RJ-45 connector naar ISRA-punt

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Ik heb een ADSL-modem gekocht met een RJ-45 aansluiting voor de LINE-poort. Er is een kabel meegeleverd met aan beide kanten een RJ-45 connector.

De huidige situatie is : ISRA - RJ-11 in splitter - RJ-11 uit splitter - RJ-11 in 'oude' ADSL-modem

Opties die ik nu zie:
  1. Een connector van de nieuwe 'RJ-45 kabel' knippen en de blauwe en wit-blauwe aders in de ISRA stoppen
  2. Een connector van de nieuwe 'RJ-45' kabel knippen en de blauwe en wit-blauwe aders in het midden van een RJ-11 connector krimpen en aansluiten op de splitter
Bovenstaande is denk ik niet helemaal volledig en juist.

Aanvulling 1
Ik heb een ISDN-lijn vandaar dat ik een ISDN ADSL-modem heb gekocht.
Model : AG241-DE
Merk : Linksys

http://www.shop.selection...ype=SHOWCASE&ref=31472625

Aanvulling 2
Ik heb:
  • een ISDN lijn
  • een ISDN NT1 voor telefonie
  • een ISDN splitter met RJ-11 aansluitingen
  • een ISDN modem
Excuses voor de onvolledigheid van de initiele post.

[ Voor 24% gewijzigd door One_Gandalf op 29-02-2008 22:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je niet met een ISDN apparaat aan de gang bent gegaan? Die hebben namelijk RJ45 ipv RJ11. In dat geval gaat het waarschijnlijk niet eens werken op een POTS

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 29-02-2008 20:59 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 19:15
Begin is met het merk/type van je modem. Het klinkt inderdaad als een ISDN modem, maar soms zijn die softwarematisch om te zetten in PSTN/POTS. (Analoog).

Of het gaat om een of andere inheemse modemsoort

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zoals in bovenstaande al gemeld wordt heb je een Annex B modem te pakken, geschikt voor een ISDN lijn dus.

• One_Gandalf

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Volgens mij als je een RJ-45 connector hebt voor de Line dan moet je er nog een modem voorhebben :?
Maar jah het is een ADSL modem/router ANNEX B dus dat lijkt me in orde

[ Voor 26% gewijzigd door IJnte op 29-02-2008 22:02 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

One_Gandalf schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:56:

In dat geval zit je dus verkeerd met de RJ11 splitter lijkt me, gezien die gaan digitale signalen kan verwerken.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:04:
[...]

In dat geval zit je dus verkeerd met de RJ11 splitter lijkt me, gezien die gaan digitale signalen kan verwerken.
Volgens mij is de splitter voor ISDN ook gewoon een RJ11 splitter alleen een ander frequentiespectrum. Dit is nog van het vroegere mxstream (ISDN aansluitschema): Link

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

Terw_Dan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:04:
[...]

ISDN splitters (de meeste dan) hebben ook gewoon RJ11 connectors.

Meestal zit er dan een verloopkabel (RJ11<->RJ45) bij voor je modem.

Zolang je zeker weet dat je:

-een ISDN lijn hebt (je hebt dus ook een ISDN NT1 hangen?)
-een ISDN splitter hebt (RJ11)
-een ISDN modem hebt

Dan rest je nog de verloopkabel RJ11 <-> RJ45, die zul je dan toch moeten maken als je hem niet erbij hebt..

[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 29-02-2008 22:22 ]

• One_Gandalf
IEFtm schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:21:
[...]

ISDN splitters (de meeste dan) hebben ook gewoon RJ11 connectors.

Meestal zit er dan een verloopkabel (RJ11<->RJ45) bij voor je modem.

Zolang je zeker weet dat je:

-een ISDN lijn hebt (je hebt dus ook een ISDN NT1 hangen?)
-een ISDN splitter hebt (RJ11)
-een ISDN modem hebt

Dan rest je nog de verloopkabel RJ11 <-> RJ45, die zul je dan toch moeten maken als je hem niet erbij hebt..
Ik heb:
  • een ISDN lijn
  • een ISDN NT1 voor telefonie
  • een ISDN splitter met RJ-11 aansluitingen
  • een ISDN modem
Mijn vraag is hoe ik de kabel moet aanpassen. Zie hiervoor de topicstart.

• IEF

IEF

Why so serious?

nieuw RJ11 stekkertje op een RJ45 kabel zetten.. PIN 3,4,5,6 gebruiken (correspondeert dus met 1,2,3,4).

Voor 1 aderpaar wordt dus simpelweg pin 4+5 gebruikt (2 middelste) en op de RJ11 2+3 (ook 2 middelste). Niks moeilijks aan :)

Zoiets dus:
http://web.xlm-orderit.nl/detail.php?id=193160

[ Voor 11% gewijzigd door IEF op 29-02-2008 22:49 ]

• One_Gandalf
IEFtm schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:49:
nieuw RJ11 stekkertje op een RJ45 kabel zetten.. PIN 3,4,5,6 gebruiken (correspondeert dus met 1,2,3,4).

Voor 1 aderpaar wordt dus simpelweg pin 4+5 gebruikt (2 middelste) en op de RJ11 2+3 (ook 2 middelste). Niks moeilijks aan :)

Zoiets dus:
http://web.xlm-orderit.nl/detail.php?id=193160
Ok, dat is wat ik inderdaad zelf ook had gededuceerd met behulp van de definities van RJ-11 en RJ-45 op Wikipedia. Ik had ook gezien dat je zo'n kabel kant en klaar kunt kopen maar dat is zonde geld als je het simpel zelf kunt maken.

Op de ISRA komen twee aders binnen die ik dan ga koppelen aan de middelste aders van de afgeknipte ISDN-kabel. Maakt de volgorde nog uit? Lijkt me niet, maar vraag het toch maar.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
One_Gandalf schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:00:
[...]

Ok, dat is wat ik inderdaad zelf ook had gededuceerd met behulp van de definities van RJ-11 en RJ-45 op Wikipedia. Ik had ook gezien dat je zo'n kabel kant en klaar kunt kopen maar dat is zonde geld als je het simpel zelf kunt maken.

Op de ISRA komen twee aders binnen die ik dan ga koppelen aan de middelste aders van de afgeknipte ISDN-kabel. Maakt de volgorde nog uit? Lijkt me niet, maar vraag het toch maar.
De volgorde maakt niet uit.

Je kan trouwens gewoon je huidige kabel met 6P2C modulaire plug ("RJ11") in je modem met 8P2C modulaire jack ("RJ45") stoppen, je hoeft dus helemaal niks te knippen of te knijpen...

• IEF

IEF

Why so serious?

Ik meen dat de volgorde "officieel" is rood: pin 4 , blauw: pin 5, maar zoals gezegd, het hoort niet uit te maken.

RJ11 kan zeker wel in je RJ45 poort van je modem, of het lekker vast zit is natuurlijk een 2e.

• One_Gandalf
matthijsln schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:03:
Je kan trouwens gewoon je huidige kabel met 6P2C modulaire plug ("RJ11") in je modem met 8P2C modulaire jack ("RJ45") stoppen, je hoeft dus helemaal niks te knippen of te knijpen...
Lijkt me niet tof. Ik heb dit modem juist gekocht omdat ik verbindingsproblemen heb met mijn huidige modem. Ik wil dan niet al direct weer een zwakke schakel gaan introduceren.

• One_Gandalf
IEFtm schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:05:
Ik meen dat de volgorde "officieel" is rood: pin 4 , blauw: pin 5, maar zoals gezegd, het hoort niet uit te maken.
Ok, dan ga ik dat proberen.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
One_Gandalf schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Lijkt me niet tof. Ik heb dit modem juist gekocht omdat ik verbindingsproblemen heb met mijn huidige modem. Ik wil dan niet al direct weer een zwakke schakel gaan introduceren.
De elektrische verbinding heeft niet opeens meer weerstand of interferentie hoor, dat is gewoon hetzelfde alsdat je een 8P2C plug gebruikt. Dat is zo ontworpen.

• One_Gandalf
matthijsln schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:19:
De elektrische verbinding heeft niet opeens meer weerstand of interferentie hoor, dat is gewoon hetzelfde alsdat je een 8P2C plug gebruikt. Dat is zo ontworpen.
Ik wist niet dat het zo ontworpen was. Ik heb het geprobeerd en ik had het gevoel dat het niet helemaal goed zat. Nooit geweten dat een RJ-45 female ontworpen is om er mogelijk ook een RJ-11 connector in te doen. _/-\o_

Zojuist hier nog een bericht over gevonden :

http://www.firewall.cx/ftopic-3680-days0-orderasc-0.html

Dus geen geknip. Ik gebruik gewoon dezelfde kabel en RJ-11 connector die ik al met mijn 'oude' modem gebruikte.

Ik vraag me wel af waarom er in het modem een connector voor 8 aders zit terwijl er eigenlijk maar 2 aders worden gebruikt (8P2C).

[ Voor 26% gewijzigd door One_Gandalf op 29-02-2008 23:43 ]

• IEF

IEF

Why so serious?

Tja, kwestie van voorkeur denk ik.

Ik kies er zelf voor om wel dezelfde connectors te gebruiken (dus niet RJ11 maar RJ45).
Voor mijn gevoel zit het toch beter vast dan :)

Denk dat er toch een 8 aderige connector wordt gebruikt om historische redenen.. Bijv meervoudige aansluitingen?

• One_Gandalf
IEFtm schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:39:
Tja, kwestie van voorkeur denk ik.

Ik kies er zelf voor om wel dezelfde connectors te gebruiken (dus niet RJ11 maar RJ45).
Voor mijn gevoel zit het toch beter vast dan :)

Denk dat er toch een 8 aderige connector wordt gebruikt om historische redenen.. Bijv meervoudige aansluitingen?
Ik heb op Internet gelezen dat een RJ-45 connector wordt gebruikt voor telefonie en computers. Bij telefonie 8PC2 en bij computers 8PC8. De enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat de 3 aders aan beide kanten die schijnbaar niet worden gebruikt bij telefonie zorgen voor een demping van interferentie.

Tevens heb ik gelezen dat RJ-45 alleen betrekking heeft op de vorm van de connector. Voor de aansluiting van de aders zijn weer andere standaarden (zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45 )

Verwijderd

of je er nu een RJ-11 in duwt of een RJ-45..maakt weinig uit, het enige wat de ADSL modem gebruikt zijn de middelste lijntjes, dus bij RJ-11 2 & 3 en bij RJ-45 4 & 5.

vaak zit er bij de modem een verloopkabeltje in het pakketje, dus een RJ-45 naar RJ-11,
heeft weinig invloed op prestaties, kan zijn dat je vorige (flatcable?) slecht was..?

• One_Gandalf
Het oude modem heb ik vervangen. Ik heb de RJ-11 connector in de RJ-45 aansluiting van het nieuwe modem geklikt.

De Internet-verbinding werkt weer met de maximale snelheid. Nu maar hopen dat de verbindingsproblemen zijn opgelost.

Verwijderd

wat waren je problemen dan?!
Pagina: 1