Toon posts:

Masterslave Stekkerdoos Slaat snacht's aan en uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halo, sinds kort heb ik een masterslave stekkerdoos heb hem gekocht bij de gamma voor €29.50
Hij lijkt precies opdeze aleen ander merk:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/BB000050_img_pro_a.jpg
Over dag doet hij het gewoon helemaal top en zo.
Maar wat ik nu hoor van me pa en moeder dat die snachts continu aan uit slaat.
Op de stekker doos staat:

masterslave: de pc
contact1:Monitor
contact2:Printer
contact3:Scanner
contact4:Boxen set van soundblaster
contact5:Niks

Ik had dus al vandeweek er naar gekeken en zat zo draaiknop op als je naar links draait is het 7watt en naar recht 70 watt.
Dat heb ik in verschillende standen gezet maar dat werten voor geen meter.
(Als die tussen den 8 en 70 watt staat en je doet de pc aan blijft de monitor en de rest als een gek aan en uit slaan)
Dus hij moet moest wel op 7watt.
Dus net kwam me pa naar me toe omdat de monitor weer aan en uit gaat achter elkaar dus ik zag het zelf, vond het erg vaag pc uit maar toch heeft het beeldscherm stroom en dan weer geen stroom.
Ik kom er zelf niet meer uit, ik hoop dat jullie meer verstand hier van hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
jup, dat is het nadeel van die dingen, die reageren op de stroom die de gebruiker erdoorheen trekt.

als de netspanning piekt / dipt dan zal er genoeg stroom door je pc lopen om de switch te triggeren, en oplossing zou zijn om hem hoger te zetten, maar aangezien je al aangeeft dat dat niet werkt zie ik het verder duister voor je in.

Ik heb zelf een master / slave ding gehad met het zelfde probleem, ik heb er uiteindelijk maar eentje zelf gemaakt die aan de USB poort van m'n pc hangt. pc uit, geen spanning meer op de usb poort, rest ook uit.
Het stelt 3x niks voor usb stekker aan een (solid-state) relais en daar schakel je de 220 mee.

Dit gaat niet bij alle pc's, dus test dat soort dingen eers even, mocht je usb poort niet uit gaan zou je ook nog je ps2 of je game poort kunnen gebruiken.
Als zelfs dat faalt kun je gewoon 12V direct van een molex pakken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/master.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Sine op 08-08-2005 23:46 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugbrengen en een andere vragen, ik denk dat er iets aan mankeert.
Hoe verder je hem naar die 70W draait hoe ongevoeliger het ding zou moeten worden en dat doet ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
[flauw]
Extra hdd's in je server duwen (maak een raid clustertje van 10 500 gig's) dan kan je 'm vast hoger zetten :)
[/flauw]

Wat ik zelf heb gedaan om me monitoren etc automagisch aan te zetten is nog heel wat goedkoper en stukken betrouwbaarder:
12v Relais aan een molex die de fase en nul van een een doorgeknipte verlengsnoer met elkaar verbind,

Zodra me pc aangaat gaat de rest ook aan.

Ook heb ik ipv me reset knop een turbo knop uit een oude at-kast erin gerost en de draden van het relais mee verbonden voor als ik de zooi wil uitzetten zonder de pc uit (hier hant ook alle kast verlichting aan (leds van fancontroller, hdd led,etc) en word me pc helemaal stealth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja dan maar een andere manier zoeken,
Wel slecht dan dat die masterslave stekker dozen worden verkocht, ze konden het beter op die manier doen via je usb enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het zijn gewoon universele dozen die je ook met een tv of versterker of wat voor andere stroom verbruiker kan gebruiken. Ze zouden hun markt wel erg beperken als deze dingen alleen met een usb plug zouden werken.
Vaak werken dit soort apparaten wel goed, echter moet er wel een redelijk verschil in stroom opname zijn tussen uit/standby en aan. Een pc zou normaal gesproken genoeg moeten trekken.

Omdat je al aangeeft dat het draaiknopje niet goed werkt (voor een pc zou de 70Watt instelling ook nog wel werken namelijk), zou ik hem gewoon terug brengen en een andere vragen of je geld terug. Bedrijven als de Gamma doen daar nooit moeilijk over namelijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Je zou kunnen proberen om de monitor aan de master te hangen (als je de PC alleen gebruikt met scherm aan). Die gebruikt iig voldoende stroom lijkt me, ook als de PC uit zn neus staat te eten. Als je dan geen probleem meer hebt, weet je dat de PC te weinig stroom trekt en kun je zo'n USB oplossing gaan fröbelen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Ik dnek dat het probleem is dat je master-slave uitgaat van een meer ohmse belasting, een computer is en blijft een schakelende voeding, dus trekt hele tijd even veel, even weinig, even veel, etc, nu zijn de nieuwere voedingen wel steeds meer een ohmse balsting, maar misschien is het probleem toch "gewoon" dat je voeding dat niet (helemaal) doet waardoor hij op de dalen net genoeg gebruikt om uit te schakelen.

Andersom is ook waar, ook als de pc uitstaat blijft het een schakelende voeding, want dan levert hij 5vsb voor bijvoorbeeld usb en netwerk, ik weet niet wat er in jouw config aan blijft staan, maar misschien een lader op de usb poort voor je muis ofzo en een netwerkkaart die zo nu en dan wat pakketjes binnenkrijgt wat net genoeg is om 'm te triggeren dat ie aangaat?

Anders probeer het eens met een andere (eventueel nieuwere) voeding of een ander apparaat (tv ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat er ook aan te denken dat het de voeding kon zijn want die is uit het jaar 2000,
Maar toch om continu het te testen kan me monitor kaduk gaan,
Aangezien we ook een splinternieuwe printer hebben wil ik het niet kapot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Hang er dan een lamp aan tijdes het testen, is genoeg om te zine of ie aan/uit gaat :)

Belasting op het slave gedeelte maakt toch niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Gerco schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:46:
Je zou kunnen proberen om de monitor aan de master te hangen (als je de PC alleen gebruikt met scherm aan). Die gebruikt iig voldoende stroom lijkt me, ook als de PC uit zn neus staat te eten. Als je dan geen probleem meer hebt, weet je dat de PC te weinig stroom trekt en kun je zo'n USB oplossing gaan fröbelen.
Lekker makkelijk afsluiten:: je hoeft alleen je monitor uit te doen :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1