Toon posts:

Server achter een router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server opgezet op een oude pc die ik nog had staan.
Nu is het mij wel gelukt om de server online te krijgen.
maar het probleem waar ik mee zit is dat ik niet via een pc die in het netwerk op de router, mat het ip van chello, toegang kan krijgen tot mijn server.
Ik kan alleen mijn cerver op via het ip van de router.

Is er een mogelijkheid om toch toegang te krijgen?

ik heb poort 80 en 8080 en 443 open gezet op de router en ook in xp

moet ik nog iets doen?

ik wil er ZenCart op draaien en beheren.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017

Verwijderd

Topicstarter
Heb topic gelezen, maar ik kom er niet mee verder.

Ik kom dan wel en dan weer niet via mijn chello ip op de server.

Dan lukt het me even wel en na een uurtje of zo online lijkt het wel of de deur dicht valt.

snap er nix van.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Snap je dr nix van?
Ik eerlijk gezegd ook niet echt van het hele verhaal. Begin je zinnen met een hoofdletter en eindig met een punt. Haal daarna even de zpelvauten er uit en probeer het nog eens.

Vermeld dan even wat je precies probeert te doen. Wat voor besturingssysteem gebruik je? Wat voor diensten wil je via internet aanbieden: web, e-mail, ftp? Hoe heb je het hele zaakje ingesteld?

Neem anders ook eens een FAQ door over hoe je een topic begint, want met je huidige topic start valt weinig te beginnen helaas :)

Verwijderd

Heb ik ook, heb zelf geen idee waarom dat komt, ik heb met een proxy getest en van buiten af kan ik wel naar mijn pc toe komen.Dat kan, alleen in het netwerk kan ik alleen het netwerk ip gebruiken. Niet echt drastische problemen lijkt mij..

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01

MsG

Forumzwerver

Dit "probleem" had ik ook. Maar je kan idd gewoon het interne IP pakken, of via een proxy gaan. 't is maar net wat je wilt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Dan zal je even moeten kijken of je router NAT-loopback ondersteunt. Zoja dan zit er iets fout in je huidige configuratie, Zonee dat kun je het beste de bovenstaande oplossing gebruiken, je internet ip ( vaak iets van 192.168.x.xxx ) gebruiken om naar je webserver te gaan, en iemand anders van buitenaf laten testen of de webserver het doet / proxy.

Verwijderd

Topicstarter
Enfer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:23:
Dan zal je even moeten kijken of je router NAT-loopback ondersteunt. Zoja dan zit er iets fout in je huidige configuratie, Zonee dat kun je het beste de bovenstaande oplossing gebruiken, je internet ip ( vaak iets van 192.168.x.xxx ) gebruiken om naar je webserver te gaan, en iemand anders van buitenaf laten testen of de webserver het doet / proxy.
nat staat bij mij in de router uit. en als ik op de admin wil inlogen via mijn netwerk ip, dan gaat de site via mijn chello ip naar binnen. en dat lukt dus niet. kan iemand kijken of http://213.46.194.104/webshop online is?

ik kon er vanmiddag alleen op via mijn mobiele foon!!!!!!!!!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 12:37

Neus

www.zenaconsult.com

Werkt prima, snap het probleem niet.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:32:
[...]

nat staat bij mij in de router uit. en als ik op de admin wil inlogen via mijn netwerk ip, dan gaat de site via mijn chello ip naar binnen. en dat lukt dus niet. kan iemand kijken of http://213.46.194.104/webshop online is?

ik kon er vanmiddag alleen op via mijn mobiele foon!!!!!!!!!
Site opent wel maar functioneert niet:

1062 Duplicate entry 'zc_cc21d2f64edffccfe06d12dd3327bf64' for key 1
in:
[db_cache table]

Verder lijkt het me erg sterk dat NAT op je router uitstaat. Je zal namelijk wel geen publiek subnet hebben bij Chello. Verder zal je lokaal inderdaad niet kunnen testen op je public IP. Hier heb je inderdaad NAT loopback voor nodig zoals al eerder aangegeven. Dus gewoon op je interne IP testen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 09:30

weebl

YARR!

De routers van je ISP kunnen geen request van een host redirecten naar precies die zelfde host. Wat ik probeer te zeggen is dat je aan de router van je ISP vraagt of hij pakketjes van de server op ip-adres X wil sturen naar de web-browser op ip-adres X, en hierbij zijn de X-en ook echt identiek. Dit slaat ook eigenlijk nergens op, en daarom werkt het ook niet. Gebruik dus of de interne host-name/ip-adres of stel een proxy in in je browser.

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:43:
De routers van je ISP kunnen geen request van een host redirecten naar precies die zelfde host. Wat ik probeer te zeggen is dat je aan de router van je ISP vraagt of hij pakketjes van de server op ip-adres X wil sturen naar de web-browser op ip-adres X, en hierbij zijn de X-en ook echt identiek. Dit slaat ook eigenlijk nergens op, en daarom werkt het ook niet. Gebruik dus of de interne host-name/ip-adres of stel een proxy in in je browser.
Auw oei proxy instellen.....nog nooooit gedaan. Server en webshop zijn voor mij ook een first time

het stomme is alleen, dat het me wel een paar keer gelukt is om op mijn site te komen met de pc waar de server op draai. maar na een half uur of uurtje hield het op.

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:43:
Nu lijkt de site er helemaal uit te liggen....grrrrrrr ik snap er nix meer van.
site draaide en nu weer niet.

poorten open apache draait ik weet het ff niet meer hoor

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Is dit niet gewoon een beetje hetzelfde als bijvoorbeeld: dit topic?
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:22:
[...]
Nu lijkt de site er helemaal uit te liggen....grrrrrrr ik snap er nix meer van.
site draaide en nu weer niet.

poorten open apache draait ik weet het ff niet meer hoor
Gewoon effe apache herstarten en kijken of ie het dan weer doet? Of heb je toevallig iets anders aangepast?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik snap het verhaal van weebl ook niet, maar het komt erop neer dat je niet je Chello IP kunt gebruiken om te testen als je je PC achter datzelfde ip (de router) hebt staan.
Gebruik om te testen het lokale adres van je server, dus wat deze in het netwerk heeft.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:30:
Is dit niet gewoon een beetje hetzelfde als bijvoorbeeld: dit topic?

[...]

Gewoon effe apache herstarten en kijken of ie het dan weer doet? Of heb je toevallig iets anders aangepast?
Ik heb apache herstart, zou iemand kunnen kijken op 213.46.194.104 ?

en in mij router is
80 to 80 tcp open
8080 to 8080 both open
443 to 443 both open
Filter Internet NAT Redirection staat uit

en mijn router is een linksys wrt54g

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:01:
[...]

Ik heb apache herstart, zou iemand kunnen kijken op 213.46.194.104 ?

en in mij router is
80 to 80 tcp open
8080 to 8080 both open
443 to 443 both open
Filter Internet NAT Redirection staat uit

en mijn router is een linksys wrt54g
Heb even een portmap gedraaid:
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp closed https
8080/tcp closed http-proxy

Alle overige porten zijn gefilterd.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:13:
[...]

Heb even een portmap gedraaid:
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
443/tcp closed https
8080/tcp closed http-proxy

Alle overige porten zijn gefilterd.
dus 443 en 8080 zou ik op tcp moeten zetten en niet op both

maar je geloof het niet, met deze setting kom ik wel via mijn pc mijn server weer in!!!!!!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je router heeft geen drol te maken met lokale toegang tot je server, die portforwarding is enkel voor toegang via internet.

🖥️ | 🚗

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:36:
Je router heeft geen drol te maken met lokale toegang tot je server, die portforwarding is enkel voor toegang via internet.
Tenzij hij lokaal de server probeert te benaderen via zijn publieke adres.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

...wat dus niet werkt, dat vertellen we hem de hele tijd al.

Kan er trouwens voor een IP adres een verwijzing worden gemaakt in de HOSTS tabel of werkt dat alleen voor domeinnamen? Als dat kan, dan kan de TS een verwijzing toevoegen en lekker eigenwijs zijn publieke adres gaan gebruiken voor lokale toegang.

🖥️ | 🚗

• weebl

weebl

YARR!

Als je nou eens kijkt wat het interne ip-adres van je server is, dan zijn we al een heel stuk verder.

Aangezien je nou niet echt duidelijk maakt wat het probleem is. De ene keer kom je er niet op omdat je de server met het externe ip-adres wil benaderen terwijl je gewoon op hetzelfde interne netwerk zit. En de andere keer is je apache server gecrashed.

Als je het interne ip-adres hebt van de server, heb je hier helemaal geen last van. De settings van je router staan goed, want ik kan er gewoon bij.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:21:
Er zijn gevallen waarin dat wel werkt.
Kan er trouwens voor een IP adres een verwijzing worden gemaakt in de HOSTS tabel of werkt dat alleen voor domeinnamen? Als dat kan, dan kan de TS een verwijzing toevoegen en lekker eigenwijs zijn publieke adres gaan gebruiken voor lokale toegang.
Nee, dat kan niet.

• weebl

weebl

YARR!

MadMarky schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:21:

Ja, dat kan, maar of de TS dat gaat lukken...

• weebl

weebl

YARR!

Ehh, heb je dat bestand wel eens bekeken?

gewoon het interne ip aan de ene kant, en de hostname (of het externe ip) aan de andere kant.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
weebl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Ehh, heb je dat bestand wel eens bekeken?

gewoon het interne ip aan de ene kant, en de hostname (of het externe ip) aan de andere kant.
Ik heb ervaring genoeg met dat bestand. Naam naar adres werkt inderdaad perfect en zou voor de TS ook moeten werken. Maar MadMarky had het over adres naar adres, en dat werkt niet.
Pagina: 1