Ik wil een extere harde schijf aanschaffen om films vanaf deze schijf via mijn pc af te spelen op mijn tv. De vraag is nu moet ik een netwerkschijf of een USB-schijf aanschaffen. En weet iemand of het afspelen vloeiend gaat zonder haperingen etc. Momenteel heb ik de films op de interne hardeschijf staan maar wil toch ook een backup voor mijn andere data hebben. gr Glenn
Ik heb een externe HD (USB 2.0) welke ik gebruik voor HD-films via de xbox360. Dat speelt echt perfect af, zowel 720p als 1080p.
Eigenlijk kun je daar zelf ook wel achterkomen, want USB 2.0 heeft een max. doorvoersnelheid van 480mbit en 1080p films hebben vaak een bitrate van max. 25mbit ofzo ? Zelfs een netwerk-HD zou al prima voldoen.
Eigenlijk kun je daar zelf ook wel achterkomen, want USB 2.0 heeft een max. doorvoersnelheid van 480mbit en 1080p films hebben vaak een bitrate van max. 25mbit ofzo ? Zelfs een netwerk-HD zou al prima voldoen.
[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 05-03-2008 14:16 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Wat ik me herinner is het ongeveer maximaal 40 mbit voor 1080p, maar in de praktijk een stuk minder.Smarron schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:16:
Eigenlijk kun je daar zelf ook wel achterkomen, want USB 2.0 heeft een max. doorvoersnelheid van 480mbit en 1080p films hebben vaak een bitrate van max. 25mbit ofzo ?
Een 1080p film van 2 uur is ongeveer 10-15GB.
Ga uit van 15GB max, dat is 128 MB/minuut, dus 2MB/sec. overhead enzo in acht nemende zal je met 5MB/sec al prima de hoogste kwaliteit films ruim kunnen afspelen.
Voor zover ik weet haalt zo goed als elke externe USB2.0/firewire HD de 5 MB/sec wel, zelfs de langzaamste NAS oplossingen zullen dit ook wel halen.
Als je het exact wilt weten: Zet een 1080p film op een andere PC en speel hem af op een andere PC op het netwerk, kijk vervolgens (via taskmanager bijv) hoeveel MB/sec er overde lijn gaat en je weet hoe snel de schijf minimaal moet zijn
[ Voor 14% gewijzigd door StarLite op 05-03-2008 14:30 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
/me ziet niet in waarom een USB schijf niet zou moeten werken.
De vraag is natuurlijk: waarom wil je een externe schijf en wat wil je er nog meer mee gaan doen.
Films afspelen vanaf een USB schijf is geen enkel probleem. Maar wanneer het om non-hd materiaal gaat (xvid etc) en het puur om de films gaat zijn er misschien leukere alternatieven zoals een xbox met xbmc of een mediaplayer met ingebouwde schijf.
De vraag is natuurlijk: waarom wil je een externe schijf en wat wil je er nog meer mee gaan doen.
Films afspelen vanaf een USB schijf is geen enkel probleem. Maar wanneer het om non-hd materiaal gaat (xvid etc) en het puur om de films gaat zijn er misschien leukere alternatieven zoals een xbox met xbmc of een mediaplayer met ingebouwde schijf.
Verwijderd
USB 2.0 heeft een maximum bandbreedte van 480Megabit, maar de maximale doorvoersnelheid (throughput) is in veel gevallen beperkt tot 22-25MiB/s.
Netwerk HDD (NAS) zit je niet alleen met de doorvoersnelheid maar ook de latency (vertraging). Ik heb een NAS gehad die wel met 40MB/s kon versturen maar er wel enige vertraging in zat, wat hele lichte stotteringen betekende in films en muziek. Makkelijk te verhelpen door de buffers wat hoger te zetten, maar toch. Check de volgende topics voor veel info:
[Ervaringen]Ethernet harddisks
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen
Netwerk HDD (NAS) zit je niet alleen met de doorvoersnelheid maar ook de latency (vertraging). Ik heb een NAS gehad die wel met 40MB/s kon versturen maar er wel enige vertraging in zat, wat hele lichte stotteringen betekende in films en muziek. Makkelijk te verhelpen door de buffers wat hoger te zetten, maar toch. Check de volgende topics voor veel info:
[Ervaringen]Ethernet harddisks
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen
Verwijderd
Ik zelf heb een HDD mediaplayer wat tenslotte ook een externe harde schijf is.
Alleen heb je hierbij nog alle voordelen van multimadia (de codecs afstandsbediening enz)
En de prijs is meestal niet zo erg veel duurder.
Alleen heb je hierbij nog alle voordelen van multimadia (de codecs afstandsbediening enz)
Verwijderd
Welke mediaplayer heb jij in bezit? Ik zoek er ook 1 waarop ik een usb hdd kan aansluiten en sharen in mijn netwerk zodat ik rechtstreeks naar de hdd kan downloaden en vervolgens afspelen op tvVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:02:
Ik zelf heb een HDD mediaplayer wat tenslotte ook een externe harde schijf is.
Jeffvdven ik zou zeggen kijk eens of je direct contact met kvdijk kunt opnemen, om een dergelijke topic met een directe vraag aan één van de replyers omhoog te halen.... Het topic opzich is al enigzins dubieus, het is namelijk allemaal zelf met minimale inspanning zelf te vinden. Dat geldt overigens voor jou ook dergelijke media hardeschijven worden wel vaker verkocht of gerevieuwd, dus gewoon even wat zoeken op GoT, google of in de pricewatch.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()