Jetway 8800GT en A8N-SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 2.383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
Opteron 165
2gb geheugen
Asus A8n-sli
6600gt/8800gt

Vandaag heb ik mijn 8800gt ontvangen, maar ik heb sindsdien alleen maar problemen ermee. |:(
Als ik opstart krijg ik vier biepjes (videokaart probleem) en ik krijg geen beeld (hij start wel op).
Het updaten naar de nieuwste bios (1604) heeft niet geholpen ik vraag me nog af welke opties ik heb. Ik zie namelijk sommige mensen met een 8800gt met bijvoorbeeeld een A8n-sli premium. :?
Ik ga er dus wel vanuit dat het mogelijk is om hem werkend te krijgen.
Iemand met hetzelfde probleem, die het opgelost heeft?

mvg Eric Muijs

Edit:
Intussen heb ik al heel veel dingen geprobeerd, alleen met 1008 (oud bios) krijg ik hem werkend. Helaas wordt mijn cpu niet ondersteund dan waardoor ik maar 10% kan overklokken |:( . Voor een opteron 165 is dat dus een ramp..... (1.8ghz). Wat ik dus wil is een nieuw bios dat gewoon mijn kaart ondersteund, maar niks blijkt te werken.
Bios versies geprobeerd:
A8n-sli Premium bios: 1302, 1303.
A8n-sli bios: 1008 (werkt) 1011, 1013, 1014, 1604 beta.
De ezselector staat op single vga, maar ik kan mijn tweede slot nog wel benutten...
Molex kabel bij pci-e1 slot zit erin.
Voeding is een Enermax 420 watt met 29A op 12V lijn (18A 12v1, 18A12v2).
Voedingskabel videokaart zit erin.

Ook heb ik nu het zogenaamde GEN1 bios voor mijn jetway 8800gt, hij boot wel gewoon op 1008 maar helaas nog steeds niet op nieuwere versies:(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
Alle stekkers goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen de voedingskabel van de videokaart is nodig.... Want beeld heb ik tog niet:') Als ik de piep hoor weet ik al dat de veranderingen geen effect hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Heb je de EZ-selector op single graphic card gezet? Je moet er voor zorgen dan één pci-express slot word afgesloten zodat de andere op 16x gaat draaien, de 8800gt werkt namelijk niet op 8x.
En wat bedoel je met 6600gt/8800gt. Ik neem aan dat je ze er niet beide in heb zitten.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken, aangezien ik ook een A8N-SLI heb waarin ik graag een 8800gt zou steken.

Edit: Is het trouwens gewoon één piepje of zijn het er meer, anders zou je de betekenis ervan kunnen opzoeken!

[ Voor 12% gewijzigd door john19_386 op 10-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zijn vier piepjes wat betekent dat de videokaart niet geinitialiseerd word. EZ selector heb ik nooit aangezeten. Ik had eerst een 6600gt en wil dus nu een 8800gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
heb precies hetzelfde, alleen andere mobo,

wat ik doe om het werkend te krijgen is dit

7900gs erin en tot bios POST laten booten, pc uitdoen, swappen voor 8800GT en opstarten, alleen dan doet ie het, als ik afsluit en weer opnieuw wil dan moet ik weer hetzelfde doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me niet echt praktisch, en ook niet logisch. Ik snap niet wat je precies doet. Als ik nog een keer boot dan post ie gewoon opnieuw dus zal die weer gaan piepen. Welk moederbord heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet iets dat ik graag hoor, zit er ook over na te denken om de 8800gt te halen voor mijn A8N-SLI SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens je bios af, kijk vooral naar de EZ selector opties, zet hem op single video card en gebruik je bovenste PCI-E slot. Stel alles in zodat je op single vga werkt, en zet eventueel de EZ warning aan.
Ik heb een a8n-sli se en ben van een 6600gt naar een 8600gts overgestapt, moest zelf ook mijn opties in de bios veranderen voordat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Welke voeding heb je? :+
Met Q-Tec of Sweex mag je het vergeten :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
420 enermax 29A op 12V lijn Zelfs als ik dvd brander en alle hdd verwijder geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, oud 1008 bios uit 2005 geprobeerd, en hij boottte als normaal. Bedankt allemaal!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:50:
Opgelost, oud 1008 bios uit 2005 geprobeerd, en hij boottte als normaal. Bedankt allemaal!!!
Dit topic kan dicht
Goed om te horen dat ie nu werk!!! Ik denk dat ik ook maar ga bestellen, probleem is alleen dat mijn opteron 180 waarschijnlijk niet werkt op biosversie 1008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, het probleem is nu eigenlijk dat ik niet weet welke nieuwe bios wel goed is, deze is namelijk heel slecht in overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Je zou een a8n-sli premium bios in je a8n-sli kunnen flashen, tut hier:
http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=111

De bios die erbij staat is niet meer de nieuwste, de nieuwste kan je gewoon van de asus site afhalen.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemarc39
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:28:
ja, het probleem is nu eigenlijk dat ik niet weet welke nieuwe bios wel goed is, deze is namelijk heel slecht in overklokken
Ik heb gisteren mijn 8800gt gekregen en liep tegen hetzelfde probleem aan als jij.
Ik heb namelijk ook een Asus a8n-sli Premium moederboard.

Kaart erin, pc start gewoon op maar het scherm blijft in stand-by.

Na wat snuffelen op internet en in GoT heb ik maar besloten om mijn bios te flashen.
Ik had dus versie 1009.
Via de Asus site zag ik dat er ook een versie 1303 was.
Die heb ik gedownload en via Asus update gewoon onder Win Xp mijn bios geflashed.

Daarna moest ik de pc opnieuw opstarten en meteen beeld via de 8800gt.

Ik gebruikte de overklok optie in bios om de pc met 10% te overklokken en eigenlijk werkt dit met die nieuwe bios ook zonder problemen.

Hier de link naar de Asus site.

http://support.asus.com/d...s&model=A8N-SLI%20Premium

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde dat ik wel heb is dat ik gewoon een videokaart ernaast kan zetten, en die werkt dan gewoon. Betekent dit dat de selector er niet goed in zit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:35:
Het vreemde dat ik wel heb is dat ik gewoon een videokaart ernaast kan zetten, en die werkt dan gewoon. Betekent dit dat de selector er niet goed in zit of iets dergelijks?
Of een instelling in je bios die toch verkeerd is. Door een oudere bios versie te gebruiken omzijl je het probleem misschien alleen maar: die bios versie kan misschien geen SLI aan ofzo en daardoor werkt het voor jou nu wel. Feit blijft gewoon dat je pc zou moeten werken met elke bios versie, niet alleen de oudste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan toch niet aan de bios instellingen liggen? Elke bios zou zegmaar met default instellingen moeten werken.

Wat ik nu geprobeerd heb: het asus 8800gt gen1 bios op mijn videokaart gezet. Hij bootte wel gewoon in 1008, maar niet met nieuwere versies :(. Ik snap er echt niks meer van. Ik heb die ez selector nou nog een keer opnieuw op single gezet zonder resultaat.
Alles is aangesloten: extra voeding voor de videokaart (peg kabel dacht ik?), die 4pin molex aansluiting dicht bij het eerste slot.
Biossen uitgeprobeerd:
A8n-sli Premium bios: 1302, 1303.
A8n-sli bios: 1008 (werkt) 1011, 1013, 1014, 1604 beta.
Zou iemand alsjeblieft met een nforce 4 chipset en a8n bord precies uit kunnen leggen hoe die die 8800gt nou gewoon gebruikt?

Asus support wil ook niet meehelpen :( zeggen dingen als: nieuwste bios moederbord, en nieuwste driver voor de videokaart :O. Dit slaat natuurlijk nergens op, aangezien er nergens beeld is voordat er een driver is geladen.

Ben eigenlijk beetje radeloos, en misschien moet ik mijn 939 setje maar verkopen en er ene heel goedkoop intel setje voor in de plaats zetten, en dan overklokken.
Maar als iemand een oplossing weet is dat natuurlijk veel beter dan verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Blijft een typisch probleem dit. Kan me ook ff geen oplossing bedenken hiervoor.
Nadeel is in jouw geval dat je niet in bios kunt komen. Misschien zijn er ergens opties verborgen die je niet zomaar kunt aanpassen en dat daar de fout zit. Geen idee eigenlijk.
Wat Markiemarc39 hierboven zegt lijkt mij een oplossing voor je probleem, echter heb jij die bios ook al geprobeerd dus waar het nu aan ligt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus gedaan wat markiemarc39 zei. premium bios mod gedaan. Ik kan gewoon in mijn bios instellingen kijken hoor, het slot ernaast werkt namelijk wel:O. In het bios zie ik niet echt instellingen die "verdacht" overkomen:(. Maar op default settings zou die ook gewoon moeten werken. Ik snap er niks van aangezien veel mensen met a8n het gelukt is (ook veel mensen hebben problemen).

Mijn revisie van het bord is trouwens 1.02, miss zegt dat iemand wat.
Mijn pci-e twee werkt dus, terwijl ik hem op single vga heb staan, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:07:
Mijn pci-e twee werkt dus, terwijl ik hem op single vga heb staan, klopt dit?
Lijkt mij op eerste gezicht niet te kloppen. Haast wel of de boel is omgedraaid. :?

Mja ik heb dan ook weer geen idee wat single vga betekend in jouw bios..

Weet je trouwens zeker dat je het goede slot gebruikt?

Gaar.. Lees dit eens: http://www.motherboardpoi...c02&p=499442&postcount=10
Exact hetzelfde probleem. Helaas eindigde de thread daar. Ook een systeem dat perfect heeft gewerkt, maar nu opeens de eerste PCI-e slot defect is.
Muisman, probeer eens alleen de 8800GT in je 2de PCI-e slot te doen. Dus zonder allebei de kaarten. Dan weten we iig dat je 8800GT niet defect is ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Postman op 22-01-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We weten dat de 8800gt perfect werkt :D Ik heb het in een systeem van mijn vriend geprobeerd. Daarbij werkt alles gewoon onder bios 1008. Ik denk dat als je hem op single vga zet er nog 4 lanes over zijn voor de andere kaart. Dan zou die dus pcie hebben met 20 lanes.

Mijn probleem ligt puur aan het moederbord, en ik denk niet eens dat er hardwarematig iets fout zit. Alles werkt immers gewoon met 6600gt. Op een of andere manier herkend mijn moederbord mijn videokaart alleen met die ene bios versie 8)7
Wat een oplossing zou zijn is een ander bios voor mijn videokaart, alleen heb ik al dat asus bios gebruikt dat iemand heeft gedaan om zijn problmen met de VIA chipset op te lossen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken en op 1008 loopt mijn pci-e slot dus op x8 :O Ik snap er niks van aangezien hij wel gewoon op single vga staan (de switch). Hoe krijg ik hem op x16??? Bios instellingen maakt niet uit lijkt me aangezien ik zon switch heb, en niet zoals bij de premium hem in het bios op single vga kan zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
1. Ik zou me er niet te druk om maken dat de 8800gt maar met 8x loopt, de invloed op de performance is zeer beperkt (1-2%).

2. Wat dit probleem betreft, het enige dat ik me nog kan bedenken is dat je in je bios een optie niet goed hebt staan, deze heet bij mijn A8N-SLI Premium "AI selector", zet deze op single card, deze optie is te vinden onder "SLI configuration".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het verschil tussen de twee moederborden is dat jij zo'n chipset schakelaar hebt, ik moet het handmatig doen snap je? Ik moet zo'n bordje omdraaien:P En die staat gewoon op single slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemarc39
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:20:

Molex kabel bij pci-e1 slot zit erin.
Deze hoeft er dus niet in.

Heb je al geprobeert om die eruit te laten en alleen die op de 8800gt erin te doen?

We kunnen anders eens via msn de bios opties doornemen.

Ik hoor het wel van je.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar ik heb intussen mijn setje al verkocht. De 8800gt bleek zelf ook niet helemaal goed. Heb nu p35 mobo.

Eric Muijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem ingeruild/vervangen, of een andere kaart genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Vaag verhaal zeg, ik heb mijn 8800GT ook (eventjes) op mijn vorige moederbord gehad, de A8N-SLI SE. Gewoon de 6-pins voedingsstekker in de graka en en draaien. Met een el-cheapo 350W voedinkje 8)
Nu zit ie samen met een Q6600 op een P5N32-E SLI Plus, waar de 8800GT pas écht tot zijn recht komt. De A8N-SLI SE was met een X2 4200+ hiervoor gewoon de bottleneck voor de videokaart.

Anyway, succes ermee!

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 2x 8800GT binnen gekregen. Ik had toen nog BIOS 1009 op een Asus A8N-SLI Premium en kreeg in SLI constant na een paar minuten een hang. Na het flashen naar het nieuwste BIOS (1302?) leek het beter te gaan. Ik dacht: "ik update mijn chipset drivers ook even", maar Nvidia was zo vriendelijk om verkeerde drivers te plaatsen, waardoor ik nu heel Windows niet meer in kom... Ik laat wel even weten als ik het ooit stabiel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Heb naast mijn huidige systeem mijn oude nog draaien: A8N-SLI Premium, X2 4800+, EN 8800GT en draai met een 1303 (dacht ik, zal zo ff kijken) beta bios werkt als een zonnetje. SLI was trouwens ook geen probleem.

Edit:
Hij draait met een 1302Bios, maar aangezien je topic stil staat zal je wel een oplossing gevonden hebben? Zou handig zijn om als slotregel neer te zetten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door UgotHeinzzd op 16-06-2008 18:17 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee 8800gt's op een A8N-SLI premium mobo draaien en dat gaat in pincipe prima, alleen merk je helemaal noppes van SLI. Volgens het systeem staat het allemaal aan. Is die bottleneck dan zo erg, of komt het door het bios of die PCI express 8x ipv 16x?
Pagina: 1