8800GT/S dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Topicstarter
Ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
Mijn zoektocht door de wondere wereld van de computerhardware heeft me uiteindelijk voor drie mogelijke keuzes gesteld, wat mijn videokaart betreft. Wil graag wat stilte (iig in 2d modus), dus heb daar een beetje op geselecteerd. Ik zit te twijfelen tussen:

Gainward 8800GT 512mb GS á € 229,-
+ Alternatieve koeler (stiller, koeler etc).
+ Accessoires (n.l. de DVI > Hdmi stekker, Game, mogelijkheid geluid via je kaart aan te sluiten (allicht handig voor toekomstig htpc oid).
+ Hoogwaardige(re) componenten (maar in hoeverre is die marketing praat)
+ Fabrieks overclock(je)
+ 3-Phase PSS
+ Zelf ook goed over te clocken.
~ Redelijke prijs.
~ Gemengde gebruikerservaringen.

Ik lees veel positieve verhalen over de GS. Het gros gaat over de 1gb versie, maar in principe maakt dat niet zoveel uit. Handig is de HDMI stekker. Ik heb een w2207h, dus enkel hdmi of VGA aansluiting.

Asus EN8800GTS á € 229
+ Betere koeler (t.o.v. standaard 8800GT)
+ Betere prestaties (verschil is _iets_ groter @ 1600*1200). Loopt uiteen van 1% tot 14%.
+ Hele mooie prijs
- 'Kaal' pakket. (moet een dvi>hdmi stekker er zelf nog los bijkopen)

Tjsa... een GTS voor € 229 is moeilijk niet enthousiast over te zijn. Overigens kan in de toekomst de hr-03 ook nog opgeschroefd worden.

Jetway N88GT i.c.m. HR-03 á € 213,84-
+ Goedkoopste oplossing
+ Eén van de beste koelers op de markt.
- Kwalitatief niet de sterkste kaart (eigenlijk gewoon een referentiemodel)
- Net zo kaal als de GTS optie.

Wat is wijsheid? De kaart komt in de p182 te hangen, samen met een e8400/e3110 (als ik ze kan vinden iig |:( )

[ Voor 0% gewijzigd door Hot Pixel op 05-03-2008 13:50 . Reden: url gefixed ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
De jetway kost 175 euro bij dollarshop dus die is een stuk goedkoper.

Edit: sry zag niet dat je er een koeler bij gerekend hebt.

Alle kaarten zijn stil in 2d. Via bijv rivatuner kan je de fan zo instellen dat je hem niet hoort. Uitzondering hierop is de xfx alpha dog die een 100% koeler heeft.
Een van de beste aftermarket koelers is trouwens de artic accelero S1 en ook nog goedkoop.
Ik zou voor jou budget voor de asus GTS gaan en kijken of je de fan hoort in 2D (denk 't niet).

[ Voor 81% gewijzigd door luckyjan op 05-03-2008 12:52 ]

Verwijderd

GTS en dan die zelf nog een eind overclocken?

Verwijderd

Misschien is deze kaart ook nog een optie: KLIK

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
Ik heb zelf de Jetway en kan je vertellen dat ik er zeer tevreden over ben!
Wat prestaties betreft, met de overklokbaarheid van deze kaart zit het wel goed (draai nu op 680/990 met stockkoeling op 70%, wordt nog geen 65 graden gestresst met 3dmark en het eind van de OC is nog niet in zicht), dus de prestaties kun je altijd nog opkrikken.

En zoals gezegd, iedere genoemde kaart zal stil zijn (zeker in 2d) als je de fanspeed aanpast met behulp van bvb. rivatuner!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Ik heb ook een GTS en om die onder de 70C te houden in games heb ik slechts 50% fanspeed nodig, wat je vrijwel niet hoort. Deze kaart is dus stil in 2D en 3D met stock koeling en performt toch wel weer een stukje beter dan de 8800GT.
Vooral het geheugen dat bij de 8800GT wel es problemen oplevert (weet niet of dat bij nieuwere types ook nog zo is), maar bij de GTS zo naar 2100 Mhz gaat..
Core snelheid van mn GTS gaat naar ongeveer 770 Mhz.

anathema

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten de afgelopen week aangezien ik een nieuw systeem wilde bestellen. Snelheid, stilte en de levertijd waren voor mij de belangrijkste zaken. Games die ik echt wil koop ik wel en accesoires koop ik een kaart ook niet voor.

Ik ben voorbij de xfx gegaan vanwege de 100% problemen,
Ik ben voorbij gegaan aan de Asus omdat er onduidelijkheid is over welke versie je krijgt, en met de nieuwe versie je de fanspeed niet kan aanpassen
etc etc.

De 8800GTS koeler is 2 slots en maakt als het goed is minder geluid dan de 1 slots GT's. Maar 70 Euro voor een frame of 5 per seconde meer.. tsja. Ook weinig alternatieve koeling gevonden voor de GTS (out of the box, zonder zelf te installeren. Dat zal er vast wel wezen).

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de MSI Zilent 8800GT. Een tikkie overgeclocked en volgens Google een stuk stiller dan de standaard GT koeling. En voor 220 Euro geloof ik.

Mochten medegotters nu echt HELE slechte dingen over die Zilent gehoord hebben, laat het snel weten, dan kan ik mn order nog aanpassen ;) Op het forum hier kon ik in ieder geval nog niets vinden

-edit-
lol, ik zie nu Gefoxx naar die Zilent linken. Dat is dan echt de eerste keer dat ik hem hier langs zie komen.

[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 05-03-2008 14:09 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
cheiron schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:07:

De 8800GTS koeler is 2 slots en maakt als het goed is minder geluid dan de 1 slots GT's. Maar 70 Euro voor een frame of 5 per seconde meer.. tsja. Ook weinig alternatieve koeling gevonden voor de GTS (out of the box, zonder zelf te installeren. Dat zal er vast wel wezen).
Hoezo 70 euro meer? Die 8800GTS is 229 euro en een paar dagen terug zelfs 219.
Alternatieve koeling is niet nodig want temperatuur is niet beperkend voor de overklok en stil is hij toch wel. Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat je voor iets anders dan dit gaat...

anathema

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
anathema schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Hoezo 70 euro meer? Die 8800GTS is 229 euro en een paar dagen terug zelfs 219.
Alternatieve koeling is niet nodig want temperatuur is niet beperkend voor de overklok en stil is hij toch wel. Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat je voor iets anders dan dit gaat...
Ik was tijdens mijn zoektocht geen 8800GTS'en van 230 Euro tegengekomen, en ben even van mijn zoeksituatie uitgegaan. 229 is niet veel inderdaad...

Flickr PSN ID= cheironnl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is ervaringen van anderen in het kader van hun eisen te evalueren en vervolgens zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.