Toon posts:

AGP en HDMI, bestaat het?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.135 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oudere PC met AGP, en wil maar 1 ding weten: bestaan er grafische AGP kaarten met volledig HDMI? Dus beeld en geluid via HDMI kabel?. Ik weet dat ik een DVI naar HDMI adapter kan gebruiken voor beeld.....
Iemand? Responses als: dan moet je even zoeken/googelen vind ik flauw, dat heb ik dus al gedaan.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:12:
Iemand? Responses als: dan moet je even zoeken/googelen vind ik flauw, dat heb ik dus al gedaan.
Misschien flauw, maar als ik met google zoek naar 'hdmi agp' krijg ik als eerste hit een videokaart bij mycom met HDMI geluid en beeld?

Klik..

En zo staan er nog wel meer.

Klik
Klik

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 27-02-2008 00:17 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:15:
[...]

Misschien flauw, maar als ik met google zoek naar 'hdmi agp' krijg ik als eerste hit een videokaart bij mycom met HDMI geluid en beeld?

Klik..
130 euro ? :X niet goed snik....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Maar waarop heb je gezocht? Met "AGP HDMI" in Google zag ik er zo een paar voorbij flitsen. Er staan links naar webshops waarvan ik er eentje volgde en nog een kaart vond ook. Wondere wereld.

Edit:
Moet ik nóg sneller typen na 00.00 uur om geen spuit 11 te zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 27-02-2008 00:18 ]

ARME AOW’er

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je kan een dvi naar hdmi adapter gebruiken :?

Een videokaart heeft niet al te vaak geluid op de kaart. Dan kan je meestal geen hdmi (1.3) gebruiken. Dus het is niet meer dan logisch dat je je vraag zelf al beantwoord hebt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:16:
[...]

130 euro ? :X niet goed snik....
Ik heb niet eens naar de prijs gekeken. De TS vraagt of die dingen bestaan, en dat is dus zo :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

dan wil ik wel weten waarop je gezocht hebt

http://www.google.nl/sear...&q=agp+hdmi+support&meta=
1e hit
x1600 met hdcp support (hdmi poort)

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:18:
[...]

Ik heb niet eens naar de prijs gekeken. De TS vraagt of die dingen bestaan, en dat is dus zo :)
Nee ik haalde ook meer uit naar de webshop. 130euro voor een AGP-kaart met HDMI. Voor dat geld heb je een bijna 3x zo snellere X3850 in huis?

Zal wel iets met tekort te maken hebben dat daarom de prijs hoog ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:21:
[...]

Nee ik haalde ook meer uit naar de webshop. 130euro voor een AGP-kaart met HDMI. Voor dat geld heb je een bijna 3x zo snellere X3850 in huis?

Zal wel iets met tekort te maken hebben dat daarom de prijs hoog ligt.
Duh natuurlijk, product gericht op een niche markt == prijs omhoog.

Dat is toch wel redelijk basis marktwerking en heeft niets met de betreffende shop te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken die hits, maar is er iemand met praktijk ervaring AGP en HDMI? Ik had een mooie kaart die beloofde wat ik wil, maar werken ho maar. Zoek bijv. even op matrix-vga-1.xls en zie wat ik bedoel: prachtige beloftes, maar in de kleine lettertjes staat uiteindelijk toch echt dat het voor mij (AGP) niet werkt

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom voldoen ze niet dan?
maar is er iemand met praktijk ervaring AGP en HDMI?
Dat was je vraag niet, je wilde weten of die kaarten bestaan.
Ik had een mooie kaart die beloofde wat ik wil, maar werken ho maar. Zoek bijv. even op matrix-vga-1.xls en zie wat ik bedoel: prachtige beloftes, maar in de kleine lettertjes staat uiteindelijk toch echt dat het voor mij (AGP) niet werkt
Anders zeg je even welke kaart dat is? En op die filename vind ik alleen een excellsheet met een paar PCI-E kaarten, wat wil je daarmee zeggen?

:z

Verwijderd

Topicstarter
Op die filename vind je een sheet waarin duidelijk staat dat HDMI niet wordt ondersteunt bij AGP.
Ik hou mijn vraag staande: zijn er AGP kaarten met volledig HDMI? De hits voldoen niet, want er staat alleen maar algemene info van de fabrikant, en niets toegespitst op AGP. Het verschil is erg groot kan ik je verzekeren.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is volgens jou volledig HDMI? En lees alsjeblieft nog eens goed die Mycom pagina:
De Sapphire ATI X1600PRO HDMI AGP is niet alleen de snelste ATi videokaart verkrijgbaar in AGP uitvoering, hij is ook nog eens uitgerust met een HDMI poort met digitaal geluid! Zo kun je zonder problemen je moderne LCD-TV of plasma aansluiten. Dit maakt hem ook uitermate geschikt als high-end media-center kaart!
Als daar niet staat dat het een AGP kaart met HDMI is, dan weet ik het ook niet meer :P

Verwijderd

Topicstarter
Volledig HDMI is volgens mij beeld + geluid. Inderdaad staat er dat die kaart een HDMI poort met digitaal geluid heeft, maar ik geloof het inmiddels wat minder dus. Bij een hoop 2600 .. staat dat ook, maar de praktijk is toch echt anders. Ik heb hier zo'n kaart liggen, van de firma Sapphire, en die doet echt niks met/middels HDMI

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:47:
Volledig HDMI is volgens mij beeld + geluid. Inderdaad staat er dat die kaart een HDMI poort met digitaal geluid heeft, maar ik geloof het inmiddels wat minder dus. Bij een hoop 2600 .. staat dat ook, maar de praktijk is toch echt anders. Ik heb hier zo'n kaart liggen, van de firma Sapphire, en die doet echt niks met/middels HDMI
Als je websites niet wilt geloven en, met alle respect, te bedonderd bent om ook zelf nogmaals op onderzoek uit te gaan door bijv. de website van de div. fabrikanten te bezoeken en desnoods hun support te raadplegen of andere fora af te struinen, dan houdt het denk ik hier wel op. Je vraag is duidelijk en eensluidend beantwoordt met JA.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 27-02-2008 00:53 . Reden: spellvaud ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak wel een nieuwe post: de antwoorden die ik krijg gaan veel meer over wat iedereen vindt bij Vendors/Google dan over wat ik werkelijk vraag... Ik zit vast aan AGP, en wil graag HDMI. Bestaat dat, en, behalve op papier, heeft iemand daar ervaring mee?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Één woord.... zoeken. Het bestaat dus zullen er ervaringen zijn. Ik vond ze dus wel maar dan val ik in herhaling.

Een dubbelpost gaat sowieso dicht.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel, beetje flauw.... Ik heb al die sites geraadpleegd, maar behalve van Sapphire krijg ik geen response. Sapphire stelt dat HDMI niet middels AGP wordt ondersteund. Op basis van de info/hits die jij aangeeft had ik dus een kaart gekocht die niet doet wat ik wil, cq hier vraag.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan is het heel simpel. Als een kaart niet aan de gewenste verwachtingen volkdoet en er misleidende reclame voor wordt gemaakt omdat het niet zou werken, dan kun je de kaart altijd retourneren.

Flauw of niet, maar ATI is voor zover ik dit uit topics op andere fora haal (speciaal voor jou gezocht) die de combo HDMI en AGP levert. Het is dus zaak om op de ATI website eens rond te neuzen.

In de pricewatch van Tweakers staat trouwens geen enkele AGP kaart die HDMI ondersteunt. Zal een kwestie zijn van te weinig vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 27-02-2008 01:14 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt er zo getwijfeld aan de integriteit van de vraagstelling cq vraagsteller?. Tuurlijk is dat kaartje terug naar af, maar heb ik nog steeds niet wat ik wil. Tuurlijk staat er bij ATI website wat hun GPU allemaal niet kan, maar toegespitst op AGP staat er echt niets. En natuurlijk had ik mijn vraag anders moeten stellen. WIE HEEFT ER EEN AGP KAART MET HDMI?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

1 minuutje google, wat ben ik toch goed. :+
The Official 100% HDCP ready video card list.

Ook de kaart van Mycom (Sapphire X1600 Pro HDMI 256MB AGPs) staat er tussen, en mocht het toch niet werk door wat voor een reden dan ook kan je hem terug sturen als je hem online koopt, dus je kan het ook nog testen zonder echt risico te lopen. (alleen extra verzendkosten (5 euro of zo) ben je dan kwijt)

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 27-02-2008 02:19 ]

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2025
Eventjes een ander vraagje ertussendoor dan maar: @ mad_max, kun je, als je de verpakking van je kaart al open hebt gemaakt, de kaart nog steeds terugsturen?
Bvd.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

Cheezus

Luiaard

Ja. Hoe moet je er anders achter komen dat het product niet voldoet aan je verwachtingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je verder daadwerkelijk gezocht hebt en assistentie wilt, hoor je minimaal aan te geven exact waar je zocht en op welke zoektermen. Doe je dat niet, dan rijst het vermoeden dat je je er te makkelijk vanaf gemaakt hebt, en is zeker dat je dat mbt de topicstart gedaan hebt. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.