Toon posts:

ddr geheugen werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen! ik heb een tijdje terug een geheugen bankje gekocht via ebay (BRAND NEW 1GB PC 3200 DDR 400 Mhz NON ECC) bij fastmemory man. om mijn pc ff wat sneller te laten lopen enzo.

nou had ik hem ontvangen en in mn pc geprobeerd maar hij doet het niet:( en dat vind ik nogal vreemd want ik heb alle specificaties goed bekeken en hij zou prima moeten passen. Ik heb zelf een ASUS A7N8X deluxe moederbord met 2 ddr stickies van 256 mb erin. ik snap werkelijk niet waarom hij niet past... iemand een idee?

groetjes casper

Verwijderd

Op wat voor manier past het reepje niet?
Is het mischien ddr2 geheugen ?
Of past het wel, maar doet het geheugen het niet, of wordt het niet bijgeteld in de bios en windows ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:30 ]

• mootje.com
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06-2011
Er is een mogelijkheid dat hij niet werkt omdat het op een andere voltage werkt dan het moederbord is ingesteld.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Ebay is meestal high density?

Homey — Critics are those without skills to create.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Dit topic schreeuwt om duidelijke specs van het betreffende reepje.

Specs omvatten:
- Merk
- Model
- Type
- Kloksnelheid
- Timings
- Voltage

Bij gebrek aan bovenste drie dan op zijn minst een duidelijk foto van beide zijden van de DIMM.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij kunnen er nog geeneens 3 reepjes in dat moederbord. Er kunnen volgens mij 1,2 en 4 reepjes in (vanwege single/dual channel). Volgens mij heeft de TS, naast het geven van te weinig informatie, ook niet de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen.
Wat bedoel je hiermee?

[ Voor 26% gewijzigd door silmaril8 op 03-03-2008 17:37 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

tik de nummertjes op het bankje eens hier neer en ook zoeken via Google wil helpen.

Weten we gelijk wat voor reepje je te pakken hebt.

Volgens mij loopt je pc dan op Single channel omdat je de 3 slotjes dan gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Flame17 op 03-03-2008 17:39 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• silmaril8
  • Niet online
Nee, er kunnen geen 3 modules in een nForce4 moederbord...

In de A8N manual staat trouwens ook:
Due to CPU limitation, this motherboard does not support DIMM modules with 128MB chips or double-sides x16 memory chips.
Kan goed zijn dat die 1GB module dit heeft.... Dus hij werkt misschien ook niet met maar alleen die 1GB in het moederbord.

• WeeJeWel
offtopic:
Ik wil hem wel van je overkopen :+

• silmaril8
  • Niet online
WeeJeWel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:01:
offtopic:
Ik wil hem wel van je overkopen :+
Wat bedoel je nou met "Ebay is meestal high density?" ?

Verwijderd

Topicstarter
okee kijk dit is de ebay site van dat dinkie:

http://cgi.ebay.nl/1GB-PC...Q_trksidZp1713.m153.l1262

voor de rest heb ik alles al geprobeerd. met 2 balkjes, dat ding los in elk slot, whatever maar dat werkt dus niet. over voltages weet iknix maar ik weet wel dat mijn bestaande bankjes gewoon 2.5 V 400 mhz zijn en dat het moeder staat op 2.6 V (kan ook niet lager) volgens mij maar ze werken iig wel. nog meer info nodig? grtz

Verwijderd

Topicstarter
ohja op de bankjes zelf staat gx4-75 en verder nix. het lijkt vrij merkloos te zijn...

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Die foto achter de eBay link is flink gephotoshopt.

Wat staat er op de chipjes? gx4-75?

• WeeJeWel
DIMM (DUAL IN-LINE MEMORY 128 X 64) HIGH DENSITY
High Density werkt maar op ~10% van alle moederborden. Je had het kunnen weten, er stond een lijste bij.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
silmaril8 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:04:
[...]

Wat bedoel je nou met "Ebay is meestal high density?" ?
Dat high density heeft geen betrekking tot Ebay maar tot de datadichtheid van de geheugenmodules. High density == hoge dichtheid. Waarschijnlijk Single Sided DIMM's waar de meeste DIMM's Dual Sided zijn. Check dit stukje in de PMG FAQ hierover.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, waar lees jij in de PMG FAQ over "high density" :?

Dat is typisch nietszeggende marketingblaat. Wat vandaag high density is, is morgen low density. En als je het hebt over een mobo van 6 jaar terug en een DIMM van 3 jaar oud, wat is dan "high" of "low"...?

Enige goede manier om dit aan te pakken is gewoon te achterhalen wat voor dichtheid en structuur die DIMM heeft en te kijken wat de nF2 allemaal slikt.

Maar goed, TS, zie de PMG Beleid

Kijk naar de gegevens die we nodig hebben bij vragen over geheugen. Kijk naar de gegevens die je post. Dan snap je hopelijk waarom we hier geen eenduidig antwoord over kunnen geven en dit topic dicht gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.