Een goede backup: Hoe doe ik dit het beste?
Kort: In geen geval wil ik het ooit meemaken dat ik mijn belangrijke data, foto’s, enz.. zou verliezen.
Daarom zoek ik naar een betaalbare oplossing voor de beveiliging van mijn data.
Het waarom? Goede en verschillende kennissen hebben het volgende meegemaakt.
1)Huis afgebrand: Dus inboedel, computer, emotionele zaken weg!
2)Diefstal: deel v/d inboedel weg en computer met belangrijke data (video en veel foto’s).
Daarom wil ik mijn data buiten huis kunnen bewaren en ook regelmatig updaten!
Hoe doe ik dit nu het eenvoudigst en betaalbaar
Mijn hardware-configuratie is de volgende:
Moederbord: Gigabyte P35-DS3R met “Intel ICHI9R” Raid controller en 4x 1GB geheugen.
Harde schijven in Raid 0 (128Kb): 2x Harde schijf van 160GB “Samsung HD160JJ” later wordt dit 2x 500GB “Samsung HD501LJ.
Voor Windows Vista 64Bit, Windows XP Pro en tijdelijke data
Harde schijven in Raid 1: 2x Harde schijf van 500GB “Samsung HD501LJ”
Voor al mijn data (Backup)
Momenteel backup ik wekelijks mijn data naar 2 externe USB 2.0 harde schijven van 500GB.
Deze externe harde schijven worden binnen een week, vervangen door een externe behuizing (incl. 2 schijven van 750GB) die in een Raid 1-configuratie zou staan.
Deze behuizing wordt dan via eSata op de eSata-brakket van de pc aangesloten voor een wekelijkse backup van de belangrijke data.
Om mijn data veilig te stellen dacht ik aan 2 oplossingen.
1) Ik koop een externe harde schijf van met een eSata-aansluiting en maak van mijn backup telkens een extra backup die ik in een kluis leg v/d bank. (kluis huren we al enkele jaren)
2) Ik plaats al mijn data op een online server? Ik heb hier geen ervaring mee wat betreft prijs, betrouwbaarheid van privé-gegevens, snelheid van data-transport, enz…
Kort: In geen geval wil ik het ooit meemaken dat ik mijn belangrijke data, foto’s, enz.. zou verliezen.
Daarom zoek ik naar een betaalbare oplossing voor de beveiliging van mijn data.
Het waarom? Goede en verschillende kennissen hebben het volgende meegemaakt.
1)Huis afgebrand: Dus inboedel, computer, emotionele zaken weg!
2)Diefstal: deel v/d inboedel weg en computer met belangrijke data (video en veel foto’s).
Daarom wil ik mijn data buiten huis kunnen bewaren en ook regelmatig updaten!
Hoe doe ik dit nu het eenvoudigst en betaalbaar
Mijn hardware-configuratie is de volgende:
Moederbord: Gigabyte P35-DS3R met “Intel ICHI9R” Raid controller en 4x 1GB geheugen.
Harde schijven in Raid 0 (128Kb): 2x Harde schijf van 160GB “Samsung HD160JJ” later wordt dit 2x 500GB “Samsung HD501LJ.
Voor Windows Vista 64Bit, Windows XP Pro en tijdelijke data
Harde schijven in Raid 1: 2x Harde schijf van 500GB “Samsung HD501LJ”
Voor al mijn data (Backup)
Momenteel backup ik wekelijks mijn data naar 2 externe USB 2.0 harde schijven van 500GB.
Deze externe harde schijven worden binnen een week, vervangen door een externe behuizing (incl. 2 schijven van 750GB) die in een Raid 1-configuratie zou staan.
Deze behuizing wordt dan via eSata op de eSata-brakket van de pc aangesloten voor een wekelijkse backup van de belangrijke data.
Om mijn data veilig te stellen dacht ik aan 2 oplossingen.
1) Ik koop een externe harde schijf van met een eSata-aansluiting en maak van mijn backup telkens een extra backup die ik in een kluis leg v/d bank. (kluis huren we al enkele jaren)
2) Ik plaats al mijn data op een online server? Ik heb hier geen ervaring mee wat betreft prijs, betrouwbaarheid van privé-gegevens, snelheid van data-transport, enz…