Home Cinema met bestaande componenten??

Pagina: 1
Acties:

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Allereerst vast dank voor eventuele tips.
Ik heb een DVD speler/recorder Pioneer DVR 720 H.
Verder heb ik in mijn audioset een Yamaha CDX 593 CD speler(prima!) en super Quadral boxen(Centro MK V). Ik zit met het dilemma dat ik een home cinema set wil(budget is geen beperkende factor in deze), maar de Quadral eigenlijk wil blijven gebruiken. Denk ik te simpel of moet ik naar "één geheel"? Gaat mijn audioweergave (die ik op dit moment geweldig vind) minder worden als ik ook CDs via mijn home cinema set af ga spelen?
Herman

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48
Gewoon je huidige versterker vervangen voor een surround versterker, en dan een passende quadral centerspeaker erbij en nog 2 surroundspeakers erbij en je bent er. Ga naar een winkel waar quadral wordt verkocht en probeer daar wat versterkers uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51

orf

Of niet vervangen, maar er naast zetten. Stereo muziek kllinkt stereo nog altijd het beste.
Je kunt een schakelaar zetten tussen de speakers zodat je ze op de stereo versterker én de surround kunt gebruiken.

Zelf heb ik dat gedaan met een hele zware relais gedaan die automatisch schakelt als de stereo versterker aan gaat (stroom vraagt -> master slave)