Toon posts:

[TFT Monitor] Twijfel tussen 2 voor consolegames.

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf eigenaar van een Xbox 360 en een PS3, maar de TV waar op ik nog steeds speel is een +- 50 cm, 4:3 CRT TV.
Met steeds nieuwere games merk ik dat ik de text op 't scherm steeds slechter kan lezen of dingen kan zien, aangezien alles tegenwoordig voor HD wordt gemaakt.

Heb al een tijd zitten kijken voor een Full HD Tv, maar dat is niet alleen te duur, maar ook nog eens te groot voor mijn kamer, aangezien ik 't voor dat geld wel meteen goed wil doen.

Dus heb ik de afgelopen week zitten kijken voor een Monitor als TV, aangezien ik de laatste paar dagen Lost Odyssey zit te spelen op me 17inch PC monitor, en dit me uitermate goed bevalt. Ervaring bij anderen thuis op Samsung Synchmasters waren ook zeker niet slecht.

Nou is me keuze gevallen op 2 opties, beide van LG. Vriend van mij is overtuigd van de L227WT, ikzelf zie meer in de M228WA.

-----------------

Afbeeldingslocatie: http://www.modern.nl/producten/Originals/012208.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.modern.nl/producten/Originals/012208D.JPG

M228WA
De M228WA Monitor/TV.

Formaat 22 inch
Helderheid 300 cd/m²
Contrast ratio 3000 :1
Dot pitch 0.282 mm
Reactiesnelheid 5 ms
Resolutie (max.) 1680 x 1050
Aansluitingen: D-Sub, DVI-D, Composite, S-Video, Component, Scart, PC Audio In/Out
Speakers 3Wx2

Grote voordeel van deze TV is voor mij de grote hoeveelheid aansluitingen en de ingebouwde TV Tuner. Hierdoor kan ik tergelijkertijd een TV, PS3, Xbox 360 en een PC erop aansluiten, een compleet pakket dus. Verder ook (niet supergoede) ingebouwde speakers, geen geweldig geluid, wel makkelijk voor LAN's.

Prijs: rond de 350 Euro.

-----------------

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/93385A5F04901577C12573EC00469761_big.jpg

L227WT
De L227WT Monitor.

Formaat 22 inch
Helderheid 300 cd/m²
Contrast ratio 10000 :1
Dot pitch 0.282 mm
Reactiesnelheid 2 ms
Resolutie (max.) 1680 x 1050
Aansluitingen: D-Sub, DVI-D

Voordelen hiervan zijn weer de extreem lage 2 ms reactietijd en de asbsurd hoge contrast waarde van 10.000:1. Minder aansluitingen, minder mogelijkheden, maar wel veel dikkere specs voor dezelfde prijs.

Prijs: rond de 320 Euro
-----------------

Grootste verschil tussen de 2 zit hem dus aan de ene kant de hogere specs, en aan de andere kant het gemak en veelzeidigheid. Mijn prioriteit ligt vooral bij het kwaliteit met game voor de Xbox 360 en de PS3. Alle andere specs zijn of gelijkwaardig, of voor mij niet interresant genoeg om mijn belsissing vanaf te laten hangen. De afstand die ik er doorgaans vanaf zit is zo'n 1,5 tot 2 meter.
Zijn de verschillen in de L227WT zo veel beter dat het het waard is om het gemak van de M228WA te verwaarlozen.

Is 2 ms nu echt merkbaar beter dan 5 ms?
Is het verschil in 3000:1 en 10.000:1 echt zo goed zichtbaar?

Normaal zou ik deze vraag niet eens stellen en voor de beste specs gaan, maar omdat ik de afgelopen dagen Lost Odyssey en Call of Duty 4 op een standaard 4:3, 17" TFT monitor speel, en daar beter op speel dan een Samsung Full HDTV van 94 cm met 8500:1 en 6 ms.
Ik bedoel, als deze kleine monitor al zoveel lekkerder speelt dan een dikke Full HDTV, ga ik het verschil tussen 2 en 5 ms, of 3000:1 en 10.000:1 dan wel merken?

Verder nog, console's output heeft een beeldratio van 16 op 9, widescreen TFT's zijn 16 op 10. Levert dit problemen, of een vertrokken/wazig beeld op?
Een review van de W227WT hier op de site geeft aan dat hoewel de LG site beweert dat dit model aspectratio's aanpast, komt uit de review naar voren dat dit alleen voor de analoge tuner telt.

Kort:
Is er merkbaar verschil tussen 3000:1 en 10.000:1 en tussen 5 ms en 2 ms?

(Hoop dat ik hier alles goed gepost heb, eerste post hier en heb zover ik weet zo goed als alle regels eerst doorgelezen en een paar keer door 't forum gezocht.)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het verschil is vrijwel niet merkbaar maar heb je ook naar andere monitoren gekeken zoals die van Smansung, HP en Dell?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Widescreen gaming word prima ondersteund tegenwoordig en het speelt/kijkt/voelt echt lekkerder aan. Ik dacht 2 jaar geleden ook dat een breedbeeld monitor onzin was en dat een 4:3 prima voldeed, toch ben ik erg tevreden met mijn huidige synchmaster 226BW (of zoiets) 22 inch breedbeeld monitor, kost je tussen de 250 en 300 euro.

2MS, zelfde constrast ratio, goedkoper, bijna hetzelfde design, waarom neem je niet de samsung 22 inch breedbeeld, dat ding is overal in de aanbieding man!
Ik geef je op een briefje datje niet teleurgesteld zal zijn en als je goedkoper een samsung kunt krijgen met betere specs als wat jij hierboven plaatst?.....

Waar wacht je nog op? :)

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Responstijd; lijkt me niet dat je dat merkt.. Contrast; gevoel zegt van wel.

Als de contrast ratio het enige voordeel voor jou is, let dan wel dat je bij jouw voorkeur ook nog eens Composite, S-Video, Component, Scart en PC Audio In/Out als extra aansluitmogelijkheden heeft.

Ik zou zeggen, kijk ff wat je contrast ratio is van je huidige monitor (indien mogelijk ;)). Is die vergelijkbaar met je oude en ben je daar tevreden mee, dan zou ik persoonlijk voor de M228WA gaan...

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Kijk ook even of de schermen 1:1 pixelmapping ondersteunen. Anders wordt je beeld opgerekt. Soms zie je de zijkanten niet en soms wordt alles ovaal. Dat speelt niet echt lekker. Mijn Acer 24" ondersteunt het niet. Die rekt alles op. Erg lelijk.

Kijk ook eens naar de BenQ 24" van ongeveer 400 euro. Zit een HDMI aansluiting op, 1:1 pixelmapping en hij ondersteunt FullHD resolutie. Dan kan je echt goed gebruik maken van je console :)

[ Voor 8% gewijzigd door R-O-Y op 05-03-2008 15:36 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:30:
2MS, zelfde constrast ratio, goedkoper, bijna hetzelfde design, waarom neem je niet de samsung 22 inch breedbeeld, dat ding is overal in de aanbieding man!
Heb ik idd ook naar gekeken. Ga vanavond zelfs bij iemand langs om te kijken hoe 't daarop speelt.
De reden dat me keuze viel voor deze 2 is omdat de ene een aardig compleet totaal pakket is en de andere een ontzettend hoge contrastwaarde heeft. Maar de Synchmaster lijn is ook zeker een optie.
Raging_Trancer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:31:
Ik zou zeggen, kijk ff wat je contrast ratio is van je huidige monitor (indien mogelijk ;)). Is die vergelijkbaar met je oude en ben je daar tevreden mee, dan zou ik persoonlijk voor de M228WA gaan...
Heb ik idd ff terug proberen op te zoeken, maar was nauwelijks iets over te vinden, zo'n goedkoop merk was 't. Maar als ik in diezelfde prijsklasse kijk kan 't nooit meer zijn dan rond de 450:1. En dat ziet er zelfs al goed uit. Vandaar ook dat ik me afvraag of 10.000:1 nu echt zo vreselijk belangrijk is.
Mentox schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:21:
Het verschil is vrijwel niet merkbaar maar heb je ook naar andere monitoren gekeken zoals die van Smansung, HP en Dell?
Heb ik idd gedaan, maar de meeste Dell en HP's lijken toch puur alleen voor PC gebruik gemaakt te zijn, of worden snel duur. Samsungs waren zeker niet slecht en ik ga er zelfs vanavond nog een uit testen bij een vriend.

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 19:13
Nu weet ik niet al te veel van beelschermen af, en dit is ook gewoon een vraag van mijn kant, dus a.u.b niet flamen.

Televisie is toch alleen via SCART ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:44:
[...]

Kort:
Is er merkbaar verschil tussen 3000:1 en 10.000:1 en tussen 5 ms en 2 ms?
Als je reviews gelezen zou hebben (niet noodzakelijkerwijs van deze schermen, gewoon iha) zou je gezien hebben dat opgegeven specs met een korrel zout genomen moeten worden, zeker als er andere panels in het spel zijn. Enige manier om zekerheid te krijgen is om reviews van deze specifieke schermen te lezen en te kijken waar ze mee vergeleken worden.
(Hoop dat ik hier alles goed gepost heb, eerste post hier en heb zover ik weet zo goed als alle regels eerst doorgelezen en een paar keer door 't forum gezocht.)
Um, **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

"Welke moet ik kopen?"-topics worden op GoT niet bepaald aangemoedigd. En in dit geval lees ik niet echt veel van eigen pogingen reviews of ervaringen van anderen te zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.