Voor diegenen die niet weten wat een master slave stekkerdoos is (tenminste, ik denk dat zo´n ding zo heet). Het is een normale stekkerdoos die de stroom van alle (slave) stopcontacten haalt als het master stopcontact geen stroom meer hoeft (minder als x watt). Dit is uitermate handig om je pc aan te hangen, geen gedoe meer met beeldscherm/boxen uitzeten., maar zodra je pc uit is gaat de rest ook mee. Klinkt super handig, maar dan moet het wel allemaal werken
. Ongeveer twee jaar werkte het ook probleemloos, totdat een keer alles aan bleef op een nacht, maar daarna deed hij het gewoon weer, dit kwam steeds vaker voor. Ondertussen doet hij het vaker niet dan wel. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Ook weet ik niet meer precies wanneer dit begon. Misschien ligt het aan de andere voeding die ik in mijn pc gedaan heb, maar ik weet bijna zeker dat dit daarvoor ook al gebeurde. De schakelwaarde heb ik ook al naar boven geschroefd, dit helpt echter ook niet. Voor zover ik weet is het stopcontact geaard, dus daar kan het denkik ook niet aan liggen. De pc verbruikt ook niet meer als de schakelwaarde, 8-80 watt, want eerst deed de master slave het wel en heb behalve de voeding geen andere hardware vervangen of met de bios geprutst. De master slave aan de tv werk wel naar behoren, deze is wel nieuwer en er zit een normal/slave knop op, zit niet op deze (ander merk en/of type).
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? want ik begin het ondertussen behoorlijk zat te worden om telkens de stekker er uit te trekken. (boxen staan beetje vaag opgesteld, lang verhaal maar kan niet gewoon alles uit doen, is ook meer moeite
)
Er staat geen merk op, specs: master max 550W en slaves 1700W geloof ik. incl. overspanningsbeveiliging.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? want ik begin het ondertussen behoorlijk zat te worden om telkens de stekker er uit te trekken. (boxen staan beetje vaag opgesteld, lang verhaal maar kan niet gewoon alles uit doen, is ook meer moeite

Er staat geen merk op, specs: master max 550W en slaves 1700W geloof ik. incl. overspanningsbeveiliging.
[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 29-02-2008 17:13 ]