Toon posts:

Goede doorluchting voor Mistique kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb een vraag, ik heb 3 casefans in me pc zitten maar ik hoorde dat ik wel moest opletten dat ik een goede luchtdoorstroming heb. Nou zuigt mijn pc aan de voorkant lucht erin, aan de achterkant lucht erin en aan de zeikant blaast die de lucht eruit. Nou is dit de goede volgorde of niet? zo niet kan iemand me dan de goede volgorde zeggen?

Alvast bedank!

Met vriendelijke groeten,
Silberblitz

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat voor systeemkast heb je als ik Mistique in Google intyp krijg ik een parenclub en een sexclub. 8)7

Edit: heb al wat gevonden dus welke heb je de Cooler Master Mystique 632, Cooler Master Mystique 632S of Cooler Master Mystique 631.

Zorg gewoon dat voor onder in de systeemkast lucht wordt aangezogen en achter hoog de warme lucht eruit gaat. Warme lucht stijgt immers op. ;)

Edit: Kijk ook even in [OC] Effectieve(re) luchtkoeling - een demonstratie :)

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 29-02-2008 11:51 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Het is niet handig om plekken die tegenoverelkaar staan (voor en achterkant) tegen elkaar in te laten blazen. Daarmee veroorzaak je veel turbulentie.

Ik zou het zelf als volgt doen:
Zorg ervoor dat je aan de voorkant erin blaast.
Aan de achterkant eruit.
Daarnaast is er een voeding die lucht eruit blaast.
Aan de zijkant zou je dus de lucht er in moeten laten blazen (richting de cpu dus).

En dan is het nog het beste als je meer lucht er uit laat blazen dan erin.
Dus gebruik voor de uitgaande lucht of 1 fan meer (jij hebt er 4, dus dat lukt niet) of groter fans gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 29-02-2008 11:44 ]

Verwijderd

doorluchting = airflow, staat letterlijk allemaal in de F.A.Q....

Apen-nootjes in "Frequently Asked Questions TCA"

edit,

Misschien is dit ook wel handig? [OC] Effectieve(re) luchtkoeling - een demonstratie

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 13:34 ]