Toon posts:

Voor +/- 200€ een mobo en processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag wat beter prestaties uit mijn pc halen en ik ben er achter gekomen dat mijn processor mijn GFX kaart op houdt. Mij werdt dit aangeraden op PC Help Forum:
wat denk je hiervan?
http://tweakers.net/ext/p...r&Koekje=161724%2F1%2C...
een Asus P5k SE en een E8200
samen 220 euro.
je kan er dan weer een hele tijd mee vooruit.
met een 9600GT erbij een mooie combinatie
Ik wouw alleen maar even checken of het nog goedkoper/beter kan.
Ik heb nu een 775 socket.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 21:26 ]

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 14:55
had je niet ff een beetje kunnen filteren?!?! leest niet echt lekker weg zo...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Alsjeblieft haal die onzinnige lijst weg, dat is non-informatie.

Wat voor CPU's er op je moederbord passen kun je op de website van de fabrikant kijken. Vervolgens benchmarks zoeken en je kunt prima een eigen keus maken :)

Zie ook CSL FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff gefilterd ik hoop dat je genoeg hbet aan de socket, wat mobo's betreft ben ik nog een 1e klas n00b...

• Avalaxy
Socket is niet genoeg, LGA775 bestaat al langer dan vandaag. Bij die Intel systemen is de chipset belangrijker. Beter nog is gewoon de naam, dan kun je even op asus.com / gigabyte.com / msi.com / whatever checken naar de supported CPU's.

• Avalaxy
Zo te zien geen Core 2 support dus. Hoewel dat niet persee waar hoeft te zijn, want die websites zijn ook wel eens outdated, maar ik vrees dat het in dit geval wel klopt.

Investeren in een (oude) Pentium D lijkt me eigenlijk weggegooid geld daar die relatief gezien vrij duur zijn en eigenlijk gewoon bagger presteren.

Wellicht is een dergelijke upgrade kit als deze wel een leuke optie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf niet al te zuiing gaan doen en het meteen goed aanpakken, ik wil dus graag minimaal bijv. 2x een 8600GTS aan kunnen sluiten en ook de mogelijkheid hebben om later naar een betere kaart te gaan upgraden zoals een 8800Ultra(genoeg PCI-E sloten dus!). Verder ben ik vanplan om een 9600GT(of iets anders wat dan voordelig is) te gaan kopen als mijn 8600GTS verouderdt is.
Ik zou dus ook graag een van de betere processoren hebben. Mijn hobby is vooral gaming en tegenwoordig zoals men kan zien is de grafische kwaliteit van games snel aan het stijgen wat dus ook een betere PC vereist. Ik hoop dat ik niet al te veel eisend ben en het allemaal binnen de mogelijkheid valt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 22:25 ]

• Avalaxy
SLI is sowieso nutteloos, en nu nog een 8800GTX Ultra kopen ook (eigenlijk heb ik dat altijd al nutteloos gevonden).

Als de upgradekit niet genoeg is kun je wel losse hardware kopen, maar de vraag is of de rest van je hardware dan niet uit toon valt. Waarschijnlijk heb je DDR geheugen...? Daar kun je dus DDR2 van maken (hoewel dat erg goedkoop is). Als je dan ook nog een moederbord en goede CPU wilt kopen zonder concessies te doen moet je toch wel een hoger budget hebben vrees ik, en kun je beter sparen voor een nieuwe pc.

Tot die tijd is de HD3870 een betere keus (is sneller dan de 9600GT en volgens mij even duur), maar als je 8600GTS nog goed meegaat lekker zo laten. Overigens wil ik wel opmerken dat die CPU uit de upgradekit erg goed over te clocken is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf deze op het oog omdat ik er veel goede reviews van gelezen heb en hij ook SDRAM-DDR3 ondersteund. De prijs vindt ik ook wel aantrekkelijk.

• Avalaxy
Als je hem wilt hebben, why not :) Als je al reviews hebt gelezen dan ben je denk ik wel zeker van je zaak, dus kun je net zo goed tot aankoop overgaan toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hbe nu al DDR-2 dus die kan ik gewoon overplaatsen(Als dat geen probleemen veroorzaakt), en aan een nieuwe PC te kopen zit ik al helemaal niet te denken! Ik heb nu zelf voor deze PC al een nieuwe 8600GTS gekocht en 1GB
DDR-2 Crossair werkgeheugen en ook nog eens een Samsung SpinPoint HD501LJ van 465GB.
Ik wil best wel wat meer gaan uitgeven als het daarom gaat.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:34:
Als je hem wilt hebben, why not :) Als je al reviews hebt gelezen dan ben je denk ik wel zeker van je zaak, dus kun je net zo goed tot aankoop overgaan toch?
Ja da zou ik kunnen doen maar ik speel altijd op veilig en wil toch erg graag de meningen van anderen h0oren.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Even voor jou de + punten op een rijtje zetten:

+ 8600GTS (kan best nog mee komen, kan ook later een upgrade voor komen)
+ DDR2 Geheugen (alhoewel ik niet kan opmaken hoeveel je hebt (GB's)
+ SpinPoint 465GB (voor een niet leecher perfect) Tis btw een 500GB schijf ;)

Dit heb je al, nu alleen nog een ander moederbordje en een cpu'tje !

Zoals LeonPower dat upgrade setje al aangaf, dat is een zeer leuk setje, maar je hebt al geheugen.
Dit is toch verder geen probleem ? Het mobo en de cpu zijn ook wel los verkrijg baar, misschien liggen ze wel op de plank bij jou lokale pc boer :) Als je goedkoop maar toch fatsoenlijk wilt upgraden dan denk ik toch dat je een beetje in de richting moet gaan kijken van zo'n setje, of losse componenten.

:O :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als mobo de Asus P5KC gekozen voor totaal 107,50€ (BTW aftrekbaar :P) maar ik heb nog steeds geen keuze gemaakt voor de processor... Ik heb nog rond de +/-115,07 over, iemand nog suggesties voor een goede overclockbare proccesor? En BTW hoe zit het precies met koelers of moet ik daarvoor bij de FAQ's zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1.5 GB aan werkgeheugen dus daar kan ook nog wel een gig'je bij denk (sinds da toch nie zo duur is). En o ja bij die 500gig moet nog 150 bij komen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
  • van een Tweaker verwachten we dat hij zelf eisen kan stellen, reviews en ervaringen zoeken en dan zelf een keuze maken. "Welke moet ik kopen?"-topics zijn nadrukkelijk niet de bedoeling op GoT.
  • schoppen van je topic <24u is ongewenst. Als je iets toe te voegen hebt en niemand heeft gereageerd, gebruik de edit-knop.
  • de FAQ is er niet voor niets. Maak er gebruik van.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.