Zoek bevestging:voedingsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Hallo
Ik wil even jullie mening over een kwestie.
Ik heb al een +-3 a 4 jaar een pc die als ik hem op wil starten hij geen beeld geeft.
Dan zet ik hem weer uit en dan weer aan en dan doet ie het wel (soms moet ik dit ook 3 a 4 keer doen). Nadat hij een tijdje aan is geweest, loopt hij in veel gevallen vast, ik krijg dan soms ook een BSOD , vaak iets over een usbsys maar ik heb ook vele andere meldingen gehad in de loop der jaren.
Het probleem verergert niet met de tijd dus ik heb er mee leren leven, maar nu wou ik er iets aan doen. Wat ik mij kan herrineren, loopt dit probleem al bij de aanschaf, ben ik er toen heel vaak heengeweest en het er zelf destijds op den duur een beetje bij laten hangen (weet het, het is slecht).

Ik heb dus nu het een en ander uitgezocht maar nog niet getest. Testen moet ik zeker nog doen maar ik probeer alvorens te testen eerst uit te zoeken waar het probleem zich misschien voordoet, dat scheelt weer misschien in de testfase.
Ik heb dus gekeken hier bij de faq en veel elders op internet en kwam voornamelijk uit op een voedingsprobleem. Ik heb oa ook SpeedFan gedraaid met de configuratie van mijn moederbord (zie hieronder). (Ik heb ook PC Probe II geprobeerd die bij de ASUS mobo wordt geleverd maar die is zeer beperkt.)

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2n8qzaq.png

Zoals als af te lezen valt,komen mijn -12V en -5V ver buiten hun limieten.

Mijn specificaties (Mobo etc):
AMD Sempron 2400+
Asus K8N4-E
2x512mb ddr
80gb maxtor hd 7200rpm
20gb maxtor hd 5400rpm
geforce 6600
2 x dvd drive
1x floppy drive
6 (?) usb aansluitingen

Specificatie voeding:
Maxpower ATX 12V, PL300 (=max300Watt)

Ik ben dus geneigd om te zeggen: koop een andere voeding van een goed merk met minimaal 350 watt en het probleem zal hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn.
Aan jullie de vraag: klopt mijn redenering of zie ik iets over het hoofd of zal ik heel veel moeten testen (dit is lastig, heb maar 1 pc waar ik flink afhankelijk van ben).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al het volgende topic gevonden? Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Een voeding is geen PMG trouwens, vandaar. Als je huidige voeding een A-merk is zou die het gemakkelijk aan moeten kunnen. Misschien even een andere lenen van iemand en dat uittesten? Scheelt je misschien een nutteloze aankoop.

[ Voor 58% gewijzigd door Guardian Angel op 04-03-2008 11:35 ]

ARME AOW’er

• Harribo
Mijn excuses , ik had dat niet gezien. Opstartprobleem en daarmee voedingen las ik, toen ik zocht, veel in de PMG. Zal er rekening mee houden, sorry.

Dank, zal ff kijken.

• Harribo
Verder helemaal geen reacties?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je voeding is vrijwel zeker stuk
je topic binnen 2 uur een kick geven hoeft niet, het is een dinsdag, en mensen werken!!

probeer eerst met een voeding van iemand anders, of haal bij een computerwinkel in de buurt een goede voeding.

blijft het probleem zich voordoen na het vervangen van je voeding, dan is het iets anders en kan je evt je voeding binnen 7 dagen zonder een reden op te geven terug brengen (dat recht heb je!)
ligt het wel aan je voeding, dan houdt je hem en werkt je computer weer als een zonnetje en is iedereen weer blij

succes er mee

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harribo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:30:
Verder helemaal geen reacties?
Nee want verkeerde plek (zoals al gezegd).

Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Volgende keer dmv topicreport even modje attenderen als je erachter komt dat je fout zit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.