Ik heb het volgende probleem.
Ik heb server 801 & server 802.
Server 801 is de hoofdserver, en server 802 hangt in het domein van server 801.
domein: b.test
Nu heb ik op server 802 Exchange geinstalleerd.
En via de active directory snelkoppeling die mee wordt geinstalleerd een gebruiker aangemaakt.
Gebruiker: test, met daaraan een mailbox.
Stel ik log extern via het IP van server 802 in en log in met de gegevens van gebruiker test, dan kom ik gewoon in de mailbox. Maar stel ik installeer outlook 2003 op server 801 en probeer dan verbinding te maken met server 802, dan blijft hij telkens het schermpje geven "Verbinding maken met". Ik vul hier de gegevens goed in! Dus B\test en het wachtwoord.
Ook met alleen test of het ip\test gebeurd er niets.
Wel vind het hij de box... (want ik vul de servernaam in en vervolgens de gebruiker alias en dan klik op controleren... maar dan krijg ik dus dat venster druk ik dan op annuleren dan pakt hij wel de juiste volledige mailbox naam..) Maar ik krijg dus niet de mail te zien want hij pakt de gebruikersgegevens niet.
Ook kan ik op server 801 niet in de AD zien dat er een mailbox aan de gebruiker hangt.
Dit kan op server802 wel via de snelkoppeling die mee is geinstalleerd met exchange naar de AD.
Misschien dat dit hoort, maar vond het vreemd.
Al met al... hoe krijg ik het voor elkaar dat server 801 verbinding maakt met het mailboxje op server 802...
Server 801, heeft 2 netwerkkaarten een met IP 192.168.168.65
En eentje met IP 192.168.1.8
Server 802 heeft 1 netwerkkaart (2de is uitgeschakeld) met IP 192.168.1.24
Als er meer info nodig is, dan hoor ik dit graag.
Ik heb server 801 & server 802.
Server 801 is de hoofdserver, en server 802 hangt in het domein van server 801.
domein: b.test
Nu heb ik op server 802 Exchange geinstalleerd.
En via de active directory snelkoppeling die mee wordt geinstalleerd een gebruiker aangemaakt.
Gebruiker: test, met daaraan een mailbox.
Stel ik log extern via het IP van server 802 in en log in met de gegevens van gebruiker test, dan kom ik gewoon in de mailbox. Maar stel ik installeer outlook 2003 op server 801 en probeer dan verbinding te maken met server 802, dan blijft hij telkens het schermpje geven "Verbinding maken met". Ik vul hier de gegevens goed in! Dus B\test en het wachtwoord.
Ook met alleen test of het ip\test gebeurd er niets.
Wel vind het hij de box... (want ik vul de servernaam in en vervolgens de gebruiker alias en dan klik op controleren... maar dan krijg ik dus dat venster druk ik dan op annuleren dan pakt hij wel de juiste volledige mailbox naam..) Maar ik krijg dus niet de mail te zien want hij pakt de gebruikersgegevens niet.
Ook kan ik op server 801 niet in de AD zien dat er een mailbox aan de gebruiker hangt.
Dit kan op server802 wel via de snelkoppeling die mee is geinstalleerd met exchange naar de AD.
Misschien dat dit hoort, maar vond het vreemd.
Al met al... hoe krijg ik het voor elkaar dat server 801 verbinding maakt met het mailboxje op server 802...
Server 801, heeft 2 netwerkkaarten een met IP 192.168.168.65
En eentje met IP 192.168.1.8
Server 802 heeft 1 netwerkkaart (2de is uitgeschakeld) met IP 192.168.1.24
Als er meer info nodig is, dan hoor ik dit graag.