
Het zou geweldig zijn als iemand dit kan bevestigen.
Kortom: ligt heel erg aan de gekozen opties. Full HD, videokaart etc. kunnen schaarser zijn dan een standaard Intel Atom met integrated graphics.
31-12 status werk in uitvoering
10-1 status werk in uitvoering
20-1 gebeld naar dell, want status nog steeds werk in uitvoering
full HD scherm niet meer te leveren, dus order geannulleerd door dell
27-1 geld afgeschreven (voor een order die niet eens in produktie is geweest!)
28-1 geld zou binnen 3-4 werkdagen teruggestort worden
3-2 nog niets teruggestort, opnieuw contact met servicedesk (nederlandse servicedesk is foetsie!)
8-2 nog niets teruggestort, smoesje over technisch probleem, nieuwe beloftes
12-2 weer niets!
Nog steeds echter de befaamde orderbevestiging niet gekregen waarmee je je levertijd kunt checken...
Wanneer kan ik deze ongeveer verwachten ?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
- WhateverSuitsU
Meestal een dag later, maar met een bankoverschrijving kan er geloof ik een paar dagen tussen zitten. Even aankijken nog.Freekers schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:04:
Kan iemand wellicht verhelderen wanneer je de orderbevestiging ontvangt ? Gisteravond besteld, ontvangstbevestiging ontvangen en direct betaald naar hun Postbank (mogen hun mail wel even updaten) rekening. Heb zelf ook 'postbank' dus staat er direct op.
Nog steeds echter de befaamde orderbevestiging niet gekregen waarmee je je levertijd kunt checken...
Wanneer kan ik deze ongeveer verwachten ?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
het koste me uiteindelijk 6 verschillende facturen om de specificaties helemaal goed te krijgen.
maar na wat geklooi en wat telefoontjes eindelijk alles goed gekregen.
25/01 Besteld
05/02 Eindelijk status op preproductie
06/02 Status Productie
14/02 Status Verzonden
verwachte afleverdatum UPS 17/02
verwachte afleverdatum Dell 18/02
dus hoop dat die morgen binnenkomt ^^
Sowieso krijg ik alleen engels talige personen aan de tel..
Gelijk daar de kans gekregen om hem samen te stellen en heeft ze de factuur ge-emailed. Verder via het e-mail adress afgehandeld.
Als je in het menu zit is er (in nederland) de optie om 1 in te drukken voor NL, en 2 voor EN.
Ik heb 8 februari 2 dell "new" mini's besteld. Hier kreeg ik netjes een 1e mailtje van (nog geen order-bevestiging). Nu zit ik dus al sinds 8 februari op een daadwerkelijke bevestiging te wachten. Ik heb inmiddels al 3 mails naar support gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord. Ook heb ik geprobeerd te bellen, maar ik kreeg de melding dat de nederlandse support-desk niet meer bestaat.
Wat raden jullie me aan te doen? Ik wil ze namelijk wel alle 2 ontvangen.
Als je na die melding even wacht, wordt je doorverbonden met een engelstalige dell medewerker in India, wellicht dat die je verder kunnen helpenFerra schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:27:
Tweakers,
Ik heb 8 februari 2 dell "new" mini's besteld. Hier kreeg ik netjes een 1e mailtje van (nog geen order-bevestiging). Nu zit ik dus al sinds 8 februari op een daadwerkelijke bevestiging te wachten. Ik heb inmiddels al 3 mails naar support gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord. Ook heb ik geprobeerd te bellen, maar ik kreeg de melding dat de nederlandse support-desk niet meer bestaat.
Wat raden jullie me aan te doen? Ik wil ze namelijk wel alle 2 ontvangen.
Had ik dat eerder gewetenVinnienerd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:59:
Ik raad iedereen aan altijd te bellen en via een accountmanager te bestellen, omdat a. je dan altijd via 1 persoon contact hebt over de levering en b. je via iDeal kan betalen
Dell sales bellen!Freekers schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 01:00:
[...]
Had ik dat eerder gewetenmaar hoe kom je eigg aan zo'n account manager ?
(owja en je krijgt ook nog korting)
Verwijderd
7 jan: Dell XPS 8000 i7 870 besteld, betaald via ideal
7 jan: Order bevestigd, geplande leverdatum 15 feb
8 jan: XPS 8000 niet meer op de website, vervangen door XPS 8100.
29 jan: Orderstatus check: Order gecancelled. Geen idee waarom.
31 jan: Gebeld, gemaild. Order blijkt gecancelled wegens interne error. Order is opnieuw ingevoerd
1 feb: Ik moet mijn betalingsgegevens opnieuw doorgeven.
3 feb: Nieuwe orderbevestiging. XPS 8000 is vervangen voor XPS 8100. De inhoud nog hetzelfde. Geplande leverdatum nog steeds 15 feb. Via mail en telefoon twee keer de bevestiging gehad dat hij de 15e geleverd zou worden.
12 feb: Check orderstatus, zonder enige opgaaf van reden geplande leverdatum verplaatst naar 9 maart.
12 feb: Gemaild met accountmanager over het hele verhaal en gemeld dat ik het belachelijk vind.
Antwoord: "Ik begrijp dat het vervelend is om te zien dat uw systeem later wordt geleverd, de xps 8100 is een heel geliefd systeem en daarom zit er nu ook een langere levertijd op. Ik kan u niet garanderen dat ik iets aan de levertijd kan doen maar ik zal er wel een melding van maken en vragen waarom het zo lang duurt. Meer kan ik niet doen voor u."
Hierna niets meer gehoord.
Zit nu dus ongeveer anderhalve maand te wachten en volgens de orderstatus kan het nog tot 9 maart duren. Maar ook de levertijd is al eerder verlengd, dus zeker ben ik nog steeds niet.
Ben wel aardig chagrijnig hiervan!
Daarna heb ik trouwens ook nog de nodige mailtjes verstuurd en talloze keren moeten bellen om mijn geld terug te krijgen. Telkens hadden ze wel een andere smoes en beloofden ze het weer dat het binnen 4 dagen gestort zou worden. Geld dat ten onrechte afgeschreven is... voor een systeem dat nooit geleverd kon worden! Ben ook flink chagrijnig geweest!!
Op excuses zit ik nog steeds te wachten....
Verwijderd
Besteld 27 jan XPS 8100 + 24 inch Full Hd scherm
29 jan in productie. verwachte leveringsdatum 01-03-2010
18 febr nog steeds in productie
Ik vraag me af of 01-03 wel realistisch is...
Bellen of mailen om de boel te versnellen helpt niet. Ze geven steeds het standaard antwoord dat je kunt annuleren na ontvangst......
Verwijderd
Het is ongelofelijk. De eerste dag dat ik mijn ongenoegen over Dell uit op tweakers en gelijk diezelfde avond krijg ik een bericht van UPS dat mijn bestelling eraan komt! Eindelijk goed gamen op mijn eerste pc met fatsoenlijke eigenschappen en met mijn (ook vandaag) nieuwe Sony KDL 37ex500 TV als monitorVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:40:
Pff ik word ook echt niet vrolijk van levertijden van dell:
7 jan: Dell XPS 8000 i7 870 besteld, betaald via ideal
7 jan: Order bevestigd, geplande leverdatum 15 feb
8 jan: XPS 8000 niet meer op de website, vervangen door XPS 8100.
29 jan: Orderstatus check: Order gecancelled. Geen idee waarom.
31 jan: Gebeld, gemaild. Order blijkt gecancelled wegens interne error. Order is opnieuw ingevoerd
1 feb: Ik moet mijn betalingsgegevens opnieuw doorgeven.
3 feb: Nieuwe orderbevestiging. XPS 8000 is vervangen voor XPS 8100. De inhoud nog hetzelfde. Geplande leverdatum nog steeds 15 feb. Via mail en telefoon twee keer de bevestiging gehad dat hij de 15e geleverd zou worden.
12 feb: Check orderstatus, zonder enige opgaaf van reden geplande leverdatum verplaatst naar 9 maart.
12 feb: Gemaild met accountmanager over het hele verhaal en gemeld dat ik het belachelijk vind.
Antwoord: "Ik begrijp dat het vervelend is om te zien dat uw systeem later wordt geleverd, de xps 8100 is een heel geliefd systeem en daarom zit er nu ook een langere levertijd op. Ik kan u niet garanderen dat ik iets aan de levertijd kan doen maar ik zal er wel een melding van maken en vragen waarom het zo lang duurt. Meer kan ik niet doen voor u."
Hierna niets meer gehoord.
Zit nu dus ongeveer anderhalve maand te wachten en volgens de orderstatus kan het nog tot 9 maart duren. Maar ook de levertijd is al eerder verlengd, dus zeker ben ik nog steeds niet.
Ben wel aardig chagrijnig hiervan!
Verwijderd
Gewoon wat geduld, ik was ook eerst gefrustreerd, maar je kan je je er beter gewoon niet in opjagen
15-2 - Email ontvangen met bevestiging van de bestelling; verwachte levertijd 2010-03-01 (yyyy-mm-dd)
inmiddels staat er nadat ik inlog op de site van Dell al een paar dagen: In productie.
Verder is de laptop compleet standaard, geen enkele aanpassing op de standaard configuratie dus hoop dat ze het spul op voorraad hebben...
Keep you posted
Verwijderd
Verwijderd
Alles ligt momenteel in Waalwijk.
Morgen bezorgen ze.
Zeuren op het forum helpt blijkbaar....
Als alles goed gaat ben ik morgen in het bezit van mijn XPS 8100 met 24 inch scherm.
Verwijderd
5 feb. 2010 , dell studio 15 besteld. (Studio 1557) , core i7 720qm, 4 gig ddr3 ram, 500gb 7200 toeren HDD en een ati mobility 4570 erin.
5 feb 2010 : meteen geld proberen over te maken via de dell site via ideal, wou niet, andere ideal betalingen wouden wel, maargoed geen zin om moeilijk te doen dus het geld vooruit betaald op de door hun aangegeven rekening
9 feb 2010: orderbevestiging , verwachte leverdatum 26 feb. 2010. om het een beetje licht uit te drukken was ik not-amused, had gehoopt binnen 2 weken de laptop te kunnen ontvangen.
19 feb 2010, status nog altijd op "werk in uitvoering". sloeg naar mijn mening nergens op dus gemaild.
22 feb 2010: nog geen reactie gehad, bericht nogmaals verstuurd, 2 uur later kreeg ik reactie op het originele mailtje(overigens in het ENGELS , vreemd omdat ik in NL contact op nam) dat ze het hadden nagekeken en dat het nog ongeveer 3 dagen zou duren voordat het spul verstuurd zou worden naar UPS.
toen begon ik me dus af te vragen...het is volgens de order status van dell nog niet eens gefabriceert en dan kan het toch over 3 dagen al verstuurd....nog geen uur later was de status van "werk in uitvoering" naar "verzonden" !
krijgen zeurende klanten prioriteit, of was het toeval.....
wordt vervolgd......wordt een review van dit model op prijs gesteld ? wil die wel maken.
15 feb betaling binnen.
19 feb laptop verzonden
En zie hieronder de scan van Ups:
FRANKFURT, DE 22/02/2010 21:21 VERTREKSCAN
22/02/2010 19:45 HERKOMSTSCAN
DE 22/02/2010 2:40 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Zou ik hem morgen dan al binnenkrijgen ??
Al met al toch vrij snel gegaan. Niet verwacht.
Opgegeven afleverdatum was op of voor 5/3.
Overigens nog nooit een mail van dell of ups gezien mbt afleverdag
[ Voor 8% gewijzigd door Kiske op 22-02-2010 23:04 ]
13 feb: besteld & bestelling betaald
20 feb: Dell vraagt om betalingsgegevens
22 feb: verzonden volgens Dell
25 feb: UPS aan de deur
De status op UPS is "Ontvangen factuur gegevens" en er staat verder nog bij: "Verzonden of gefactureerd op:24/02/2010"
Heel wazig, men werkt daar in de toekomst.. Ik ben benieuwd wanneer de laptop aankomt
De geschatte levertijd was trouwens 19 maart
[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 26-02-2010 11:30 ]
Verwijderd
Datum van bestelling: 20-2-2010
Geschatte leverdatum: 24-3-2010
Hmmm.. net iets te lang eigenlijk. Hoop nu maar dat het voor die datum is ipv op!! Zouden ze eigenlijk wel even mogen vermelden op de website nog voordat je besteld.
Wel erg benieuwd naar de prestaties, zou wel wat relaxter moeten werken dan de travelmate 803 die ik nu gebruik. Moet het wel met de 'intel graphics media accelerator HD' doen ipv een aparte videokaart, maar ga het denk ik (hoop ik) ook niet missen.
Datum van bestelling: 20-02-10
Geschatte levertijd: 30-03-10
Hopelijk komt die eerder!
16-2-10 Bestelling geplaatst en betaald met iDEAL, meteen op de website status 1.Bestelling ontvangen
17-2-10 Status van beide verandert naar 2.Verwerking van bestelling
18-2-10 Status van beide verandert naar 3.Werk in uitvoering
22-2-10 In de avond verandert de status van de Inspiron naar 4.In productie en een half uur later naar 5.Verzonden
23-2-10 Inspiron is afgeleverd in 7 dagen na de bestelling (prima levertijd)
23-2-10 Studio staat nog op 3.Werk in uitvoering
Nog even afwachten op mn i7, hoop dat het niet meer te lang duurt..
Verwijderd
Verwijderd
update : UPS is in het bezit van het pakketje....zal eerdaags wel aangeboden worden.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:20:
hallo tweakers, hierbij m'n eerste berichtje.
*knip...heel verhaal*
misschien wel op of voor de 26e (verwachte leverdatum van dell.)
HERNE-BOERNIG, DE 24/02/2010 22:50 AANKOMSTSCAN
FRANKFURT, DE 24/02/2010 19:46 VERTREKSCAN
24/02/2010 17:17 HERKOMSTSCAN
DE 24/02/2010 2:52 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
zou een levertijd van 3 weken betekenen...voor mijn studio 1557 met een core i7, standaard scherm (dus niet de full hd)
Verwijderd
Geschatte leveringsdatum: 29-03-2010
Status van bestelling: Verwerking van bestelling
Mag het niet hopen. 5 Weken wachten op m'n Studio XPS 8100, helemaal standaard, behalve de videokaart en monitor... Duurt dat 'verwerken van bestelling' nou echt zo lang?
Verwijderd
Verwijderd
Ben ik ook wel benieuwd naar. Afgelopen maadag 22-2 een Studio 1747 besteld, maar de bevestiging die ik woensdag 24-2 kreeg gaf doodleuk een geplande leverdatum van 2-6-2010. Ik dacht eerst dat de datum er op zijn amerikaans stond maar dat was helaas niet het geval. Uiteraard heb ik een boze mail naar Dell gestuurd. Daar reageerden ze van ja sorry, het is een populair model en onze leveranciers kunnen niet leveren. Houdt u de status maar in de gaten.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:56:
In een avondje van stap 2 naar 4 gegaan, maar als de verwachte levertijd klopt, zal hij nog een maand 'in productie' zijnHeeft er iemand ervaring mee dat de fase In productie nogal lang duurt?
Vandaag kijk ik naar de status en staat er "In productie", terwijl de leverdatum nog steeds op 2-6-2010 staat.
Verwijderd
feit is dat de consument pas gaat klagen als de uiterste leverdatum word overschreven, met een (te?) ruime datum vermijden ze dat.
Verwijderd
Hoop dat dat zo is, want ik heb vrij weinig zin om nog ruim een maand te wachten op een product dat ik met een bijna standaard configuratie besteld hebVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:10:
leverdating: ruim uitgemeten optelling van product dat 10x opnieuw geassembleerd moet worden...
feit is dat de consument pas gaat klagen als de uiterste leverdatum word overschreven, met een (te?) ruime datum vermijden ze dat.
Besteldatum: Zondag 14 Februari. Zelfde dag betaald.
Orderbevestiging ontvangen op Dinsdag 16 Februari.
Verwachte leverdatum: 10-3-2010
Uiteindelijke leverdatum: 24-2-2010
Status heeft 1 week op 'Werk in uitvoering' gestaan en 1 dag op 'In productie', daarna verzonden en was binnen 3 dagen in huis.
[ Voor 24% gewijzigd door Freekers op 26-02-2010 23:24 ]
Verwijderd
Ik lees trouwens weinig reacties over ervaringen met levertingen van destops, zijn er mensen die hun desktop bij Dell besteld hebben?
Verwijderd
Nou, dat klagen bij Dell heb ik al gedaan, maar daar krijg ik een antwoord van een of andere Indiase meneer of mevrouw op terug met dat ze het allemaal heel vervelend vinden. Verder niets. Ik heb daarna natuurlijk gevraagd hoe lang een bestelling 'In Productie' kan zijn maar daar krijg ik van dezelfde Indiase meneer of mevrouw op terug dat ze het allemaal erg vervelend vinden. En op mijn reactie daar weer op dat ik een echt antwoord wil en ze in principe, overmacht daargelaten, verplicht zijn binnen 30 dagen te leveren, zal ik wel weer de reactie krijgen dat ze het allemaal erg vervelend vinden. Mochten ze dat niet doen dan laat ik het nog wel weten. Maar het verveelt me inderdaad wel ja.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:10:
Edit (1-3-2010): kreeg zojuist bericht van Dell, en ik moet inderdaad terugkomen op mijn voorspelling
Edit (2-3-2010): Status is "verzonden"! Dus die 2-6-2010 sloeg helemaal nergens op. Of zou het toch zo zijn dat Dell zich probeert in te dekken tegen de wettelijke levertermijn van 30 dagen?We usually release the order in production only after receiving all the parts for the computer.
There are lot of orders whose delivery date is in May but they are getting delivered this week. If you still wish to cancel the order then please mail me back.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 09:00 . Reden: Nieuwe info ]
Besteld: 1 maart
Orderbevestiging ontvangen: 2 maart
Verwachte leverdatum: 16 maart
Momenteel zit de laptop in stap 3, 'werk in uitvoering'
Belachelijk.. Dat slaat echt werkelijk nergens op! Ik zou mijn bestelling zoiezo annuleren maar goed.. Dat zullen ze toch wel merken bij meer consumenten?Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Edit (1-3-2010): kreeg zojuist bericht van Dell, en ik moet inderdaad terugkomen op mijn voorspelling
[...]
Edit (2-3-2010): Status is "verzonden"! Dus die 2-6-2010 sloeg helemaal nergens op. Of zou het toch zo zijn dat Dell zich probeert in te dekken tegen de wettelijke levertermijn van 30 dagen?
Is het als je zakelijk besteld eigenlijk ook zo slecht gesteld?
Verwijderd
Dat hangt vaak van de verzender af. De laatste keer dat ik een pakketje via UPS kreeg was ik niet thuis en lag er een briefje in de bus met de mededeling dat ze de volgende werkdag terug zouden komen. Lukt het dan nog niet dan heb je de mogelijkheid het af te halen of het op een alternatief adres te laten bezorgen. Dell roept echter heel hard dat je het afleveradres niet kunt wijzigen dus misschien dat dat laatste wel is afgekocht.Ferra schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:46:
Weten jullie eigenlijk wat UPS doet als je niet thuis bent?
Verwijderd
Dan bestel je vaak via een account manager, en werkt het allemaal heel anders.Allerlei wettelijke bepalingen gelden alleen voor de consumentenkoop. Daarnaast kun je een accountmanager boos opbellen als je ergens een probleem mee hebt. Ook hangt het af van wat je bestelt, dreig je een Equallogic SSD SAN te bestellen dan lopen ze heel wat harder voor je dan wanneer je een losse Optiplex zonder monitor wilt hebben. De goede account managers daargelaten natuurlijk, die lopen altijd hard voor je.flashin schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:43:
[...]
Belachelijk.. Dat slaat echt werkelijk nergens op! Ik zou mijn bestelling zoiezo annuleren maar goed.. Dat zullen ze toch wel merken bij meer consumenten?
Is het als je zakelijk besteld eigenlijk ook zo slecht gesteld?
Wat betekent dit?
Verwijderd
Dat-ie bij UPS ergens een grens is overgegaan. Betekent dus ook dat ze waarschijnlijk morgen of overmorgen bij je op de stoep staan, en dat dat nog niet de laatste status is die je van ze zult zienFerra schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:21:
Hij blijft bij mij op de status hangen van IMPORTSCAN. Ik zag bij vele anderen dat de status WORDT AFGELEVERD ook nog moet verschijnen (vaak met dezelfde tijd), maar deze zie ik dus niet.
Wat betekent dit?
Edit (4-3-2010):
De status bij UPS staat bij mij nu al twee dagen op 'factuurgegevens ontvangen'. Met andere woorden: het pakket is wel aangemeld maar nog niet aan UPS meegegeven. Grrrrrr
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 11:27 ]
16-2 besteld, verwachte leveringsdatum 17-3
Ik kan hem natuurlijk annuleren (laptoploos momenteel, best wel lastig) maar ik heb mn verlichte tobo van Ebay al binnen.. Moet ik die ook weer verkopen...
Verwijderd
vrijwel het zelfde moeten meemaken vandaag... wel vrij lastig aangezien ik mijn laptop vrij dringen nodig heb.hdare schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:06:
leverdatum van mn studio 1557 (i7, 1920x1080, 5470, 500GB) is net van 8 maart naar 17 maart gegaan
Ik kan hem natuurlijk annuleren (laptoploos momenteel, best wel lastig) maar ik heb mn verlichte tobo van Ebay al binnen.. Moet ik die ook weer verkopen...
Dus ik dacht "laten we eens een e-mail sturen naar Dell", dit in hoop dat ik hem toch misschien sneller zou kregen. Ik bleef vriendelijk en vroeg waarom hij vertraging had want hun site zegt toch dat ze je verwittigingen met mail wanneer je leveringsdatum opgeschoven wordt. Geen antwoord en wat merk ik nu?
"Uw bestelling is geannuleerd"
Iemand enig idee wat nu? Het is weer typisch dat ik altijd met de zever moet zitten als ik iets koop
ik heb lange tijd lopen twijfelen of ik voor een Dell Studio 15 zou gaan (of voor een Asus X52JR-SX020V, welke een iets betere videokaart heeft maar geen esata poort, voor de rest hetzelfde..) Eindelijk vanavond de knoop doorgehakt om te bestellen bij Dell, kan ik m'n securecode niet meer herinneren.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verzonden: 6 maart, de laptop is afgegeven aan UPS.
Ik verwacht hem dus in de loop van volgende week binnen te krijgen en heb er dan zo'n anderhalve week op gewacht. Als je voor een FullHD of een i7 gaat zul je lang moeten wachten, maar anders heb je hem redelijk snel in huis. Maar misschien heb ik ook gewoon geluk gehad deze keer.
[ Voor 4% gewijzigd door TomAtTweakers op 06-03-2010 13:21 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Status van bestelling: In productie (sinds 25-2-2010)
Geschatte leverdatum: 29-3-2010
Iemand ervaring met hoe lang de status In Productie duurt bij desktops..?
Want als die leverdatum klopt duurt dat nog dik 3 weken en dus totaal zo'n 5 weken in productie?
Lijkt me nogal lang. Ook als je bedenkt dat ik bijna niets aan de configuratie gewijzigd heb.
Wel met toetsenbord, muis, monitor en luidsprekers erbij, maar dat kunnen ze toch gewoon zo in een doos gooien..? Had alvast een mailtje gestuurd en er wordt gezegd dat de bestelling vlekkeloos verloopt, en er werd me nogmaals verteld dat ik mijn bestelling op of voor de 29e moet verwachten. Als die productie nu nog minstens een week duurt mag die klantenservice zich schrap zetten.
Ik had een vrijwel identieke bestelling (i7, 1920x1080, 5470, 320GB, 3 jaar garantie, bluetooth, kleurencover) op 23-2 gedaan en die is nu naar 30-3 verzet, met een nieuwe orderbevestiging. Hij is getransformeerd naar een 1558 i.p.v. 1557, wellicht dat ze nog even oude stock moesten opmaken. Wel een beetje een truc natuurlijk maar vooralsnog biedt geen andere fabrikant een dergelijke configuratie aan.hdare schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:06:
leverdatum van mn studio 1557 (i7, 1920x1080, 5470, 500GB) is net van 8 maart naar 17 maart gegaan
This can no longer be ignored.
Update van mijn bestelling!
Nieuwe verwachte leverdatum: 9 maart
Verzonden: tussen 6 en 8 maart, de laptop is momenteel in handen van UPS.
Dell is snell!
[ Voor 16% gewijzigd door TomAtTweakers op 08-03-2010 20:17 ]
Verwijderd
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Gisteren betaald, vanochtend mail gekregen!
Staat nu op werk in uitvoering. En verwachte leverdatum 25 Maart.
Het is een standaard pakket, alleen heb ik 3 jaar garantie, maar dat zou niks uitmaken.
Dus ik ben benieuwd hoe snel.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Verwijderd
Datum van bestelling: 5-3-2010
Status van bestelling: In productie
Geschatte leverdatum: 19-3-2010
Volgens hen duurt het 2 weken.. Maar ik neem het ondertussen niet zo nauw met die leverdatum, ik weet uit ervaring dat als er ook maar 1 schroefje niet leverbaar is, dat ie dan zomaar weken langer op 'in productie' kan blijven staan..
Laatst heb ik bijna een maand extra op een server moeten wachten omdat het frontje niet leverbaar was.. Erg zonde, maarja, door hun manier van werken is die server wel weer een paar euro goedkoper, zo realistisch ben ik dan wel weer.
Bestel trouwens normaal rond de 50-100k per jaar bij Dell voor het werk, en het gaat 19 van de 20 keer erg goed, en we zijn nog steeds een dell-only shop op de zaak, dat zegt ook wel wat.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Datum van bestelling : 09-03-2010
Status van bestelling : Werk in uitvoering (Sinds 11-03-2010 16:30)
Verwachte leverdatum: 06-04-2010
Betalingsmethode : Bankoverschrijving
Hopen dat de status snel veranderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Intellium op 11-03-2010 16:58 ]
-==||| INSANE |||==-
besteldatum: 04/03/2010
leverdatum: 04/06/2010.
Dus heb ik hun maar een mailtje gedaan dat ik afzie van de koop, 3 maanden is me toch wel net iets té!
Eerste leverindicatie is 14-4-2010. Hopen dat 'ie wat eerder komt.
Studio 1558
I7 720QM
15.6 Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife
Midnight blue cover
320 gb hd
4gb intern
Wireless N
3 jaar in home garantie
en daarnaast in dezelfde order een G5 meebesteld.
Gisteravond dus besteld en staat nu op "Werk in uitvoering"
Verwachte leverdatum is: 30-03-2010
kan niet wachten totdat die binnen is
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Verwijderd
- WhateverSuitsU
Verwachte leverdatum wordt vrijwel standaard altijd op een latere datum gezet (uitzonderingen daargelaten). Ligt er ook maar net aan hoe 'speciaal' de bestelde producten zijn. Bepaalde onderdelen zijn soms zeer slecht leverbaar en dat zorgt automatisch voor een vertraging. Hopelijk wordt je Alienware nog deze maand geleverd. Meestal komen de Alienware producten met een maand binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:25:
Op 1 maart heb ik een Alienware M17x besteld. De verwachte leveringsdatum was 17-3. Eergisteren is deze gewijzigd in 23-4. Is zo'n lange levertijd normaal ? Moet ik er vanuit gaan dat hij inderdaad pas 23-4 geleverd gaat worden of komt het regelmatig voor dat de levering toch eerder plaatsvindt dan de verwachte datum ?
Status van bestelling: Werk in uitvoering
Geschatte leverdatum: 24-3-2010
staat nu al op 6 dagen op "werk in uitvoering."
mijn vorige bestelling duurde het uiteindelijk 8 dagen voordat ik hem binnenkreeg. balen.
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
3-3 betaling ontvangen + voorbereiding productie
4-3 in productie
13-3 verzonden
verwachte aankomst datum is morgen (16-3)
ups status:
FRANKFURT, DE 15/03/2010 14:43 AANKOMSTSCAN
LOD, PL 14/03/2010 23:00 VERTREKSCAN
LOD, PL 13/03/2010 16:07 HERKOMSTSCAN
PL 13/03/2010 4:12 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
2 weekjes is te doen vind ik..
En sinds vandaag staat ie op "In Productie". Krijg er alleen wel een 90w adapter bij, maar dan moest geen probleem zijn met de Core-i5 dacht ik?Intellium schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:56:
Heb ook een Dell besteld. Studio 17 maar dan met core i5-540m proc, 9-cel batterij en 1520n kaartje. Uiteraard ook de upgrade naar 3 jaar in-home garantie genomen (voor 3 tientjes).
Datum van bestelling : 09-03-2010
Status van bestelling : Werk in uitvoering (Sinds 11-03-2010 16:30)
Verwachte leverdatum: 06-04-2010
Betalingsmethode : Bankoverschrijving
Hopen dat de status snel veranderd.
-==||| INSANE |||==-
wat bedoel je daar precies mee? die 90w krijg je er standaard bij toch?Intellium schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:52:
[...]
En sinds vandaag staat ie op "In Productie". Krijg er alleen wel een 90w adapter bij, maar dan moest geen probleem zijn met de Core-i5 dacht ik?
Edit:
Er zijn geen gegevens gevonden die overeenkomen met de door u ingediende gegevens. Probeer het opnieuw
eerst heb ik 6 dagen lopen wachten tot status werk in uitvoering is veranderd, krijg ik opeens dit? omg.
[ Voor 40% gewijzigd door thuhoan op 16-03-2010 17:41 ]
Verwijderd
Zelfde melding hierzo! vanmiddag deed die van mij het ook nog gewoon en nu ook niet, zullen wel bezig zijn met het systeemVerwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:44:
Ik krijg precies dezelfde melding. Misschien is het systeem kapot ofzo? Eergister bestelling geplaatst (Studio 15) en vandaag orderbevestiging gekregen + status werk in uitvoering, maar sinds vanmiddag is de bestelling dus niet meer te vinden in het orderstatussysteem...
bij mij gaat het ook op studio 15
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop het, zondag laptop inspiron 17 besteld.... Nog steeds geen orderbevestiging ontvangen (zondag ook betaalt, Dexia bank, gewone overschrijving)Knuckless schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:47:
[...]
Zelfde melding hierzo! vanmiddag deed die van mij het ook nog gewoon en nu ook niet, zullen wel bezig zijn met het systeem
bij mij gaat het ook op studio 15
P.s. ik ben nieuw hier
- WhateverSuitsU
Overschrijving duurt een paar dagen, dan pas zie je een orderbevestiging geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:28:
[...]
Ik hoop het, zondag laptop inspiron 17 besteld.... Nog steeds geen orderbevestiging ontvangen (zondag ook betaalt, Dexia bank, gewone overschrijving)
P.s. ik ben nieuw hier
Ik ben niet nieuw hier
Alienware M11x
su7300, 4gb ram, 500gb hdd
Verwachte leverdatum 9 april. Vanmiddag aan de telefoon zei de verkoper dat de leverdatum 27 april was, dus hier ben ik erg blij mee!
Ja, die 90w is standaard, maar ik las wat berichten over dat er een 130w nodig zou zijn, maar dat is voor zover ik gelezen heb alleen bij de Core-i7's.thuhoan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:20:
[...]
wat bedoel je daar precies mee? die 90w krijg je er standaard bij toch?
-==||| INSANE |||==-
404 error: File not found | PSN: The_Bash
- WhateverSuitsU
Erg benieuwd naar de prijs hiervoor!voxxel schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:00:
Net besteld:
Alienware M11x
su7300, 4gb ram, 500gb hdd
Verwachte leverdatum 9 april. Vanmiddag aan de telefoon zei de verkoper dat de leverdatum 27 april was, dus hier ben ik erg blij mee!
Die had je al vermeld in het alienware topic! Erg verleidelijke prijs nu!
[ Voor 10% gewijzigd door WhateverSuitsU op 16-03-2010 23:07 ]
Ik heb een dell studio 15 besteld met Intel Core i7 720QM, ik krijg er een 90w adapter bij... maar jij zegt dat ik dus een 130w zou moeten hebben?Intellium schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:07:
[...]
Ja, die 90w is standaard, maar ik las wat berichten over dat er een 130w nodig zou zijn, maar dat is voor zover ik gelezen heb alleen bij de Core-i7's.
Ik lees in alle topics dat er mensen zijn die problemen hebben met de throttling van de Core-i7 en dat dit opgelost zou worden met een 130w.FrankLe schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:10:
[...]
Ik heb een dell studio 15 besteld met Intel Core i7 720QM, ik krijg er een 90w adapter bij... maar jij zegt dat ik dus een 130w zou moeten hebben?
-==||| INSANE |||==-
is dit niet alleen bij de studio 17? tenminste ben het nog niet tegen gekomen in het studio 15 topic of ik moet er overheen gelezen hebbenIntellium schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:01:
[...]
Ik lees in alle topics dat er mensen zijn die problemen hebben met de throttling van de Core-i7 en dat dit opgelost zou worden met een 130w.
btw ik kan de status weer opvragen van mijn bestelling
Verwijderd
Verwijderd
24/02 Initiële aankoop & betaling
25/02 Verwachte levertijd = 09/03
01/03 Uitgesteld, nieuwe datum = 23/03
05/03 Geannuleerd zonder enig bericht 05/03
08/03 Nieuwe order gekregen met datum = 19/03
12/03 'In productie'
16/03 Site down
17/03 Nieuwe leverdatum 31/03
Ik vond het al verschrikkelijk dat ik nooit een e-mail kreeg met de reden waarom alles werd uitgesteld (staat nochtans op hun site dat ze dit doen) en heb dan na de zoveelste teleurstelling van vandaag eens gebeld en werd doorverbonden naar een Engelstalige Indiër. Buiten excuses kreeg ik niet veel te horen, wat ik mezelf gewoon afvraag is hoe kan de productie nu nog 2 extra weken duren? Ze hebben toch alle componenten al want het staat 'in productie' of er misschien weer een interne fout gebeurd...
Ondanks het feit dat ze goedkoop zijn en hetgeen wilden wat ik wou, koop ik nooit meer bij Dell en zal ik het mijn kennissen ook afraden. Je wilt toch niet zo heen en weer gegooid worden door een bedrijf dat zich niks aantrekt van zijn klanten? En als ik een laptop koop wil ik een vaste datum wanneer ik die ontvang en geen duizend nieuwe waardoor mijn planning telkens in het water valt. Mochten ze nu maar ergens voor deze prijs hetzelfde aanbieden en ik was al lang weg...
Hopelijk hebben anderen meer geluk...
EDIT: IN PRODUCTIE!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door thuhoan op 17-03-2010 12:29 ]
Mmm dat is inderdaad zwaar kloten!Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:
Dell Studio 15: i720QM processor, 4 GB, full HD, Midnight Blue, 500 GB, 9-cell, Mobility Radeon HD 5470
24/02 Initiële aankoop & betaling
25/02 Verwachte levertijd = 09/03
01/03 Uitgesteld, nieuwe datum = 23/03![]()
05/03 Geannuleerd zonder enig bericht 05/03![]()
08/03 Nieuwe order gekregen met datum = 19/03![]()
12/03 'In productie'
16/03 Site down
17/03 Nieuwe leverdatum 31/03![]()
![]()
Ik vond het al verschrikkelijk dat ik nooit een e-mail kreeg met de reden waarom alles werd uitgesteld (staat nochtans op hun site dat ze dit doen) en heb dan na de zoveelste teleurstelling van vandaag eens gebeld en werd doorverbonden naar een Engelstalige Indiër. Buiten excuses kreeg ik niet veel te horen, wat ik mezelf gewoon afvraag is hoe kan de productie nu nog 2 extra weken duren? Ze hebben toch alle componenten al want het staat 'in productie' of er misschien weer een interne fout gebeurd...
Ondanks het feit dat ze goedkoop zijn en hetgeen wilden wat ik wou, koop ik nooit meer bij Dell en zal ik het mijn kennissen ook afraden. Je wilt toch niet zo heen en weer gegooid worden door een bedrijf dat zich niks aantrekt van zijn klanten? En als ik een laptop koop wil ik een vaste datum wanneer ik die ontvang en geen duizend nieuwe waardoor mijn planning telkens in het water valt. Mochten ze nu maar ergens voor deze prijs hetzelfde aanbieden en ik was al lang weg...
Hopelijk hebben anderen meer geluk...
ik heb deze besteld: Dell Studio 15: i720QM processor, 4 GB, full HD, Midnight Blue, 320 GB, Mobility Radeon HD 5470, Wireless N.
Dus iets anders dan jou en ik heb hem pas op 11-03 besteld, mijn leverdatum is 30-03 en is net op "In Productie" gesprongen
Verwijderd
"Bestelling is verzonden"
Maar ik heb ook een vraag over de levertijden. Wat zijn hun algemene levertijden? Stel ik bestel nu een laptop en zodra hun het geld hebben(meestal een dag of eerder) , hoe lang meestal tot je je order in huis hebt?Of is dit zéér verschillend en dus niet echt te zeggen?
[ Voor 48% gewijzigd door devilsnight op 17-03-2010 14:51 ]
Per vandaag op: In productieNiek_ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:00:
Gisteren de Studio 1749 : Intel i5-430M(2.26GHz) Mobile CPU met n kaartje besteld.
Eerste leverindicatie is 14-4-2010. Hopen dat 'ie wat eerder komt.
En we wachten weer af
Verwijderd
Laptop wordt verwacht voor of op 2 april...
Status: Werk in uitvoering
Verwijderd
26 februari bestelling geplaatst, zelfde dag nog een overschrijving op de post gedaan.
4 maart orderbevestiging
15 maart status in productie
17 maart status verzonden
hoe lang denk je dat het duurt voordat UPC bij mij aan de deur staat?
- WhateverSuitsU
Geen idee, heb je ook TV/Internet problemen dan?Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:39:
studio 17 besteld bij dell.
26 februari bestelling geplaatst, zelfde dag nog een overschrijving op de post gedaan.
4 maart orderbevestiging
15 maart status in productie
17 maart status verzonden
hoe lang denk je dat het duurt voordat UPC bij mij aan de deur staat?
UPS staat meestal na 2 a 3 dagen voor de deur. Pakket komt meestal uit Polen.
Verwijderd
15-3 orderbevestiging
17-3 werk in uitvoering en
17-3 in productie
Verwachte leverdatum is 31-3, maar ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens wat eerder zou kunnen zijn