Harde schijf benaderen desktop via laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254362

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

mijn videokaart van mijn desktop is kapot, kan ik via mijn laptop de harde schijf van mijn desktop benaderen en hier gegevens van afhalen welke belangrijk zijn voor me ?

Ik hoor graag van jullie 1

Gr. Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

ja, als je de harde schijf in een externe behuizing doet, deze op je usb poort aansluit.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ja,

Zijn ze gekoppeld met elkaar (bijvoorbeeld via een netwerk)?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon de HDD uit de desktop halen en via USB aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

PilatuS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:22:
Gewoon de HDD uit de desktop halen en via USB aansluiten.
gewoon? niet even via een externe behuizing oid? :P

Wanneer je er iets als windows XP (pro. heb geen ervaring met de home-editie, maar die kan het wellicht ook) op hebt staan, zou je via het netwerk kunnen proberen de default shares te benaderen.
En anders inderdaad de disk eruit halen en of op een andere desktop aansluiten, of via een externe behuizing aansluiten.
Wat je ook kunt doen is een heel goedkoop vga kaartje kopen en die gebruiken om je desktop weer te gebruiken.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gewoon? niet even via een externe behuizing oid? :P
Wat denk je zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Ha, dat zal ik maar niet vertellen 8) . Ik wil m'n goede reputatie hier niet om zeep helpen. O-)

Maar goed, om nog enige inhoud te geven: ik zie dat het niet eens iets hoeft te kosten (als je in de buurt woont, en anders kost het je 6 euro verzendkosten)
Check v&a dus

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja oke hd eruit maar heb geen externe behuizing, kan ik gewoon usb aansluiten op de hd? Heb ik dan geen voeding nodig van het moederbord of pakt hij de voeding via de usb van de laptop ?

Hoor van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 254362 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:41:
Ja oke hd eruit maar heb geen externe behuizing, kan ik gewoon usb aansluiten op de hd? Heb ik dan geen voeding nodig van het moederbord of pakt hij de voeding via de usb van de laptop ?

Hoor van jullie
Dat kan natuurlijk niet, je hebt dan wel een externe behuizing nodig natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:43

sanzut

It's always christmas time

elTigro schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:26:
zou je via het netwerk kunnen proberen de default shares te benaderen.
Een PC zonder videokaart zal niet booten, dus dit zal geen optie zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
USB kun je niet direct op een HD aansluiten. External SATA zou misschien kunnen :P

Trouwens, als je desktop van Apple is, kun je opstarten met T ingedrukt, en dan gedraagt ie zich als een externe Firewire schijf :)

Voor een 'gewone PC' zou je iets voor een een simpel videokaartje kunnen ruilen in het Het grote oude hardware ruiltopic deel 15. Of wie weet kom je daar ook wel een externe behuizing tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke of gewoon even een goedkopie plaatsen en ff tjekken of die werkt, maar hij boot wel met de videokaart krijg alleen melding no signal, sluit ik de monitor op de laptop aan krijg ik wel beeld.

Maar via de netwerkaansluitingen kan ik de comp - laptop sharen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 254362 op 04-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 254362 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:41:

Hoor van jullie
Een HDD heeft geen USB aansluiting dus dat gaat niet werken. Je hebt een externe behuizing nodig of de onderdelen daar van. De behuizing zelf heb je op zich niet nodig maar wel de electronica daar van. Die electronica zorgt er voor dat de HDD van SATA of PATA naar USB gaat en zorgt ook voor de stroom.
Anoniem: 254362 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:50:
Oke of gewoon even een goedkopie plaatsen en ff tjekken of die werkt, maar hij boot wel met de videokaart krijg alleen melding no signal, sluit ik de monitor op de laptop aan krijg ik wel beeld.

Maar via de netwerkaansluitingen kan ik de comp - laptop sharen ?
Weet je zeker dat de videokaart kapot is ? Dat ie geen beeld geeft kan nog door tig andere dingen komen.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja oke maar ik kan niet eens de bios ofzo bekijken, krijg meteen die melding check cignal cable, alles gecheckt zit allemaal prima, alles losgekoppeld aangekoppeld zelfde melding. Daarna monitor op mijn laptop aangesloten wel gewoon beeld. Dan neem ik aan dat de bekabeling oke is en de kaart kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 254362 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:57:
ja oke maar ik kan niet eens de bios ofzo bekijken, krijg meteen die melding check cignal cable, alles gecheckt zit allemaal prima, alles losgekoppeld aangekoppeld zelfde melding. Daarna monitor op mijn laptop aangesloten wel gewoon beeld. Dan neem ik aan dat de bekabeling oke is en de kaart kapot?
Het is goed mogelijk dat de videokaart kapot is. Het is natuurlijk ook het eerste waar je aan denkt als je geen beeld hebt. Maar het hoeft niet perse de videokaart te zijn. Kan je niet ergens even een kaartje lenen op te testen ? Als je dan gewoon beeld hebt koop je gewoon een andere kaart en ben je klaar.

Ik kan je aanraden om backups te maken. Als de HDD van je PC kapot zou zijn is je data voorgoed weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja oke, ik ben opzoek naar een goedkoop kaartje, desktop is denk jaartje of 6/7 oud, weet zo ook niet meer hoeveel mb dat die heeft maakt dat nog verschil? Weet wel dat het een pci-kaartje is, dus ik moet even opzoek naar iemand die dat soort kaartjes voor weinig weg doet om even te kunnen tjekken of het daaraan ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je geen spellen speelt en alleen beeld nodig hebt is 16MB al prima. Meer is verder dan ook echt niet nodig. Misschien dat je PC een AGP slot heeft, dan kan je net zo goed zo'n kaart kopen. AGP kaarten zijn 2e hands en nieuw veel beter te krijgen dan PCI kaartjes.

Kijk eens in Vraag en Aanbod hier op tweakers.net. Je zou voldoende kaartjes moeten kunnen vinden die voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke volgens mij heb ik nog wel een agp slotje vrij, daar heb ik ook een firewirekaart inzitten.

Lange en kleine ingang is dat toch ?

pci is lang-kort-lang als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 254362 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:33:
oke volgens mij heb ik nog wel een agp slotje vrij, daar heb ik ook een firewirekaart inzitten.

Lange en kleine ingang is dat toch ?

pci is lang-kort-lang als ik me niet vergis?
Google even op plaatjes van AGP en PCI sloten om zeker te weten wat je wel en niet hebt. Of kijk in het boekje van je moederbord. Een Firewire kaart gaat sowieso niet in een AGP slot.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dan heb ik voor mijn videokaart alleen pci !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan moet je echt op zoek gaan naar een PCI kaartje. Let er op dat je echt PCI koopt en geen PCI-e. Een PCI-e kaart past er namelijk niet in. PCI-e kaarten zijn vrij nieuw en een PCI kaart is meestal behoorlijk oud. Een kaart zoals een Matrox Millenium 2 zou moeten voldoen en is 2e hands nog geen 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt ik ga op zoek! Jullie horen nog of het gelukt is !
Pagina: 1