Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gegevens via Vista op mijn USB stick gezet (foto's enz.) en nu wil ik deze weer op XP zetten.
Ben namelijk weer terug gegaan van Vista naar XP.
Maar nu kan ik deze gegevens niet van de USB stick halen,kan alleen formateren is de melding.
Maar dat gaat ook niet omdat ik geen rechten heb.
Ik heb echt de bestanden nodig op XP die op mijn USB stick staan.
Wie kan mij helpen?
Ik zou je hiervoor heel erg dankbaar zijn.

Gr
Richard

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Je bedoelt toch niet dat je (al) je gegevens van je PC op de USB-stick hebt gezet, je Windows Vista partitie hebt geformatteerd en XP geïnstalleerd?

Mijn stelregel is dat data altijd op minimaal 2 plaatsen tegelijk moet staan. Een USB-stick kan namelijk (ook) kapot gaan.

Als de melding komt dat de schijf geformatteerd moet worden is er iets mis met de schijf of de USB-poort verwacht ik. Bij niet correct verwijderen van een USB-stick kunnen er ook problemen optreden. Het kan zijn dat je pech hebt en je data kwijt is. Je zou kunnen proberen te zoeken op Smart Flash recovery o.i.d.

Titelfix: Gegevens op USB stick van Vista naar XP probleem?

Vraagje: wat heb je precies op de stick gezet, documenten, plaatjes etc. of heb je een back-up programma of wizard gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 28-02-2008 21:35 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Inderdaad een foutje gemaakt in de titel van dit topic.
Ik heb foto's en wat prive bestanden op een usb stick gezet vanaf vista,zonder een programma,maar gewoon gekopieerd naar mijn usb stick.
Toen Vista eraf gegooid,schijf geformatteerd en XP er weer opgezet.
Nu kan ik dus mijn usb stick niet meer gebruiken en mijn bestanden eraf halen die er (hopelijk)nog opstaan.
Ik heb nog wel gecheckt of ze erop stonden toen ik ze naar de usb stick heb gekopieerd en dat was goed.
Alleen niet meer op XP,nu doet de stick het dus niet meer.
Maar kan het niet zijn dat het te maken heeft met Vista en XP inplaats van dat de stick kapot is?

Gr
Richard

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je de stick ook in een andere PC geprobeerd? Zo ja maar geen resultaat? Hou je vast, Vista installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 28-02-2008 21:56 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja,ik heb de stick ook in een andere XP pc geprobeerd.
Dit gaf hetzelfde resultaat jammer genoeg.
Nee toch,ik hoef toch niet weer terug op Vista om mijn bestanden terug te krijgen,zijn hier geen programma's voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik heb de gegevens op de stick echt nodig namelijk.
Dank je.

Gr
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OM FAQ / Beleid gelezen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Files onder vista encrypted weggeschreven?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ken je niemand met een vista pc? Probeer het daar nog even op. Dikke kans dat je het dan wel kan lezen. Bak het dan weg op een cd... pas wel op dat je het juiste FS gebruikt ;)

Ik heb zo wel eens problemen gehad met cd's die wel werken onder vista maar niet onder xp. Bleek dat vista standaard met een ander File System de cd schreef.... heel fijn :S

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:05:
Ja,ik heb de stick ook in een andere XP pc geprobeerd.
Dit gaf hetzelfde resultaat jammer genoeg.
Nee toch,ik hoef toch niet weer terug op Vista om mijn bestanden terug te krijgen,zijn hier geen programma's voor?
Gewoon even naar een buurman/buurvrouw gaan die Vista heeft? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 10:11 . Reden: Blaa @ Muppet die net iets eerder was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit wordt meestal veroorzaakt doordat de stick uit het slot wordt gehaald zonder het netjes te ontkoppelen. Ik weet de meesten doen dit nooit(ik ook niet) maar dan loop je wel dit risico.

Er bestaan wel progs voor data recovery.
Lets google!!
Pagina: 1