Ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
Mijn zoektocht door de wondere wereld van de computerhardware heeft me uiteindelijk voor drie mogelijke keuzes gesteld, wat mijn videokaart betreft. Wil graag wat stilte (iig in 2d modus), dus heb daar een beetje op geselecteerd. Ik zit te twijfelen tussen:
Gainward 8800GT 512mb GS á € 229,-
+ Alternatieve koeler (stiller, koeler etc).
+ Accessoires (n.l. de DVI > Hdmi stekker, Game, mogelijkheid geluid via je kaart aan te sluiten (allicht handig voor toekomstig htpc oid).
+ Hoogwaardige(re) componenten (maar in hoeverre is die marketing praat)
+ Fabrieks overclock(je)
+ 3-Phase PSS
+ Zelf ook goed over te clocken.
~ Redelijke prijs.
~ Gemengde gebruikerservaringen.
Ik lees veel positieve verhalen over de GS. Het gros gaat over de 1gb versie, maar in principe maakt dat niet zoveel uit. Handig is de HDMI stekker. Ik heb een w2207h, dus enkel hdmi of VGA aansluiting.
Asus EN8800GTS á € 229
+ Betere koeler (t.o.v. standaard 8800GT)
+ Betere prestaties (verschil is _iets_ groter @ 1600*1200). Loopt uiteen van 1% tot 14%.
+ Hele mooie prijs
- 'Kaal' pakket. (moet een dvi>hdmi stekker er zelf nog los bijkopen)
Tjsa... een GTS voor € 229 is moeilijk niet enthousiast over te zijn. Overigens kan in de toekomst de hr-03 ook nog opgeschroefd worden.
Jetway N88GT i.c.m. HR-03 á € 213,84-
+ Goedkoopste oplossing
+ Eén van de beste koelers op de markt.
- Kwalitatief niet de sterkste kaart (eigenlijk gewoon een referentiemodel)
- Net zo kaal als de GTS optie.
Wat is wijsheid? De kaart komt in de p182 te hangen, samen met een e8400/e3110 (als ik ze kan vinden iig
)
Mijn zoektocht door de wondere wereld van de computerhardware heeft me uiteindelijk voor drie mogelijke keuzes gesteld, wat mijn videokaart betreft. Wil graag wat stilte (iig in 2d modus), dus heb daar een beetje op geselecteerd. Ik zit te twijfelen tussen:
Gainward 8800GT 512mb GS á € 229,-
+ Alternatieve koeler (stiller, koeler etc).
+ Accessoires (n.l. de DVI > Hdmi stekker, Game, mogelijkheid geluid via je kaart aan te sluiten (allicht handig voor toekomstig htpc oid).
+ Hoogwaardige(re) componenten (maar in hoeverre is die marketing praat)
+ Fabrieks overclock(je)
+ 3-Phase PSS
+ Zelf ook goed over te clocken.
~ Redelijke prijs.
~ Gemengde gebruikerservaringen.
Ik lees veel positieve verhalen over de GS. Het gros gaat over de 1gb versie, maar in principe maakt dat niet zoveel uit. Handig is de HDMI stekker. Ik heb een w2207h, dus enkel hdmi of VGA aansluiting.
Asus EN8800GTS á € 229
+ Betere koeler (t.o.v. standaard 8800GT)
+ Betere prestaties (verschil is _iets_ groter @ 1600*1200). Loopt uiteen van 1% tot 14%.
+ Hele mooie prijs
- 'Kaal' pakket. (moet een dvi>hdmi stekker er zelf nog los bijkopen)
Tjsa... een GTS voor € 229 is moeilijk niet enthousiast over te zijn. Overigens kan in de toekomst de hr-03 ook nog opgeschroefd worden.
Jetway N88GT i.c.m. HR-03 á € 213,84-
+ Goedkoopste oplossing
+ Eén van de beste koelers op de markt.
- Kwalitatief niet de sterkste kaart (eigenlijk gewoon een referentiemodel)
- Net zo kaal als de GTS optie.
Wat is wijsheid? De kaart komt in de p182 te hangen, samen met een e8400/e3110 (als ik ze kan vinden iig
[ Voor 0% gewijzigd door Hot Pixel op 05-03-2008 13:50 . Reden: url gefixed ]