Toon posts:

8800GT geinstalleerd, pc gaat niet meer aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht hiep hoi de 8800 is binnen, maar mijn pc wil niet meer werken als ik deze kaart installeer. Ik heb tot nu toe 2 keer gezien dat hij bootte tot in windows waarna hij opeens uit viel. Specs:
Club3D 8800GT, een MSI moederbord met 3800+ dualcore cpu, en een huntkey 400w psu (deze: http://www.huntkey.com/eng/productmore.asp?id=686 )

Op dit moment doet hij helemaal niks meer als ik de kaart inplug. Ik heb alle power van de harddisks er al af gehaald, alleen power in de extra connector van de 8800gt. Als ik dat doe start de pc niet op, of ik zie dat hij 0,1seconde probeert om aan te gaan, daarna niks. Als ik de power van de 8800 afhaal gaat de pc nog steeds niet aan; ik moet de voeding echt een seconde of 10 uit doen. Daarna gaat de PC wel aan. Maarja zonder power in de 8800 zie ik niks natuurlijk...

Ik heb overigens ook geprobeerd om 2 molexen van 2 verschillende kabelbomen van de psu te pakken, maar dit geeft ook geen verschil.

Heeft het in dit geval zin om te gaan lopen rotzooien met andere voedingen of is het verstandig om de kaart maar gelijk retour te sturen?

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik zou toch maar eens langzaam naar een wat sterkere voeding gaan kijken, denk dat het daaraan ligt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hoeveel amperes levert die voeding op de 12 volt lijn? Een goede 400 zou in princiepe prima moeten zijn lijkt me....

specs

Verwijderd

Topicstarter
14A op de eerste lijn en 15A op de tweede als ik de specs mag geloven. Bij club3d las ik dat de psu minimaal 26A moest trekken. Nu neem ik even aan dat ik die 14 en 15 op mocht tellen, dan kom ik op 29 wat genoeg zou moetne zijn (zeker als ik de rest aan schijen allemaal afgekoppeld heb)

Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik zo'n soort splittertje voor de power:
http://www.natalex.com/pr...070406144633_DSCN1861.jpg

Ik heb op de psu zelf ook zo'n 6pin connector, maar die doet ook niks...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 19:40 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je ook het mobo bios van de laatste versie voorzien?

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:45:
Heb je ook het mobo bios van de laatste versie voorzien?
Net gedaan, maakt geen verschil.

Edit: maakt wel verschil, nu gaat ie echt helemaal nooit meer aan als de 8800 erin zit :s Ik liep ook nog tegen deze soortgeliujke thread aan: Jetway 8800GT en A8N-SLI Ben benieuwd of dit ooit nog gaat werken...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 22:33 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je chipset pakt je GT niet, er zijn meerdere AMD moederborden die last hebben met de 8800GT.
Ik had een M2V van Asus die hem niet pikte, nu op m'n M3A geen problemen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 12:22
Hmm.. Ik heb zelf een M2N-E SLI. daar draait hij perfect op. Me broer heeft een M2N SLI Deluxe waar hij ook goed op draait, terwijl het ook PCI-e 1.0a sloten zijn. Misschien vis je net achter het net met je mobo of je hebt een wat sterkere voeding nodig. Maar welk type moederbord heb je dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tjona100 op 28-02-2008 01:28 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gister ook soortgelijke problemen gehad bij het installeren van mijn 8800GT; een harde reset van het BIOS heeft geholpen om m'n pc weer te laten POST-en.

Verwijderd

Dj Omith schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:27:
Ik zou toch maar eens langzaam naar een wat sterkere voeding gaan kijken, denk dat het daaraan ligt.
Ik denk het ook .... vergeet niet dat er ook nog een pak andere dingen in je PC zitten die de 12Volt lijn gebruiken waaronder dus ook je cpu .
Met 29A zal je er dus niet komen vrees ik.

Verwijderd

Ik kom er wel met mn 30A en 460W voeding(op 1 12v rails)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
kijk of je het "extra" molex stekkertje hebt aangesloten op de kaart. Koppel even andere spullen af (cd rom drive en andere meuk waar je ook zonder kan) Kijk of ie dan wel naar windows komt. Lukt het dan wel dan ligt het aan je voeding die te weinig spanning levert.
Anders toch mogelijk een mobo probleem. Kaart al getest bij een ander?

Verwijderd

Topicstarter
Update, RMA :( Hij doet met een 600watt voeding ook niks (met ruim voldoende amps), en op andere moederbord ook niet. Vreemd aangezien ik hem wel werkend gezien heb voor een minuutje... Nahja helaas.. weer wachten. Hopelijk zijn die krengen nu wel een beetje beter leverbaar zodat ik niet voor een maand zonder zit ofzo.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:51:
Met 29A zal je er dus niet komen vrees ik.
Kun je dat onderbouwen? 12 V * 29 A = 348 W, dat zou ruim voldoende moeten zijn.

Verwijderd

ik had van de week precies het zelfde probleem.
ik heb half febuari een xpertvision 880gt 1024mb + een zalman 600 watt in mijn pc geplaatst.
dit heeft een maand goed gelopen,daar na kapte de pc er mee :( .
het heeft totaal niks met je voeding te maken.
ik heb de kaart naar alternate terug gestuurt met de zelfde klachten als die jij omschrijft.

wat blijkt de kaart is kapot. hij maakt op 1 of andere manier sluiting,en de beveiliging die in je voeding zit zegt....hey vriend ik ga lekker niet aan.

greetz evilboppo
Pagina: 1