Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Silvos schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:59:
- uhm, zoals ik al zei, ik accepteer mijn fout, maar dan mag ik nog steeds iemand anders aangeven vanwege zijn fouten (is dat wraak?)

- zulk soort overtredingen zijn standaard in supermarkten. (moeten we het dan maar accepteren?)
Dat is inderdaad wraak en wraak vind ik persoonlijk erg kinderachtig. Gedrag dat ik later nooit van mijn kind zal accepteren en waar ik ook hoop zelf nooit een voorbeeld van te zijn. Waarom wil je iemand anders 'erbij lappen'? Omdat het eerlijk is? Dan ben je een verrader, hoe voel jij je daarbij en hoe zullen anderen hierop reageren.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar in een dorp zal dit nieuwtje al snel rond gaan: ben je klaar voor de gevolgen daarvan? Om door verschillende mensen in de nek te worden aangekeken als 'die dief en verrader'? Ik zou persoonlijk nooit met zo iemand bevriend willen zijn. Wees een man: accepteer je verlies betreffende de diefstal en het feit dat een ander er wel mee weg komt (of misschien zijn hier andere afspraken over gemaakt met die persoon).

Ga naar de politie om helderheid te krijgen over de vrijheidsberoving maar houd het daarbij: hoe meer jij zal gaan doen hoe meer het jou indirect op lang termijn zal breken

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
- uhm, zoals ik al zei, ik accepteer mijn fout, maar dan mag ik nog steeds iemand anders aangeven vanwege zijn fouten (is dat wraak?)
IMHO wel als je het blijkbaar al 3 jaar hebt zien gebeuren en niets gedaan hebt, nu ben je gepakt en moet je een boete betalen. Dat noem ik wraak ja, als het om rechtvaardigheid ging had je het 3 jaar geleden wel gedaan.
- zulk soort overtredingen zijn standaard in supermarkten. (moeten we het dan maar accepteren?)
Je moet niets van mij, maar je hebt het al 3 jaar geaccepteerd door het te doen. Je had ze ook 3 jaar geleden kunnen rapporteren, je had ontslag kunnen nemen. Maar nee, nu jij van diefstal beschuldigd bent dan is het opeens een onrechtmatige situatie...

En bovendien, als het standaard is dan is over het algemeen de straf iets minder... Als voorbeeld : een krantenjongen die zijn kranten weggooit halverwege zijn route als het regent pleegt contractbreuk, een directeur van shell die alles doorbrieft naar de concurrent pleegt ook contractbreuk. Wettelijk gezien hetzelfde, alleen toch denk ik dat de directeur aangeklaagd gaat worden en de krantenjongen niet...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:26
Ik haak af.
Cirkelberichten

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:45
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:52:
[...]

Dat is inderdaad wraak en wraak vind ik persoonlijk erg kinderachtig. Gedrag dat ik later nooit van mijn kind zal accepteren en waar ik ook hoop zelf nooit een voorbeeld van te zijn. Waarom wil je iemand anders 'erbij lappen'? Omdat het eerlijk is? Dan ben je een verrader, hoe voel jij je daarbij en hoe zullen anderen hierop reageren.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar in een dorp zal dit nieuwtje al snel rond gaan: ben je klaar voor de gevolgen daarvan? Om door verschillende mensen in de nek te worden aangekeken als 'die dief en verrader'? Ik zou persoonlijk nooit met zo iemand bevriend willen zijn. Wees een man: accepteer je verlies betreffende de diefstal en het feit dat een ander er wel mee weg komt (of misschien zijn hier andere afspraken over gemaakt met die persoon).

Ga naar de politie om helderheid te krijgen over de vrijheidsberoving maar houd het daarbij: hoe meer jij zal gaan doen hoe meer het jou indirect op lang termijn zal breken
Dat is wraak? Dus als jij iemand doodsteekt en je wordt veroordeeld en je ziet vervolgens iemand anders die iemand doodsteekt en die geef je aan dan neem je wraak? Verraad? En een hoop gebash over hoeveel beter jij je wel niet voelt zo te zien aan de toon van je post. Ik heb al luid en duidelijk gezegd dat ik helderheid ga vragen bij de politie over die vrijheidsberoving. Maar blijkbaar hebben mensen moeite om dat te snappen, ik heb al gezegd dat de kous voor mij af is. Begrijpend lezen blijkt erg erg moeilijk.

@Gomez12, hier heb ik al antwoord op gegeven; namelijk omdat ik het inkomen nodig had. Nogmaals, begrijpend lezen.

Mij lijkt dat dit topic wel dicht kan. Ik heb de duidelijkheid gekregen die ik wilde hebben, uit dit topic kan hooguit nog een onnodige discussie voortkomen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Silvos schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 03:03:
[...]
Dat is wraak? Dus als jij iemand doodsteekt en je wordt veroordeeld en je ziet vervolgens iemand anders die iemand doodsteekt en die geef je aan dan neem je wraak? Verraad?
Je vergelijk appels met peren. Wraak kun je natuurlijk alleen nemen op een persoon of op personen die jou in moeilijkheden heeft of hebben gebracht.
Ik heb al luid en duidelijk gezegd dat ik helderheid ga vragen bij de politie over die vrijheidsberoving..... ik heb al gezegd dat de kous voor mij af is.
De kous is af betekent dat het over en uit, dus afgerond is. Maar als je, zoals je zegt, naar de politie gaat voor opheldering is de kous dus niet af.
Begrijpend lezen blijkt erg erg moeilijk.
Zodanig schrijven dat je jezelf niet tegenspreekt waardoor een ander je tekst nauwelijks kan begrijpen ook.
Mij lijkt dat dit topic wel dicht kan. Ik heb de duidelijkheid gekregen die ik wilde hebben, uit dit topic kan hooguit nog een onnodige discussie voortkomen.
Ik zal eens op wat knopjes met alarmbellen drukken. Hou er wel rekening mee dat op GoT in principe de gebruiker geen invloed heeft op het sluiten van een topic.

Dat je over iets informatie wilt is te begrijpen. Helaas sleep jij er allerlei zaken bij die er niet toe doen. Ik las je startpost toen er nog geen enkele reactie was en het was toen al duidelijk welke reacties er zouden komen.

Je stelt welgeteld één vraag
Is het mogelijk gezien de bovenstaande feiten om deze boete ongeldig te laten verklaren/eventueel een schade-vergoeding te krijgen?
en die is in principe met een simpel 'nee' te beantwoorden.

In jouw optiek wordt jou een enorm onrecht aangedaan en plaats je jezelf, als dader van een strafbaar feit, in de rol van slachtoffer. Dat iemand excuses zoekt voor zijn daden is vrij normaal, er is altijd wel een reden te vinden of te verzinnen.

Nogmaals, er is maar een antwoord op je vraag mogelijk. Het terugdraaien van jouw boete wegens diefstal om reden dat degene die jij hebt benadeeld zich voordien niet aan een andere wet heeft gehouden kan uiteraard niet.

ARME AOW’er

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Dief! Afgeschreven, weg gegooid of in brand gestoken; het is niet jouw eigendom en daar hoor je dus van af te blijven. Ik snap dat de werksfeer zoals je die kende bij de supermarkt dit nogal tot een zuur verhaal maakt maar het is wettelijk correct.

Mocht jij je recht willen halen en gehoord willen worden dan dien je de boete voor te laten komen. De officier van justitie zal echter gewoon de strafeis onveranderd laten en de rechter zal je ook gewoon veroordelen.
Het winkelverbod kan ingetrokken worden door de huidige filiaalmanager van de supermarkt dus die zal je daarover moeten spreken. Echter een ex-werknemer die bier komt drinken en aanstekers pikken in mijn supermarkt motiveert natuurlijk niet echt om dat in te trekken.

Ik denk dat je het voorval iets te veel onderschat eigenlijk...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:02:
[...]

En als jij goed leest gaat die aangifte niet om die ex-collega's, maar om de teamleider die hem onrechtmatig vast hield :). Verder eens met Abom. Een verwend ettertje herken ik er niet in. Wel een gefrustreerd persoon, maar dat is enigszins begrijpelijk gezien de (ons voorgehouden) omstandigheden.
Het was de TS zélf die erover begon dat zn grootste ergernis was 'dat er anderen wél mee weg gekomen waren'..

eerlijk gezegd ging ik er eerst vooral op in in de verwachting dat hij terug zou komen op die woorden en dat zou afzwakken of iig meer nuanceren, duidelijk maken dat hij er verder niks mee had of anderen wel of niet gepakt waren...

De grond was vooral dat ik al vanaf het begin vond dat hij er veels teveel 'bijhaalde' om boos over te zijn, alsof hij de hele wereld tegen zich in wilde krijgen... ipv zich te concenteren op die werkelijk zaken die écht foute waren , maar die ook te scheiden van de momenten waar hij zelf fout gezeten had of waar eigenlijk niks op af te dingen is (bv zo'n winkelverbod is eigenlijk gewoon een individuele handeling waar geen 'regels' voor zijn, een winkelier kan iedereen de toegang tot zn winkel ontzeggen, tijdelijk of niet; het is immers geen publieke ruimte, het kan wat twijfelachtiger worden als er een grond genoemd wordt en die zou 'dsicriminerend' zijn, maar verder kun je het bijna vergelijke met het banbeleid op GoT, misdraag je je , kan de eigenaar je domweg de toegang ontzeggen tot zijn faciliteiten)....

Het verrast me nu ook een beetje, maar de jongen lijkt het daadwerkelijk niet in te zien en beweert daadwerkelijk dat hij 'aangifte gaat doen tegen zn ex-collega's'....
alsof dat opeens een 'rechtvaardige' handeling zou zijn, ingegeven door het feit dat hij enkel zelf gepakt is, en niet een werkelijk 'rechtvaardigheidsgevoel'; voordat hij zelf gepakt werd, had hij er niks op tegen en stelde zich nooit tegen collega's waarvan hij wist dat die wel eens wat ontvreemden.

jammer eigenlijk, want volgens maakt hij zn boosheid enkel steeds erger en erger, en lijkt nu in een 'calimero-spiraal' terecht te komen waar hij ook door andere personen steeds kritischere reactie krijgt, júist op basis van zn eigen uitingen...

De vraag is wat de TS nu eigenlijk wilt, ik vermoed dat hij zelf ervoor kiest steeds bozer en ontevreden en 'zich onrecht gedaan' te blijven voelen..
Erkennen dat hij zelf uiteindelijk ook dé belangrijkste grond voor zn 'onrechtvaardige' behandeling zélf is, kan deels die boosheid wegnemen, immers op jezelf kun je niet altijd boos blijven, en dan kies je makkelijker ook jezelf je eigen fout te 'vergeven' en constructief te denken 'en niet meer dezelfde fout begaan'...

maar op 'anonieme anderen' kun je hardnekkig boos blijven en erin blijven volharden dat het 'de anderen zouden zijn die schuld eraan zijn dat hij zelf zo onterecht behandeld is'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Silvos schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 03:03:
[...]

Dat is wraak? Dus als jij iemand doodsteekt en je wordt veroordeeld en je ziet vervolgens iemand anders die iemand doodsteekt en die geef je aan dan neem je wraak? Verraad? En een hoop gebash over hoeveel beter jij je wel niet voelt zo te zien aan de toon van je post. Ik heb al luid en duidelijk gezegd dat ik helderheid ga vragen bij de politie over die vrijheidsberoving.
Doodsteken is toch net effe iets anders en er komt nog eens bij dat jij jarenlang je collega's die ook dingen meenamen een hand boven het hoofd hebt gehouden. Waarschijnlijk uit collegaliteit of loyaliteit, hartstikke begrijpelijk maar dan moet je niet achteraf ze nog even in de rug steken..... En het is voor mij persoonlijk moeilijk te geloven dat je collega's in het verleden vaak heb zien stelen en toen zelf er niet aan mee bent gaan doen, maar als jij dat zegt dan neem ik dat van je aan.

Je komt hier op een openbaar forum om de meningen van anderen te vragen. Het feit dat er een hoop meningen komen waar je niks van af wil weten, is iets wat je aan had moeten zien komen. Hoewel iedereen vroeger vast wel thuis wat heeft gestolen weten mensen die wat ouder zijn dondersgoed wat wel en niet kan. En diefstal = overtreding van de wet. Dit is niet de plaats waar je te horen krijgt 'ach, die paar aanstekers' en 'de lul, hij hield je vast' etc. Daarvoor moet je maar het onderwerp in je vriendengroep gooien

Als je echt wetsartikelen wilt weten en hoe het met de wet zit betreffende alles dan ben je hier op de verkeerde plaats, dan moet je naar een rechtswinkel ofzo. Hier kan je dat niet verwachten, hier kan je verwachten dat mensen je morele meningen en adviesen geven en dat is in dit geval in het algemeen 'leg je erbij neer en accepteer het'.

En sluiten? Ik ben benieuwd wat de politie te melden heeft over je 'vrijheidsberoving'...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 09:14 ]

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Het advies blijft staan: diep inademen, uitademen, accepteren dat het leven niet eerlijk is en daarna gewoon verdergaan :)
Exactly! Da's nu één van de belangrijkste lessen die ik x aantal jaren geleerd heb (toen ik een tijd voor het werk in o.a. Bombay zat).

En sindsdien is het leven een stuk eenvoudiger. Ik heb leren aanvaarden dat "het leven" gewoon niet eerlijk is, kun je niks aan doen, en des te sneller je het aanvaard, des te sneller je leven eenvoudiger wordt.

Verwijderd

Volgens mij wel.

Deze hele thread toont nog maar eens de kleine kantjes van de mens (zowel van de kant van Silvos als van de kant van de rekkenaanvuller). Bijna "Het leven zoals het is."

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:45
Dan nog, ik ga hier niet verder op in. Ten eerste teveel reacties. Ten tweede, ik wilde gewoon wat duidelijkheid scheppen rondom mijn eigen verhaal (o.a. wat is relevant, wat is juist en wat te doen). Ik heb die antwoorden gekregen samen met wat sarcastische reacties, eerlijke reacties, rechtvaardige reacties etc.

Maar ik zie niet in wat er nu verder nog te discussieren valt. Ja, de manier waarop ik dingen bekijk. Elke mensen is anders, dat is ook onderdeel van life as it is.
Pagina: 1 2 Laatste