Hallo
,
ik heb een vraag wat betreft mijn pc.
Ik heb afgelopen vrijdag 1 gigabyte DDR400 (niet zelfde merk als andere 1 GB) extra in mijn computer gestopt, alleen met het opstarten kreeg ik wel een melding van extra geheugen, druk F1 etc. Maar na de windows startscherm (balkje dat heen en weer gaat) kreeg ik een blauw scherm en startte mijn computer opnieuw op. Dus nieuw geheugen eruit gehaald, maar zelfs met het geheugen dat hij er al in had kreeg ik precies het zelfde (ik heb met dit geheugen overigens wel al een paar keer een blauw scherm gehad, met deze melding:
''
*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity Check/Memory Parity Error
*** The system has halted
"
maar na een reboot deed mijn systeem het dan gewoon weer.
nu heb bij elke reepje geheugen afzonderlijk een memtest gedaan en 1 ervan bleek beschadigd te zijn, de nieuwe. Ik heb dat reepje er uit gelaten en hij loopt nu met 1,5 gb geheugen. Toen hij was opgestart kopieerde ik iets en liep heel mijn pc vast, ook mijn G15 gaf geen reactie meer, zelfs in task manager werd geen CPU of geheugen activiteit weergegeven, en toch deed mijn pc het wel. Ik heb geen idee wat dit kan zijn en laat nu door die 3 reepjes een test draaien. Z
ou iemand anders misschien weten wat dit eventueel kan zijn?
bij tekort aan info zet ik het er nog even bij/meld ik dat.
Groeten (en bedankt voor het lezen van mijn lap tekst
)
Spare
Specs:
P4 3,0 ghz
nu 1,0GB DDR400 geheugen (standaard)
XFX Geforce 8600GT
160GB HDD van een merk
ik heb een vraag wat betreft mijn pc.
Ik heb afgelopen vrijdag 1 gigabyte DDR400 (niet zelfde merk als andere 1 GB) extra in mijn computer gestopt, alleen met het opstarten kreeg ik wel een melding van extra geheugen, druk F1 etc. Maar na de windows startscherm (balkje dat heen en weer gaat) kreeg ik een blauw scherm en startte mijn computer opnieuw op. Dus nieuw geheugen eruit gehaald, maar zelfs met het geheugen dat hij er al in had kreeg ik precies het zelfde (ik heb met dit geheugen overigens wel al een paar keer een blauw scherm gehad, met deze melding:
''
*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity Check/Memory Parity Error
*** The system has halted
"
maar na een reboot deed mijn systeem het dan gewoon weer.
nu heb bij elke reepje geheugen afzonderlijk een memtest gedaan en 1 ervan bleek beschadigd te zijn, de nieuwe. Ik heb dat reepje er uit gelaten en hij loopt nu met 1,5 gb geheugen. Toen hij was opgestart kopieerde ik iets en liep heel mijn pc vast, ook mijn G15 gaf geen reactie meer, zelfs in task manager werd geen CPU of geheugen activiteit weergegeven, en toch deed mijn pc het wel. Ik heb geen idee wat dit kan zijn en laat nu door die 3 reepjes een test draaien. Z
ou iemand anders misschien weten wat dit eventueel kan zijn?
bij tekort aan info zet ik het er nog even bij/meld ik dat.
Groeten (en bedankt voor het lezen van mijn lap tekst
Spare
Specs:
P4 3,0 ghz
nu 1,0GB DDR400 geheugen (standaard)
XFX Geforce 8600GT
160GB HDD van een merk
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 23:51 ]