Toon posts:

Webserver Probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik heb al enige tijd een webserver draaien.
Webserver draait perfect en is ook bereikbaar van buiten af.
Maar nu is mijn probleem het volgende:

Wanneer ik thuis naar mijn eigen Internet IP ga (in browser). dan kan hij die pagina niet vinden. Als ik LOKAAL naar mijn server ga kom ik direct op mijn server en zie ik mijn webpage.
Iemand enig idee hoe ik vanaf mijn eigen pc ook via mijn InternetIP mijn webserver krijg? Is dit een firewall probleem ? heb al van alles geprobeert.

Ik heb overigens poort 80 open. Ik heb ook getest bij een kennis maar vanaf daar zie ik direct mij server.
Maar vanaf mijn eigen pctjuh kan ik dus niet via mijn InernetIP erop :S
...dus kan ik nooit dingen test ( ja alleen lokaal)

Iemand een oplosssing ???

Alvast bedankt!!!

Greetzz Di©k

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Heb je een router, is Port 80 geblockt, wat heb je al geprobeerd?

|>

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt aan je router. Je router ondersteunt nat loopback niet of je hebt dat niet aanstaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:08:
Heb je een router, is Port 80 geblockt, wat heb je al geprobeerd?
Ik heb een router.
Maar poort 80 staat OPEN.. vanaf andere pc op een andere lokatie (niet bij mij thuis) werkt het perfect.
Alleen THUIS ken ik alleen LOKAAL op mijn webserver terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:08:
Ligt aan je router. Je router ondersteunt nat loopback niet of je hebt dat niet aanstaan :)
Ik heb gekeken. maar zie nix over NAT LOOPBACK in mijn router c.q. modem.
Ik heb een Alcatel Speedtouch Modem 510 (standard KPN ding)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:09:
[...]

Ik heb een router.
Maar poort 80 staat OPEN.. vanaf andere pc op een andere lokatie (niet bij mij thuis) werkt het perfect.
Alleen THUIS ken ik alleen LOKAAL op mijn webserver terecht.
Wat Osiris hierboven gezegd heeft klopt voor een deel. Het heeft inderdaad met NAT te maken, een niet volledige NAT met name.

Wat er gebeurd is het volgende:
Jij hebt een domein (domein.nl bv) welke je op DNS server (ns1.domein.nl) naar een ip nummer verwijst (1.2.3.4). Dit is het buiten IP van je ADSL verbinding. In de NAT heb je poort 80 opengezet.

Nu wordt het leuk.

Je PC intern (dus thuis) wil je naar www.domein.nl laten gaan, je PC vraagt aan ns1.domein.nl: "waar zit da??" dan zegt ns1.domein.nl: 1.2.3.4. Hierdoor kom je in een loop terecht, je gaat naar extern en je wil weer terug naar intern. Sommige routertjes (bv. Zyxel's) snappen dit niet en raken de kluts kwijt. Als dank schenken ze dan vaak hun eigen pagina die je ook krijgt als je bv. je router wil configureren.

De simpelste oplossing voor dit probleem is het bewerken van je hostfile (WinXP/Win2K in dir c:\winnt\system32\drivers\etc). Zet in die hostfile:
www.domein.nl <intern_ip, bv 192.168.0.1>

Je fopt dan als het ware je Internet Explorer, IE zal zien dat er in de hostfile een regeltje is voor www.domein.nl en zal dus niet naar ns1.domein.nl gaan roepen.

Problem solved :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:12:
[...]

Ik heb gekeken. maar zie nix over NAT LOOPBACK in mijn router c.q. modem.
Ik heb een Alcatel Speedtouch Modem 510 (standard KPN ding)
Zie boven. Alcatel beschikt over een net zo beroerde NAT functionaliteit als bv een Zyxel. Als je naar een iets duurder segment router zou overstappen (bv. Draytek) dan heb je die problemen niet. De Draytek routers (of ADSL modems of whatever hoe je het noemt eik :)) ziet dat het verkeer terugkomt en zorgt zelf voor een fatsoenlijke routering.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:15:
[...]

Wat Osiris hierboven gezegd heeft klopt voor een deel. Het heeft inderdaad met NAT te maken, een niet volledige NAT met name.

Jij hebt een domein (domein.nl bv) welke je op DNS server (ns1.domein.nl) naar een ip nummer verwijst (1.2.3.4). Dit is het buiten IP van je ADSL verbinding. In de NAT heb je poort 80 opengezet.

Nu wordt het leuk.

Je PC intern (dus thuis) wil je naar www.domein.nl laten gaan, je PC vraagt aan ns1.domein.nl: "waar zit da??" dan zegt ns1.domein.nl: 1.2.3.4. Hierdoor kom je in een loop terecht, je gaat naar extern en je wil weer terug naar intern. Sommige routertjes (bv. Zyxel's) snappen dit niet en raken de kluts kwijt. Als dank schenken ze dan vaak hun eigen pagina die je ook krijgt als je bv. je router wil configureren.

De simpelste oplossing voor dit probleem is het bewerken van je hostfile (WinXP/Win2K in dir c:\winnt\system32\drivers\etc). Zet in die hostfile:

Je fopt dan als het ware je Internet Explorer, IE zal zien dat er in de hostfile een regeltje is voor www.domein.nl en zal dus niet naar ns1.domein.nl gaan roepen.

Kijk de man met verstand :D
maar ik kan mijn IP wel gaan FOPPEN as het ware.. maar dan triggered hij nog naar mijn lokale IP..
Nu wil ik dus vanaf mijn eigen PC gaan kijken of bepaalde dingen werken. maar lokaal werkt het altijd.. maar van buitenaf niet altijd...
Ik heb namelijk geen DOMEIN... gebruik alleen me IP adres..

Maar ik denk dat het idd aan mijn router zou kunne liggen.. iets met NAt LOOPBACK

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:31 ]

Verwijderd

Het hoeft niet noodzakelijk aan je router te liggen. Bij mij is dat juist hetzelfde. En dat komt omdat mijn ISP (Telenet Belgie) poorten onder 1024 blokkeert. Gewoon een poort daarboven nemen en het loopt terug. Althans zo was het bij mij.

edit:

Sorry, over het hoofd gezien dat het wel werkte op een andere locatie. Excuses voor een dom antwoord

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 22:29 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:15:
[...]

Nu wordt het leuk.

Wat lul jij nu? Sorry hoor, maar dit heeft niets met DNS te maken. Ik heb het niet over NAT, maar over NAT loopback. Als je niet weet wat dat is, moet je me ook niet gaan lopen afkraken :/

Verder is de oplossing die je post wel correct, aangezien de router van de TS (Speedtouch) geen NAT loopback ondersteunt.
De door jou genoemde Zyxels WEL!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:18:
[...]

Zie boven. Alcatel beschikt over een net zo beroerde NAT functionaliteit als bv een Zyxel. Als je naar een iets duurder segment router zou overstappen (bv. Draytek) dan heb je die problemen niet. De Draytek routers (of ADSL modems of whatever hoe je het noemt eik :)) ziet dat het verkeer terugkomt en zorgt zelf voor een fatsoenlijke routering.
Ik weet niet waar je je wijsheid over Zyxel modems vandaan hebt, maar ik heb hier een Zyxel 650R staan, en die ondersteund prima nat-loopback.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Had iemand al gezegd dat Nat loopback wel werkt op een Zyxel? :+

Maar goed, even serieus:
Voor een quick fix werkt die hosts truuk wel als je dezelfde hostheader gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Di©k,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT bakken vol met regeltjes, opgeschreven in tal van hoeken. Het is dan haast ook onmogelijk dat je over de meest belangrijke heen gekeken hebt, maar als ik je topic zo zie dan is dat toch wel het geval :)

Een topic op GoT behoort namelijk tenminste hieraan te voldoen:
  • Een goede topic titel die je probleem goed en kort omschrijft. Let hierbij op dat je geen typefouten maakt, en in Windows Operating Systems willen we ook nog dat je je Windows versie in het OS zet.
  • Een duidelijke en heldere probleemomschrijving met een logische opbouw die wij ook kunnen volgen.
  • Een overzicht van wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen (bv. waar heb je al eens op gezocht op GoT en Google, wat kwam er uit en wat werkte er niet)
Verder lijkt het me dat dit topic niet in Windows Operating Systems thuis hoort maar meer iets voor Network Troubleshooting is - ik ga dit topic dan ook verplaatsen naar Network Troubleshooting :)

Windows Operating Systems >> Network Troubleshooting

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 30-11-2004 22:48 ]

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 07:44

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Als je het mij vraagt zou ik zeggen, bekijk je site via de proxy van je provider.

Jij voert in IE de gegevens van je providers proxy in.
Dan kun je doodleuk je www.domein.nl invoeren.
Dan krijg je je site alsof je van buiten je eigen netwerk het zaakje bekijkt. (zeg maar bij een kennis ofzo)

lijkt mij het makkelijkst.

Verwijderd

Dit is allemaal wel erg vaak behandeld inmiddels. NAT-loopback, hostfile, DNS en proxy. Dat zijn je mogelijkheden.

Verwijderd

Nog commentaar van Tha_Duck:
De Zyxel’s kunnen het inderdaad wel. Sorry, een gedachtenkronkel van mijn kant door

overvloedig veel gewissel van modems dankzij enerzijds 2 provider wissels en anderzijds

het defect raken van 2 modems. De Zyxel ondersteunt inderdaad WEL NAT Loopback.

@Osiris:

Jammer dat je mijn reactie verkeerd oppakt. Zoals ik al per e-mail heb gezegd: in feite

hebben we het over hetzelfde alleen anders verwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.