Toon posts:

Laptop kopen... maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag ben ik opzoek geweest naar een laptop voor mn vriendin die deze nodig heeft voor haar studie. Het gaat om een laptop die geschikt moet zijn om programma's uit te voeren als : Autocad, Vectorworks en Photoshop (laatste zal niet te moelijk zijn).

We zijn in verschillende computerzaken geweest, maar er worden steeds verschillende dingen gezegt. De één zegt dat we een dure laptop moeten aanschaffen met een heleboel geheugen en de ander dat we klaar zijn met een harde schijf van 160 GB. ook zijn de meningen verdeeld over het interne plaatje en de videokaart.

Kunnen jullie mij helpen??? Wat heb ik nodig om een 15" inch laptop soepeltjes te laten lopen op deze programma's? (liefst geen macbook) Ik hoef tevens geen spellen te spelen zoals COD4... meer zakelijk gebruik.

Vriendelijk bedankt, Groetjes Tim

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 23:38
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:38:
Beste tweakers,

Vandaag ben ik opzoek geweest naar een laptop voor mn vriendin die deze nodig heeft voor haar studie. Het gaat om een laptop die geschikt moet zijn om programma's uit te voeren als : Autocad, Vectorworks en Photoshop (laatste zal niet te moelijk zijn).

We zijn in verschillende computerzaken geweest, maar er worden steeds verschillende dingen gezegt. De één zegt dat we een dure laptop moeten aanschaffen met een heleboel geheugen en de ander dat we klaar zijn met een harde schijf van 160 GB. ook zijn de meningen verdeeld over het interne plaatje en de videokaart.

Kunnen jullie mij helpen??? Wat heb ik nodig om een 15" inch laptop soepeltjes te laten lopen op deze programma's? (liefst geen macbook) Ik hoef tevens geen spellen te spelen zoals COD4... meer zakelijk gebruik.

Vriendelijk bedankt, Groetjes Tim
ben bang voor een slotje aangezien hier een hooooop over te vinden is..
welkom op tweakers trouwens ;)

Steam: CatBearCow

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Lees even hier:
CSL Beleid

Verwijderd

voor deze programma's heb je rekenkracht nodig en dat is dus een snelle cpu en veel geheugen. voor het programma autocad (wat ik zelf ook gebruik) heb je niet noodzakelijk een supergoede videokaart nodig.

Verwijderd

Topicstarter
is er überhaupt een forum waar ik deze vragen wel mag stellen? aangezien ik echt geen raad meer weet! heb ook zeer weinig verstand van computers :'(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
www.beginnersweb.nl is er 1.

Trouwens is een boel geheugen en een grote HDD iets totaal anders. Je hebt werkgeheugen en HDD ruimte wat 2 totaal verschillende dingen zijn.

2GB werkgeheugen is wel aan te raden. Dit heeft alleen niets met de HDD te maken van 160GB.

Er zijn genoeg laptops te vinden die voldoen aan je eisen. Een snelle dual-core processor en 2GB is zeker aan te raden en dat hebben de meeste tegenwoordig wel.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2008 15:48 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:44:
is er überhaupt een forum waar ik deze vragen wel mag stellen? aangezien ik echt geen raad meer weet! heb ook zeer weinig verstand van computers :'(
Loop meerdere fysieke winkels in, laat je adviseren, maak een overzicht waar de verkopers mee komen, zet de specificaties weg tegen de prijs en kies welke je wil.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:44:
Het leuke (naar mijn mening) aan het uitzoeken van een nieuwe PC/Laptop is de onderzoek zelf. Ga actief zoeken naar resultaten over processoren, VGA kaarten en chipsets. En kom dan zelf tot een uitkomst. Zo leer je ook lekker veel over wat je aan het zoeken bent.

Bijvoorbeeld:
http://www.tomshardware.com --> Kun je veel Benchmarks (testresultaten) vinden over CPU's (ook mobiele ja) en bij welke programma ze het best presteren. Daarmee kun je in ieder geval de zoektocht verkleinen.

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:47:
[...]

Loop meerdere fysieke winkels in, laat je adviseren, maak een overzicht waar de verkopers mee komen, zet de specificaties weg tegen de prijs en kies welke je wil.
dit hebben hebben we ook gedaan.... daarom ben ik het spoor bijster

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:48:
[...]

Waar twijfel je over?

Als je voor die software een laptop uitzoekt met :

- Intel Core 2 Duo T7xxx (of hoger),
- 2 GB 2 x 1 GB

Zit je zo ie zo op het droge. Verder is die 160GB verkooppraat als het gaat om prestaties. Als je prestaties wil in opslag, kan je beter kijken naar het aantal toeren per minuut (rpm) en cache geheugen.

En voor het specifieke merk, kijk wat je mooi vind..

Verder nog onduidelijkheden?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:48:
[...]

Wat je nodig hebt is sowieso 2GB RAM. Verder is een snelle Dual-Core CPU wel aan te raden. Als je geen spelletjes speelt heb je niets aan een snelle videokaart, tenzij het iets van een Quadro kaart is, maar die zijn nogal duur. Zo'n kaart is gemaakt voor programma's als Autocad.

De meeste laptops van rond de 800 euro of meer voldoen aan die eisen.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Of gewoon wel een macbook kopen, weet je zeker dat je goed zit :>

• PilatuS
  • Niet online
Wootism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:58:
Wat heb ik nodig om een 15" inch laptop soepeltjes te laten lopen op deze programma's? (liefst geen macbook)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is veel aardiger om naast de meldingen dat dit soort topics niet (meer) mogen óók te verwijzen naar de Notebook FAQ.

Toelichting:
Met ruim 253.000 bezoekers is het ondoenlijk en ongewenst om voor elke potentiële aankoop van een gebruiker een specifiek op hem/haar gericht advies te geven.

Daarnaast is het ook zo dat elk van de gebruikers die een advies geeft zo zijn eigen inzicht heeft en het te verwachten is dat er dus verschillende adviezen komen waardoor het bos met een flink aantal bomen wordt uitgebreid.

ARME AOW’er

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
Wootism schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:58:
lol een macbook met autocad. Op OSX draait toch geen autocad. (bootcamp niet meegerekent)

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• DeX

DeX

Guardian Angel schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:06:
Het is veel aardiger om naast de meldingen dat dit soort topics niet (meer) mogen óók te verwijzen naar de Notebook FAQ.

Toelichting:
Met ruim 253.000 bezoekers is het ondoenlijk en ongewenst om voor elke potentiële aankoop van een gebruiker een specifiek op hem/haar gericht advies te geven.

Daarnaast is het ook zo dat elk van de gebruikers die een advies geeft zo zijn eigen inzicht heeft en het te verwachten is dat er dus verschillende adviezen komen waardoor het bos met een flink aantal bomen wordt uitgebreid.
offtopic:
Done @ DeX ;)

• Turkish
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Hefaist0s1 welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.