[Vista] Wel pingen, maar geen sites

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 16:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik weet het, hier is bij de search heel veel over te vinden en er zijn ook verschillende oplossingen te vinden. Helaas, die mochten allemaal niet baten. Het volgende is het geval:

Eergisteravond kon ik ineens geen websites meer vinden op m'n desktop. Firefox niet, IE niet. Pingen gaat echter weer wel goed. Pingen naar zowel IP als naam gaat goed, dus op zich lijkt DNS wel ok te zijn. Sinds 5 minuten kom ik eindelijk weer vanaf de desktop m'n Orange Livebox op (hoezee!) met 192.168.1.1, maar dat biedt ook niet veel meer opties.

Waar ik nu dan vandaan post? Vanaf m'n laptop die in de andere poort op de livebox zit. Daar werken sites, pingen, verbinden met livebox, alles. Ofwel het moet ergens in de software zitten.

Checklist
Pingen is prima, dus de kabel zit er goed in.
Andere netwerkkaarten staan uit, er is maar 1 mogelijkheid om te verbinden.
Kaart weggegooid uit de devices, opnieuw installed, geen verschil.
Eigenschappen van de verbinding staan allemaal op automatisch, hij krijgt ook netjes een IP van de Livebox.
Hosts bestand bevat alleen de localhost
Een traceroute naar www.google.com laat zien dat hij dat probeert naar www.l.google.com (64.233.183.104), daarbij eerst 2 keer een timeout krijgt en vervolgens wel een lijstje servers af gaat. Ik vermoed dat die timeouts er voor zorgen dat het de browser te lang duurt en dus maar niets weergeeft.

Oplossingen uit andere topics die geprobeerd zijn:
Firewall uit
Virusscan uit
Alles uit
Leeggooien tcp stack
TCP autotuning uitgezet
Remote Differential Compression uitgezet

De grote vraag blijft dus nog steeds: waar kan dit in verstopt zitten?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Dit had ik laatst ook. Wel pingen met Vista, en ook prima windows-mailen. De bijgeleverde en verlopen Norton heb ik toen maar helemaal weggehaald.. (uitzetten hielp niet.) Opgelost! Ook voor jou?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Heb NOD32 draaien die geldig is tot 10-3-2008, maar heb 'm al uit gehad.

Volledige configuratie deed het tot twee dagen terug ook echt prima, geen enkel probleem. Heb ook programma's die er niet per se op hoeven te staan en mogelijkerwijs ook maar iets in de weg konden zitten er af gegooid. Zoals gewoonlijk helpt dat geen zak, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:33
Probeer eens een telnet naar bijvoorbeeld google?

In een command prompt:

telnet www.google.nl 80

Krijg je een leeg veld te zien? Of een timeout?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Telnet even installeld :P staat standaard uit in Vista kennelijk :)

"Connecting to www.google.nl... Could not open connection to the host, on port 80: Connect failed"

Daar zit 'm dus duidelijk een probleem...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En zo plotseling als het probleem er was, even zo plotseling lijkt het nu verdwenen.

Zonder iets veranderd te hebben, komt alles nu weer door als normaal.

Best irritant, want ik wil altijd graag weten waar het aan ligt. Maar ja, als alles werkt is ook lastig te testen wat het niet doet :/

Het werkt, ik zeur niet :P Bedankt voor de hulp!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[VISTA] blokkeert elke uitgaande TCP verbinding ook gelezen? :)
Daar staat wellicht nog wat nuttige info tussen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ah een boel info inderdaad, wellicht dat ik hetzelfde probleem had. Ga in ieder geval dat topic even doorlezen, wie weet voor de volgende keer dat Vista niet meer mee wil werken :) thx

Pagina: 1